De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard haperend geluid achtergrondmuziek

    Ik heb een blu-Ray speler, bdp-s480. Deze heeft de irritante eigenschap dat de achtergrondmuziek in films en documantaires haperend wordt weergegeven. Het lijkt er een beetje op zoals je het beeld ziet wanneer je een hd-film op een te langzame pc afspeelt, maar in dit geval heeft het alleen betrekking op het geluid. Ik zou haast zeggen dat dit achtergrondgeluid niet verwerkt kan worden door de processor in de blu-ray speler. Het beeld is gewoon goed.

    Ik heb al een firmware-update gedaan en ook de fabrieksinstellingen hersteld. Maar dat bracht geen uitkomst.

    Blu-ray speler is aangesloten via hdmi op een sharp lcd-tv. Hierop zitten ook een humax hd-recorder en en xbox360 via hdmi op aangesloten. Deze twee hebben geen last van dit probleem. Kabels omwisselen of aansluiten en/of op een andere hdmi-aansluiting helpt ook niet.

    wat denken jullie? defect aparaatnof en instelling die ik ergens moet wijzigen?

  2. #2

    Standaard

    Hoi,
    Even eerlijk: ik heb geen ervaring met het probleem. Dus ik ga even af op mn boerenverstand.

    Wat ik me afvraag zijn een paar dingen:
    1. je gaat er wel snel vanuit dat het aan de BRspeler ligt. Maar kan het ook niet aan de tv liggen bijv. qua instellingen?
    2. Is dit bij meerdere br's het geval of bij 1?
    3. Gebeurt het ook bij dvd's etc.?
    4. Heb je al eens kabels gewisseld?
    5. Even voor wie er wat meer vanaf weten: hoe heb je je instellingen staan op je BR-speler EN op je tv?
    6. En de laatste: een suggestie. Zon hdmi-kabel moet in principe lukken natuurlijk, maar heb je niet een optische kabel liggen voor alleen het geluid? Ik bedoel: dan maar video via hdmi en geluid via optische kabel. Het is niet hoe het zou moeten werken maar als het werkt ....

  3. #3

    Standaard

    De reden dat ik denk dat het aan de blu-ray speler is dat de Xbox360 en de humax hd-recorder dit probleem niet hebben (ook aangesloten via hdmi) Ook wanneer ik kabels wissel of de blu-ray speler aansluit op de hdmi-aansluiting waar normaal de hd-recorder op aangesloten is, blijft het probleem zich voordoen.
    Ook dvd's die ik op de blu-ray speler af speel hebben dit probleem, maar niet als ik ze af speel op de xbox360

    Instellingen op de blu-ray speler staan gewoon op default (fabrieksinstellingen). Wat betreft geluid op de TV kan ik niet veel instellen

    ik vindt eigenlijk dat een blu-ray speler het gewoon out-of the box goed moet doen, en dat je niet eerst moeilijke instellingen moet wijzigen, voordat het goed werkt

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •