De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ideale instellingen op Onkyo TX SR608

    Kan iemand mij vertellen wat nou zo'n beetje de meest ideale instellingen zijn voor genoemde receiver? Ik heb er twee gelijke subwoofers op aangesloten maar vind ze zo zwaar klinken. Het is ook niet écht goed regelbaar. Vooral met films is het zo laag dat d kopjes uit de kast vallen...bij de buren Ik weet dat het zeer persoonlijk is, maar er moet toch een referentie-stand zijn van waaruit je kunt gaan optimaliseren en personaliseren.

  2. #2

    Standaard

    Als het laag erg hard is zou ik eerst de volumeknop van de subwoofers maar 'ns wat terugdraaien. Zet de cross-over het setup-menu van je reciever op 80Hz.

    De cross-over op de subwoofers zelf volledig open, volumeknop in z'n geheel terugdraaien. Een stukje muziek opzetten en de het volume van de subwoofers beetje bij beetje ophogen totdat de subwoofer mooi opgaat in de rest van de muziek.

    Je kunt dan de subwoofers niet lokaliseren, enkel als je ze uitzet mis je ze.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Dat. en je kunt als het goed is ook het aantal DB's terugschroeven dat naar de sub gaat.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Wanneer de lage frekwenties bij films luider zijn, komt dit meestal door de soundtrack die vaak een boost heeft in het kanaal van de LFE.

    Andere oorzaken zijn:
    -Verkeerde afregeling van de niveaus
    -Verkeerde instelling voor het 'bass-management'
    -Ongecontroleerde aansturing van de luidsprekers.
    -'Overkill'
    -Een niet optimale opstelling van de luidsprekers.

    Een tip die ik voor het instellen van de niveaus kan geven is om de niveaus door de 'auto-setup' in te laten stellen en te experimenteren met de instellingen van het 'bass-management'. Het zou nl. kunnen zijn dat het overschot in de lage tonen niet door de sub komt, maar door de luidsprekers. Luister daarom bvb ook eens naar de luidsprekers zonder toon-aanpassing of EQ. Je weet dan ook wat de invloed van de luidsprekers is en wat de subs aan moeten vullen voor een strakke weergave.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •