De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard UPC mediabox/VT50/Receiver, krijg het niet voor elkaar:(

    Beste forumleden,

    Ik kom er niet uit hoe het aan te sluiten en ook in de winkel en bij de UPC klantenservice kunnen ze me niet vertellen hoe het moet. Bij het zoeken op internet kwam ik dit forum tegen en hoop dat iemand me kan adviseren.

    Sinds eergisteren de trotse bezitter van de panasonic 50VT50 met de Pioneer BCS-SB626 bluerayspeler en boxen die daarbij zitten. Nou zou ik graag het geluid van de tv over deze boxen willen krijgen. Ik heb volgens mij de benodigde kabels maar ik kan er niet achter komen hoe dit aan te sluiten. Wat ik heb geprobeerd:

    UPCbox met HDMI->tv, Optische audiokabel van TV optical out-> receiver optical in en HDMI out van de receiver naar de tv. Ik had dan wel geluid over de boxen bij het afspelen van een dvd maar niet bij gewoon gebruik van de tv. In het geluids menu van de tv kon ik ook geen optic oudio out selecteren wat volgens het boekje wel zou moeten kunnen. Ik kan op de pioneer de optische ingang als bron selecteren maar dan krijg ik dus geen geluid. Ik zou volgens de handleiding van de vt50 in het geluids menu SPDIF (volgens mij is dit wat ik moet hebben toch?) moeten kunnen selecteren maar die optie zit er in het menu bij mij niet tussen. Het lijkt wel alsof mijn geluids menu minder opties bevat dan dat in de handleiding maar er staat bij dat niet alle opties altijd beschikbaar zijn, afhankelijk van de modus waarin de tv staat ofzo.

    Ik heb geprobeerd de HDMI kabel van UPCbox ->HDMI-in van de receiver en HDMI out van de reciever naar de tv; geen beeld. Ook nog geprobeerd de optische audio van UPCbox->receiver maar ook dit werkte niet

    Weet iemand hoe het nou echt moet? Bij UPC vertelde de helpdesk dame dat de mediabox niet op de receiver aangesloten kan worden maar alleen direct op de tv terwijl in ieder geval andere mediaboxen juist wel weer op de receiver aangesloten kunnen worden volgens de online handleidingen. Ook zou de optische uitgang niet actief zijn maar ik zie wel een rood lichtje uit de kabel komen als ie daar op aangesloten is wat volgens mij zou betekenen dat hij wel actief is toch? Ik kon er alleen geen een vinden over het aansluiten van een UPC HD mediabox met harde schijf op een surround systeempje en zelf erg weinig verstand van..Maakt het nog uit op welke van de 4 HDMI ingangen op de tv alles is aangesloten? Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen. Heel erg veel dank voor adviezen!
    Laatst aangepast door arjan1977 : 05-08-2012 om 09:13

  2. #2

    Standaard

    Hoi, ik heb laatst mijn UPC mediabox via optisch gewoon op mijn reciever (Denon) kunnen aansluiten. Perfect gelui, zonder problemen verder... Ik zal als ik thuis ben eens kijken welke versie ik heb.
    Ps: heb iig wel een HD mediabox met harde schijf. En voor beeld via HDMI op de TV.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de reactie. Ik heb ook een mediaspeler met harde schijf. Ik heb zojuist UPC nog even gebeld, deze keer wist men mij te vertellen dat de optische uitgang van de box wel functioneert, ik zie ook een rood licht er uit komen. Hij adviseerde de optische uitgang van de box te gebruiken en het kabeltje aan te sluiten op de optische ingang van de pioneer. Het resultaat blijft echter hetzelfde. Ik heb het idee dat ik ergens op de tv zou moeten kunnen instellen wat de geluidsbron is maar mijn menu geluid is veel beperkter dan in de handleiding van de VT50 staat. Aan de andere kant zou het op deze manier waarschijnlijk niet uit moeten maken toch? De optische kabel gaat nu direct van de mediabox naar de pioneer en niet langs de tv. Maar hij geeft dus geen geluid.

  4. #4

    Standaard

    Waarschijnlijk moet je in het menu v/d Pioneer instellen dat het geluid via de optische ingang binnenkomt en niet via HDMI.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Bedankt,

    Maar dat heb ik reeds geprobeerd. Er zitten twee optische ingangen op de pioneer en die kan ik beiden selecteren. Ze geven alleen beiden geen geluid door van de tv. Wel werkt het systeem prima als ik een dvd afspeel maar hij vertikt het om geluid van de tv weer te geven.

  6. #6

    Standaard

    Is er iemand die de UPC installatie service wel eens heeft geprobeerd? Ze konden iemand langs sturen om alles aan te sluiten maar dat begon dan met 50 euro en ging dan per kwartier geloof ik. Maar misschien wel een handige oplossing want ik lijk er zelf niet erg uit te komen en het is natuurlijk ook zonde om alles te hebben staan zonder dat het werkt Misschien een fanatiekeling op het forum uit de omgeving van Hilversum die voor een vergoeding zin heeft om langs te komen om te helpen?

  7. #7

    Standaard

    Heb je dat geprobeerd via:
    optische audio van UPCbox->receiver
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Dat is hoe ik het nu heb aangesloten maar als ik dan optical in I op de pioneer selecteer waar hij op aan is gesloten gebeurt er niets.

  9. #9

    Standaard

    en als je de andere optical in gebruikt?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    ook getest maar beiden doen niets. Ik krijg alleen geluid van de pioneer als ik een blue ray afspeel er mee. Zou het er toch aan kunnen liggen dat de HDMI van de UPC box nu naar de tv gaat? Zou die ook niet op de een of andere manier naar de pioneer moeten lopen? Nu gaat de optische audio van de UPC box naar de pioneer en de HDMI van de UPC box naar de tv. De tv heeft prima beeld en geluid.

  11. #11

    Standaard

    Misschien is het kabeltje kapot, probeer eens een andere als je die hebt of je hebt aan het optische kabeltje misschien niet goed er in zitten. Je kunt sowieso al kijken of er aan de andere kant v/h kabeltje rood licht uit komt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Hij doet het!! Het bleek inderdaad aan het kabeltje te liggen. Enorm bedankt voor de hulp!

  13. #13

    Standaard

    Mooi, veel plezier er mee!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •