De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung 211 Home Cinema en LG 50PV350 Plasma zonder Hoofdtelefoon ingang

    Hoi,

    Ik heb dringend hulp nodig.

    Ik heb een LG 50PV350 Plasma Tv en een Samsung 2.1 Home Cinema set.
    Nou wil ik dat het geluid uit mijn hoofdtelefoon komt, (om s'nachts geen overlast voor mijn buren te veroorzaken) maar er zit geen hoofdtelefoon ingang in de Tv en ook niet in de Home Cinema set.

    Achterkant van de LG50pv350:




    Ik heb wel het een en ander geprobeerd, zoals:
    Audio verloopkabel, Jack 3.5mm (female) - 2x RCA (male)

    En:

    Verloopplug scart - tulp/svideo (scartblokje)

    Ik heb contact opgenomen met LG en hun zeggen dat het helaas niet mogelijk is om een hoofdtelefoon direct aan te sluiten aan de Tv.

    Mijn Home Cinema set, is aangesloten aan de Tv met een HDMI en een Optische kabel. (Ik weet niet zeker wat voor Optische In of Uitgang mijn Home Cinema set heeft)

    Bij de Tv is er een Optische Out, betekent dat dan dat mijn Home Cinema set een Optische In heeft?

    Mocht mijn Home Cinema set een Optische In hebben, zou het dan mogelijk zijn om mijn hoofdtelefoon aan te sluiten aan mijn Home Cinema set door middel van een soort van Optische converter?

    En mocht mijn Home Cinema set een Optische Out hebben wat moet ik dan aanschaffen?

    Graag hoor ik meningen en zo veel mogelijk opties hierover. Ik begin echt wanhopig aan het worden.

    Bij voorbaat bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Hoi Mikami,

    Zou heel simpel moeten zijn:
    Je optische out van de tv verbinden met een optische kabel naar je receiver en dan de hoofdtelefoon aansluiten op je receiver!
    Succes!
    Peter
    this is my boomstick!!!

  3. #3

    Standaard

    Dank u voor uw advies.

    dan moet ik dus een reciever aanschaffen, en dan kan ik dus Tv kijken en Bluray met mijn Hoofdtelefoon?

    Ik zal deze optie in overweging nemen. Nogmaals bedankt voor uw advies.

  4. #4

    Standaard

    Dat moet geen probleem zijn,de tv aansluiten via de optische out op de receiver en de blu ray kun je ook optisch of via hdmi (als je receiver dit tenminste ondersteund) op je receiver aansluiten.
    Groetjes,Peter

    P.s.:Laat je nog effe weten of het gelukt is?
    this is my boomstick!!!

  5. #5

    Standaard

    OK,

    Bedankt voor de uitleg, klinkt simpel genoeg om het zelf te kunnen uitvoeren.

    Ik heb momenteel niet het geld om een reciever aanteschaffen, (ik weet ook niet welke de voordeligste is voor deze klus), maar ik heb nog een andere optie voordat ik een reciever ga aanschaffen.


    Dit is de: OMVORMER VAN OPTISCH OF COAXIAAL NAAR TULP

    Volgens iemand zou dit wel eens kunnen lukken. Omdat deze optie goedkoper is dan een reciever kopen, zal ik eerst dit proberen.

    Ik zal u op de hoogte blijven houden of dit lukt.

  6. #6

    Standaard

    Dat zou inderdaad ook kunnen:
    Je optical out van de tv aansluiten op de omvormer en dan de analoge line out aansluiten op je versterker en dan via je hoofdtelefoon de versterker beluisteren!
    Groetjes,Peter
    this is my boomstick!!!

  7. #7

    Standaard

    De optie met de "OMVORMER VAN OPTISCH OF COAXIAAL NAAR TULP" werkt.

    Ik heb de Optische Out van de Tv aangesloten op de omvormer en daar mijn hoofdtelefoon via een Rood witte tulp.

    Ik krijg nu het geluid van de Tv uit mijn hoofdtelefoon.

    Het is me (nog) niet gelukt om het geluid van mijn Home Cinema set via deze manier naar mijn hoofdtelefoon te laten lopen.

    Mijn Home Cinema set heeft alleen een Optische In, Mijn Tv heeft Optische Out.

    Betekend dit dat ik geen Blu Ray films kan kijken met mijn Hoofdtelefoon op?
    Of moet ik bij Instellingen iets verranderen?

  8. #8

    Standaard

    Ik vraag mij af hoe je nu het geluidsvolume regelt op je hoofdtelefoon......
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Hoi,

    Het is me inmiddels ook gelukt om met deze optie het geluid van mijn Home Cinema set (Blu Ray speler) uit mijn hoofdtelefoon te krijgen.

    Ik moest bij instellingen het geluid via HMDI aan of uit zetten. (Ik weet niet zeker meer of het uit of aan moest, maar het werkt wel.)

    Ik vraag mij af hoe je nu het geluidsvolume regelt op je hoofdtelefoon......
    Ja, dat is een punt waar ik vanochtend achter kwam.

    Bij Tv kijken kan het volume via de Tv geregeld worden, met de Tv afstandsbediening.

    Bij de Blu Ray speler, zit het toch wat anders. Ik kan hem niet harder of zachter zetten, hij staat op 1 stand. Iets te hard naar mijn smaak, maar ik ben al dol blij dat ik kan genieten van deze optie.

    De optie met de "OMVORMER VAN OPTISCH OF COAXIAAL NAAR TULP" werkt. De omvormer heeft mij 49,95 euro inclusief verzendskosten gekost. Ik ben er blij mee. Het is wel een beetje jammer dat het geluid van de Blu Ray speler met deze optie niet harder of zachter kan, maar ik ben dik tevreden.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mikami Bekijk bericht
    maar ik ben dik tevreden.
    Dat is het belangrijkste

    Bij je volgende aanschaf zal je wel opletten of er een optie opzit om een koptelefoon aan te sluiten
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Als je een blu ray kijkt op je tv kun je toch gewoon het volume hiervan met de tv regelen? (moet je wel het geluid via de hdmi naar je tv laten gaan)
    this is my boomstick!!!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter smits Bekijk bericht
    Als je een blu ray kijkt op je tv kun je toch gewoon het volume hiervan met de tv regelen? (moet je wel het geluid via de hdmi naar je tv laten gaan)
    Dat was mij niet gelukt.
    Als ik dan de Tv harder of zachter zet verrandert er niets aan het geluid.

    Maar ik zal van de week nog wel verder testen.

  13. #13

    Standaard

    als je zonder koptelefoon kijkt kun je het volume van de tv dan wel aanpassen?(bij een blu ray)
    this is my boomstick!!!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter smits Bekijk bericht
    als je zonder koptelefoon kijkt kun je het volume van de tv dan wel aanpassen?(bij een blu ray)

    Ja, dat is mogelijk. Ik kan dan ook de Blu Ray harder of zachter zetten, geen probleem.

    Als ik de omvormer gebruik om mijn hoofdtelefoon aan te sluiten, en Tv kijk, dan kan ik het geluid wel harder of zachter zetten met de Tv afstandsbediening.

    Maar als ik films met mijn Blu Ray speler wil bekijken dan kan ik niet het volume harder of zachter zetten. Er gebeurt dan niks, er verschijnt ook geen display "volume up/down". Zelfs als ik de Blu Ray dan op Mute druk gebeurt er niks.

  15. #15

    Standaard

    Zit er op je cinema set ook geen volumeregeling?
    Misschien kun je daar het volume van je blu ray mee instellen?
    Iets van een volume output of iets dergelijks......
    this is my boomstick!!!

  16. #16

    Standaard

    Ja, er zit wel een draai knop op, maar heb het nog niet uitgeprobeert.

    Verder, is er volgens mij geen volume output, heb alleen In - ingangen gezien.

    Ik denk dat een Hoofdtelefoon met volume regelaar voor mij ideaal zou zijn, zodat ik het volume iets zachter kan zetten.

    Maar ik weet niet zeker of dat wel zou werken.

  17. #17

    Standaard

    Kortom....

    Denk goed na voordat je van die alles in een rotzooi koopt... Goedkoop blijkt ook hier weer duurkoop!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •