De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Samsung BD-E8300 Blu-ray speler/HDD recorder aansluiten op analoge kabel?

    Ik heb onlangs een Samsung BD-E8300 Blu-ray speler/HDD recorder gekocht en probeer deze nu aan te sluiten op mijn analoge kabelsignaal.

    Hoewel het nergens expliciet staat aangeven, begin ik te geloven dat dit helemaal niet kan omdat dit apparaat alleen digitale tv-signalen kan opnemen.
    Ik heb de handleiding van voor naar achteren en weer terug doorgenomen en ook alle relevante opties in het instelingen menu van het apparaat zelf uitgeprobeerd maar hij detecteert nul zenders.

    Kan iemand mijn bevinden bevestigen of aangeven hoe ik dit apparaat wel kan aansluiten op een klassiek analoog kabel-signaal van UPC?

  2. #2

    Standaard

    Dit gaat niet lukken, dit apparaat heeft een DVB-C en een DVB-T tuner, m.a.w. een digitale kabel en een Digitenne tuner. Hij beschikt wel over een CI+ slot, dus hij zou kunnen werken met een CI+ kaart en module van UPC, maar dit zal UPC niet garanderen en dan lijkt het me niet verstandig om het te proberen.

    Advies : Terugbrengen naar de dealer, losse BD speler kopen en een apparaat wat wel analoog kan opnemen. Nog mooier is overstappen op digitale TV en een alles in 1 kastje van UPC nemen(met HDD).
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Zonder digitale TV en (aparte) CI+ module gaat dit idd niet lukken.

    Als je het toestel niet meer om kunt ruilen, zou je kunnen overwegen om te abonneren op digitale TV zonder DVR met een (extra) CI+ module te bestellen. Dit kan betekenen dat het daardoor ong. €4,00 per maand extra kost vanwege de extra ontvanger.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard Advies opgevolgd

    Dank, peptalk en Gerco, voor jullie reactie.
    Ik heb het advies van peptalk opgevolgd en de Samsung teruggebracht naar Saturn alwaar ik deze ondanks een aankoopdatum van meer dan 2 maanden terug, toch kon ruilen voor een klassieke DVD/HDD recorder van LG.
    Bij Saturn wisten ze mij trouwens te vertellen dat deze Samsung zelfs alleen maar werkt bij een Ziggo digitale aansluiting. Schijnt o.a. iets te maken te hebben met UPC dat probeert andere tuners van hun aansluitingen te weren.

    Nu nog een losse blu-ray speler uitzoeken want ik had ondertussen al een blu-ray schijfje gekocht.

    Aangezien ik verder niet echt meer een fervente tv-kijker ben en al geruime tijd gratis kijk vanwege de administratieve puinhopen bij onze kabelboer, vind ik de extra kosten voor digitale tv niet de moeite waard.
    Ik wacht liever totdat we binnenkort van alle die zenders verlost zijn en gewoon je favoriete programma via internet kan bestellen.

  5. #5

    Standaard

    Ik weet niet wat je favoriete programma's zijn, maar dat kan natuurlijk al lang, gewoon bestellen bij nieuwsgroepen.

    Overigens moet ik zeggen dat UPC een goed staaltje werk neerzet met de HD recorders. Ik ben zeer tevreden over de mijne. Met HD bedoel ik de beeldkwaliteit trouwens... 1080i zonder problemen. Geloof mij, je wilt echt geen analoog meer... nooit...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •