De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard persoonlijke review Philips 42FPL4307

    Beste mannen (en vrouwen),
    er was een tijd dat ik redelijk op de hoogte was van alle hardware maar helaas is dat de laatste paar jaar niet meer zo. Is ook verder niet belangrijk.

    Tot vandaag heb ik genoten van een Philips 32inch CRT TV maar helaas heeft die vandaag definitief de geest gegeven, de pijp aan maarten overhandigt, is bezocht door magere Hein en is dus niet meer onder ons.

    Tijd dus voor FullHD. Alleen wat? en welke? en hoeveel? en hoe groot? en meer vragen die vooralsnog even onbeantwoord blijven maar gezien de enorme bron aan kennis hier zal dat niet lang zo blijven.

    Wat, maakt me niet uit eigenlijk, plasma, LED/LCD, OLED het mag allemaal behalve beamers.
    3D is leuk maar geen noodzaak
    Internet TV/Smart TV is ook leuk maar ook geen noodzaak.

    OK, maar wat is dan wel noodzaak?
    Groot, zo groot mogelijk zonder dat het beamer wordt.
    FullHD (ja duh)
    een max prijs van €700,-

    Lijkt makkelijk maar er zijn nogal wat keuzes hierin.
    Wat heb ik zelf al gezien wat mij interessant lijkt:
    Panasonic Viera TX-P42UT50
    LG 50PA6500
    LG 42LM620S
    Philips 42PFL4307H

    Hoe denken jullie hierover of hebben jullie alternatieven?
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 26-09-2012 om 06:44

  2. #2

    Standaard

    Misschien dat de Panasonic Viera TX-P50UT50 wat voor je is, leuke quote uit de review op avforums.co.uk:
    Panasonic tend to keep their budget ranges a little bit quiet. It’s understandable, why would they want to take the lights away from their higher-end ranges where surely they can make a better margin?
    http://www.avforums.com/reviews/Pana...14/Review.html
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Die had ik ook al gezien maar zit net iets boven het budget van 700,-.
    Budget is echt een handenbinder op dit moment. Vond wel een mogelijkheid om hem via 247discount te bestellen via een van de shops daar, krijg dan nog 2% korting.

    Nog andere suggesties?

  4. #4

    Standaard

    Bij plattetv.nl staat hij voor 698 inclusief, alleen hebben ze geen voorraad en anders voor 715 bij plattetvdiscounter.nl. Zoeken we even 15 forummers er bij, maken we allemaal 1 eurootje over en klaar is Kees
    (of iemand zoekt 2 BD's uit mijn verkooptopic en maakt 15 euro over naar jou)
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Weet jij wat en of er verschil is tussen P50UT50 en P50UT50E?
    En nog iets wat ik wel zou willen, dat ik mijn ziggo kaartje in de tv kan steken zodat ik die decoder kwijt kan.
    Bij veel modellen moet je dan eerst een losse extra module kopen van 60 of 70 euro.
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 28-08-2012 om 19:09

  6. #6

    Standaard

    Door nog meer tegenslag is het budget verder naar beneden bijgesteld en is de kogel door de kerk:
    Het is de LG 42LS3400 geworden.
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 28-08-2012 om 19:46

  7. #7

    Standaard

    Iig veel plezier er mee Ed!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Door nog meer tegenslag is het budget verder naar beneden bijgesteld en is de kogel door de kerk:
    Het is de LG 42LS3400 geworden.
    Gefeliciteerd, had graag je een paar andere modellen nog gegeven die aan je eisen voldoen. veel plezier ermee.

  9. #9

    Standaard

    Nou dat bol.com is ook een fijne winkel.
    Wordt de verkeerde TV geleverd, een philips 32inch. Dus bel je dan de klantenservice die er niets van begrijpt. Uiteindelijk wordt je dan toch maar teruggebeld en wordt de verkeerde tv morgen opgehaald. Maar een vervangende TV kan niet worden verstuurd, nee ik moet maar een nieuwe zelf bestellen. Melden dat je al betaald hebt maakt niets uit. Ben er meteen klaar mee.

    Dus naar de MM getogen omdat ik wel een ander model op het oog had staat daar een Philips 42 PFL4307 voor een leuke prijs. Dus die meteen meegenomen.
    Het is dus toch nog wat anders geworden maar ik geniet nu al van het heerlijke beeld.

  10. #10

    Standaard

    Inmiddels aan het spelen met de instellingen, moet het ngo even helemaal goed krijgen naar mijn zin. Wel opvallend dat het nu toch weer begint te kriebelen die hobby.
    Hoe noemen we dat ook alweer, ohja, upgraderitus.
    Blue Ray speler (3D) zou wel erg leuk zijn, HDMI kabeltje voor de huidige DVD speler.

  11. #11

    Standaard

    Veel plezier met je nieuw toestel

  12. #12

    Thumbs down

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Veel plezier met je nieuw toestel
    Dat gaat zeker goed komen, deze stond al op mijn voorkeurslijstje dus.
    nu nog tijd vinden om een thernetkabel onder de grond door naar de TV te bengen en een HDMI kbel om de dvd spelert aan te sluiten, een leuke film erin en genieten maar. Zwartwaardes vallen mij trouwens erg mee voor een LED TV, had hem wel al IRL gezien op de demostand en dst iet er altijd gelikt uit.
    Nu alle digitsle beeldverbeteraars uitgezet en het beeld ziet er al een stuk beter uit. Ben nog aan het zoeken naar de beste waardes die mooi diucht bij een kslibratie liggen..

  13. #13

    Standaard

    Zo een HDMI 1.4 kabel gekocht en de dvd spelert aangesloten, nu nog op zoek naar een 3d BR speler voor een leuke prijs en de TV op het netwerk aansluiten.

  14. #14

    Standaard

    Heel veel plezier ermee!!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  15. #15

    Standaard

    Omdat onze trouwe 32inch CRT de geest had gegeven en er geen CRT's meer te koop zijn toch ook maar aan de platte TV met een krap budget. Gelukkig zijn de prijzen de laatste jaren behoorlijk gedaald. Flink shoppen en reviews lezen dus vooral omdat ik geen zin en tijd om alle winkels in te gaan en naar fout afgestelde modellen te gaan staan kijken. Ten eerste een leuke 42 inch LG gezien en besteld bij bol.com maar aangezien men bij bol.com blijkbaar vond dat wij toch maar weer een 32inch moesten krijgen die we niet besteld hadden maar weer verder lezen. De Philips stond al op mijn shortlist vanwege de grootte, functionaliteit en design.

    Via de pricewatch alhier en een bezoekje aan de site een model minder gevonden voor een prijsje lager. Dus in de auto naar de winkel om die te gaan halen, staat de 42FPL4307 daar voor een lagere prijs dan op de folder. Voor dat verschil van nog geen 40 euro snel besloten dan toch maar te gaan voor dit model. Gauw een van de nog weinige resterende dozen gepakt en naar de dichtstbijzijnde kassa gerend om de bon te laten maken. Naar beneden, afrekenen en in de auto gezet. Wat weegt zo'n flatscreen toch weinig ineens (16kg bruto t.o.v. 45kg netto van de 32inch CRT).

    Thuis aangekomen de doos geopend, voet erin gemonteerd en aangesloten. Eerst nog even de coax erin en alle zenders waren in 2 minuten gevonden, inclusief alle radiozenders. Toen de insteekmodule voor ziggo erin, authorisatie even afwachten en ook die deed zijn werk. Toen de ziggokaart erin en ja hoor, eindelijk konden we zonder tussenkomst van de decoder kijken en de TV met zijn eigen afstandbediening bedienen.

    Wat een haarscherp beeld ineen smaar wel erg kunstmatig. Via de menus al die enge beeldverbeteraars (lees: beeldverkrachters) uitgezet en hehe, daar ontstond een mooi plaatje. Nu nog even spelen met de randgrootte want die staat standaard op zijn grootst en voila, wat een plaatje.

    Enige jammere is dat bij tekenfilms (ja ik heb kinderen) er nogal eens wat pixels te zien zijn maar dat ligt meer aan de tekenfilm dan aan de TV want het is niet bij alle tekenfilms zo.Bij gewoon beeld is hij haarscherp.

    Smarttv zit er ook op, dat heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik 50 euro voor een diongeltje waar ik veel klachten over lees wat veel vindt. Als ik dat ga gebruiken zal het bedraad worden maar dan moet ik eerst even door de kruipruimte.

    3D heeft deze TV ook, maar wel passief. Een 3D Blu/Ray speler zal er dus moeten komen op termijn. Helaas dus nog niet kunnen testen, maar wel een mooi excuus om een Blu/Ray speler aan te schaffen.

    Qua design, dat is natuurlijk persoonlijk, ben ik er zeer over te spreken. De DVD speler die ik heb kan ook vias HDMI en na het aansluiten van d inmiddels aangeschafte high speed HDMI kabel ziet ook dat beeld er haarscherp uit.

    De Afstandbediening werkt vrij eenvoudig alleen de menu´s duren wat lang soms.
    Minpuntje is de vrij lange opstarttijd, eerst het philips logo, dan nog even de authorisatie an de CI+ module en dan pas beeld. Mara goed, de CRT was ook nooit meteen bedrijfklaar dus dat is gewoon even wennen. Het zappen gaat wel vrij traag met de CI+module.
    Ook het resizen is soms zeer duidelijk merkbaar tijdens het zappen en dat kan storen.

    Qua geluid hoef je er niet veel van te verwachten maar dat lijkt mij ook logisch. Al de instellingen die ervoor bestaan laten het eerder klinken alsof je TV in de badkamer hebt neergezet of in een put hebt gegooid dan dat het op surround lijkt. Gelukkig heb ik daar een leuke surroundset voor.

    Dus al met al voor de prijs een mooie en goede TV waar ik (voorlopig) tevreden mee ben.
    Hij doet wat hij moet doen, ziet er leuk uit en is een van de weinige 42inch LED TV's in deze prijsklasse met zoveel mogelijkheden (op dit moment)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •