De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: Duitse Blu-rays

  1. #1

    Standaard Duitse Blu-rays

    Ik vroeg me af of iemand weet hoe deze in elkaar steken.
    Ik heb nog nooit een duitse blu-ray gekocht en ik zit er over te denken om toch eens meer die richting op te kijken.

    Kun je bij het menu kiezen uit een duits of engels menu (en gesproken taal?)
    Of zit je vast aan een duits menu en kun je wel de engelse taal kiezen?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door socko Bekijk bericht
    Ik vroeg me af of iemand weet hoe deze in elkaar steken.
    Ik heb nog nooit een duitse blu-ray gekocht en ik zit er over te denken om toch eens meer die richting op te kijken.

    Kun je bij het menu kiezen uit een duits of engels menu (en gesproken taal?)
    Of zit je vast aan een duits menu en kun je wel de engelse taal kiezen?
    Is afhankelijk van de maatschapij die de film uitbrengt, net als in NL zijn er in DE ook kleine onafhankelijke maatschappijen die enkel BD uitbrengen voor hun eigen markt zoals Concorde Video die alleen zijn voorzien van Duitse subs, logischer wijs zullen deze ook alleen Duitse menus hebben.

    Bij de grote maatschapijen die BD uitbrengen met meerdere audiokanalen en ondetitels zal het afhankelijk zijn in welke taal je de speler hebt ingesteld. Een nederlander zal zijn speler instellen op Nederlands en krijgt dan het menu in het Nederland of Engels, een Duitser zal zijn speler instellen op Duits en krijgt dan automatisch het Duitstalig menu voorgeschoteld.

    Het wisseld dus per film maar de meesten hebben naast het Duits ook andere talen (waarvan vaak ook NL, maar zeker niet altijd)
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  3. #3

    Standaard

    Moet je echt titel per titel bekijken. Altijd via dvd-basen.dk eens besprekingen op Duitse sites zoeken, een zéér rijke bron van informatie.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Dank allebei voor het antwoord

  5. #5

    Standaard

    In Duitsland zijn ook veel BD's uit met Nederlandse ondertitels, die niet in NL zijn uitgebracht

    http://www.dvd-home.nl/index.php?opt...pper&Itemid=56

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Moet je echt titel per titel bekijken. Altijd via dvd-basen.dk eens besprekingen op Duitse sites zoeken, een zéér rijke bron van informatie.
    Wow!! Werner bedankt, wat een gave site!!
    Dances With Wolves. I am Wind In His Hair. Do you see that I am your friend? Can you see that you will always be my friend?

  7. #7

    Standaard

    duitse blurays hebben vaak ook mooie boxsets en komen ook in sommige gevallen eerder uit dan hier.
    bv breaking bad seizoen 3 en 4 is er al uit.
    ik heb alleen het voordeel dat ik 5 km van de duitse grens afzit en binnen een straal van 25 km 3 mediamarkten tot mijn bezit heb,
    is alleen voor de bankrekening niet goed.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Is afhankelijk van de maatschapij die de film uitbrengt, net als in NL zijn er in DE ook kleine onafhankelijke maatschappijen die enkel BD uitbrengen voor hun eigen markt zoals Concorde Video die alleen zijn voorzien van Duitse subs, logischer wijs zullen deze ook alleen Duitse menus hebben.

    Bij de grote maatschapijen die BD uitbrengen met meerdere audiokanalen en ondetitels zal het afhankelijk zijn in welke taal je de speler hebt ingesteld. Een nederlander zal zijn speler instellen op Nederlands en krijgt dan het menu in het Nederland of Engels, een Duitser zal zijn speler instellen op Duits en krijgt dan automatisch het Duitstalig menu voorgeschoteld.

    Het wisseld dus per film maar de meesten hebben naast het Duits ook andere talen (waarvan vaak ook NL, maar zeker niet altijd)
    Klopt
    Is afhankelijk van de maatschapij die de film uitbrengt, net als in NL zijn er in DE ook kleine onafhankelijke maatschappijen die enkel BD uitbrengen.
    Deze kun je vergelijken met eOne. Meestal dan met Duits en Engels gesproken, en Duitse subs. Meestal zijn deze niet zo'n goede kwaliteit. Ik heb er velen gezien. Maar ben er niet kapot van.

  9. #9

    Standaard

    BD's die in Duitsland uit zijn, met Nederlandse ondertitels, en niet in NL zijn uitgebracht zijn,
    zijn meestal dezelfde versies die ook daarna in NL worden uitgebracht. NL is altijd later met de uitgaves dan Duitsland.
    Deze zijn dus van dezelfde kwaliteit, dus meestal goed.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    BD's die in Duitsland uit zijn, met Nederlandse ondertitels, en niet in NL zijn uitgebracht zijn,
    zijn meestal dezelfde versies die ook daarna in NL worden uitgebracht. NL is altijd later met de uitgaves dan Duitsland.
    Deze zijn dus van dezelfde kwaliteit, dus meestal goed.
    Helaas niet waar.

    In de DVD-Home lijst staan BD's met NL die al jaren in de andere landen uit zijn. De kans dat deze allen ook ooit in NL uit gaan komen is zeer, zeer klein!
    Ik heb er zelf een paar die al 3-4 jaar in m'n kast staan...

    De in NL opererende maatschappijen brengen sowieso steeds minder uit in NL onder het BS argument "geen potentieel" of "te kleine markt" enz.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Helaas niet waar.

    In de DVD-Home lijst staan BD's met NL die al jaren in de andere landen uit zijn. De kans dat deze allen ook ooit in NL uit gaan komen is zeer, zeer klein!
    Ik heb er zelf een paar die al 3-4 jaar in m'n kast staan...

    De in NL opererende maatschappijen brengen sowieso steeds minder uit in NL onder het BS argument "geen potentieel" of "te kleine markt" enz.
    Ja dat klopt sommige blu-ray's releases in Duitsland met NL ondertitels komen nog niet eens uit in NL. Triest zat.
    Maar ik doelde op de versies die in Duitsland uitkomen. Dat in DE ook kleine onafhankelijke maatschappijen die enkel BD uitbrengen.
    Deze kun je vergelijken met eOne. Meestal dan met Duits en Engels gesproken, en Duitse subs. Meestal zijn deze niet zo'n goede kwaliteit.
    De door Warner of zo uitgebrachte blu-ray's in Duitsland, zijn wel gewoon goed.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Deze kun je vergelijken met eOne. Meestal dan met Duits en Engels gesproken, en Duitse subs. Meestal zijn deze niet zo'n goede kwaliteit.
    Wat een gelul zeg, er zijn in Duitsland zat goede kleinere distributeurs.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat een gelul zeg, er zijn in Duitsland zat goede kleinere distributeurs.
    Correct.

    Er zitten in Hilversum zelfs 2 autorisatie bedrijven die regelmatig Duitse producten verzorgen. Helaas vinden de Nederlandse maatschappijen die kwaliteit die zij leveren te duur

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat een gelul zeg, er zijn in Duitsland zat goede kleinere distributeurs.
    Ik zei meestal, niet altijd. 6 van de 10 zo maar te zeggen, zijn niet goed te noemen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik zei meestal, niet altijd. 6 van de 10 zo maar te zeggen, zijn niet goed te noemen.
    Mijn ervaring is eerder dat er 9 van de 10 gewoon goed zijn, maar misschien ligt het aan de soort films want wij kopen niet echt dezelfde
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik zei meestal, niet altijd. 6 van de 10 zo maar te zeggen, zijn niet goed te noemen.
    Het verhaal van de "kam" en het "scheren" dus, je verondersteld maar wat
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Het verhaal van de "kam" en het "scheren" dus, je verondersteld maar wat
    Ik veronderstel niks en scheer niet alles over een kam. Ik geef een percentage aan uitgaves aan die zeer matig zijn, over de kleinen distributeurs in Duitsland. Ik heb genoeg duitse uitgaves gezien.

  18. #18
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    OK noem dan eens die uitgevers op en welke uitgaves dan volgens jou niet goed zijn. Of heb je daar ergens een site over ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  19. #19

    Standaard

    Ik neem aan dat The Avengers daar niet onder valt

    Ik heb deze besteld aangezien dit voor nu de beste koop is voor ons Europeanen die veel materiaal willen hebben.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •