De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies huidig systeem t.o.v. Bose

    Ik heb thuis een home theater met een Harman Kardon versterker en een set Mission boxen en sub-woofer.

    Nu dacht ik een goed systeem in huis te hebben, tot ik gisteren bij een vriend thuis zijn Bose systeem hoorde, man, man, daar had ik pas het gevoel midden in de film te zitten qua geluid.

    Wat ik met mijn huidig systeem mis is dat gevoel midden in de actie te zitten, van de boxen achter mij mis ik effect, meestal kreeg ik dan de reaktie, ja maar hoeveel keer gebeurd er iets achter je in de film, maar bij mijn vriend thuis had ik echt dat gevoel midden in de film te zitten.

    Zou er nog wat mis zijn met de instellingen van mijn huidig systeem ?
    Of wordt het toch tijd naar een deftig systeem over te stappen ?
    En is Bose dan toch het systeem of kan ik hetzelfde niveau of beter halen voor dezelfde prijs ?

    Huidige configuratie van mijn systeem :

    harman / kardon AVR 230 receiver
    2 x Mission M30
    Mission M3C1
    Mission M3DS
    Mission M3AS

    Wat zou ik tweedehands nog kunnen krijgen voor deze configuratie ?

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum PhDJ.

    Het gevoel hebben meer in een film te zitten, is iets wat veel mensen hebben wanneer ze voor de eerste keer naar een alles-in-één set luisteren. Dit komt door het feit dat bij dat soort systemen alles al op elkaar afgestemd is en een set daardoor meer als set kant klinken. Wanneer je een dergelijke set wat vaker zal beluisteren, zal het op gaan vallen dat dergelijk sets vaak steken laten vallen op andere gebieden zoals detaillering en ruimtelijke afbeelding. Wil je een set waar je ook later nog plezier van kan hebben, dan kun je dus beter bij losse delen blijven.

    Dat jij met met jouw set dat gevoel nu minder hebt, kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het zijn dat je geluid graag in HD-kwaliteit wilt horen, dat de receiver niet optimaal ingesteld is voor jou situatie of dat de combinatie van jouw luidsprekers met jouw receiver niet meer bevalt. Al deze mogelijke oorzaken zijn verschijnselen van -wat wij noemen- 'upgraditis' ofwel de wil om op zoek te gaan naar iets beters. Om dat op juiste manier te kunnen doen zal je eerst vast moeten stellen wat de werkelijke oorzaken daarvan zijn door te experimenteren en te vergelijken.

    De kans dat je meer plezier zal hebben van jouw set of upgrade zal dan dus groter zijn, dan wanneer je zomaar iets gaat vervangen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Welkom op dit forum PhDJ.

    Het gevoel hebben meer in een film te zitten, is iets wat veel mensen hebben wanneer ze voor de eerste keer naar een alles-in-één set luisteren. Dit komt door het feit dat bij dat soort systemen alles al op elkaar afgestemd is en een set daardoor meer als set kant klinken. Wanneer je een dergelijke set wat vaker zal beluisteren, zal het op gaan vallen dat dergelijk sets vaak steken laten vallen op andere gebieden zoals detaillering en ruimtelijke afbeelding. Wil je een set waar je ook later nog plezier van kan hebben, dan kun je dus beter bij losse delen blijven.

    Dat jij met met jouw set dat gevoel nu minder hebt, kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het zijn dat je geluid graag in HD-kwaliteit wilt horen, dat de receiver niet optimaal ingesteld is voor jou situatie of dat de combinatie van jouw luidsprekers met jouw receiver niet meer bevalt. Al deze mogelijke oorzaken zijn verschijnselen van -wat wij noemen- 'upgraditis' ofwel de wil om op zoek te gaan naar iets beters. Om dat op juiste manier te kunnen doen zal je eerst vast moeten stellen wat de werkelijke oorzaken daarvan zijn door te experimenteren en te vergelijken.

    De kans dat je meer plezier zal hebben van jouw set of upgrade zal dan dus groter zijn, dan wanneer je zomaar iets gaat vervangen.
    Bedankt voor de reactie Gerco en je hebt volledig gelijk, ben deze morgen al aan het experimenteren geweest met het volume van sommige speakers aan te passen en wat functies van de receiver uit te proberen, ik neem straks de handleiding ervan nog eens door. Ik hoop dat mijn upgraditis dan snel over is

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •