De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluidsboxen ruisen Onkyo TX-NR609

    Hallo allemaal,
    Ik heb sinds 3 maanden een Onkyo TX-NR609 receiver.
    Ik heb al een tijdje problemen met het instellen van een Harmony One afstandsbediening en volgens Logitech ligt dit aan de versterker. De laatste weken heb ik ook veel ruis in mijn geluidsboxen, dus in combinatie met de Harmony begin ik nu inderdaad te twijfelen aan de versterker.
    Ik heb een Sharp tv (2 maanden oud) aangesloten op de receiver-hdmi uitgang, verder een bluray aangesloten via hdmi op de ingang van de Onkyo, evenals de amino-decoder (glasverbinding) op de ingang van de receiver. Verder helemaal niets.

    Ik heb nu alles losgekoppeld om te kijken waar de ruis vandaan komt. Ik heb bovendien de Onkyo verplaatst (om te voorkomen dat ik ergens een storing heb), en 1 geluidsbox aangesloten. Als ik de versterker aanzet, heb ik al een ruis, andere box en andere draag geprobeerd, zelfde probleem.
    Mijn vraag is: is de receiver kapot? Of wat doe ik fout.

  2. #2

    Standaard

    Wanneer je de ruis alleen kunt horen wanneer je dicht bij de luidspreker zit, de volumeregelaar op een normale sterkte hebt staan en het niet in storende mate is, is het geen probleem.

    Anders kun je er misschien beter iemand anders naar laten kijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je de ruis alleen kunt horen wanneer je dicht bij de luidspreker zit, de volumeregelaar op een normale sterkte hebt staan en het niet in storende mate is, is het geen probleem.

    Anders kun je er misschien beter iemand anders naar laten kijken.
    Tuurlijk wel een probleem, het hoort in het geheel niet te ruisen en al helemaal niet zoals omschreven met de term: veel

    Zou er zeker ook eens een wat meer ervaren gebruiker naar laten kijken/luisteren
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Tuurlijk wel een probleem, het hoort in het geheel niet te ruisen en al helemaal niet zoals omschreven met de term: veel
    Er zijn genoeg mensen die er over gaan klagen wanneer ze het horen als ze er geen geluid weergegeven wordt en de volumeregelaar ver open hebben staan of bij een soundtrack van een bepaalde film. Soms wordt het veroorzaakt door een koude versterker en verdwijnt het zodra deze warm is. In die gevallen is het normaal en hoort het dus bij de werking of de film. Bij deze TS kan ik dat niet uitsluiten, omdat deze niet aangeeft wanneer en waardoor hij het hoort en gaf ik daarom een standaard-antwoord.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Hallo allemaal,
    Er blijkt iets niet goed te zitten in de Onkyo, daarom mag ik bij Correct een nieuw apparaat uit komen zoeken omdat de 609 niet meer te koop is bij hen. Wie kan mij vertellen wat de opvolger van de 609 is?

  6. #6

    Standaard

    Da´s mooi.

    Kwa prijs is de opvolger de 515, maar kwa uitrusting de 616.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    Kwa prijs is de opvolger de 515, maar kwa uitrusting de 616.
    Klopt voor een gedeelte v/d specs, maar een gedeelte is ook beter, zie: http://www.whathifi.com/review/onkyo-tx-nr515
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tonba Bekijk bericht
    Hallo allemaal,
    Er blijkt iets niet goed te zitten in de Onkyo, daarom mag ik bij Correct een nieuw apparaat uit komen zoeken omdat de 609 niet meer te koop is bij hen. Wie kan mij vertellen wat de opvolger van de 609 is?
    Als je 616 mee kan krijgen..... doen

    Eigenlijk logisch, je hebt de 6 serie, dan mag je ook verwachten dat je de huidige 6 mee kan nemen, lijkt mij....
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb dezelfde receiver maar ik heb absoluut geen probleem met de L. Harmony.
    Wel heb ik een nihile ruis, maar alleen als ik de volume knop open heb staan en niks afspeel. Die ruis hoor je eigenlijk alleen als ik met mn oortje in de speaker zit..

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb dezelfde receiver maar ik heb absoluut geen probleem met de L. Harmony.
    Wel heb ik een nihile ruis, maar alleen als ik de volume knop open heb staan en niks afspeel. Die ruis hoor je eigenlijk alleen als ik met mn oortje in de speaker zit..
    Het had handiger geweest als je gevraagd had welke opvolger van zijn 609 hij nu uiteindelijk na alweer bijna anderhalve maand heeft meegekregen

    Ben wel een beetje nieuwsgierig tonba, wat is het geworden????
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    @tonba:
    Wat is/was het probleem met de Harmony?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •