Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Home Cinema samenstellen

    ... ja hoor, de zoveelste die er niet uit komt met samenstellen.
    Er is veel info op dit forum te vinden; maar wil toch een eigen topic voor specifiek advies openen.

    Huidige situatie:
    Samsung UE40ES6340 - Full HD/3D
    Interactieve HD recorder (Ziggo)

    -Ruimte van ca 4x5m1; met open keuken. Plaatje van de kamer in de bijlage. (Zal vandaag/morgen een afbeelding toevoegen in de post).
    - Dit is een nieuwbouwwoning; wanden en vloer zijn al afgewerkt. Er is geen rekening gehouden met kabels in de muur. Geen ervaring met goede stereo / surround systemen. M.a.w.; alles is al beter. Ben echter niet doof . Heb nooit prio gegeven / de ruimte gehad voor een deftig systeem.
    - Vloer: Laminaat;
    - Gordijnen: Nog niet over uit.

    Gebruik:
    - TV kijken;
    - Radio luisteren via HD recorder;
    - Films kijken (nu alleen nog TV of streamen m.b.v. allShare van PC die boven staat);

    Wensen:
    - Verbetering v.h geluid t.o.v. geluid van de Samsung zelf;
    - Ben geen audiofiel, ook geen enorme basliefhebber, wil gewoon dat het goed klinkt. Heb in de winkel hier e.e.a. beluisterd. Niet heel veel keuze: Samsung 2.1 / 5.1, Philips idem. HK BDS 300 2.1 / BK BDS 870;
    - Speler voor Blu-Ray (3D- geen idee of ik dat ga gebruiken);
    - Compact;
    - (Van mijn vriendin): zo min mogelijk kabels en speakers, is echter bespreekbaar;
    - Geen ervaring mee, maar zelf voorkeur voor 5.1. Al neig ik toch steeds meer naar een 2.1 oplossing;
    - Op termijn zou ik eventueel een NAS aan willen sluiten i.p.v. streamen via pc.

    Keuzelijst:
    -
    Harman Kardon BDS 370: Klinkt goed; oogt goed, compact. Wel 2.1; geen idee hoe dat gaat werken in onze kamer met reflectie etc.
    - Harman Kardon BDS 300: Idem; maar dan geen 3D;
    - Een losse componenten oplossing in 5.1;
    - Een losse componenten oplossing in 2.1 / 2.0;
    - Of?

    Budget:
    - Circa € 1000,-

    Hoop zo voldoende info gegeven te hebben, anders hoor ik het graag. Ben benieuwd naar jullie adviezen.

    Alvast bedankt voor de info en tijd.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum HvM.

    De hoeveelheid informatie die je hebt gegeven is voldoende.

    Het kiezen tussen 5.1 en 2.1 is idd lastig, maar niet onmogelijk. Willen je ook een mooi en rustig geluidsbeeld bij gebruik van meer-kanaals bronnen, dan kun je het beste voor 5.1 kiezen. Zoals je zelf ook al geschreven hebt, maakt een 2.1 systeem veel gebruik van reflektie, wat er in veel gevallen vaak voor zorgt dat een film moeilijker te volgen is en dat je altijd in het midden moet zitten.

    Het plaatsen van 'surrounds' zal voor jou een niet zo groot probleem zijn. Die zou je naast of op de boekenkast of schuin achter de bank. Dit betekent echter wel dat je daarvoor maar 2 extra kabels hoeft leggen en die zou je op de volgende manieren wat meer uit het zicht kunnen houden:

    1. Door de opstelling te draaien zodat je een opstelling in breedte-richting krijgt en je de kabels langs het smalle raam kunt voeren.
    2. Door de kabels bij het grote raam via het plafond en achter de gordijnen langs te voeren.
    3. Door ze onder een vloerkleed te leggen en onder de bank door te voeren naar de plaats waar de luidsprekers komen.


    Anders zijn er ook een soort goten verkrijgbaar die je op de vloer kunt leggen zodat je er makkelijk over kan lopen.

    Voor de mooiste weergave en de meest mogelijkheden zijn losse componenten de beste keuze. Bevalt zo'n set niet meer, dan kun je die makkelijk upgraden of uitbreiden en hoef je dus niet de hele set te vervangen als deze defect is of niet meer bevalt. Daar komt bij dat door de 'auto-setup' het instellen gemakkelijk is en de weergave aangepast kan worden op de eigenschappen van de luidsprekers en de akoestiek.

    Welke toestellen, luidspreker of set voor jou het het meest geschikt is, kun je het beste zelf bepalen door te gaan kijken en luisteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-08-2012 om 12:30
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Beste Gerco,

    Bedankt voor de uitgebreide reactie!

    Ben inmiddels, na googelen / forum lezen / praten met vriendin en een kennis met audio als hobby weer wat verder.

    Nieuwe info / wensen:
    - Voorkeur (en goedkeur van vriendin) gaat toch uit naar 5.1 in losse componenten;
    - Achterspeakers wil ik in de boekenkast plaatsen;
    - Max. hoogte receiver 15 cm (i.v.m. plaatsing) in tv-meubel;
    - Kleur: Zwart, speakers eventueel wit;
    - Frontspeakers mogen eventueel zuilen / vloerstaanders zijn, al heb ik gelezen dat de bass daarvan in een relatief kleine ruimte kritisch kan zijn qua plaatsing.

    Heb zelfs, dankzij de hulp van de genoemde kennis, al een eerste "shortlist":

    Receiver: Marantz NR1602
    Speakers: Wharfedale DX-1HCP Zwart
    Bron: Panasonic of vergelijkbaar(lijkt me niet zo spannend).

    Voor zover ik dit als leek kan beoordelen en aan de reviews kan zien lijkt me dit voor 't budget (en ook qua verdeling daarvan) een mooie set.

    Aan de ene kant zou ik 't het liefst ergens willen beluisteren. Heb echter in de buurt (Betuwe) nog niets gevonden. Aan de andere kant kan je vaak binnen 14 dagen ruilen.

    Receiver staat voor mij wel redelijk vast; tenzij iemand echt een goed argument heeft waarom ik deze niet zou moeten kopen en een andere wel. Speakers vind ik echt lastig. Andere opties:

    Boston Acoustics SoundWareXS 5.1

    Jamo S 606 HCS 3

    En verder natuurlijk nog uitzoeken wat ik dan nog aan bekabeling nodig heb.

    Ben benieuwd naar de suggesties / opmerkingen t.a.v. de voorlopige keuze.

    Gr. Henk
    Laatst aangepast door HvM : 16-08-2012 om 13:50

  4. #4

    Standaard

    Met een receiver als de NR1602 is de S606 HCS3 geen goede optie. De NR1602 is nl. een model met een uitgangsvermogen dan net voldoende is om kleine boekenplank-formaat luidsprekers onder controle te kunnen houden. Voor die luidsprekers kom je bij Marantz dan automatisch uit bij de SR5006.

    De NR1602 is dus een model met veel mogelijkheden, weinig ruimte in neemt en een goede weergave kan bieden, maar niet zo krachtig is. Gelukkig is Marantz zo slim geweest om o.a. dit model te voorzien van een 'pre-out' voor de 'fronts' zodat je er later wat krachtigere eindversterkers op aan kunt sluiten voor een (nog) betere weergave.

    Aan jouw short-list zou je ook deze sets toe kunnen voegen:
    Mordaunt Short Alumni
    Een set van Canton

    Het ruilen binnen 14 dagen kan vaak alleen als de verpakking niet geopend is of als er een defect is. Een set luidsprekers die je geprobeerd hebt en waar je niet tevreden over bent kun je dus niet zo makkelijk retourneren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-08-2012 om 14:57
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Goede info!
    Hoe kan ik zelf aan de specificaties zien of een combinatie (versterker / speaker) wel/niet aan te raden is?

    De SR5006 is helaas te hoog voor mijn tv-meubel

    Zijn de andere speakers van mijn lijst + jouw 2 aanvullingen wel goed te gebruiken i.c.m. de NR1602?

  6. #6

    Standaard

    Dat kun je vaak niet aan de specs zien, maar wel aan de afmetingen en de prijs. Er zijn nl. ook modellen die er als 'full-size' uitzien, maar niet veel krachtiger zijn als de NR1602 zoals de instappers van Onkyo, Sony en Yamaha.

    Rekening houden met ventilatie en afmetingen van apparatuur is voor een meubel-ontwerper vaak heel lastig. Die hebben vaak een IQ dat te vergelijken is met de omvang van de set die ze zelf gebruiken.

    Gelukkig zijn er dan genoeg kopers die een oplossing gaan zoeken of deze zelf maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Ehm, zeg je nu dat ik beter van die NR1602 kan afzien. En dus een meubel bij mijn receiver moet zoeken i.p.v. andersom?

    Ben het met je eens dat design helaas lang niet altijd functioneel is.
    Had echter zelf niet veracht dat ik zo'n set zou willen aanschaffen; dus daar bij aankoop v/h meubel geen rekening mee gehouden.

    Wat kan je zeggen als reactie op:
    Zijn de andere speakers van mijn lijst + jouw 2 aanvullingen wel goed te gebruiken i.c.m. de NR1602?
    Daarnaast zie ik in reviews bij jouw suggesties af/toe langskomen dat de speakers voor muziek niet door iedereen positief worden ervaren.
    Zou echter wel graag een set willen welke zowel voor film als tv als muziek prettig klinkt.

    Bedankt weer.
    Laatst aangepast door HvM : 17-08-2012 om 08:42

  8. #8

    Standaard

    Je kunt beter van de NR1602 af zien als je alle luidsprekers wilt vervangen door grotere voor een vollere weergave. Voor het meubel kan dit betekenen dat je zelf een paar aanpassingen kunt/moet maken of dat je de receiver dan op het meubel moet plaatsen. Een voorbeeld van een aanpassing kan een verhoging zijn voor de TV waar je dan bvb de 'centre' onder kunt leggen.

    In principe zijn alle sateliet-formaat luidspreker goed te gebruiken i.c.m. de NR1602. De vraag is alleen of dat ook op het gebied van de klank-eigenschappen doen. Of ze dit doen, kun je het beste zelf beoordelen door te gaan luisteren in een winkel en/of bij mensen die een dergelijke combinatie hebben.

    De reden dat veel mensen sateliet-formaat luidsprekers niet mooi vinden klinken bij muziek is dat ze daarvoor te klein zijn en er daardoor te weinig overlap is tussen luidspreker en sub. Dit 'gat' zorgt er voor dat een set niet zo vol kan klinken als we verwachten en dat veel mensen de 'fronts' al snel gaan vervangen door wat grotere luidsprekers zoals boekenplank-formaat.
    Het 'gat' zorgt er nl. voor dat je sub makkelijker te horen is, wat niet de bedoeling is. De enige manier om het 'gat' tussen de sat en de sub klein te houden is door goede sateliet luidsprekers te gebruiken en de sub zo vrij mogelijk op te stellen in de buurt van de 'fronts'. Een sub zal dan voor het gehoor moeilijker te lokaliseren zijn en de luidspreker groter laten klinken als dat ze werkelijk zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-08-2012 om 10:55
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Bedankt weer; leer steeds meer!
    Verwacht niet grotere speakers te wensen. Wil het eigenlijk wel vtv beluisteren; maar heb nog geen winkel (in de buurt) kunnen vinden waar dat kan.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Zoals je zelf ook al geschreven hebt, maakt een 2.1 systeem veel gebruik van reflektie, wat er in veel gevallen vaak voor zorgt dat een film moeilijker te volgen is en dat je altijd in het midden moet zitten.
    Als je uitgaat van een dedicated stereoversterker - eventueel aangevuld met een subwoofer - heb je dat reflectieprobleem niet. Dat reflectieprobleem speelt alleen bij 2.1 systemen die beweren een volledige surroundweergave te bezorgen met slechts 2 luidsprekers. Dat soort systemen is voor mij uit den Bose

    Voor mijzelf komt muziek op de eerste plaats, vandaar dat ik voor een dedicated stereo setup heb gekozen (wel aangevuld met een subwoofer). Films zijn uitstekend te volgen, de muziek en dialogen worden zeer goed weergegeven. Wat je wel mist met 2.0/2.1 is de effecten achter je. Dus rondslingerend puin bij explosies in films, overvliegende vliegtuigen, etc.

    Wil je dat laatste wel, dan zou ik zeker voor een 5.1 set gaan.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 17-08-2012 om 12:15
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  11. #11

    Standaard

    Bedankt Peter!

    Wij willen inderdaad voor 5.1 gaan. Mocht je input hebben; blijft vooralsnog welkom!

  12. #12

    Standaard

    Beste HvM,

    Ik heb zelf voordat ik overstapte naar een dedicated stereo-opstelling, 4 verschillende surroundopstellingen gehad. Ik heb dus enige ervaring op kunnen doen

    Voor jullie budget (€1000,-) kun je een mooie set kopen waar je zeker langere tijd plezier van hebt en mee uit de voeten kunt.

    Als basis kies je een receiver die aansluit bij jullie wensen qua klank, benodigde aansluitingen (voor nu en straks), afmetingen, design, etc. Merken die mijns inziens in aanmerking kunnen komen zijn Marantz, Denon, Onkyo en Yamaha.

    Hoe de nieuwste Harman Kardon modellen vandaag de dag presteren weet ik niet, maar ik vind dat de modellen van de laatste jaren het niet halen bij de kwaliteit van de oudere modellen (3000-7500 serie, goud/zwart design).

    Qua speakers zou je eigenlijk moeten gaan luisteren naar verschillende modellen op een receiver. Satellietspeakersets kunnen erg goed presteren, al moet ik eerlijk bekennen dat ik ze voor muziekweergave minder geschikt vind. Dan zou ik eerder kijken naar boekenplankmodellen of zuilspeakers. Of dit voor jou ook geldt, hangt uiteraard af van je kwaliteitseisen.

    Een subwoofer is absoluut een must in een 5.1 opstelling. Echter, de kwaliteit van de subwoofers die geleverd worden bij complete 5.1 (satelliet)speakersets, is vaak niet erg best. Ik adviseer je om de (actieve) subwoofer los aan te schaffen. BK is een goed merk dat ook zeer betaalbaar is. De BK Gemini II kun je (online) kopen voor €325,- bij RA Subs. Veel lager dan dat bedrag zou ik voor een subwoofer niet uitgeven, tenzij je een 2de hands model koopt.

    De subwoofer hoeft in tegenstelling tot de overige speakers in een surroundset, niet van hetzelfde merk te zijn.

    Voor speakers kan ik je ook adviseren eens naar 2de hands te kijken op de verkoopssecties van audioforums (dvd.nl, htforum.nl). Daar vind je veelal vertroetelde exemplaren die wegens een upgrade de deur uit gaan. Dan heb je meer speaker voor je geld. Zelf heb ik hier goede ervaringen mee. Een receiver zou ik wel nieuw kopen i.v.m. de garantie. Om geld te besparen kun je eventueel een uitlopend model aanschaffen.

    Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.

    Met vriendelijke groet,

    Peter
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 17-08-2012 om 13:22
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  13. #13

    Standaard

    Bedankt weer Peter; later eens op mijn gemak doorlezen.
    Kleine update; afgelopen weekend tijdens al die hitte een lokale winkel - met airco, heerlijk!, ingedoken.

    Geluisterd naar de combi Marantz 1602 + Boston A2310 HTS geluisterd. Vond zowel ik als vriendin prima klinken; zowel voor film als muziek/radio.

    Binnenkort nog ergens anders wat meer proberen te luisteren; wil nu wel graag iets kopen.. maar heeft geen haast. (Rationeel heeft nog steeds de overhand op emotioneel ).

    Heb in ieder geval wel een goed gevoel bij de Boston set. Heb wel weer wat extra punten om over na te denken:
    * Kosten besparen om voor de de Marantz 1402 te gaan; netwerk gebeuren heb ik niet echt nodig. Overige verschillen met 1602 nog niet uitgepuzzeld.
    * I.p.v. de Boston set deze los samenstellen; 4x A25, 1x A 225 C Center 1x ASW250.

  14. #14

    Standaard

    Graag gedaan hou er wel rekening mee dat de A25 (die ik beter vind klinken dan de A23) wat meer baat hebben bij goede versterking. Ik zou zeker eerst gaan luisteren naar de A25 op de Marantz 1602 en de 1402.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  15. #15

    Standaard

    Tsjaa, dan wordt het allemaal weer en/of groter en duurder.
    Echt luid afspelen hoeft van mij niet; vind het wel belangrijk dat het nog goed klinkt bij zacht afspelen.

    Indien A25 echt meer versterking nodig zou hebben; iemand die een andere, kwalitatief goede, maar krachtigere slimline receiver weet?

  16. #16

    Standaard

    De A2310-set van Boston is een set die goed past bij het uitgangsvermogen van een receiver als de NR1602 van Marantz. Kwa vormgeving zit je ook goed, want er zijn in die serie ook andere modellen waarmee je de set zou kunnen 'upgraden' of uitbreiden.

    Wil je (ook) bij een lage geluidssterkte een krachtige weergave met voldoende dynamiek, dan kun je het beste een 'full-size' model nemen. Een 'slim-line' model heeft nl. te weinig ruimte voor voldoende krachtige eindversterkers voor 5 tot 7 kanalen. Overigens hebben ze op de zelfde site ook nog een SR5005 te koop staan voor €399. Die heeft naast een hoger uitgangsvermogen ook een mogelijkheid om een 2e zone te gebruiken zodat je bvb in de keuken naar dezelfde of andere bron kunt luisteren als in de woonkamer en daarvoor dus niet een apart setje hoeft te kopen.

    Een andere mogelijkheid is om later een aparte stereo-versterker te kopen waarvan je de eindtrappen voor de 'fronts' kunt gebruiken zoals de PM7004. Op die manier kun je een vollere weergave krijgen en de receiver ontlasten. Echter moet daar in het budget en in het meubel wel ruimte voor zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-08-2012 om 10:33
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HvM Bekijk bericht
    Tsjaa, dan wordt het allemaal weer en/of groter en duurder.
    Echt luid afspelen hoeft van mij niet; vind het wel belangrijk dat het nog goed klinkt bij zacht afspelen.

    Indien A25 echt meer versterking nodig zou hebben; iemand die een andere, kwalitatief goede, maar krachtigere slimline receiver weet?
    Op voorhand kan ik helaas niet voor je bevestigen dat de A25 een betere receiver nodig heeft dan de 1602/1402. Daarom adviseer ik je ook om te gaan luisteren naar zowel de 1602/1402 met de A25. Wellicht is het vermogen al voldoende en hoef je niet eens uit te kijken naar een zwaardere versterker.

    Daarnaast als je nu al erg tevreden bent over de combinatie Marantz NR1602 en Boston A2310 HTS speakerset, zou ik gaan luisteren wat de A25 nog toevoegt aan geluidskwaliteit t.o.v. de A23. Is dit volgens jou en je vriendin te verwaarlozen, koop je de A2310 set.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 20-08-2012 om 10:49
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  18. #18

    Standaard

    Gerco en Peter; beide nogmaals dank!
    Dat laatste
    gaan luisteren wat de A25 nog toevoegt aan geluidskwaliteit t.o.v. de A23.
    is precies wat we gaan doen.

    Naar verwachting gaat het "gewoon" de 1602 + A 2310 hts worden.
    Maar dan is 't na het beluisteren naar het alternatief gewoon een bewuste keuze.

    DVD-speler heb ik al gekocht; tweedehands.
    Nu nog vast kabels bestellen. Daar verschillen de meningen ook nogal over. Ik las onlangs hier/elders een draadje waarvoor een vergelijkbare set als die van mij "budget" kabels werden geadviseerd; kan dat helaas niet meer vinden. Iemand hier een idee?

    (Volgens mij) Benodigd:

    • 3x HDMI 1.4: Blu-Ray => Receiver // Cisco Box (Ziggo) => Receiver // Receiver => Scherm.
    • 1x subwooferkabel max 2 m1
    • circa 25 m1 speakerkabel; bij voorkeur wit en plat.


    Moet ik verder nog ergens aan denken?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HvM Bekijk bericht
    • 3x HDMI 1.4: Blu-Ray => Receiver // Cisco Box (Ziggo) => Receiver // Receiver => Scherm.
    • 1x subwooferkabel max 2 m1
    • circa 25 m1 speakerkabel; bij voorkeur wit en plat.


    Moet ik verder nog ergens aan denken?
    Het kan zijn dat de kabel van de sub wat langer moet zijn. Vaak is het verstandig om eerst te experimenteren, omdat niet iedere plaats voor een mooie weergave zal zorgen. Het beste kun je daarom beginnen met een goedkope 5m lange kabel en deze vervangen door een betere als je de ideale plaats hebt gevonden.

    Vergeet ook niet de kabels voor de luidsprekers. Die bij een set luidsprekers geleverd worden zijn vaak dunner dan (2x) 0,75mm2, wat voor vervorming bij weergave van de lagere frekwenties kan zorgen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    Even als aanvulling op Gerco's advies:

    - Voor de subwoofer kun je een kabel van HQ gebruiken. Die zijn niet duur en kwalitatief prima. heb er zelf ook zo 1 tussen mijn versterker en subwoofer zitten.
    - Speakerkabel gewoon standaard 2,5mm2 koper gebruiken.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  21. #21

    Standaard

    Even een snelle update: sinds vrijdag in bezit van een Marantz 1602 + Boston A 2310 HTS; na nog een keer luisteren en kijken toch besloten om hiervoor te gaan.
    Klinkt voor mijn wensen gewoon goed genoeg. Bovendien is deze set door de afmetingen makkelijker te plaatsen. (Zal binnenkort nog een foto toevoegen).

    Vooralsnog tevreden!
    Nog een aantal punten om te finetunen:
    * Speakers juist opstellen; nu een snelle opstelling, en kabels wegwerken;
    * Zorgen dat geluid van de Samsung zelf, dus bijvoorbeeld Youtube, ook via de receiver gaat;
    * AB van Marantz geschikt maken voor bediening van de overige apparaten.

    Maar dat zal allemaal wel goed komen. Bestelde 2ehands 3D Blu-Rayspeler is ook binnen; werkt prima.

    Nogmaals dank voor al jullie input.

  22. #22

    Standaard

    Graag gedaan! Veel plezier met je set!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  23. #23

    Standaard



    Had net een heel bericht getypt; is helaas weer weg.
    Maar goed, vooralsnog zijn we erg tevreden. Punten van het bovenstaande lijstje zijn nagenoeg afgerond. Afwerking van de speakerkabels mag iets netter, maar voldoet voor nu.

    Afstandbediening van de Marantz maakt die van de overige apparatuur overbodig!

    Wel nog een nieuw punt; de subwoofer. Totale geluidsbeeld op de zitplek is, mede dankzij Audyssey, naar wens. Bas is echter op bepaalde plaatsen in de ruimte, zelfs bij achtergrondmuziek, storend. Dreunt bijvoorbeeld in de keuken helemaal door.

    Op dit moment hebben we nog geen gordijnen; mogelijk biedt dat nog verbetering.
    Iemand andere ideeën hierover?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HvM Bekijk bericht


    Had net een heel bericht getypt; is helaas weer weg.
    Maar goed, vooralsnog zijn we erg tevreden. Punten van het bovenstaande lijstje zijn nagenoeg afgerond. Afwerking van de speakerkabels mag iets netter, maar voldoet voor nu.

    Afstandbediening van de Marantz maakt die van de overige apparatuur overbodig!

    Wel nog een nieuw punt; de subwoofer. Totale geluidsbeeld op de zitplek is, mede dankzij Audyssey, naar wens. Bas is echter op bepaalde plaatsen in de ruimte, zelfs bij achtergrondmuziek, storend. Dreunt bijvoorbeeld in de keuken helemaal door.

    Op dit moment hebben we nog geen gordijnen; mogelijk biedt dat nog verbetering.
    Iemand andere ideeën hierover?
    Subwoofer zachter zetten?

  25. #25

    Standaard

    Dat komt waarschijnlijk niet door een te hoog niveau, maar door de manier waarop het geluid van de sub zich door de ruimte verplaatst. Als de sub in een hoek staat, wordt het geluid in een bepaalde richting door reflektie versterkt waardoor je last kunt krijgen van 'staande golven'. Om weinig last van 'staande golven' te hebben zal je de sub vrij moeten plaatsen of zo dat de objecten in de buurt er voor zorgen dat het geluid een bepaalde richting krijgt. Wat in jouw geval de meest ideale plaats is, kun je alleen achter komen door te gaan experimenteren.

    Vaak is er meer mogelijk dan je denkt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •