De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vage echo lijnen in beeld

    Hoi!

    Heb sinds kort een kleine blu-ray speler aangeschaft. Een SAMSUNG BDES5000. Gelijk een HDMI kabel, gekocht voor paar euro bij de blokker.

    Maar nu alles aangesloten krijg ik als iemand snel met zn arm beweegt een soort echo van de lijnen daarna. Fotograferen ging lastig omdat bij pauze de lijnen verdwenen, maar heb een foto toegevoegd waar het vaag te zien is..

    Weet iemand waar dit aan ligt? Aan mn speler? Tv? HDMI kabel? Trouwens dat was de kabel van de action die bij RADAR werd getest.

    Hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn TV is van het merk Q.media

    (en vergeef me als ik het in het verkeerde topic heb geplaatst, maar wist niet zo snel waar ik met dit probleem heen moest :oops:)
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  2. #2

    Standaard

    Als je een Blu-ray afspeelt dan zal het waarschijnlijk aan de instellingen aan je TV liggen. Zet alle zogenaamde beeldverbeteraars uit in je TV(zoals smooth, DNR, 100Hz of varianten daar op, enz.), scherpte op 0(soms kan die wel wat ingeschakeld staan en kijk dan nog eens of je er last van hebt.
    Voor de juiste kleuren kun je de TV eventueel in de cinema/bioscoop stand zetten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Als je een Blu-ray afspeelt dan zal het waarschijnlijk aan de instellingen aan je TV liggen. Zet alle zogenaamde beeldverbeteraars uit in je TV(zoals smooth, DNR, 100Hz of varianten daar op, enz.), scherpte op 0(soms kan die wel wat ingeschakeld staan en kijk dan nog eens of je er last van hebt.
    Voor de juiste kleuren kun je de TV eventueel in de cinema/bioscoop stand zetten.
    Scherpte moet je niet altijd op 0 zetten, dat hangt van het paneel af. Maar inderdaad, alle beeldverbetering uit. Soms hebben Blu-ray spelers ook beeldverbeteringen aanboord, dus die ook uitzetten. Anders gaat het dubbel op.

  4. #4

    Standaard

    Dank jullie voor de reacties!
    Heb de optie 'Ruisonderdrukking' gevonden.. En die op uit gezet.
    Ik kan nu niet snel controleren dat dit de oorzaak is. Maar kan dit de oorzaak zijn? Of is dat compleet verkeerd denkend?

    EDIT : Jaa! Tis opgelost! Had dus idd te maken met dat ruisonderdrukking! Dank!
    Laatst aangepast door Tomiiejj : 22-08-2012 om 13:00

  5. #5

    Standaard

    Heel mooi dat het is opgelost

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    scherpte op 0(soms kan die wel wat ingeschakeld staan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Scherpte moet je niet altijd op 0 zetten, dat hangt van het paneel af.
    Ik heb het er idd niet duidelijk staan, maar dat is wat ik bedoelde met het gedeelte achter het haakje openen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •