De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Probleem met Yamaha receiver en luidsprekers

    Hallo, ik zoek mij suf naar een oplossing, ik heb een Yamaha RVX-371 Home Cinema Receiver en ik gebruik hier op 4 ohms luidsprekers. Deze luidsprekers klinken nu opeens beroerd op deze receiver terwijl ik het geluid op 2 channel stereo zet.

    Als ik deze luidsprekers aansluit op een Yamaha DRX-730 receiver met ingebouwde dvd speler dan klinken de luidsprekers wel goed. Zo wel de RVX-371 en de DRX-730 zijn beiden 6 ohms versterker gedeeltes dus waarom het bij de RVX-371 fout gaat ik weet het niet meer.

    Op mijn luidsprekers zitten dunne standaard kabels en het vermogen van de luidsprekers is 600 watt maar dat is niet belangrijk de DRX-730 levert niet veel vermogen maar stuurt perfect aan.

    Heeft iemand een oplossing met de luidsprekers is niets mis die zijn gehangen aan een 4 ohms versterker en dan klinken ze super. Help help zou ik zeggen.

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum flyingsoccer.

    Het lijkt er op dat het 'bass-management' van de RX-V371 niet goed ingesteld staat.

    Wanneer je geen subwoofer aangesloten hebt, moet de 'Bass' in de ingesteld zijn als 'Front' of 'Main' en niet als 'Swfr' of 'Both'. De receiver zal dan alle lage tonen naar de luidssprekers sturen. Ook zou je kunnen kijken of de regelaar voor de lage tonen(bass) van het front-paneel' niet te laag staat.

    Heb je de receivers zichzelf middels YPAO in laten stellen, dan kan het zijn dat je deze misschien opnieuw uit moet voeren en voor een EQ-instelling 'Front' of 'Natural' kunt kiezen. Daarvoor kun je het beste zelf in de gebruiksaanwijzing kijken.

    Als laatste zou het kunnen zijn dat in de 'Advanced setup' de impedantie op '8 Ohm' en de 'Bi-amp' op 'On' staat. Deze zouden ook invloed kunnen hebben op de weergave van de lage tonen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Wink Instellingen aangepast maar nog niet tevreden

    Ik heb een aantal instellingen aangepast vraag me niet welke maar het klinkt al een stuk beter.

    Ik kan de aanpassing van bijvoorbeeld de ohm settings nergens vinden ook niet in de advanced setup volgens mij heeft deze Yamaha dat niet maar kan me vergissen.

    In ieder geval heb ik de volume trim op +6 moeten zetten, speakers als large front maar dan nog klinkt het niet als de speakers op een 4 ohms yamaha receiver wordt aangesloten. Heb je nog tips voor mij?

  4. #4

    Standaard

    Na het lezen van gebruiksaanwijzing, weet ik nu dat deze geen impedantie-keuze heeft.

    De volume-trim is voor het aanpassen van geluidssterkte wanneer je tussen de bronnen schakelt. Deze heeft dus weinig invloed op kwaliteit van de weergave en is in principe dus niet belangrijk.

    Een tip die ik je op dit moment kan geven is om op zoek te gaan naar een aktieve sub en evt. luidsprekers voor 'centre' en 'surround' om de set compleet kunt maken. De makkelijkste manier is om een complete luidsprekerset te nemen zoals die van HK(HKTS) of Boston(Soundware) of Tannoy(SFX of TFX). Dit zijn over het algemeen betere weergevers dan die de fabikanten er zelf standaard bij geven. De luidsprekers van de DRX-730 kun je dan als 'fronts' blijven gebruiken zodat de set een volwaardig stereo geluidsbeeld neer kan zetten en het geluid (ook bij surround) wat voller zal klinken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •