De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Outland (NL) versus (US)

    Net Outland gezien en genoten van wat ik een redelijk goede transfer noem. Nu vraag ik me enkel af welk beeldformaat deze film eigenlijk origineel heeft.

    Op imdb zie ik 2.20:1 en 2.35:1; de NL versie heeft een 1.85:1 en de US versie heeft een 2.40:1.

    Welke van de 2 Blu's heeft nu het juiste of het meest juiste beeldformaat?

  2. #2

    Standaard

    Ik neem aan dat de NL en US hetzelfde zijn. Worden beide uitgebracht door Warner.

  3. #3

    Standaard

    Vanochtend even de NL-versie in de speler gestopt. Deze is net als de Amerikaanse versie in 2.40:1. Op de achterkant staat dus verkeerd vermeldt dat beeldverhouding 1.85:1 is.

  4. #4

    Standaard

    Dat moet toch opgevallen zijn, als hij toch 2.40:1 was i.p.v. 1.85:1, Jurgen?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Net Outland gezien en genoten van wat ik een redelijk goede transfer noem. Nu vraag ik me enkel af welk beeldformaat deze film eigenlijk origineel heeft.

    Op imdb zie ik 2.20:1 en 2.35:1; de NL versie heeft een 1.85:1 en de US versie heeft een 2.40:1.

    Welke van de 2 Blu's heeft nu het juiste of het meest juiste beeldformaat?
    2.35:1 is het juiste formaat.
    De film is namelijk geschoten in 35mm anamorhic.

    2.20:1 is de 70mm blow-up van de 35mm.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat moet toch opgevallen zijn, als hij toch 2.40:1 was i.p.v. 1.85:1, Jurgen?
    inderdaad
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat moet toch opgevallen zijn, als hij toch 2.40:1 was i.p.v. 1.85:1, Jurgen?
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo goed op de hoogte ben van al die formats rogue.
    Mijn oog viel op de cover dat het 1.85:1 was, en de meerderheid van de mensen die deze film aanschaffen zullen ook niet veel verstand hebben van al die beeldformaten. Vandaar dat ik dit hier zeker nog eens bevestigd wou zien of het inderdaad klopte of niet. Waarvoor dank.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo goed op de hoogte ben van al die formats rogue.
    Mijn oog viel op de cover dat het 1.85:1 was, en de meerderheid van de mensen die deze film aanschaffen zullen ook niet veel verstand hebben van al die beeldformaten. Vandaar dat ik dit hier zeker nog eens bevestigd wou zien of het inderdaad klopte of niet. Waarvoor dank.
    Duidelijk Jurgen .
    Ik ben trouwens wel blij dat de duidelijkheid er is; dan kan ik iig voor de Nederlandse release gaan.
    Ik heb 'm zelfs nog in de bios gezien, ik word oud .....

  9. #9

    Standaard

    NL en US release zijn identiek, want US release heeft ook nl-ot. Beeld heeft 3,5 punten gekregen bijhttp://bluray.highdefdigest.com/4054/outland.html
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #10

    Standaard

    Heb alvast WB over de coverfouten gemailed. Ze gaan bij de volgende press de fouten corrigeren.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •