De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard receiver of versterker kopen.

    Hallo,

    Sinds kort heb ik een nieuwe led-tv gekocht, nu wil ik eigelijk het geluid via surround laten lopen. Er zat een optische aansluiting op evenals op mijn computer 5.1 soundcard. Toen ik dat aansluiten en de tv op extern geluid zetten gaf die geen geluid. moet ik toch een receiver of versterker kopen om dit op te lossen, Het komt er op neer dat ik 5.1 set heb en die eigenlijk op mijn pc en tv wil hebben is dit mogelijk?

    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark tollenaar Bekijk bericht
    Hallo,

    Sinds kort heb ik een nieuwe led-tv gekocht, nu wil ik eigelijk het geluid via surround laten lopen. Er zat een optische aansluiting op evenals op mijn computer 5.1 soundcard. Toen ik dat aansluiten en de tv op extern geluid zetten gaf die geen geluid. moet ik toch een receiver of versterker kopen om dit op te lossen, Het komt er op neer dat ik 5.1 set heb en die eigenlijk op mijn pc en tv wil hebben is dit mogelijk?

    alvast bedankt
    Over warrige info geven gesproken.....

    Welke set heb je dan?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Hey ja klopt is beetje vaag zal het probleem even voorleggen,

    Op mijn Pc heb ik een 5.1 setje aangesloten omdat ik een 5.1 geluidskaart op mijn pc heb. het 5.1 setje bestaat uit een subwoofer waar ik boxen op heb aangesloten, deze gaan met kabels (3.5 mm) jack naar mijn computer. Op mijn computer heb ik nu prachtig surround geluid. Nu heb ik een nieuwe tv gekocht. Komt opzich geen slecht geluid uit maar wil toch graag beter. Nu zag ik dat er op mijn pc een SPDIF - OUT aansluiting heb. Op mijn tv heb ik ook 1 digitale audio-uitgang (optisch). Nu heb ik een optische kabel gekocht die er op past maar heb nu nog geen geluid via mijn surround van de tv, terwijl ik de tv wel op externe luidspreker heb gezet.

  4. #4

    Standaard

    Je verbindt een Out(uit) met een andere uitgang, dat gaat niet werken. Indien mogelijk kun je de TV op het setje aansluiten, daar zit namelijk ook de versterker in.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Je verbindt een Out(uit) met een andere uitgang, dat gaat niet werken. Indien mogelijk kun je de TV op het setje aansluiten, daar zit namelijk ook de versterker in.

    oke bedankt dan weet ik dat het in iedergeval niet aan de instellingen ligt, Wat voor een versterker of receiver moet ik dan kopen zodat ik het 5.1 setje op de receiver/versterker kan zetten en dan met 2x optische kabels naar pc en tv. of kan dit niet?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark tollenaar Bekijk bericht
    oke bedankt dan weet ik dat het in iedergeval niet aan de instellingen ligt, Wat voor een versterker of receiver moet ik dan kopen zodat ik het 5.1 setje op de receiver/versterker kan zetten en dan met 2x optische kabels naar pc en tv. of kan dit niet?
    Wil daar vanavond wel iets dieper op ingaan, het is nu te mooi weer, ga zo even in de zon zitten met een

    Kun je opgeven welk PC spekersetje je hebt?

    Er zijn wel wat mogelijkheden, maar dat is afhankelijk van dat setje.

    Dan rest nog de allerbelangrijste vraag, hoeveel heb je er voor over, met andere woorden, welk budget wil je eraan besteden....
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Ik denk dat jij het beste dan ook de luidsprekers kunt vervangen. Die van PC-luidsprekerset kunnen in principe wel op een receiver aangesloten worden, maar dan moet je vaak de connector er af knippen en kun je de set daardoor vaak niet makkelijk verkopen aan iemand anders als je er van af wilt. Daar komt bij dat de eindversterkers van een receiver vaak veel krachtiger zijn en dat receivers waar je dat soort luidsprekers wel op aan kunt sluiten, meestal duurder zijn. Het laatste heeft de maken met het feit dat je dan een receiver nodig hebt met een 'pre-out' voor alle kanalen, die niet op iedere receiver aanwezig is. Je zou de luidsprekerset daardoor beter kunnen vervangen door een set als de Z906 van Logitech of een set zoals de HT-S6505 van Onkyo of de YHT-296 van Yamaha.

    Nog beter is om de stoute schoenen aan te trekken en in winkels te gaan luisteren en je laten informeren over wat er allemaal mogelijk is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •