De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung UE46ES5500 LED

    Ik wi graag een LCD tv kopen en kwam kwa prijs uit bij deze Samsung. Het design valt mij op zich ook wel mee. Alleen ben ik niet zo heel erg weg van dat doorzichtige randje om eromheen. Heel toevallig stond dit model (als het goed is precies dezelfde) opgesteld bij de block in Purmerend en heb het even bekeken. Wat mij direkt opviel was dat deze tv wat donkerder beeld gaf dan alle sandere tv's eromheen. Ik dacht eerst dat dit te maken had dat hij rechts onderin de hoek stond opgesteld. Of mischien was de kleur niet helemaal neutraal, kan ook nog. Zo donker ben ik van smasung eigenlijk niet gewend. Volgens de verkoper komt het doordat het een goedkoop model is. En verwees mij naar de duurdere samsungs (die met een zilver randje en twee keer zo duur). LED-technologie is vrij nieuw. En via google kom ik erachter dat dit model vrij recent is dus waaorm zou het zo donker beeld geven? Wie heeft deze tv ook en wat zijn de ervaringen?

  2. #2

    Standaard

    welkom.
    ik weet natuurlijk niet waar je de tv voor gaat gebruiken,maar als het je puur om films gaat raad ik geen led aan.
    heb er zelf 2 gehad en dat waren niet de minste maar heb ik ongeveer 4 weken gehad.
    mijn ervaringen met led zijn clouding en banding en dit is niet merkgebonden.
    wil je veel films kijken ga dan voor plasma.
    plasma is te vergelijken met de crt maar dan fullhd en helemaal van deze tijd.
    ben eigenlijk ook niet de aangewezen persoon om je hierin te adviseren aangezien ik een groot plasma fan ben en een bloedhekel aan led tv heb.
    succes ermee.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  3. #3

    Standaard

    Hallo Jamiev dat geeft niet. Ik hoor meer plasma fans zweren bij deze tv's.

    Ik wil het wel een keer met eigen ogen aanschouwen eigenlijk maar weet niet waar. Iets met betrekking tot verlichting in de winkel en thuis. Dat dat verschilt waardoor plasma slechter overkomt in de winkel?

    Ik vind plasma doorgaans erg donker overkomen in de winkel. Vandaar dat ik nooit serieus plasma heb overwogen.

  4. #4

    Standaard

    hoi,
    in de winkel zoals mediamarkt etc staat de tv meestal niet correct ingesteld.
    contrast etc is vaak heel hoog zodat het allemaal heel mooi lijkt.
    led komt bij daglicht wat beter over en gebruikt minder stroom.
    daarintegen hebben ze naar mijn mening teveel fouten waar ik persoonlijk helemaal gek van kan worden.
    plasma geeft naar mijn mening toch het betere beeld is rustiger,betere zwartwaarde,natuurlijke kleuren en geen last van oneffenheden zoals clouding en banding.
    bij side leds zie je vaak in de hoeken lichte vlekken.
    plasma verbruikt daarintegen wel meer stroom,het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stabilo Bekijk bericht
    Ik wi graag een LCD tv kopen en kwam kwa prijs uit bij deze Samsung. Het design valt mij op zich ook wel mee. Alleen ben ik niet zo heel erg weg van dat doorzichtige randje om eromheen. Heel toevallig stond dit model (als het goed is precies dezelfde) opgesteld bij de block in Purmerend en heb het even bekeken. Wat mij direkt opviel was dat deze tv wat donkerder beeld gaf dan alle sandere tv's eromheen. Ik dacht eerst dat dit te maken had dat hij rechts onderin de hoek stond opgesteld. Of mischien was de kleur niet helemaal neutraal, kan ook nog. Zo donker ben ik van smasung eigenlijk niet gewend. Volgens de verkoper komt het doordat het een goedkoop model is. En verwees mij naar de duurdere samsungs (die met een zilver randje en twee keer zo duur). LED-technologie is vrij nieuw. En via google kom ik erachter dat dit model vrij recent is dus waaorm zou het zo donker beeld geven? Wie heeft deze tv ook en wat zijn de ervaringen?
    Het beeld van die TV kan idd donkerder zijn doordat er bij het het ontwikkelen om prijs-technische redenen minder aandacht is besteed aan de signaal-verwerking. De slordigheid van de verwerking kan er bvb voor zorgen dat tinten verkeerd worden weergegeven en je de kleuren daardoor niet zo goed van elkaar kunt scheiden als bij een duurder model.

    Een andere reden kan zijn dat de TV niet optimaal ingesteld is, wat in winkels vaak het geval is. In de meeste gevallen zal een toestel -mits goed ingesteld- thuis veel beter presteren dan in een winkel.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    welkom.
    ik weet natuurlijk niet waar je de tv voor gaat gebruiken,maar als het je puur om films gaat raad ik geen led aan.
    heb er zelf 2 gehad en dat waren niet de minste maar heb ik ongeveer 4 weken gehad.
    mijn ervaringen met led zijn clouding en banding en dit is niet merkgebonden.
    wil je veel films kijken ga dan voor plasma.
    plasma is te vergelijken met de crt maar dan fullhd en helemaal van deze tijd.
    ben eigenlijk ook niet de aangewezen persoon om je hierin te adviseren aangezien ik een groot plasma fan ben en een bloedhekel aan led tv heb.
    succes ermee.
    Heeft ook te maken met de juiste instelling van je TV, ik heb er geen last van cloudingen banding meer mijn Samsung UE55d8000. Ik ben er dik tevreden mee.
    Als je veel licht in je huiskamer hebt, komt led beter tot zijn recht dan plasma. Plasma heeft ook negatieve kanten.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •