Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Independence Day: Resurgence (2016)

    Kwam dit nieuws toevallig tegen via Nu.nl. De eerste stappen (stapjes) zijn gezet

    http://www.hollywoodreporter.com/hea...everage-346511

    http://www.nu.nl/film/2855480/indepe...2-in-maak.html


    eerste film uit 1996
    Laatst aangepast door Martin Z. : 26-05-2016 om 20:37

  2. #2

    Standaard

    Wat wel zeker is dat de originele film volgend jaar terug komt in de bioscoop in 3D.

  3. #3

    Standaard

    Scenarist Dean Devlin over Independence Day 2



    Of Independence Day 2 er daadwerkelijk zal komen is nog lang niet zeker, maar het wordt met de dag waarschijnlijker dat we daadwerkelijk een vervolg op de film van Roland Emmerich zullen zien. ComingSoon mocht tijdens de 2012 Saturn Awards even spreken met producent en scenarist Dean Devlin. Tijdens dat gesprek stelden ze twee vragen over de film. De eerste vraag was of de film er überhaupt wel zou komen.

    Devlin vertelde tijdens het gesprek dat hij daar geen uitsluitsel over kan geven. Hij heeft wel goede hoop, omdat het de eerste keer in elf jaar is dat hij samenwerkt met Emmerich. Daarnaast vertelt hij dat zowel hijzelf als Emmerich erg enthousiast zijn over het verhaal van het vervolg en hopen dat het vervolg gemaakt zal worden.

    "I hope so," vertelt Devlin. "I can't say that it's going to happen, but I can say for the first time that for the first time in eleven years, Roland Emmerich and I are working together. There are a lot of moving pieces that are coming together. I don't know if it will come together, but we want it to happen. This is the first time since we made the original that Roland and I are excited about doing it and feeling like we have the right idea and we have our fingers crossed."

    De tweede vraag die ze stelden was over de druk die Emmerich en Devlin voelden om het vervolg te maken. Toen de film in 1996 uitkwam bleek deze een monsterhit. De film kostte 75 miljoen dollar om te maken en leverde maar liefst 817,4 miljoen dollar op in de box office.

    De druk om een vervolg te schrijven was dus groot, en tien jaar geleden zwichtte Devlin voor die druk (en voor het geld natuurlijk). Hij schreef een scenario, maar besloot de studio te vertellen dat hij het niet goed genoeg vond om verfilmd te zien, en gaf het geld dat hij gekregen had terug.

    Toen Emmerich vorig jaar contact met hem opnam om nog eens na te denken over het vervolg, besloot Devlin het erop te wagen, en de twee vonden uiteindelijk daadwerkelijk een verhaal dat ze de moeite waard vinden.

    "We felt enormous pressure. Over the years everyone has always asked us about it. We never wanted to do it unless it felt germane to the story. In fact, ten years ago I was hired to write a sequel to 'Independence Day' and they paid me a lot of money. After I finished the script, I gave the money back and I said, "Don't even read the script.

    The script is okay, but we can't make an okay sequel to 'Independence Day.'" This is what gave me a career. The fans deserve better than this. And I really decided then that I was never going to do a sequel. Until about a year and a half ago when Roland called me up and said, 'Let's try again.'

    So we went out to Palm Springs and we cracked it. We said, 'That's a real sequel. That's a sequel that makes sense to do. That's a sequel that won't disappoint the fans. That one feels like we always intended to do that in the first place.' So I want it to happen. I don't know if it will."

    Hoe het ook zij, het originele Independence Day staat gepland voor een 3D re-release, in juli 2013.

    Bron : Filmtotaal.nl

  4. #4

    Standaard

    ik zou het tof vinden als er een nieuwe ID zou komen.

  5. #5

    Standaard

    Titels bekend voor 'Independence Day' sequels?



    Tijdens een interview met FilmStarts heeft regisseur Roland Emmerich zich uitgelaten over de hoogstwaarschijnlijke sequels op het 16 jaar oude sci-fi spektakel Independence Day (1996). Emmerich sprak onder meer over de titels ID Forever - Part 1 en ID Forever - Part 2 en zegt dat de films achteraf een 3D conversie krijgen, ondanks dat Emmerich geen groot voorstander is van de techniek.

    Volgens Emmerick gaat over nog wel een tijdje duren voordat we Independence Day Forever - Part 1 gaan zien: "It's a tough battle between the studio and the actors. But you have a right idea, which was quite unique, and it is therefore worth it to keep trying."

    Ook co-schrijver Dean Devlin, die sprak met Total Film, heeft vertrouwen in het project. Een van de belangrijkste voorwaarden die hij stelt, is dat de oude cast terugkeert. De belangrijkste namen waren Will Smith en Jeff Goldblum. Devlin: "The thing that really hit me about the movie is how much love there is in it: between the characters; that the filmmakers had making it; that the cast had for each other. As we're approaching a sequel we're focusing on that aspect of it. Because I think that was really the key as to why it worked for everyone. It was lovable."

    Check Hier de trailer van het eerste deel, dat in 1996 $817,4 miljoen verdiende aan de wereldwijde bioscoopkassa.

    Bron : Filmtotaal.nl

  6. #6

    Standaard

    pfff die titels zijn belachelijk.als de films maar niet zo zijn.

  7. #7

    Standaard

    ID is echt een vermakelijke film..titel boeit niet zoveel!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  8. #8

    Standaard

    'Independence Day 3D' (voorlopig) in de ijskast



    20th Century Fox heeft volgens het betrouwbare Box Office Mojo de 3D re-release van Independence Day (1996) van de kalender gehaald. De 3D versie stond gepland voor juli 2013, maar met dit nieuws lijkt de release helemaal niet door te gaan. Fox lijkt zich vooral te gaan richten op de back-to-back sequels op de sci-fi hit van regisseur Roland Emmerich.

    Eerder dit jaar gaf producent Dean Devlin al aan dat er schot zit in de sequels op ID4: "I feel like we got it. I think it took a long time, but I feel like we finally got something that really feels like, 'that's worth seeing as a sequel to Independence Day.'"

    In 2013 staan er vooralsnog drie 3D re-releases in de planning, namelijk Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002), Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005) - beide van Fox - en Universal Pictures' Jurassic Park (1993). De twee Star Wars films verschijnen in de States op 20 september en 4 oktober. De 3D heruitgave van de kaskraker van Steven Spielberg staat op 2 mei (Nederlandse releasedatum).

    Bron : Filmtotaal.nl

  9. #9

    Standaard

    Dit heeft ongetwijfeld ook te maken met de slechte kwaliteit van de iRobot 3D blu ray. Die 3D-conversie was duidelijk niet van Titanic kwaliteit. Blijkbaar hebben ze bij ID4 er geen zin in om er net zoveel geld als bij Titanic tegenaan te gooien.

  10. #10

    Standaard

    En in de bios is de 3D-film ook haast uitgestorven. Blijkbaar zitten we voor langere termijn niet 3D-films (nieuw, danwel oude films in 3D-conversie) te wachten. Ik laat ze allemaal langs mij heen gaan.
    En een sequel op ID4? Tja, geen idee wat ik daar van moet denken en van kan verwachten.

  11. #11

    Standaard

    Roland Emmerich spuit details 'Independence Day' sequels



    Tegen de tijd dat de eerste sequel op Independence Day (1996) uitkomt, dan is het alweer 20 jaar geleden dat de sci-fi kraker van Roland Emmerich in de bioscoop verscheen. Volgens een artikel van Entertainment Weekly zal de sequel zich ook zo'n 20 jaar na het eerste deel afspelen.

    Tevens maakte regisseur Emmerich bekend dat de aliens gaan terugkeren in de tweeluik ID Forever - Part 1 en ID Forever - Part 2. ”The humans knew that one day the aliens would come back. And they know that the only way you can really travel in space is through wormholes. So for the aliens, it could take two or three weeks, but for us that’s 20 or 25 years,” aldus Emmerich.

    Volgens Emmerich zal Bill Pullman weer opdraven als President Whitmore. ID4-hoofdrolspeler Will Smith zal echter geen acte de présence geven als Captain Steven Hiller. De nieuwe films focussen zich vooral op stiefzoon Dylan Hiller en een aantal andere jongere personages.

    En over het plot zegt Emmerich nog het volgende: “It’s a changed world. It’s like parallel history. [Humans] have harnessed all this alien technology. We don’t know how to duplicate it because it’s organically-grown technology, but we know how to take an antigravity device and put it in a human airplane.”

    Het script van beide films wordt op dit moment herschreven door James Vanderbilt. De HD trailer, de oplettende kijker zal rond 0:20 iets heel herkenbaars horen: FILMPJE!.

    Bron : Filmtotaal.nl

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Roland Emmerich wil hele filmserie rond 'Independence Day'



    Fans hebben zo’n vijftien jaar mogen wachten op concreet nieuws over een vervolg op de hitfilm uit 1996,
    Independence Day. Een paar maanden geleden kregen we dat in de vorm van een bevestiging: Roland Emmerich en Dean Devlin werkten aan een tweetal vervolgen, met de titels ID Forever Part One en ID Forever Part Two.

    Volgens de geruchten zouden de films zich twintig jaar na de gebeurtenissen in de eerste film afspelen, en zich concentreren op wraak van de buitenaardse wezens. In een interview ging Emmerich in op het plot van de film. Volgens hem was het bovenal van belang om een mythologie op te bouwen voor de vervolgen. Wat we immers niet weten is waarom de buitenaardse wezens nou eigenlijk aanvallen.

    ”Wat is het grotere verhaal van dit hele gebeuren? We hebben het ook veel over zwermintelligentie gehad. Mensen zijn individueel intelligent. Maar zelfs als we elkaar vermoorden en oorlogen tegen elkaar voeren, hebben we iets speciaals. We hebben allemaal vertrouwen in het goede en het overwinnen van vijanden. En de films gaan daar een klein beetje over, vooral nu we een grotere mythologie hebben. Ik denk dat we niet gewoon een, maar twee of drie films kunnen maken. Je kunt een hele filmserie maken en dat is wat we willen doen.”

    Het is dus de bedoeling om zoveel mogelijk mythologie op te bouwen en ruimte te laten voor mogelijk zelfs een filmserie. Maar eerst eens de twee films die nu op komst zijn. Wat die films betreft lijkt het er nu op dat een oudgediende, Jeff Goldblum, ook terug zal keren voor de film. Dat vertelden Emmerich en co-schrijver Devlin namelijk ook nog in het interview.

    Voordat het echter zover is dat de films in de bioscopen draaien, moeten Emmerich en Devlin alles nog in goede vorm weten te gieten: ”Veel dingen moeten samenvallen. De stukken moeten in elkaar vallen en als dat gebeurt, zullen de films er komen.”

    Bron : Filmtotaal.nl

  14. #14

    Standaard

    Geen Will Smith in 'Independence Day 2'



    Nadat afgelopen tijd bekend werd dat
    Independence Day 2 op 3 juli 2015 zal uitkomen, heeft Roland Emmerich (de regisseur van het origineel) een aantal hints laten vallen over wat we kunnen verwachten in de sequel. Ten eerste liet hij vallen dat Will Smithin ieder geval niet zal terugkeren en ook wat de reden hiervan is:

    "Will Smith cannot come back because he's too expensive, but he'd also be too much of a marquee name. It would be too much."

    In Independence Day (1996) speelden naast Smith ook Bill Pullman, Jeff Goldblum, Randy Quaid,Mary McDonnell en Brent Spiner belangrijke rollen. En hoewel sommige personages om overduidelijke redenen niet kunnen terugkeren, bevestigde Emmerich dat een aantal personages uit de eerste film hun opwachting maken in het script van de sequel, dat hij samen met Dean Devlin schreef. Aldus Emmerich:

    "We have like maybe half of the people that you would know from the first film and the other half are people who are new."

    Bill Pullman liet eerder dit jaar al weten dat zijn personage, Thomas Whitmore, zou terugkeren, maar er heeft nog niemand officieel getekend.

    Bron : Filmtotaal.nl

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik had vooral Jeff Goldblum graag zien terugkeren. Helaas.
    In dit artikel van Movies.com staat dat Goldblum en Pullman "are on board so far" volgens Emmerich.

    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  16. #16

    Standaard

    Roland Emmerich Details Plans for Independence Day 2

    Source: Empire
    September 17, 2013



    It's been nearly two decades since director Roland Emmerich's Independence Day hit the big screen and it's looking like a sequel is finally coming together. In a new conversation with Empire, Emmerich discussed his plans for the 20th Century Fox project and provided brief updates on two other science fiction properties he's involved with: Singularity and Foundation, both set up at Columbia Pictures.

    "I should get the script pretty soon," says Emmerich of the Independence Day followup. "Then I'll try to get it into good shape for one or two months and, if that happens, we'll announce it and start production� We've created a mythology around these aliens, which is really cool. You have to create a mythology because people want to see a bigger picture."

    As he's previously stated, Emmerich would like to see the world of Independence Day continue past the first sequel, which is set to end on a cliffhanger of sorts.

    "We'll only do the first part," he says of his current plans, "because we want to have the audience decide if they want to see the second. Otherwise it feels arrogant. But I'm pretty confident, with the right script�"

    Although Independence Day 2 has been announced for a July 3, 2015 release, Emmerich is quick to point out that that date is not set in stone and, depending on how things come together, the film may wind up claiming an alternate release date.

    Singularity, meanwhile, is still in the writing stages, but Emmerich is quite pleased with the direction the project is taking.

    "That is on very, very good grounds again," he says. "We just overdid its complexity, we packed too much in it, but we lost two or three subplots and suddenly realized, 'Oh my God, this works!' I definitely want to make this movie."

    Likewise, Foundation (based on Isaac Asimov's genre-defining trilogy) is still being developed, now eyeing a place on the small screen.

    "We're trying to do it as a big mini-series," says Emmerich, "but even there you would have to change the story itself and set it in a time when the galaxy has fallen apart and then you're pretty much making a TV show with all these characters and playing all the scenes out. You can [do that] and we'll see what happens. We tried so hard [to make it into a movie], honestly, because it's one of my most favorite books. I just love it."

    The video game adaptation Asteroids, however, is off Emmerich's table altogether due to his overloaded schedule. The most recent update has Jez Butterworth rewriting the script.
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  17. #17

    Standaard

    Als één vervolg wel het predikaat "mosterd na de maaltijd" kan dragen dan is het deze wel. Zoveel sci-fi's zijn er na ID4 uitgebracht met een interessante mythologie en een einde welke zich beter leent voor een vervolg dat ik me echt afvraag wie hier nu op zit te wachten. Will Smith maakt deel 1 zoveel jaren na dato nog wel herkijkbaar (heb de film laatst nog gekeken) maar voor het verhaal (ook rondom de aliens) hoef je het niet te doen, vind ik.

  18. #18

    Standaard

    Nieuw in deze film is dat je de aliens ook kan opbellen. Maar uiteraard alleen met een iPhone :P
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Als één vervolg wel het predikaat "mosterd na de maaltijd" kan dragen dan is het deze wel. Zoveel sci-fi's zijn er na ID4 uitgebracht met een interessante mythologie en een einde welke zich beter leent voor een vervolg dat ik me echt afvraag wie hier nu op zit te wachten. Will Smith maakt deel 1 zoveel jaren na dato nog wel herkijkbaar (heb de film laatst nog gekeken) maar voor het verhaal (ook rondom de aliens) hoef je het niet te doen, vind ik.
    Tja,het is denk toch weer die naam,die voor een hype moet gaan zorgen.
    Heb genoten van de eerste,maar een vervolg hoeft echt niet.

    Ik zie die andere rampen films van Emmerich al als een soort vervolg op ID4.

  20. #20

    Standaard

    Er is wat meer informatie over de eventuele sequel:
    Twentieth Century Fox has, according to Deadline, officially given the green light to the long-awaited Independence Day 2, putting the film on track for its previously announced June 24, 2016 release. That means that the alien invasion sequel will hit the big screen almost exactly 20 years after the original.
    The studio is eyeing a May production start and will now move to close the directing deal with Roland Emmerich (Independence Day, White House Down). As was previously reported, Will Smith is not coming back for the sequel. Additional casting is planned to begin as soon as Emmerich’s deal is officially signed.
    Right now, the studio has only given the green light to a single film. Previous updates have suggested that the studio would make two franchise sequels and film them back-to-back. Apparently, those planned have changed and any potential third film will be largely dependent on the second film’s success.
    The outlet also reports that Carter Blanchard, best known for the short-lived 2009 series “G vs E,” rewrote the first draft of the script that was done by Emmerich and Dean Devlin, and then James Vanderbilt. Emmerich is also set to produced with Devlin and Harald Kloser.
    The original Independence Day opened on July 3, 1996 and earned an impressive $817.4 million worldwide. As always, check back for updates on the sequel as they become available.

    Bron: http://www.comingsoon.net/movies/new...th-century-fox

  21. #21

    Standaard

    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  22. #22

    Standaard

    Dit doet me echt niks. Lijkt me een saai cash&grab vervolg die absoluut niks toevoegt aan het origineel of soortgelijke en dus zonde van m'n tijd.

  23. #23

    Standaard

    Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden.

  24. #24

    Standaard

    Nieuwe TV-spot:

  25. #25

    Standaard

    Er is een nieuwe extended trailer verschenen:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •