De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Wat is het verschil

  1. #1

    Standaard Wat is het verschil

    Wat is het verschil tussen de Harman Kardon HKTS 16BQ en de Harman Kardon HKTS 30,behalve de prijs van 50 euro?

  2. #2

    Standaard

    Voor zover ik weet heeft de 30 tevens middentoners in de speakers, bij deze set zijn de speakers ook een fractie hoger.

  3. #3

    Standaard

    Dat is niet het enige verschil. Als je kijkt naar de weergevers die gebruikt worden, zal je zien dat in de satelieten van de HKTS 30 de membramen van de 'squawkers' (middentoners) vlak zijn, terwijl die van de HKTS 16 meer de vorm van een kegel hebben. De satelieten van de HKTS 30 zullen daar door een bredere afstraling hebben en die de HKTS 16 een groter bereik in een bepaalde richting.

    Welke van de 2 voor jou het beste is, is dus (ook) afhankelijk van de opstelling waarin jij deze wilt gebruiken. Als de luidsprekers dicht bij zijwanden staan, kun je beter voor de HKTS 16 kiezen en wanneer je op meer plaatsen wilt luisteren en deze vrij staan voor de HKTS 30.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat is niet het enige verschil. Als je kijkt naar de weergevers die gebruikt worden, zal je zien dat in de satelieten van de HKTS 30 de membramen van de 'squawkers' (middentoners) vlak zijn, terwijl die van de HKTS 16 meer de vorm van een kegel hebben. De satelieten van de HKTS 30 zullen daar door een bredere afstraling hebben en die de HKTS 16 een groter bereik in een bepaalde richting.

    Welke van de 2 voor jou het beste is, is dus (ook) afhankelijk van de opstelling waarin jij deze wilt gebruiken. Als de luidsprekers dicht bij zijwanden staan, kun je beter voor de HKTS 16 kiezen en wanneer je op meer plaatsen wilt luisteren en deze vrij staan voor de HKTS 30.
    Bedank voor de informatie,ik heb nu een optie op de HKTS 30 maar ik zal Zaterdag even vragen of ze de HKTS 16 hebben.

  5. #5

    Standaard

    Sorry dat ik hier weer ben maar ik heb nog een vraag over het ophangen van de speakers,ik heb de HKTS 30 ik wil ze eigenlijk 5 cm onder het plafon hangen in de hoek(alleen dan hangen ze niet evenwijdig van elkaar vandaan en op oorhoogte),heb je dan evengoed dan surround effect.
    of moet ik ze toch maar dichter naar elkaar toe hangen b.v.b boven dat schilderij.
    Alvast bedankt.
    Laatst aangepast door spock : 15-07-2012 om 11:03

  6. #6

    Standaard

    Hoe je luidsprekers het beste kunt plaatsen is afhankelijk van het soort luidsprekers dat daarvoor gebruikt. Over het algemeen kun je deze het beste op oorhoogte en niet hoger dan 1,5 boven de vloer plaatsen. Te dicht bij het plafond of een hoek zal er nl. voor zorgen dat geluiden te hoog in het geluidsbeeld geplaatst worden en dat de wanden en/of het plafond het te veel reflecteren. Het geluid zal daardoor minder ruimtelijk en realistisch klinken dan de bedoeling is.

    Nu ik de foto gezien, lijkt het me beter om voor een ander soort luidsprekers te kiezen. De satelieten van zowel de 16 als de 30 hebben 2 woofers, wat er voor zorgt dat deze staand het geluid meer in horizontaal verspreiden dan verticaal. Dit soort luidspreker worden liggend vaak als 'centre' gebruikt zodat het geluid meer uit het scherm lijkt te komen. Je kunt deze daarom het beste op oorhoogte plaatsen in een kamer waar de meubels meer ls ongeveer 0,5m van de wanden kunnen staan en vaak een levendige akoestiek hebben. Wil je ze wat hoger (op ongeveer 1,2m hoogte) kunnen plaatsen, dan lijkt me een set als de 9 of de 20 voor jou een betere optie.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •