De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tips voor een subwoofer?

    Hallo allemaal,

    Onlangs op zoek gegaan naar een nieuwe set. Waar ik vooraf dacht aan een home cinema set van bijv. Harman en Kardon, ben ik ,nadat ik mezelf er meer in heb verdiept, er toch van overtuigd geraakt losse componenten aan te schaffen. Nu heb ik de Marantz SR5006 + 2 Kev Q 100 speakers besteld. Naast deze set ben ik nog op zoek naar een goede subwoofer. Mijn budget is hiervoor ongeveer 100-200 euro. Mijn vraag is dan ook, iemand een goede tip?

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Mike.

    Voor het kiezen van de juiste sub is vaak alleen belangrijk om te weten waar deze komt te staan en hoe krachtig deze moet zijn. Het is dus grotendeels afhankelijk van opstelling en de gebruikte luidsprekers welke sub technisch het beste bij jouw set zal passen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hallo Gercp

    Dank voor je reactie. Heb inmiddels al in de gaten dat de juiste speakers sterk afhankelijk zijn van een hele hoop factoren. Daarom zal ik de situatie wat uitgebreider schetsen. Heb dus 2 kef q100 boxen van 100 watt welke ik als de 2 frontspeakers ga gebruiken. Ze komen naast de tv te staan, met ongeveer een afstand van 5 meter tussen beide speakers. De subwoofer wil ik het liefste ook naast de tv kwijt, in ieder geval tegen dezelfde muur (dit ivm het niet willen hebben dat er kabels door heel de woonkamer liggen). De installatie is bedoeld voor zowel films als muziek (50/50). Daar ik een leek ben op het gebied van speakers, weet ik nu dus niet welk merk en welke technische specificaties het beste bij mijn set passen. De kef speakers heb ik ook puur op gevoel gekocht na een demo voorstelling in de Media Markt. Omdat hierbij een subwoofer van ruim 400 euro werd gebruikt, heb ik deze niet aangeschaft. Heb je nu genoeg info om iets voor te dragen? Als ik alleen al weet naar welke merken en specificaties ik moet zoeken, kan ik in ieder geval verder met mijn zoektocht.

  4. #4

    Standaard

    Ik vrees dat je voor jouw budget geen subwoofer zult vinden die goed aansluit bij de kwaliteit van de KEF Q100 speakers. De subwoofers die in de prijsklasse 100-200 euro vallen, mogen wat mij betreft die naam eigenlijk niet hebben.

    Simpel gezegd is het de bedoeling dat een subwoofer strak het laag induikt waar de hoofdspeakers het niet meer trekken. Mijn ervaring is dat de groep goedkope subwoofers (grofweg tot 250 euro) dit niet op een goede manier voor elkaar krijgt. De eerste serieuze optie is wat mij betreft de BK Gemini II (299 euro).

    Je merkt dit aan een slechte integratie van de subwoofer met de hoofdspeakers en het 'achter de feiten aanlopen' bij muziek. Hiermee bedoel ik dat de subwoofer trager is met de basweergave dan je hoofdspeakers. Dat is erg hinderlijk.

    Voor jouw budget 2de hands kijken is een optie. Anders zou ik je adviseren om wat meer te sparen en te gaan voor een BK XXLS400 (http://www.ra-subwoofers.nl/producten/xxls400.html). Dan heb je een goede subwoofer voor zowel films als muziek.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Ik vrees dat je voor jouw budget geen subwoofer zult vinden die goed aansluit bij de kwaliteit van de KEF Q100 speakers. De subwoofers die in de prijsklasse 100-200 euro vallen, mogen wat mij betreft die naam eigenlijk niet hebben.

    Simpel gezegd is het de bedoeling dat een subwoofer strak het laag induikt waar de hoofdspeakers het niet meer trekken. Mijn ervaring is dat de groep goedkope subwoofers (grofweg tot 250 euro) dit niet op een goede manier voor elkaar krijgt. De eerste serieuze optie is wat mij betreft de BK Gemini II (299 euro).

    Je merkt dit aan een slechte integratie van de subwoofer met de hoofdspeakers en het 'achter de feiten aanlopen' bij muziek. Hiermee bedoel ik dat de subwoofer trager is met de basweergave dan je hoofdspeakers. Dat is erg hinderlijk.

    Voor jouw budget 2de hands kijken is een optie. Anders zou ik je adviseren om wat meer te sparen en te gaan voor een BK XXLS400 (http://www.ra-subwoofers.nl/producten/xxls400.html). Dan heb je een goede subwoofer voor zowel films als muziek.
    Mee eens Peter, goed advies

    Beter een beetje meer uitgeven, een knappe sub gaat heel lang mee, daar mag je dan best een paar dubbeltjes meer aan uitgeven, het betaald zich immers gelijk al terug. Mijn eigen sub was toen ook niet goedkoop, maar nu naar 12 jaar speelt hij nog steeds als nieuw.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mee eens Peter, goed advies

    Beter een beetje meer uitgeven, een knappe sub gaat heel lang mee, daar mag je dan best een paar dubbeltjes meer aan uitgeven, het betaald zich immers gelijk al terug. Mijn eigen sub was toen ook niet goedkoop, maar nu naar 12 jaar speelt hij nog steeds als nieuw.
    Helemaal mee eens! Heb zelf ook een "wat duurder subje", maar dan heb je ook significant wat anders/beters dan een "boembox"

    Belangrijkste voor mike2001 is dat hij een subwoofer aanschaft die kwalitatief minimaal in lijn is met de hoofdspeakers. Iets beter dan dat kan sowieso geen kwaad.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor de info! Heb n.a.v. jullie advies besloten te gaan voor een BK sub, welk model ga ik nog even goed over nadenken. Nu heb ik nog een klein vraagje. Ik zag dat bij de subwoofer de bekabeling inclusief was. Bij de Kef speakers is dat echter niet het geval. Nu vraag ik me af welke speakerkabels ik hier het beste voor kan gebruiken. Zal ik echt het verschil merken tussen een dure en goedkopere kabel? Ik heb zo'n 5 meter per speaker nodig.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mike2001 Bekijk bericht
    Bedankt voor de info! Heb n.a.v. jullie advies besloten te gaan voor een BK sub, welk model ga ik nog even goed over nadenken. Nu heb ik nog een klein vraagje. Ik zag dat bij de subwoofer de bekabeling inclusief was. Bij de Kef speakers is dat echter niet het geval. Nu vraag ik me af welke speakerkabels ik hier het beste voor kan gebruiken. Zal ik echt het verschil merken tussen een dure en goedkopere kabel? Ik heb zo'n 5 meter per speaker nodig.

    Goed besluit (de sub bedoel ik)

    Oei, over kabels kunnen de meest wilde discussies ontstaan, de echte liefhbbers dichten de hele dure jongens de meest fabelachtige dingen toe en klanken die de merklozen nooit zouden kunnen halen.

    Dan kun je er ook nog eens connectoren bij nemen, kun je ook in allerlei prijsklassen krijgen, of de kabel kant en klaar kopen:



    Bovenstaand voorbeeldje van 5 meter lengte met 2.5mm2 draad kost je zo'n 80 euro de kabel.

    Dan heb je nog kabels met zilver etc etc etc etc, je kan er iig vermogens aan spenderen als je dat wil.

    Persoonlijk geef ik helemaal niet om sprookjes en dure merknamen, heb zelf alles bekabeld met merkloos 4mm2 OFC zonder gebruik te maken van connectoren.

    Of duurdere kabels beter klinken dan mijn kabels, en dan heb ik het alleen over de koperen kabels........ ik denk bijna 100% zeker te weten van niet, maar geloof me, anderen zullen zeggen dat lieg , toch denk ik dat koper, koper blijft, ook al giet je daaromheen de mooiste omhulsels. Het is maar net wat je wilt en waar je je lekker bij voelt.

    In jouw geval kun je voor €18,80 helemaal klaar zijn en heb je in mijn ogen een uitstekend draadje.

    http://www.allekabels.nl/Luidspreker...ekerkabel.html

    Niemand zal je echter tegenhouden om er connectoren aan te zetten, of een duur kabeltje met een mooie naam erop te kopen
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Meestal heeft de samenstelling van de kabel de meeste invloed op de weergave. Er zijn nl. kabels waar de aders naast elkaar zitten, zoals het bekende tweelingsnoer en kabels met meer kernen die samengevoegd zijn, zoals bij AudioQuest het geval is.

    Welke wijze van samenstelling voor jou het beste is, is afhankelijk van wat je er mee wilt bereiken. Voor meer detaillering kun je vaak beter een kabel als die van AudioQuest nemen en voor een vollere weergave een kabel met de aders naast elkaar.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Hoe ver ga je eigenlijk van de speakers vandaan zitten? Een afstand van 5m tussen de speakers is namelijk best fors. Wat de speakerkabel betreft, begin gewoon zoals werd geopperd met 4mm2 merkloos koper en ga experimenteren met je setup. Na een tijdje kun je altijd weer verder geen kijken wat je wilt upgraden.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •