De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Zo min mogelijk apparaten

    Goedemiddag allen,

    Na onze uitbouw was ik op zoek naar een nieuwe hardware voor mijn media thuis. Ik heb inmiddels een nieuwe Samsung UE46ES6800 gekocht en wil daarnaast eigenlijk zo min mogelijk apparaten met zoveel mogelijk resultaat. Aangezien ik een leek ben op dit gebied, lijkt dit na uren en dagen speuren op het internet een utopie. Ik kom elke keer tijdens het zoeken op dit forum dus ik waag het er een x op.
    Wat wil ik?
    - Muziek streamen naar een surround systeem vanuit zowel mijn Ipad en Iphone als externe harde schijf als laptop (ms een Boxee of popcorn oid).
    - Zo weinig mogelijk boxen met goed geluid. Ik had daar al mijn oog laten vallen op de Boston soundware xs 5.1.

    Wat wil ik niet? Iets van een dvd/bluray speler omdat ik via internet tv of andere media gewoon film kan kijken en heb dus naar mijn mening geen speler nodig.

    Dus alles zou volgens mij opgelost zijn door middel van een goede mediastreamer en als ik die Boston soundware kan aansluiten op mijn TV.

    Mijn vraag aan jullie is of dit zo is? En of jullie suggesties of andere oplossingen hebben.

    Alvast bedankt in ieder geval.

    Grt,
    Arnold

  2. #2

    Standaard

    Ik snap niet dat je een 5.1 boxenset wilt hebben om die vervolgens op je TV aan te sluiten die bijna alleen maar 5.1 via Prologic sanbiedt ipv zuiver DD5.1. En daarnaast ga je geen dvd/bd bekijken welke pas echt gebruik maakt van een 5.1 setup. IMO kan je beter een goed 2.0 systeem nemen sls je toch alleen maar TV gaat kijken en muziek wilt beluisteren......
    Of ga je films downloaden en via een miediaplayer afspelen en/of streamen? Das dan weer een ander verhaal....

  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum Noldus.

    Ik denk dat de meeste mensen het wel fijn vinden om niet al te veel toestellen en kabels te moeten gebruiken. Wil je echter veel mogelijkheden, een goede weergave en dat je de set niet hoeft te vervangen als er iets stuk is, dan kun je beter wat meer (en grotere) toestellen gebruiken. In jouw geval beterken dit dat je in ieder geval een meer-kanaals AV-receiver nodig hebt met evt. Airplay en een losse BD speler voor het kijken naar films en het luisteren naar muziek die je op CD, DVD en/of BD hebt. De Boston Soundware is nl. een set met alleen eindversterking voor de subwoofer. Het geluid voor de satelieten moet dus eerst (extern) versterkt worden voor dat het weergegeven kan worden.

    Dit betekent dat je er voor kunt kiezen om meer uit te geven en er langer plezier van kunt hebben of minder uitgeven en er minder lang plezier van zult hebben. De meesten van ons hebben voor het eerste gekozen, omdat dit op termijn vaak goedkoper en ook makkelijker te upgraden is. Om het kiezen voor jou wat makkelijker te maken, zou ik je aan willen om zelf naar verschillende winkels te gaan om te gaan kijken en luisteren naar wat er allemaal in jouw geval mogelijk is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •