De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard coaxiaal in naar Optische out

    Hallo beste mensen,

    Ik heb een av receiver gekocht (2dehands) alleen hier werkt de optische in niet. Ik heb hem eventjes aan de praat gekregen maar daarna niet meer. Nu zit er ook een coaxiale ingang op die wel werkt. Nu wil ik van die coaxiale ingang naar optische uitgang. Ik heb dan een omvormer nodig. Nu zijn er 2 verschillende omvormers. 1 de meeste vanzelf sprekende van coaxiaal in naar optische out(die denk ik) en van coaxiaal out naar optische in. Welke van de 2 moet ik hebben, Wil het namelijk graag zeker weten.

    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Misschien het optische kabeltje defect geraakt? zou zeker even een ander kabeltje proberen als je dat bij de hand hebt, optische ingangen gaan niet 1 2 3 zomaar defect, kabeltjes wel, deze zijn behoorlijk kwetsbaar

    Je vraag is een beetje warrig geworden, maar ik denk dat je bedoeld dat je nu een apparat hebt dat een optische uitgang heeft en dat wil je dan aansluiten op de receiver met de coax ingang....... je hebt dan nodig een converter die van optisch naar coax gaat oftewl zoéén:



    beschrijving:

    http://www.allekabels.nl/na/0/1426/O...-Coaxiaal.html

    Zouden zo rond de 15 euro te vinden moeten zijn met een beetje zoeken...
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Misschien het optische kabeltje defect geraakt? zou zeker even een ander kabeltje proberen als je dat bij de hand hebt, optische ingangen gaan niet 1 2 3 zomaar defect, kabeltjes wel, deze zijn behoorlijk kwetsbaar

    Je vraag is een beetje warrig geworden, maar ik denk dat je bedoeld dat je nu een apparat hebt dat een optische uitgang heeft en dat wil je dan aansluiten op de receiver met de coax ingang....... je hebt dan nodig een converter die van optisch naar coax gaat oftewl zoéén:



    beschrijving:

    http://www.allekabels.nl/na/0/1426/O...-Coaxiaal.html

    Zouden zo rond de 15 euro te vinden moeten zijn met een beetje zoeken...


    Hey bedankt voor de reactie deze omvormer moest het inderdaad zijn, heb hem al binnen en het werkt prima, ik denk helaas wel dat de optisch in van mijn receiver kapot is. Aangezien de kabel wel goed is.

    maar toch bedankt voor de reactie

  4. #4

    Standaard

    helaas gaan die optische ingangen gigantisch vaak kapot.
    het is niet zozeer de lens,alswel het klepje wat je naarbinnen drukt met je stekkertje.

    dit klepje gaat los zitten en raak je kwijt.

    ik heb op 4 apparaten volgens mij 6 uitgangen met een verdwenen klepje...

    je kan t oplossen door een dun stukje papier of tape op de plek van t klepje te doen,als ie ingeklapt zit.

    hierdoor klemt je kabelkopje nog wel,en kan hij nog goed contact maken...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  5. #5

    Standaard

    De optische kabel kan maar op 1 manier in de optische aansluiting..... ik wel aansluitingen gezien waarbij men daar geen rekening mee hield, met als resultaat dat de optische ingang compleet gebroken was...... Met geweld past het wel..... niet dus
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •