De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: Onkyo TX-NR609

  1. #1

    Standaard Onkyo TX-NR609

    Hallo,
    Ik heb een paar maanden terug een Onkyo TX SR609 aangeschaft.
    Nu heb ik hem ingesteld volgens het Audyssey 2EQ Full Calibration.
    Het geluid is goed, maar bijvoorbeeld de volumeknop gaat tussen 1 en 100.
    Alle Nederlandse zender staan op volume 45, alleen Nederland 1 moet dan op volume 75 (ook belgie 1 en nog een paar onbeduidende zenders), dat betekend dat de knop zowat voluit moet. Bovendien is het geluids niveau zo groot tussen het zappen van de zenders zo groot is dat het zeer onplezierig is.
    Mijn opstelling is een Panasonic TX-P42G15E
    Onkyo TX-NR609
    Humax IDHR-5050C
    Panasonic DMP-BD80(DVD)

    Alles geupdate

    Als ik mijn Humax rechtstreeks op de Panasonic TV aansluit is het geluid wel gelijk.

    Ook het resetten van de versterker en het opnieuw instellen van de versterker helpt niet.

    Weet jij een oplossing? Ik weet het niet meer, alles al geprobeerd.

    Ik moet zeggen dat in het begin dat ik de versterker had het geluids verschil wel goed was tussen de zenders.

    Met vriendelijke groet

    Wilibo

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Wilibo.

    Mijn antwoord/mening heb ik al middels PM gegeven.

    Om ook van de andere members een goed en duidelijk antwoord op jouw te kunnen krijgen, zou ik jou aan willen raden om deze in één topic te stellen. Hiermee kun je voorkomen dat je verschillende antwoorden krijgt en kunnen andere members zien wie wat geschreven heeft. Daarnaast lijkt het mij ook verstandig om deze topic een andere titel te geven zodat het ook voor de anderen duidelijk is dat het om een ander topic gaat dan die van Ales T.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Om te beginnen, je vermeld in je verhaal niet hoe je eea hebt aangesloten, dat maakt het er niet makkelijker op om tot een correct antwoord te komen.

    Toch, om een begin te maken met de oplossing, de oorzaak zit hem hoogstwaarschijnlijk niet in de Onkyo receiver, maar in de Humax, immers de gevoeligheid van de ingang van de receiver zal zich niet plots wijzigen als er een andere zender wordt opgezet, met andere woorden, het uitgangssignaaltje van de Humax veranderd. Met een beetje denken kom je dan uit bij de Humax, je vermeld alleen niet hoe je de Humax met de TV verbind en hoe je hem met de receiver verbind. Het lagere uitgangssignaaltje bij de Humax kan als oorzaak hebben dat niet alle zenders even hard worden doorgegeven door de kabelmaatschappij, dat is ergelijk, maar dat kan dan alleen door de kabelmaatschappij worden rechtgezet. Een tweede oorzaak kan liggen aan de omzetting van een bepaald audiosignaal, maar ook daar ligt de oorzaak bij de Humax.

    Je kan een andere instelling kiezen voor audio bij je Humax in het setup menu. Je schrijft dat het geluid van je TV bij alle zenders wel even hard, is....... je kan natuurlijk ook het geluid van je TV aftappen en dan aansluiten op je receiver
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •