De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard huurauto San Francisco

    voor de amerika gangers in dit forum:

    wie heeft er ervaring met een auto huren in san francisco.

    Maakt het nog wat uit of je een auto huurt bij een vliegveld of een stadskantoor ?

    En kregen jullie "free upgrade" , een collega vertelde me dat dat vrij gebruikelijk is.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  2. #2

    Standaard

    Huren bij WRC Witte Reizen Centrale, in Nederland huren is altijd goedkoper en veiliger, en laat je niets meer aansmeren in de US (extra verzekeringen) !!!
    2 x via hun geboekt bij Alamo, gewoon netjes en nieuwe auto's.
    Laatst aangepast door Mark van L. : 26-06-2012 om 18:38
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    de vraag is natuurlijk wat je wil gaan doen.., is het een startpunt voor een rondreis waarbij je je eerst een paar dagen San Francisco wilt verkennen dan heb je de eerste dagen geen auto nodig, in het centrum van SF kun je niets met een auto beginnen, moeilijk en duur parkeren, druk en er zijn genoeg altanatieven zoals het huren van fietsen, ook voor het parkeren in een hotelgarage betaal je als snel $20 per nacht.

    Bij vertrek uit SF kun je dan in de stad een auto huren zonder eerst na het vliegveld te moeten, alle grote verhuurketens hebben wel meerdere verhuurkantoren in de stad.
    Het grote nadeel is wel zijn dat de keuze tussen auto,s in de stadskantoren wat beperkter zal zijn dan dat op een vliegveld.

    Heb je gelijk bij aankomst al een auto nodig dan kun je natuurlijk het beste op het vliegveld je auto huren, ruime keus, snel op weg zonder eerst het centrum uit te moeten, enz.

    2 jaar geleden hadden wij SF als eindpunt van onze rondreis.
    we hebben toen onze auto ingeleverd in het centrum op 5 min. lopen van het hotel.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad, kun je in SF beter zonder auto zitten. Wij hebben eerst 3 dagen in SF doorgebracht, toen heb ik alleen de hotel transferbus naar de luchthaven genomen, en daar de auto opgehaald. Ging perfect. Moet je natuurlijk wel een hotel met busophaaldienst hebben, of je pakt een bus/metro.

    Heb nog wel meer leuke tips voor SF, afhankelijk van je interesses natuurlijk. City Hall van binnen (de trap!!!) is erg mooi, zeker voor de doorgewinterde filmfan (Dirty Harry, Raiders of the Lost Ark, en nog honderd films)
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  5. #5

    Standaard

    ik heb in San Francisco geen auto nodig inderdaad.
    We rijden vanuit SF richting Sacramento en dan rond om uiteindelijk weer in SF terug te komen.

    tips zijn altijd welkom uiteraard !
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    ik heb in San Francisco geen auto nodig inderdaad.
    We rijden vanuit SF richting Sacramento en dan rond om uiteindelijk weer in SF terug te komen.

    tips zijn altijd welkom uiteraard !
    Mocht je naar Alcatraz willen, dan raad ik je aan de tickets al vooraf met Creditcard te bestellen/reserveren via internet. Onze eerste keer in SF waren ze al 5 dagen vooruit uitverkocht, en hebben we het moeten missen.

    Voor uit eten, moet je The Stinking Rose natuurlijk aan doen.

    En ik zou je als reisboek Trotter aanraden!!!
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  7. #7

    Standaard

    Ook ff bovenop de twin peaks staan. Bij helder weer een prachtig uitzicht. Verder gewoon lekker door deze prachtige stad lopen. Is echt een geweldige stad
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #8

    Standaard

    Heb zelf in Boston een auto gehuurd, bij Alamo. Ruim twee weken op pad. Had op internet ingevuld (volgens mij economy size), kwamen we daar en kregen idd een free upgrade (standard size). Betekende dus dat we daar met 3,5l V6 Dodge Charger hebben rondgereden

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    Mocht je naar Alcatraz willen, dan raad ik je aan de tickets al vooraf met Creditcard te bestellen/reserveren via internet. Onze eerste keer in SF waren ze al 5 dagen vooruit uitverkocht, en hebben we het moeten missen.

    Voor uit eten, moet je The Stinking Rose natuurlijk aan doen.

    En ik zou je als reisboek Trotter aanraden!!!
    Alcatraz tickets al lang in de pocket ! las op diverse plekken dat het soms al 3 weken in advance is uitverkocht.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  10. #10
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Als je alleen in SF blijft zou ik de auto lekker laten zitten, ben er 2 keer geweest en beide keren ging de auto de garage van het hotel in en kwam er eigenlijk niet meer uit. Daarnaast is SF ook 1 van de duurste steden in de VS om je auto te parkeren (reken gemiddeld op 50 dollar per dag bij je hotel).

    Buiten dat heb ik het idee dat je (zeker wanneer je geen vaste klanten kaart hebt van een verhuurder) je beter de auto al in nederland kunt reserveren, dit is vaak goedkoper na alle verzekeringen. Upgrades is ook meer regel dan uitzondering, zeker als je het een beetje aardig vraagt aan de balie

  11. #11

    Standaard

    oké, iemand ervaring met ' budget " rent a car ?

    op http://www.usareisen.de beoordelen ze national (de amerikaanse naam van budget als ik de site en tarieven zo zie) als beste net zoals alamo. Hertz komt er mager vanaf.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  12. #12

    Standaard

    Bedankt voor die tip le-nnart! De prijzen op die site spreken me wel enorm aan zeg!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  13. #13

    Standaard

    sunny cars is ook een goed alternatief.
    vaak erg goedkoop,unlimited kilometers,en je hoeft de auto ook niet altijd afgetankt terug te brengen.

    heb er ooit een deal gehad,auto voor 50 dollar met een gratis tank benzine...(moest van orlando naar miami..)
    T2: I'll Be Back!

  14. #14

    Standaard

    Tip: huur hem zeker vanuit Nederland (Hertz ofzo), want aansprakelijkheidsverzekering als je in VS huurt gaat maar tot $50,000 ofzo, vanuit Nederland tot enkele miljoenen. Natuurlijk heb je dit waarschijnlijk niet nodig, maar als je het nodig hebt begin je niets met $50,000 in de VS.

    Ik heb Hertz en Budget beiden al gedaan in VS, prima bevallen.

    Rijden in de VS gaat prima, want verkeer is rustig en je mag niet hard. Let wel dat je geen alcohol open in de auto mag hebben en dat je op de highways niet rechts moet houden zoals bij ons, maar juist je baan moet houden (waardoor je dus rechts ingehaald kan worden). En wees niet zo star om een handgeschakelde auto te willen, want die zijn vaak duur of niet eens voorradig. Een automaat dus.

    Wat je ook kunt doen is de kleinste klasse reserveren. Die hebben ze nl nooit en dan krijg je een grotere voor dezelfde prijs. En inderdaad niet alsnog ter plekke eigen risico afkopen als je dat via boekingssite in NL al hebt gedaan, want dan betaal je gewoon dubbel.
    Laatst aangepast door Oakey : 08-07-2012 om 14:18

  15. #15

    Standaard

    inmiddels de auto via eautohuur gereserveerd. Op de site vertellen ze niet welke verhuurder, telefonisch wel. In ons geval is het Alamo geworden. Standaard class.

    Volgens het plaatje een Ford Fusion 2deurs, maar volgens Ford bestaat dat niet haha.
    Er zit WA en CDW. We zullen het gaan zien wat voor auto het uiteindelijke zal zijn.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  16. #16

    Standaard

    Bovendien kon ik nu niet meteen naar de pagina van mijn boeking gaan en op de dag van uitgifte van de auto kon ik niemand vragen stellen, omdat de site werkt scheef, het is niet mogelijk om ergens naartoe te schrijven zonder in te loggen op uw reserveringsaccount https://techlib.nl/definition/progressivescan.html. Het is onrealistisch om te bellen, de muziek speelt voortdurend en het is nodig om te wachten op de reactie van de operator, het is niet bekend hoe lang.
    Laatst aangepast door Sescera : 29-10-2020 om 22:35

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •