De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: The Borgias

  1. #1

    Standaard The Borgias

    Deze Showtime-serie met Jeremy Irons in de hoofdrol loopt al een tijdje maar vreemd genoeg bestond er nog geen topic over. Wat vinden we er van?

    Ik heb nu een paar afleveringen van het eerste seizoen gezien en ik moet er nog aan wennen. De serie is destijds gecreeerd als opvolger van The Tudors, maar dat niveau haalt ie in het begin nog zeker niet. Wat niet helpt is dat de historische context een stuk minder herkenbaarder is als die van The Tudors. Het tempo is misschien ook wat lager dan dat van The Tudors en de hoofdpersonen spreken me wat minder aan. Ik ben benieuwd of dat in de loop van het eerste seizoen beter wordt.

    Oh ja: inmiddels is men alweer bezig met het 3e seizoen en komt het 2e seizoen binnenkort in de UK uit op dvd en Blu-ray.

  2. #2

    Standaard

    Onze collega William heeft al een review van de Duitse versie (op dvd) staan op onze site. Er volgt nog een BR-recensie van Yours Truly op BR (ik heb de Noorse versie), maar voor het ogenblik gaan een paar "lokale" producties voor zoals Hell On Wheels, The Walking Dead en Haven. Da's overigens het enige voordeel wat we geven aan viewings die we gekregen hebben t.o.v. diegenen die we zelf hebben moeten kopen: wat gekregen is krijgt in de regel voorrang. (Wat niet altijd het geval is, heb zelf dit WE The Hunger Games gekocht en ik denk dat die ook voorrang krijgt wegens de actualiteitswaarde.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    The Tudors heb ik als ongelooflijk verslavend ervaren, terecht. Dit ondanks het model-gehalte van de hoofdacteurs en de constant aanwezige -hoe zal ik het noemen- softerotische tintelingen. Hier viel door de seizoenen heen behoorlijk wat acteertalent te genieten.

    Nav. deze reeks ben ik nu met The Borgias begonnen, ik zit over de helft van seizoen 1. Opnieuw kwalitatief gemaakt en zelfs iets minder fragmentarisch dan bij The Tudors het geval was, de hele setting spreekt me ook meer aan. Maar de personages hebben me om één of andere reden nog niet gegrepen. De aandacht ligt bij meerdere personages en net daardoor krijg ik het gevoel dat de focus ontbreekt op de belangrijkste figuren. Contradictie, ietwat, maar ik kan het op dit moment niet beter omschrijven.

    The Tudors had me bij mijn nekvel, The Borgias (nog) niet. Benieuwd hoe dit zal uitpakken.

  4. #4

    Standaard

    Heb vorige week Borgias (seizoen 1) aangeschaft op blu-ray, was goedkoop en heb interesse in historische drama's. Heb van de Tudors ook het eerste seizoen en deze bekeken maar ben een beetje afgehaakt door dat gepolijste, die hoofdrolspeler sprak mij ook niet echt aan. Had om maar een dwarsstraat te noemen James Gandolfini overtuigender gevonden als Hendrik. Maar even terug ontopic: ik zal het binnenkort een kans geven.

  5. #5

    Standaard

    Dat gepolijste is weer helemaal terug, dus zit de kans er in dat je om dezelfde reden zal afhaken. En het hoofdpersonage in 'The Borgias' (ondertussen zo goed als rond met S1) treed opvallend weinig naar de voorgrond, een minpunt. Imo.

  6. #6

    Standaard

    Laatste nieuws. Waarschijnlijk is seizoen 3 het laatste en komt er nog een speelfilm als afsluiting: http://tvseriesfinale.com/tv-show/th...a-movie-28161/

  7. #7

    Standaard

    The Borgias stopt definitief na het derde seizoen. De film gaat er niet komen: http://www.deadline.com/2013/06/show...to-wrap-story/

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •