De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Alphas

  1. #1

    Standaard Alphas

    Tot mijn verbazing was er nog geen topic over deze m.i. zeer vermakelijke serie van de zender SyFy, die inmiddels aan zijn tweede seizoen toe is. Daar komt dus nu verandering in.

    Official site: http://www.syfy.com/alphas/
    IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1183865/
    Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=SqzRx9WhgxY



    Plot:
    Alphas is an action-packed thriller from writers Zak Penn (The Avengers, X-Men: The Last Stand) and Michael Karnow. In the series, five ordinary people are brought together to form one extraordinary team of Alphas -- people with the unique power to stretch the capabilities of the human mind giving them superhuman physical and mental abilities.

    Operating within the Defense Criminal Investigation Service of the U.S. Department of Defense and led by preeminent neurologist and psychiatrist Dr. Lee Rosen (Emmy Award-winner and Academy Award-nominee David Strathairn), an expert in Alpha phenomena, the team investigates cases that point to others with Alpha abilities. As they work against the clock to solve this new brand of crime, they must prevent their own personality differences and disparate backgrounds from interfering with their ultimate mission to catch the enemy.

    Cast:
    In addition to Academy Award nominee David Strathairn (The Bourne Ultimatum/Legacy, Good Night, and Good Luck), the ensemble cast stars Malik Yoba (New York Undercover, Why Did I Get Married?), Warren Christie (October Road, Apollo 18), Laura Mennell (Watchmen), Ryan Cartwright (Mad Men, Bones) and Azita Ghanizada (Castle).

    Het eerste seizoen van deze serie heeft mij zeer positief verrast, ondanks het relatief lage budget van de serie. Ook de eerste afleveringen van het tweede seizoen vond ik zeer geslaagd. Ik hoop dat er nog vele seizoenen volgen.

  2. #2

    Standaard

    In New York paar weken geleden een aantal keer reclame voorbij zien komen van deze serie. Boeiende serie lijkt mij. Een tagline is geloof ik "they're human, but a little better" of iets in de trant.

  3. #3

    Standaard

    Ik kan de serie in ieder geval van harte aanbevelen. Enige nadeel: het eerste seizoen is voor zover ik weet niet op Blu-ray uitgekomen en het is de vraag of dat nog gaat gebeuren, want andere series van SyFy (Eureka bijvoorbeeld) hebben ook geen Blu-ray release gehad.

  4. #4

    Standaard

    Deze serie gaat mijn inziens na seizoen 1 gecancelled worden. Onderwerp speciale gaven al eerder gezien bij Heroes en No ordinary Family. En als zelfs Heroes gecancelled wordt ( zag er beter uit en verhaal was ook top) dan zie ik geen toekomst voor deze show. Karakter zijn stereotypes en de speciale gaven zijn stom en special effects niet top.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers Bekijk bericht
    Deze serie gaat mijn inziens na seizoen 1 gecancelled worden. Onderwerp speciale gaven al eerder gezien bij Heroes en No ordinary Family. En als zelfs Heroes gecancelled wordt ( zag er beter uit en verhaal was ook top) dan zie ik geen toekomst voor deze show. Karakter zijn stereotypes en de speciale gaven zijn stom en special effects niet top.
    Het is al bezig aan zn tweede seizoen.

    Bovendien was Heroes echt niet zo interessant imo. Ben echt wel een SF-liefhebber, maar dat verhaal kon me na een paar afleveringen al totaal niet meer pakken. Dat was m.i. allemaal veel te dik aangezet. Ik heb alphas nog niet gezien, maar ik hoop echt dat het allemaal meer menselijk is en dat je niet iedere minuut weer iets 'spectaculairs' moet zien want dat wordt alleen maar ongeloofwaardig. Liever wat meer karakterontwikkeling. En die SFX hoeven ook niet top te zijn: als het verhaal dat wel is neem ik dat wel op de koop toe.

    1 van mijn favoriete series had in het begin ook geen supereffecten: Stargate SG-1. Maar het verhaal pakte me en de SFX etc. werden steeds beter door de seizoenen heen.

  6. #6

    Standaard

    Heroes ging vanaf het tweede seizoen kwalitatief snel bergafwaarts en was veel duurder om te maken dan Alphas. Heroes was bovendien prime time network television, terwijl Alphas cable TV is. Daar spelen heel verschillende afwegingen als het gaat om cancellen van een serie.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •