De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 3d via tv naar home cinema set?

    Ik heb een LG LM960V 3DTV gekregen voor mijn verjaardag en wil hier nu 3d op gaan gamen en kijken.

    Mijn PS3 staat nu via mijn Sony SF1300 home cinema setje op mijn tv aangesloten en daar gaat het fout...Het is namelijk geen 3D home cinema set en kan dus het 3D signaal niet aan de tv doorgeven.

    Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om de PS3 direct op de tv aan te sluiten en dan het geluid via de surround set te laten lopen?

    Of zal ik gewoon een 3D home cinema set moeten aanschaffen?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Laten we beginnen met het mooie...
    Je moet helemaal geen home cinemaset aanschaffen.

    Dan het vervelende.. Dat had je ook niet moeten doen bij je SF1300. Losse componenten is the way to go! Dan had je alleen je receiver hoeven te vervangen en was je klaar.

    Gelukkig is er misschien nog een workaround voor je mogelijk.
    Ik weet niet of je TV een ARC HDMI kanaal heeft (Audio Return Channel) zo ja, sluit deze dan aan op de SF1300.

    het kan ook zijn dat je TV een optische UITgang heeft, sluit deze dan aan op de optische INgang van je SF1300.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Dat gaat niet werken zo Marcellow. SpeedcoreSjakie moet het idd aansluiten zoals hij zelf al aangeeft in zijn vraag:
    Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om de PS3 direct op de tv aan te sluiten en dan het geluid via de surround set te laten lopen?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    De SF1300 is één van de betere alles-in-één sets die je toen kon kopen. Deze heeft nl. veel aansluit-mogelijkheden en geen ingebouwde speler. Het enige waar je rekening mee hoeft te houden is het feit dat deze set nog geen HD-geluid via HDMI kan verwerken. Het maakt daardoor voor het geluid niet uit als dit via optisch/coaxiaal of HDMI gaat.

    Wil je ook kunnen genieten van HD-geluid, dan zal je wel de hele set moeten vervangen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 14-08-2012 om 11:39
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    PS3 geeft dacht ik in het geval 3D beelden niet ook gelijk HD geluid, dus dat is zo wie zo niet aan de orde.

    De oudere typen PS3 geven zelfs geen HD geluid via HDMI, dat is pas vanaf de slimline versies als ik het goed heb onthouden.

    Helemaal geen problemen zoals TS en ook Peptalk al aangeven , PS3 rechtstreeks met HDMI aansluiten op de HDMI1.4 ingang van de TV en de PS3 zodanig instellen dat hij het geluid via optisch uitstuurt, moet lukken zo.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    De oudere typen PS3 geven zelfs geen HD geluid via HDMI, dat is pas vanaf de slimline versies als ik het goed heb onthouden.
    Bitstream klopt dit, maar de PS3 kan wel Dolby True HD en DTS HD MA zelf omzetten naar een een PCM signaal en dan is het wel HD geluid.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Bitstream klopt dit, maar de PS3 kan wel Dolby True HD en DTS HD MA zelf omzetten naar een een PCM signaal en dan is het wel HD geluid.
    Yep, is waar, maar het klinkt niet echt geweldig.

    Luisterde toen zelf liever de core dan het PCM signaal, de core klonk veel dynamischer dan het PCM signaal.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    3D + Dolby TrueHD tegelijk gaat ook niet.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  9. #9

    Standaard

    Bedankt voor de reacties!

    Ik heb de allereerste PS3 want die kreeg ik toendertijd bij mijn tv.

    Dus als ik het goed begrijp:

    PS3 met een HDMI 1.4 op de tv aansluiten en dan de PS3 via een Optische kabel het geluid laten sturen naar de SF1300.

    Ik ga het proberen!

    Ik zal laten weten of het gelukt is.

  10. #10

    Standaard Gelukt!

    Nogmaals veel dank voor de hulp.

    Excuses voor de late reactie, pakketje met mijn kabels was afgeleverd maar niet bij mij. Allemaal onderzoeken later hebben ze het pakketje dan eindelijk nog een keer verstuurd.

    En nu is het gelukt:

    PS3 via HDMI naar tv en de audio via een optische kabel naar de SF1300.

    En 3D via bluray ziet er verdomd goed uit!!!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SpeedcoreSjakie Bekijk bericht
    Nogmaals veel dank voor de hulp.

    Excuses voor de late reactie, pakketje met mijn kabels was afgeleverd maar niet bij mij. Allemaal onderzoeken later hebben ze het pakketje dan eindelijk nog een keer verstuurd.

    En nu is het gelukt:

    PS3 via HDMI naar tv en de audio via een optische kabel naar de SF1300.

    En 3D via bluray ziet er verdomd goed uit!!!
    Beter laat dan nooit

    We vinden een terugkoppeling altijd leuk

    Yep..... 3D is een leuke gimmick, hoef het zeker niet elke dag te zien, maar eens in de zoveel tijd en dan blijft het leuk
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Yep..... 3D is een leuke gimmick, hoef het zeker niet elke dag te zien, maar eens in de zoveel tijd en dan blijft het leuk
    Ben ik het helemaal mee eens!

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •