De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Home cinema + juiste televisie

    Ik heb helaas afscheid moeten nemen van mijn Kenwood stereoset en ben nu dus op zoek naar een nieuwe (stereo)set. Omdat ik dan ook maar gelijk een homecinemaset erbij wil kopen en een televisie, zou ik jullie willen vragen welke homecinema en televisie (liefst van hetzelfde merk) het beste aansluiten wanneer je met name een goede cd/radio kwaliteit wenst en op welke televisie deze het beste tot zijn recht komt. Mijn budget is 1.000 euro. Mijn voorkeursmerken zijn Samsung en Sony. Bedankt voor jullie adviezen en tips/

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis1972 Bekijk bericht
    Ik heb helaas afscheid moeten nemen van mijn Kenwood stereoset en ben nu dus op zoek naar een nieuwe (stereo)set. Omdat ik dan ook maar gelijk een homecinemaset erbij wil kopen en een televisie, zou ik jullie willen vragen welke homecinema en televisie (liefst van hetzelfde merk) het beste aansluiten wanneer je met name een goede cd/radio kwaliteit wenst en op welke televisie deze het beste tot zijn recht komt. Mijn budget is 1.000 euro. Mijn voorkeursmerken zijn Samsung en Sony. Bedankt voor jullie adviezen en tips/
    Als ik je goed begrijp wil je dus een totale set TV, receiver + boxen, of wil je een homecinema set die all inclusief is? Mijn voorstel gezien je muziek en neem aan film fanaat bent de volgende set te kiezen met jou budget. Geen 3d functies, gezien die niet benoemd worden.

    Samsung UE40 ES5500 led tv Full HD
    Samsung HT-E6500
    (Deze heeft een buizenversterker wat geluid mooier moet laten klinken)
    Totaal = 598,99 + 516,99
    (net buiten het budget de Samsung UE40 inch kan ook gekocht worden in 32inch wat goedkoper is)

    Sony heeft nogal een vermagerde tv specs tegenwoordig
    KDL 40-ex650 led tv Full HD 600,-
    (sony heeft ook nog een oudere versie die net wat meer heeft dan de nieuwe serie)
    Sony STR DH520 200,- + Canton Movie 85 CX 200,-

    Verschil tussen deze twee is dat de een een receiver heeft en de ander een gewone vaste home cinema set die dan wel weer een buizenversterker heeft. Zo kan je natuurlijk ook gewoon de set samenstellen door een andere receiver ik heb nu vooral gekeken naar de voorkeursmerken.

    Zelf ben ik nog geen expert, dus wacht nog even af op de andere voorstellen

  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum Dennis.

    Voor de werking van de set maakt het niet zo veel uit als je het audio-gedeelte van een ander merk neemt dan het video-gedeelte. Voor geluid kun je nl. het beste gaan luisteren naar wat er allemaal met jouw budget mogelijk is. Een goed voorbeeld is de set van Sony die greup88 voorstelt. Als die op een gegeven moment niet meer bevalt kun je die upgraden en kun je er dus langer plezier van hebben.

    Het lijkt er op dat die buizen van de Samsung HT-E6500 die greup88 noemt geen eind-trappen zijn, maar voor-trappen zoals in de MA400(set) en MA800 van Magnat die je hier kunt vinden. In dat geval zal het signaal wat de eintrappen krijgt wat schoner zijn, wat warmer zal klinken en dus ook wat minder vervormd zijn.

    Anders zou de receiver wat hoger zijn, je er andere luidsprekers bij krijgen en geen 1000 Watt leveren, maar 60 Watt. Overigens heeft Samsung ook een losse receiver in zijn/haar assortiment nl. de HW-C700, maar die is wat moeilijker verkrijgbaar.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-08-2012 om 14:26
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor jullie tips. Het hoeft inderdaad geen 3D te zijn en ik vind het nu eenmaal mooier om alles van een merk te hebben (in een kleur dan ook het liefste). Of raden jullie dat juist af??

    Waar kun je deze nu het meest voordelige kopen? redcoon.nl? Ik kan hier naar de Mikro Electro of MediaMarkt om te gaan luisteren inderdaad, maar als ik ze aanschaf, zoek ik uiteraard de scherpste prijs

    Uiteraard zie ik meer tips graag tegemoet!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis1972 Bekijk bericht
    Bedankt voor jullie tips. Het hoeft inderdaad geen 3D te zijn en ik vind het nu eenmaal mooier om alles van een merk te hebben (in een kleur dan ook het liefste). Of raden jullie dat juist af??

    Waar kun je deze nu het meest voordelige kopen? redcoon.nl? Ik kan hier naar de Mikro Electro of MediaMarkt om te gaan luisteren inderdaad, maar als ik ze aanschaf, zoek ik uiteraard de scherpste prijs

    Uiteraard zie ik meer tips graag tegemoet!
    Heb wel eens wat bij redcoon.nl besteld, waar je het haalt kan je super makkelijk vinden bij kieskeurig.nl daar staan vaak prijzen bij welk goedkoper etc.

    Houd wel rekening ermee als je het van een website haalt en het gaat kapot binnen de garantie dat je hem terug moet sturen. Dat is misschien het enige nadeel wat je hebt.

    Ik heb mijn tv bij plasmadiscounter vandaan, soms staan er ook demomodellen te koop en dat kan je aardig wat schelen in geld. Zo heeft dat mij 200 euro gescheeld. Verder werkt die prima, geen problemen mee gehad verder. Tip die je ook wel wil geven als je bij de ING zit en rentepunten bij elkaar gesprokkeld hebt kan je ook aardig wat voor elkaar krijgen in hun rentepuntenwinkel.

    Goed punt trouwens over die buizen

  6. #6

    Standaard

    Beste Dennis,

    Veelal schelen prijzen van lokale dealers niet extreem veel met webwinkels.
    Heb zelf mijn scherm (Samsung UE40ES6340) gewoon bij de winkel om de hoek gekocht.

    Uitgelegd dat ik best wat extra wil betalen voor service; toelichting over diverse modellen, live verschillen bekijken etc. + en het feit dat je makkelijk terug kan mocht er iets mee zijn, maar niet de hoofdprijs.

    Vervolgens het toestel voor een schappelijke prijs daar kunnen kopen.

    Is m.i. het proberen waard.

    Succes.

    Gr. Henk

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •