Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 60 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard waarom geen Sony HX850 ?

    ik zoek een nieuwe grote (55") TV. Heb zelf al wat gezocht en kom tot onderstaande bevindingen / keuze. Als jullie hier nog wat aan toe te voegen hebben hoor ik het graag.

    gebruik :
    1) vooral TV kijken (gezin met 4 kinderen - 5 uur/dag)
    2) regelmatig DVD/Blu-ray (1 tot 3 keer per week)
    3) af en toe 3D (maandelijks ?)
    4) weinig tot geen gebruik van smart functies (nog niet ?)
    5) almost no gaming

    3 kandidaten :
    1) Panasonic P55-VT30
    2) Samsung UE55-ES7000
    3) Sony KDL55-HX850

    voor- en nadelen :
    1) Panasonic P55-VT30
    + beste 2D beeld
    + (veruit ?) beste 3D beleving (toch belangrijk omdat je 3D net voor de *kick* neemt, dan wil je ook volop die ervaring)
    + rond de 2000€
    - image retention (niet iedereen klaagt maar is wel een vervelend fenomeen)
    - 50 hz bug (zichtbaar ?)
    - groter verbruik (100€/jaar)
    - plasma is een aflopende technologie (???)

    2) Samsung UE55-ES7000
    + goed beeld in 2D/3D
    + lager verbruik dan plasma
    - duur (2700€)
    - heb geen behoefte om tegen mijn TV te praten of ernaar te wuiven

    3) Sony KDL55-HX850
    + goedkoopste optie (1900€ incl brillen)
    - iets minder (?) 2D en 3D beeld dan vorige 2 (in hoeverre is dit als semi-leek zichtbaar ?)
    - geen 3D brillen bijgeleverd

    Conclusie/keuze:

    Ik zou voor de Sony kiezen.

    De Panasonic valt af omdat ik teveel schrik heb van die image retention. Ook het verhoogde verbruik steekt me wat tegen (als zou dat niet onoverkomelijk zijn).

    De Samsung is misschien de beste keuze ondanks de niet-nuttige gadgets, alleen is hij wel dik 700€ duurder dan de anderen.

    Daarom ligt de keuze momenteel bij de Sony. In de reviews krijgt hij iets minder punten voor beeldkwaliteit, alleen vraag ik me af of je dat als semi-leek wel (duidelijk) ziet. Ik kan me niet inbeelden dat een TV uit de topline van Sony geen bevredigend beeld geeft voor een niet-purist. Bovendien ben ik in de winkel steeds gecharmeerd door het beeld van de Sony's (al kan dat aan de instellingen of het signaal liggen)
    Voor de rest combineert hij de LED technologie (geen image retention, lager verbruik) met de lagere prijs (rond de 2000€). De 700€ die de samsung meer kost kan ik imho beter in een surround sound set investeren.

    voila, dat is mijn gedachtengang momenteel. Als er kronkels inzitten mag je die er gerust uithalen
    Laatst aangepast door Perrush : 24-08-2012 om 09:37

  2. #2

    Standaard

    Ik mis LG in het rijtje eigenlijk... Heb je die wel eens overwogen? En zo ja, waarom is daar geen kandidaat bij? De LG 55LM860V is namelijk een erg mooi apparaat: http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/...v-55LM860V.jsp Ik ben zelf meer te spreken over de passieve techniek. Kijkt veel rustiger naar 3D.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Omdat polarisatiebrillen en actieve shutterbrillen een betere 3d beleving geven.
    Het schijnt dat de dieptewerking bij passieve tv's minder is dan van andere technieken.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik mis LG in het rijtje eigenlijk... Heb je die wel eens overwogen? En zo ja, waarom is daar geen kandidaat bij? De LG 55LM860V is namelijk een erg mooi apparaat: http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/...v-55LM860V.jsp Ik ben zelf meer te spreken over de passieve techniek. Kijkt veel rustiger naar 3D.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik mis LG in het rijtje eigenlijk... Heb je die wel eens overwogen? En zo ja, waarom is daar geen kandidaat bij? De LG 55LM860V is namelijk een erg mooi apparaat: http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/...v-55LM860V.jsp Ik ben zelf meer te spreken over de passieve techniek. Kijkt veel rustiger naar 3D.
    klopt,maar wil je 1080p dan moet je wel active.
    Heb een 3D Bravia en die kijkt rustiger dan bv. een samsung active.

  5. #5

    Standaard

    Dit is met name ook erg afhankelijk van het aantal Hz dat wordt gebruikt, de meeste gebruiken 200 of 400hz, topmodellen gebruiken echter 800hz, wat veel rustiger kijkt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    klopt,maar wil je 1080p dan moet je wel active.
    Heb een 3D Bravia en die kijkt rustiger dan bv. een samsung active.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dit is met name ook erg afhankelijk van het aantal Hz dat wordt gebruikt, de meeste gebruiken 200 of 400hz, topmodellen gebruiken echter 800hz, wat veel rustiger kijkt.
    Ik bedoel 400hz,ik heb bij elke samsung een trillend beeld.
    Het maak ook uit wat voor bril je pakt ik heb nu de nieuwe Sony-TDG-BR750
    die kijkt relaxter dan die vorige.

  7. #7

    Standaard

    Perrush,als je voor de sony kiest is het belangrijk om meteen te kijken hoe je motionflow optie staat,dat scheelt veel.
    Laatst aangepast door jeroeni : 24-08-2012 om 11:48

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik mis LG in het rijtje eigenlijk... Heb je die wel eens overwogen? En zo ja, waarom is daar geen kandidaat bij? De LG 55LM860V is namelijk een erg mooi apparaat: http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/...v-55LM860V.jsp Ik ben zelf meer te spreken over de passieve techniek. Kijkt veel rustiger naar 3D.
    moet eerlijk zeggen dat ik hem niet overwogen heb. Maar als ik de prijs zie dan weet ik ook niet of dat wel nodig had geweest. Bovendien is hij passief 3D, dacht dat dat iets minder was dan actieve 3D. Maar eerlijk gezegd, zelf geen ervaring mee.

    Perrush,als je voor de sony kiest is het belangrijk om meteen te kijken hoe je motionflow optie staat,dat scheelt veel.
    moest het de Sony worden (en momenteel hoor ik nog geen angstkreten die me anders doen besluiten), dan zal ik zeker eerst eens opzoeken waar ik in de instellingen moet op letten. Motion flow staat genoteerd

    ----

    Nu las ik dat Sony een prijspolitiek heeft dat hun toestellen openlijk niet onder een bepaalde prijs verkocht mogen worden (vandaar dat je in een pricewatch de 55HX850 overal voor 1999 ziet staan. Maar onderhands zou je wel wat marge hebben om te onderhandelen. Iemand hiermee ervaring ? Bij de MM of Saturn bvb. (mag ook via pb)

  9. #9

    Standaard

    Mijn ervaring is dat sony prijzen niet veel marge hebben. Sterker nog, mocht je ze onder de aanbevolen(sony) prijs verkopen ga je je dealership kwijt.
    Dit geldt overigens voor meer Japanse merken. Philips, LG e.d. kun je veel beter over onderhandelen...

    Eigenlijk mag dit niet wat Sony doet, prijsafspraken zijn in principe verboden door de Europese unie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Perrush Bekijk bericht
    moet eerlijk zeggen dat ik hem niet overwogen heb. Maar als ik de prijs zie dan weet ik ook niet of dat wel nodig had geweest. Bovendien is hij passief 3D, dacht dat dat iets minder was dan actieve 3D. Maar eerlijk gezegd, zelf geen ervaring mee.



    moest het de Sony worden (en momenteel hoor ik nog geen angstkreten die me anders doen besluiten), dan zal ik zeker eerst eens opzoeken waar ik in de instellingen moet op letten. Motion flow staat genoteerd

    ----

    Nu las ik dat Sony een prijspolitiek heeft dat hun toestellen openlijk niet onder een bepaalde prijs verkocht mogen worden (vandaar dat je in een pricewatch de 55HX850 overal voor 1999 ziet staan. Maar onderhands zou je wel wat marge hebben om te onderhandelen. Iemand hiermee ervaring ? Bij de MM of Saturn bvb. (mag ook via pb)

  10. #10

    Standaard

    gaat het je om pure beeldkwaliteit neem je plasma.
    ben je een filmliefhebber en kijk je veel films neem je plasma.
    stroomverbruik mag niet de reden hiervoor zijn.
    kijk je gewoon tv en af en toe een film en geen hoge eisen stelt neem je een led tv.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    gaat het je om pure beeldkwaliteit neem je plasma.
    ben je een filmliefhebber en kijk je veel films neem je plasma.
    stroomverbruik mag niet de reden hiervoor zijn.
    kijk je gewoon tv en af en toe een film en geen hoge eisen stelt neem je een led tv.
    De zwart waarden gaat bij Plasma te snel achteruit,of je moet bv.als je geen
    film kijkt je toeters en bellen wat omlaag zetten dan rek je wel wat levensduur,
    niet iedereen wil/kan om de 2 jaar een ander toestel kopen.
    [heb het wel over fanatiek film kijken]

    Het toestel waar deze gast intresse in heeft is anders prima.

    Jammer dat led zo wordt onderschat.

  12. #12

    Standaard

    De topmodellen zijn net zo goed als plasma. OLED, wat dit jaar op de markt komt, is beter dan plasma en lcd/led...

    De gedachte dat plasma per definitie beter is, is al achterhaald.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    De zwart waarden gaat bij Plasma te snel achteruit,of je moet bv.als je geen
    film kijkt je toeters en bellen wat omlaag zetten dan rek je wel wat levensduur,
    niet iedereen wil/kan om de 2 jaar een ander toestel kopen.
    [heb het wel over fanatiek film kijken]

    Het toestel waar deze gast intresse in heeft is anders prima.

    Jammer dat led zo wordt onderschat.

  13. #13

    Standaard

    OLED/4K het gaat wel erg snel.

    Moet aan opvolger van Bluray toch noch niet denken.

  14. #14

    Standaard

    Ha, ik kan je al vertellen dat de ITU de 8K-specificaties NHK goedgekeurd heeft.
    http://tweakers.net/nieuws/83955/itu...-nhk-goed.html

    Dit betekend dat de weg alweer vrij is voor 8k toestellen. Dat wij hier ettelijke jaren achterlopen wil niet zeggen dat er niet alweer wat nieuws is.

    Als ze slim zijn, slaan ze hier gewoon 4k over...


    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    OLED/4K het gaat wel erg snel.

    Moet aan opvolger van Bluray toch noch niet denken.
    Laatst aangepast door hstadman : 25-08-2012 om 09:39

  15. #15

    Standaard

    Yep,heb je link gelezen.

    Sony wil dat hun next-gen Playstation ook al 4k ondersteund,laten zij eerst
    hun games maar eens op 1080p.-60fps draaien.

  16. #16

    Standaard

    okè boy & girls ... wat heeft dit alles met mijn keuze te maken

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Perrush Bekijk bericht
    okè boy & girls ... wat heeft dit alles met mijn keuze te maken
    Sorry

    Weet je al 100% wat je keuze wordt.
    Voor mij was het een half jaar geleden niet moeilijk,Plasma heeft te veel haken en ogen Philips is niet echt philips meer dus ik koos voor Sony.
    Samsung en LG vind ik qua beeld te fletch[fel]van kleur.

    Samsung en LG doen het in verkoop beter als Sony,de jeugd kiest voor die merken simpelweg omdat ze hip zijn.[let wel ik zeg niet dat die twee merken
    slecht zijn]

  18. #18

    Standaard

    Alles, je kunt ook nog even wachten totdat een veel betere techniek betaalbaar wordt. Als je tv echt kapot is is het een ander verhaal maar als dat niet zo is, is er niet sprake van noodzaak...

    Sony, panasonic, samsung, philips LG zijn wel de grote merken.

    Koop gewoon wat jij denkt dat het goed is, anders lees eens vele recensies over tv's die kunnen je ook wel een hint geven van welke tv's wel en niet goed zijn.

    Er wordt hier naar mijn menig wat te gemakkelijk geroepen dat plasma superieur zou zijn. Ik ben van mening dat CRT sowieso nog beter was en is en dat de top lcd/led tv's al net zo goed zijn.

    Overigens, felle kleuren kun je zo bij laten stellen door iemand die een isf calibratie gaat doen. Dan kun je pas echt zien wat de waarde is van je tv...In de winkel zijn ze allemaal verkeerd afgesteld!






    Citaat Oorspronkelijk gepost door Perrush Bekijk bericht
    okè boy & girls ... wat heeft dit alles met mijn keuze te maken
    Laatst aangepast door hstadman : 25-08-2012 om 13:41

  19. #19

    Standaard

    In winkel staat vaak bij een philips de beeld verbeteraar aan.
    Mijn vorige led was een Philips 32inc, staat nu op slaapkamer,heb nu een halfjaar
    Sony bravia 3D 40 inc.led.

    Philips led was trouwens super mooi beeld maar ik wilde groter en 3D.

  20. #20

    Standaard

    wat ik ermee wilde zeggen is dat puur voor films een plasma beter is.
    als je bij mij een plasma en een led neerhangt,kijk in een donkere ruimte zie je meteen verschil omdat bij bijna elke led in de hoeken lichte vlekken waarneembaar zijn ofwel clouding en bij plasma een mooi egaal zwart is.
    tevens zijn de kleuren veel natuurlijker en een meer filmisch beeld.
    wat hij neemt moet hij zelf weten maar als filmliefhebber zou ik voor plasma gaan en led vermijden.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door perrush
    okè boy & girls ... wat heeft dit alles met mijn keuze te maken
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Sorry
    niet erg hoor, er stond dan ook een ' ' bij

    Alles, je kunt ook nog even wachten totdat een veel betere techniek betaalbaar wordt. Als je tv echt kapot is is het een ander verhaal maar als dat niet zo is, is er niet sprake van noodzaak..
    noodzaak is er niet echt. Maar wachten kan je altijd blijven doen want er komt altijd iets nieuws. Ik koop gewoon wat mij op dit moment de beste koop lijkt.

    Koop gewoon wat jij denkt dat het goed is, anders lees eens vele recensies over tv's die kunnen je ook wel een hint geven van welke tv's wel en niet goed zijn.
    Heb ik dus gedaan en daar is de Sony als beste gemene deler uitgekomen. De thread is eerder een laatste poging om een vergissing te vermijden in afwachting tot ik hem effectief koop.

    Maar tot nu toe heeft niemand me de sony echt afgeraden tov één van mijn andere keuzes.

    wat hij neemt moet hij zelf weten maar als filmliefhebber zou ik voor plasma gaan en led vermijden.
    Daarom ook dat ik in de inleiding meegaf waarvoor hij gebruikt gaat worden. voor 80% wordt er gewoon naar TV gekeken. Die andere 20% worden er films bekeken, maar ik denk dat ik de enige in het gezin ben die iets kritisch ben naar het beeld toe. Maar zelfs dan nog kan ik met kleine foutjes leven (het leven is te kort om je aan pietlulligheden te ergeren ). Ben dus niet de purist-cinefiel.

    Wat ik wel doodzonde zou vinden is dat ik 2000€ betaal en uiteindelijk met een defect (zoals bvb image retentie) zou opgezadeld zitten. Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere en kies voor een iets minder (?) beeld zonder die mogelijke problemen.

  22. #22

    Standaard

    je zegt al dat je kritisch bent.
    ik spreek uit ervaring,heb een led gehad van 5000 euro,
    kon hier niet mee leven heeft gewoon teveel bijzaken waar ik mij dood aan erger.
    in jouw geval waar je het voor gebruiken wilt is het natuurlijk niet verkeerd,
    plasma is zeer geliefd bij filmliefhebbers en die zitten hier op het forum.
    ik heb je nu mijn standpunt hier mee gegeven en wat je ermee doet moet je natuurlijk zelf weten,
    ik hoef er toch niet op te kijken
    wil het van mijn kant ook hierbij laten en succes met je keuze.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    je zegt al dat je kritisch bent.
    ik spreek uit ervaring,heb een led gehad van 5000 euro,
    kon hier niet mee leven heeft gewoon teveel bijzaken waar ik mij dood aan erger.
    in jouw geval waar je het voor gebruiken wilt is het natuurlijk niet verkeerd,
    plasma is zeer geliefd bij filmliefhebbers en die zitten hier op het forum.
    ik heb je nu mijn standpunt hier mee gegeven en wat je ermee doet moet je natuurlijk zelf weten,
    ik hoef er toch niet op te kijken
    wil het van mijn kant ook hierbij laten en succes met je keuze.
    Als je een toestel van dat bedrag koopt dan wil je perfectie,dat kan gewoon niet.

    Ik heb ook op punt gestaan om een plasma te kopen maar kan er niet mee leven
    dat bij veel gebruik [films] de zwart waarden zo snel vergaan.[voorbeeld mijn buurman]

  24. #24

    Standaard

    uurgh,
    hoe kom je er in godsnaam bij dat de zwartwaarde zo snel vergaat.
    raad je aan om je hier eens in te verdiepen op het internet of vakbladen.
    krijg toch sterk de mening dat je niet weet waar je over praat.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  25. #25

    Standaard

    Wat ik al zij mijn buurman heeft Panasinic plasma [1500 euro] en hij heeft er spijt
    van,bij hem is na 2 jaar zwart geen zwart meer en ja,het klop de reviews zijn goed.

    Wat betreft het kleuren palet is plasma wel natuurlijk.
    Laatst aangepast door jeroeni : 25-08-2012 om 22:39

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •