De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard niuwe onkyo tx-nr609 werkt niet juist?!?

    hallo allemaal,

    mijn naam is jeroen en ben 32 jaar

    heb sinds een paar dagen nu een onkyo txnr-609 receiver ter vervanging van mijn oude denon 1905 receiver.

    receiver ingesteld en al , handmatig omdat ik de audyssey auto setup
    niet optimaal vind en gaan maar....

    dacht ik...

    het volgende:

    dit betreft het gamen via de ps3 die ik via een hdmikabel en een opticalkabel voor het geluid heb aangesloten (identiek als de denon)

    als ik nu call of duty (een schietspel) speel weergegeven via dolby digital ex (7.1 dus) dan gaan als er teveel geluiden/handelingen tegelijk gebeuren mijn front speakers ineens kraken?!?

    net alsof de receiver/decoder het niet trekt ofzo

    alles is goed afgesteld/aangesloten/nagekeken en weet ik nog wat meer,
    met de oude denon ging het perfect en nu is het een ramp.

    ik weet echt niet wat ik hieraan moet doen en denk erover om de receiver terug te brengen wat ik best wel jammer zou vinden...

    is er iemand die dit probleem ook ervaren heeft of weet wat het zou kunnen zijn?

    alle hulp is welkom

    bvd, jeroen

  2. #2

    Standaard

    Probeer het eens zonder de optische kabel. Moet je wel even in de reciever en op de PS3 juist instellen, misschien dat het dan weg is. Er kan ook meer data doorheen, dus een hogere bitrate mogelijk.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Het kraken kan ook door het spel komen. De makers proberen in dat geval het geluid te laten klinken alsof het opgenomen is met de microfoons van een 'handycam'.

    In ieder geval kun je het beste de HDMI-verbinding gebruiken voor het geluid en proberen te achterhalen wat de oorzaak daarvan is. Hoor je het gekraak ook wanneer je met de PS3 een BD afspeelt met HD-geluid, dan lijkt het mij verstandig om de verbindingen en de instellingen te controleren en te kijken hoe de woofers van de luidsprekers bewegen.

    Post anders ook even welke luidsprekers je gebruikt en hoe je het bass-management ingesteld hebt. Het zou kunnen zijn dat geluiden onder een bepaalde frekwentie afgekapt worden met als gevolg dat de luidsprekers daardoor geen zuiver signaal krijgen of dat de receiver moeite heeft om de luidsprekers onder controle te houden. Dit zijn de meeste bekende oorzaken van vervorming zoals gekraak.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    hallo

    nou heb na wat speurwerk een en ander veranderd:

    alles gaat nu via hdmi dwz van ps3 naar receiver en vervolgens via hdmi out naar de tv
    ps3 ingesteld op audio uitgave: bitstream (heb namelijk de oude dikke ps3)
    ps3 laten "communiceren" met de onkyo....

    dit zou namelijk moeten volgens diverse geleerden.....

    echter: het probleem is nog niet opgelost!

    met film kijken is er niks aan de hand maar met gamen als er maar iets teveel geluiden (zo lijkt het)
    zijn dan kraakt/vervormt het geluid. alsof de receiver/speakers het niet kan bij benen of iets...

    @gerco:

    front: magnat motion 88, deze staan op full band en surround: jbl sc200.5 deze staan op 150hz

  5. #5

    Standaard

    kleine toevoeging

    niet de beste speakers, dat weet ik.

    maar met de denon had ik vorige week niks geen last.

  6. #6

    Standaard

    Voor zover ik weet heeft een Denon over het algemeen wat grotere reserves dan een Onkyo. Een Denon zal daardoor wat minder moeite hebben met pieken in het signaal. Dit zou een reden kunnen zijn waarom de Onkyo wat meer vervormt bij een zwaardere belasting. Het uitgangsvermogen van de Onkyo lijkt mij voldoende, want de Motion 88 is geen luidspreker met veel en/of grote woofers.

    Een andere reden zou kunnen zijn dat de Onkyo de verschillen in de klankeigenschappen tussen de luidsprekers beter laat horen. Veel moderne receivers zijn nl. kritisch als het om bronnen gaat en zullen daarom niet alleen de detailles, maar ook de fouten en schade beter laten horen. Aan de andere kant versterkt dit wel weer de beleving, omdat niet alles daardoor meer hetzelfde klinkt. In dat geval kun je er niets aan doen, omdat het dan door de bron komt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 28-07-2012 om 12:34
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •