De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: kan dit?

  1. #1

    Standaard kan dit?

    ik heb nog een vraag over het ophangen van de speakers,ik heb de HKTS 30 van Harmon Kardom,ik wil ze eigenlijk 5 cm onder het plafon hangen in de hoek(alleen dan hangen ze niet evenwijdig van elkaar vandaan en ook niet op hoofd oogde),nu is mijn vraag,heb je dan evengoed dan surround effect.
    of moet ik ze toch maar dichter naar elkaar toe hangen b.v.b boven dat schilderij.

    Alvast bedankt

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Met het ophangen krijg je geen goede beleving. Gewoon op oor hoogte zetten.
    Ik zie dat je een mooi tafeltje in de hoek hebt staan (met beeldjes) daar kun je eventueel ook een speaker neerzetten.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Met het ophangen krijg je geen goede beleving. Gewoon op oor hoogte zetten.
    Ik zie dat je een mooi tafeltje in de hoek hebt staan (met beeldjes) daar kun je eventueel ook een speaker neerzetten.
    Dat is zo, maar ik hang ze liever op ik hou persoonlijk meer van hangende speakers.
    Iemand ervaring toevalig met speaker die niet op oor-hoogde zitten?

  4. #4

    Standaard

    Ik weet niet of dit in de juiste thread staat en het lijkt alsof je je beslissing al genomen hebt maar ik zal je toch mijn mening geven . Het verplaatsen van luidsprekers kan na een paar luttele centimeters al grote gevolgen hebben voor het geluidsbeeld en aangezien surround sound nogal richtingsgevoelig is zal je dat geluid nauwelijks meekrijgen als de surroundspeakers ongeveer anderhalve meter hoger hangen dan de zitpositie. Bovendien ziet het er naar uit dat de linker surroundspeaker zich dichter bij de zitpositie bevindt dan de rechter waardoor het geluid ook op dat gebied verschillen gaat opleveren. Geen ideale opstelling/ophanging dus ik zou ze inderdaad op oorhoogte plaatsen.


  5. #5

    Standaard

    Mijn surround luidsprekers staan niet op oorhoogte, maar wat daarboven (ongeveer 1,2m hoog).

    Hierdoor klinken ook de hoog geplaatste geluiden mooi en realistisch. Dit geldt ook het wanneer je met meerdere luistert en in het midden zit, omdat het ook dan vrij is van akoestische obstakels.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •