De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.

Discussie: "The Thing"

  1. #1

    Standaard "The Thing"

    Eindelijk! Eindelijk heb ik hem op DVD aangeschaft. Een van de meest aangrijpende horrorfilms die ik gezien heb. John Carpenter's "The Thing". En dat voor 10 Euro (6,49 Pond), inclusief bezorging. Kan niet wachten tot ik hem heb.

    Ik heb deze film voor het eerst gezien toen ik een jaar of 12-13 was. Ik kon 's nachts niet meer slapen. Sindsdien heeft die film nog steeds iets engs, waardoor ik er zelfs nu nog van onder de indruk ben. Dat wordt dus een zaterdagnacht-film, kamer he-le-maal donker, hoofdtelefoon op, geluid hard en daarna niet meer naar bed.

    Ik las op de site van play.com dat het beeldformaat 2.45:1 is. Klopt dit, of moet dit 2.35:1 zijn?

    Nu Escape from New York nog. Alweer zo'n klassieker uit mijn jeugdjaren.
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  2. #2

    Standaard

    Ik blijf bibberen bij het zien van deze film

  3. #3

    Standaard Re: "The Thing"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink
    Eindelijk! Eindelijk heb ik hem op DVD aangeschaft. Een van de meest aangrijpende horrorfilms die ik gezien heb. John Carpenter's "The Thing". En dat voor 10 Euro (6,49 Pond), inclusief bezorging. Kan niet wachten tot ik hem heb.
    heb hem ook besteld bij play, beeldformaat lijkt me gewoon 2.35.1 te zijn hoor

  4. #4

    Standaard Re: "The Thing"

    Ik heb deze film voor het eerst gezien toen ik een jaar of 12-13 was. Ik kon 's nachts niet meer slapen. Sindsdien heeft die film nog steeds iets engs, waardoor ik er zelfs nu nog van onder de indruk ben.

    Same here


    Ik las op de site van play.com dat het beeldformaat 2.45:1 is. Klopt dit, of moet dit 2.35:1 zijn?

    Het is 2.35:1 maar spijtig genoeg niet anamorf

  5. #5

    Standaard Re: Re: "The Thing"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Terre
    Het is 2.35:1 maar spijtig genoeg niet anamorf
    Hmmm, jammer. Zijn beeld- en geluidkwaliteit verder wel goed? Ik heb trouwens nog een 'gewone' 4:3 tv. Dus ik heb geen voordeel van films die anamorf zijn, of is dat verschil ook op een gewone tv wel te zien?
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  6. #6

    Standaard Re: Re: Re: "The Thing"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink

    Hmmm, jammer. Zijn beeld- en geluidkwaliteit verder wel goed? Ik heb trouwens nog een 'gewone' 4:3 tv. Dus ik heb geen voordeel van films die anamorf zijn, of is dat verschil ook op een gewone tv wel te zien?
    Beeld en geluid zijn zeer goed gezien de ouderdom van de film.
    De vraag van je 4:3 tv kan ik niet beantwoorden, maar misschien staat de oplossing in die flash-presentatie ergens op de site hier...

  7. #7

    Standaard Re: Re: "The Thing"

    Originally posted by Terre

    [B]Het is 2.35:1 maar spijtig genoeg niet anamorf
    Niet huilen hij IS anamorf!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  8. #8

    Standaard Re: Re: Re: "The Thing"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink

    Hmmm, jammer. Zijn beeld- en geluidkwaliteit verder wel goed? Ik heb trouwens nog een 'gewone' 4:3 tv. Dus ik heb geen voordeel van films die anamorf zijn, of is dat verschil ook op een gewone tv wel te zien?
    Alleen als je op de TV de mogelijkheid hebt om 16:9 beelden te kunnen samendrukken (je speler op 16:9 instellen, dan krijg je langgerekte gezichten die je met de 16:9 mogelijkheid van de TV weer normaal kunt maken). Als je TV dit niet heeft maakt het niet uit of het anamorf of 4:3 letterbox is.

    Ik heb 'm trouwens een tijd niet gezien. Ik moet toch weer eens kijken.

  9. #9

    Standaard Re: Re: Re: Re: "The Thing"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Alleen als je op de TV de mogelijkheid hebt om 16:9 beelden te kunnen samendrukken (je speler op 16:9 instellen, dan krijg je langgerekte gezichten die je met de 16:9 mogelijkheid van de TV weer normaal kunt maken).
    Dat kan ik op mijn tv. Ik kan de beelden zowel uitrekken als samenpersen. Als ik een 16:9 beeld uitrek op mijn tv is het precies beeldvullend, bij het samenpersen komt er precies dezelfde hoeveelheid aan zwarte balken bij. Dus ik ga dit vanavond meteen proberen. Bedankt voor deze tip!
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  10. #10

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: "The Thing"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink
    Dat kan ik op mijn tv. Ik kan de beelden zowel uitrekken als samenpersen. Als ik een 16:9 beeld uitrek op mijn tv is het precies beeldvullend
    Als dit beeld niet vervormd is dan mis je wel aan beide kanten een stuk beeld!

    En ja je hebt volkomen gelijk, dit is echt een van de beste horrorfilms ooit gemaakt! Zeker als je een beetje ruimdenkend ben, en je dan gaat bedenken wat er allemaal onder t ijs zou kunnen liggen...

  11. #11

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: "The Thing"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    Als dit beeld niet vervormd is dan mis je wel aan beide kanten een stuk beeld!
    Nee, het beeld wordt 'vervormd', dus ik mis niets. Maar als ik de DVD-speler op 16:9 instel en dan zelf dat beeld via de tv weer 'in elkaar laat drukken' heb ik de juiste verhoudingen en mis ik niets aan de zijkanten. Echter kan ik dan blijkbaar wel genieten van anamorf.
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  12. #12

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "The Thing"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink
    als ik de DVD-speler op 16:9 instel en dan zelf dat beeld via de tv weer 'in elkaar laat drukken' heb ik de juiste verhoudingen en mis ik niets aan de zijkanten. Echter kan ik dan blijkbaar wel genieten van anamorf.
    Ja, dat klopt helemaal.

  13. #13

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "The Thing"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ja, dat klopt helemaal.
    Ok weer wat geleerd...

  14. #14

    Standaard Re: Re: Re: "The Thing"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl
    Niet huilen hij IS anamorf!
    Hier staat nochtans van niet, en toen ik hem bekeken heb (R2 UK versie) viel het me ook op dat ie niet anamorf is

  15. #15

    Standaard Re: Re: Re: Re: "The Thing"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Terre

    Hier staat nochtans van niet, en toen ik hem bekeken heb (R2 UK versie) viel het me ook op dat ie niet anamorf is
    hmmm, hier staat wat anders. Maar als jij hem al gezien hebt dan zal het dus jammer genoeg zo zijn
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  16. #16

    Standaard

    Op de site van play.com staat ook niet vermeld dat hij "Anamorphic" is. Bij "The Galdiator" staat dat bijvoorbeeld wel vermeld. Nou ja, als de kwaliteit van het beeld beduidend beter is dan de VHS-versie vind ik het al lang best.
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  17. #17

    Standaard

    Ik heb 'm weer eens gekeken en hij is niet anamorf. Sterker nog, de ondertiteling valt gedeeltelijk in het 4:3 stuk zodat je dit deel niet ziet in de 16:9 zoom mode (tenzij je het beeld naar boven verschuift).

  18. #18

    Standaard Re: "The Thing"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink

    Nu Escape from New York nog. Alweer zo'n klassieker uit mijn jeugdjaren.
    Die is goedkoop te krijgen in NL (o.a. bij Intertoys) voor een euro of 8. Beeld 2.35:1 niet anamorf.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •