De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: internet fraude

  1. #1

    Standaard internet fraude

    Wij hadden een tablet gekocht bij goedkoopste tablets.nl,nu lijkt hier niks mis mee,maar de tablet was na 5 dagen kapot en nadat we hem hadden geretouneerd hebben we na 6 maanden het geld nog niet terug.
    Na verschillende mailtjes werd ons door de internet winkel veel succes gewenst met het terugkrijgen van het geld!
    Volgens de site zijn ze aangesloten bij DIGIKEUR,maar na de klacht kenbaar te hebben gemaakt horen we ook van dit bureau totaal niets!!
    Via deze weg willen we mensen attent maken van deze frauduleuse internet winkel.

  2. #2

    Standaard

    *altijd* betalen met ofwel een kredietkaart, ofwel paypal. Als de koper dan niet wil luisteren kan je bij je bank een terugbetaling eisen. Als de verkoper dan geen bewijzen kan geven over zijn gelijk dan krijgt hij er nog een ferme boete bovenop van de bank.

  3. #3

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ruudpoots Bekijk bericht
    Wij hadden een tablet gekocht bij goedkoopste tablets.nl,nu lijkt hier niks mis mee,maar de tablet was na 5 dagen kapot en nadat we hem hadden geretouneerd hebben we na 6 maanden het geld nog niet terug.
    Na verschillende mailtjes werd ons door de internet winkel veel succes gewenst met het terugkrijgen van het geld!
    Volgens de site zijn ze aangesloten bij DIGIKEUR,maar na de klacht kenbaar te hebben gemaakt horen we ook van dit bureau totaal niets!!
    Via deze weg willen we mensen attent maken van deze frauduleuse internet winkel.
    Wat is de precieze link? tablets.nl is namelijk geen winkel maar 1 of andere Wordpress site. Als ik meestal een webshop niet ken, ga ik eerst even googelen of bij tweakers kijken of er reviews of opmerkingen zijn. En als ik voor de eerste keer daar winkel en je kan met een acceptgiro betalen dan kies ik daarvoor. Dan ben je je geld niet direct kwijt als ze niet leveren. En als ik maar enige twijfel heb, ga ik niet met ze in zee.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Wat is de precieze link? tablets.nl is namelijk geen winkel maar 1 of andere Wordpress site. Als ik meestal een webshop niet ken, ga ik eerst even googelen of bij tweakers kijken of er reviews of opmerkingen zijn. En als ik voor de eerste keer daar winkel en je kan met een acceptgiro betalen dan kies ik daarvoor. Dan ben je je geld niet direct kwijt als ze niet leveren. En als ik maar enige twijfel heb, ga ik niet met ze in zee.
    www.goedkoopstetablets.nl doet het, die website dus.

  5. #5

    Standaard

    Tja, geen adres, geen telefoonnummer, alleen email adressen....je bent aan de goden overgeleverd als er iets mis is....zou ik nooit zaken mee doen... Je kan tegenwoordig voor een appel en een ei een webshop beginnen, en omdat je dit via allerlei bedrijven kan doen, van klein tot groot (Postnl) trekt dat ook veel dubieuze figuren aan. Het ziet er profi uit, maar het is gewoon een oplichter die op zn studentenkamertje zn langstudeerboete probeert te bekostigen.... Ik betaal dan liever iets meer bij een deugdelijke webshop.

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Dat 050 (Groningen)-nummer komt ook niet in de gids voor...

    En volgens hun zitten ze weer gevestigd in Haulerwijk (Friesland)

    http://maps.google.nl/maps?q=Sl+de+B...nl&sa=N&tab=wl

    Volgens Google zit daar een Textiel shop Marja... wat ook al best krom is.

    Daarbij staan ze ook niet in database van DigiKEUR:

    http://www.digikeur.nl/ledenoverzicht/?searchByChar=G
    Laatst aangepast door Pieter V : 15-07-2012 om 12:28

  7. #7

    Standaard

    iets beter je huiswerk doen voordat je begint te schreeuwen kan geen kwaad:

    geen digikeur?

    http://www.digikeur.nl/leden/goedkoopstetablets.nl

    Volgens de kvk:

    Naam: A. Reinders Holding B.V.
    Vestigingsadres: Slotemaker de Bruïneweg 6
    Vestigingsplaats: 8433MB Haulerwijk

    adres en telefoonnummer staan gewoon de op de site.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  8. #8

    Standaard

    Ik ben ook opgelicht.
    Ik had een advertentie geplaatst waarin ik had vermeld dat ik een aantal steelbooks zoek (die inmiddels uitverkocht zijn, want ik koop liever helemaal niets via Marktplaats). €45,- overgemaakt voor een Thor steelbook, maar niets ontvangen en de verkoper reageert niet op sms'jes. Ik heb zijn rekeningnummer + naam gegoogled en hij schijnt al voor minstens €1000,- mensen opgelicht te hebben. Hij gebruikt een valse naam.

    Ik heb hem op een site gevonden dat gaat over online oplichters.
    Dit is zijn druk bezochte pagina:

    Arnoud van de Berg / Arjan van de Bos oplichter

    Hij gebruikt 2 rekeningnummers:

    666980101
    662338804

    Zielig type. Ik hoop dat de aangiftes van die mensen nut hebben en zijn echte naam + adres enz. op internet openbaar gemaakt wordt en hij voor de rest van zijn leven als oplichter bekend staat. Zal hem lekker helpen in zijn 'toekomst'.

  9. #9
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Gewoon hier aangifte doen. Kloten om te horen.

    https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •