Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 53 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het kritiek op distributeurs topic (Alleen voor geïnteresseerden!!!)

    Zag dat er in het andere topic verzocht werd om de discussie over eOne, DFW enz niet daar verder te voeren, vandaar dat ik een nieuw topic geopend heb zodat die discussie hier verder kan gaan zonder andere mensen daar mee lastig te vallen.

    Om er voor te zorgen dat de discussie zinvol blijft verzoek ik iedereen om het zowel serieus als netjes te houden, ook hoop ik dat het knippen en/of verwijderen van posts achterwege kan blijven in dit topic.

    Nogmaals: mensen die geen zin/behoefte meer hebben aan deze discussie worden dmv dit aparte topic niet meer lastig gevallen.










    Dit is mijn post uit het "beleid van dvd.nl" topic waar het in dat topic mee begon:

    In het Sky Captain Blu-ray topic werd iemands bericht verwijderd betreffende commentaar/opmerking/sneer aangaande eOne en/of DFW, ik had daar als volgt op gereageerd:


    "Ik vind het ook zeer spijtig dat men (=mods) op dit uitstekend forum op deze manier omgaat met de kritiek en onvrede van veel mensen hier betreffende bepaalde kleine NL uitgevers, ongeacht of het nou wel of niet binnen het toelaatbare valt hetgeen ook nog eens vaak subjectief is.

    Heren mods en beheerders, hebben jullie je wel eens afgevraagd hoe het komt en waarom er toch elke keer weer keer op keer over dezelfde uitgevers zo geklaagd wordt? Waarom het wantrouwen zo groot is? Waarom er op voorhand vaak al zoveel scepsis is? Waarom er vaak cynische opmerkingen worden gemaakt? En waarom er vaak uit pure onvrede en misschien zelfs boosheid bepaalde dingen worden gezegd over bepaalde kleine uitgevers?

    Ik vind het zeer spijtig dat de onafhankelijkheid en in zekere zin ook de integriteit van dit forum door het censureren c.q. verwijderen van kritische posts in geding komt."

    Dit is Ludo Keers' antwoord daarop:

    "Ik reageer daar maar weer hetzelfde op.
    Men generaliseert! Punt.
    Mensen constateren niet zelf meer, maar gaan af op wat anderen zeggen. Het is niet zo dat alle uitgaves van die maatschappij slecht zijn. Een aantal zeker, maar dat geldt voor elke maatschappij.
    Als iedereen gaat roepen dat alles maar slecht is, gaan anderen, zonder dat zelf te constateren, allemaal overnemen. En dat lijkt me niet eerlijk.
    Tuurlijk, de ene maatschappij is beter dan de andere. Maar er zijn ook maatschappijen die nog slechtere titels uitbrengen dan de twee die hier altijd genoemd worden. Waarom hoor ik daar niemand over? Omdat die toevallig niet door die paar mensen worden aangehaald. Zo gaat dat nu eenmaal.
    En, zoals zo vaak gezegd, wij hebben er geen enkele moeite mee als er kritiek wordt geleverd op een bepaalde uitgave, van welke maatschappij dan ook. Dat doen we zelf ook in onze recensies. Daar zal ook niet op worden ingegrepen.
    Maar zolang er gegeneraliseerd wordt, grijpen wij WEL in. En dat zullen we ook blijven doen, bij elke maatschappij. Dat heeft niets met onafhankelijkheid te maken."
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  2. #2

    Standaard

    Tja, aan de ene kant vind ik het een goede zaak dat slechte uitgaves aan de kaak worden gesteld, maar aan de andere kant vind ik dat sommige medeforummers hier dan wel eens de gehele distributeur gaan afkraken. Toegegeven: ik ben ook geen fan van Eone of DFW uitgaves en wacht eigenlijk altijd de reviews af, maar ik denk wel dat we hier dan wel specifiek moeten blijven en dan niet maar generaliserend de hele toko af te zeiken.
    Op zich vind ik dit topic een goed alternatief, maar ik hoop wel dat er een dialoog kan gaan komen met de beklaagde distributeurs ipv dat het een afzeiktopic gaat worden en alleen maar een optelsom van wat er allemaal fout is.

  3. #3

    Standaard

    Ludo met jouw standpunt wat betreft generaliseren ben ik het niet eens, je kunt niet weten of mensen hier mekaar na zitten te praten sterker nog ik geloof niet dat men daar hier zich schuldig aan maakt omdat daar totaal geen reden voor is. Ten eerste hebben we hier te maken met volwassen mensen en ten tweede zijn de misstanden wat betreft de kwaliteit van de uitgevers in kwestie dusdanig legio dat het niet zo gek is dat meerde mensen zich vaak negatief uitlaten.

    Tevens vind ik eerlijk gezegd dat je het geheel een beetje bagatelliseert. Je zegt dat niet alle releases slecht zijn en dat elke maatschapij wel slechte releases heeft. In deze context vind ik dat geen passende uitspraak en vind ik het zelfs een kwestie van appels met peren vergelijken. Zonder nu al teveel in details te treden en er van uitgaand dat je zelf ook op de hoogte bent van de fouten in bepaalde releases, vind ik het geen vergelijking om de fouten van bijvoorbeeld een eOne te vergelijken met die van bijvoorbeeld een Warner.

    Overigens heb je nog geen antoord gegeven op mijn vragen die ik in mijn eerste post stelde, over het hoe en waarom mensen op voorhand al negatief zijn wat betreft eOne, DFW en A-film want dat is eigenlijk de grote hamvraag hier.
    Hoe komt het toch dat velen al op voorhand zo negatief staan tov bepaalde maatschappijen en is dat enigzins gerechtvaardigd?
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Tja, aan de ene kant vind ik het een goede zaak dat slechte uitgaves aan de kaak worden gesteld, maar aan de andere kant vind ik dat sommige medeforummers hier dan wel eens de gehele distributeur gaan afkraken. Toegegeven: ik ben ook geen fan van Eone of DFW uitgaves en wacht eigenlijk altijd de reviews af, maar ik denk wel dat we hier dan wel specifiek moeten blijven en dan niet maar generaliserend de hele toko af te zeiken.
    Op zich vind ik dit topic een goed alternatief, maar ik hoop wel dat er een dialoog kan gaan komen met de beklaagde distributeurs ipv dat het een afzeiktopic gaat worden en alleen maar een optelsom van wat er allemaal fout is.

    Ik hoop dat het tot een dialoog kan komen met beklaagden, alhoewel ik ten zeerste betwijfel of dit zal gaan gebeuren.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  5. #5

    Standaard

    Dat Ludo dit zegt "Mensen constateren niet zelf meer, maar gaan af op wat anderen zeggen. Het is niet zo dat alle uitgaves van die maatschappij slecht zijn. Een aantal zeker, maar dat geldt voor elke maatschappij. (einde citaat) ben ik niet helemaal mee eens.
    "
    Kijk een foutje kan altijd gebeuren bij een distributeur, en vaak wordt dat foutje hersteld, en een ruilactie gehouden. Zoals van Disney, Universal pictures, 20 Century Fox, Warner. Daar kan ik toch weinig slechte kwaliteit releases van vinden. DFW en EOne, daar komt het toch wel redelijk veel voor, dat er slechte kwaliteit releases worden geleverd. Niet iedere releases van hun is slecht. Dat klopt, en dat heb ik ook nooit beweerd. Ik vind wel dat blu-ray uitgaves waar het nodige aan mankeerd toch wel iets over gezegt mag worden. En al kom ik met goede aantoonbare screenshots van de mankementen, er zijn toch veel mensen die dat op prijs stellen, en daar doe ik het ook voor. Maar sommige dvd.nl redactie leden moeten dan toch steeds rotopmerking over plaatsen.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 30-08-2012 om 19:28

  6. #6

    Standaard

    Verder, hier http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...73#post1889373 mag dan ook niet gesproken over worden met het hakkelen van blu-ray's dat afkomstig zijn van eOne en DFW.
    Dus dan moet dat ook maar in dit topic.
    Antwoord was dus

    Ook andere merken spelers hebben er problemen met de DFW en eOne uitgaves heb ik vernomen. Bijna op iedere speler zit een 24p functie. Dan zou juist die van eOne en DFW uitgaves er goed op af moeten spelen. Omdat het beeld van de blu-ray uitgaves van DFW en eOne in 24fps uitgevoerd zijn. Maar toch geeft het helaas voor sommige mensen problemen met de DFW en eOne uitgaves.. Wat wel toevallig is, dat deze distributeurs bij dezelfde re-author bedrijf hun blu-ray's laten re-encoderen.

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Goed initiatief mannen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Kijk, bepaalde maatschappijen hebben een reputatie in het verleden opgebouwd om films zo goedkoop mogelijk op DVD (indertijd) te zetten en snel te kunnen cashen. Daardoor zijn veel mensen sceptisch geworden als ze de naam van die maatschappijen nu op een BR zien staan en branden er de vingers niet meer aan (doe ikzelf tenminste ook). Echter, als je moderator of admin bent van een (goedgelezen) forum, dan moet je bij het beoordelen van BR's uitgaan van feiten. Dat betekent dat je een individuele titel beoordeelt en niet een heel bedrijf veroordeelt. Als er een potje is gemaakt van een titel en je geeft daarop kritiek in een review, dan doe je dat op basis van feiten en niet op basis van een mening tov een bedrijf. Zo zie ik dat tenminste en, voor zover ik het waarneem, is dat ook waar Ludo aan refereert.

  9. #9

    Standaard

    Tja, ok en nu? Wat gaat er nu gebeuren in dit topic? Ik bedoel, de meerderheid hier vinden DFW en Eone een stelletje prusters met slechte BD uitgaves, maar dat is niet echt meer iets nieuws gezien de vele kritieken in de afzonderlijke topics. En continue Ludo een beetje afzeiken wordt natuurlijk op een gegeven moment een beetje kinderachtig. Je punt is duidelijk, move on.
    Wat is het doel nu precies van dit topic? Om continue de misstanden van de distributeur en de afzonderlijke releases op te sommen? Lijkt me een beetje dubbel. Of willen jullie nu echt een significante verbetering bij de distributeur bewerkstelligen? Maar hoe dan?
    Zonder een echt plan vind ik dit topic toch maar een beetje loos gezeur en gezever, no offense.
    Ik vind het een heel goed inititatief om een verandering of verbetering na te streven, maar zonder een echt plan, doel of visie dan blijft dit maar een beetje "hangen".
    Overigens denk ik zelf dat DFW en Eone zich op een gegeven moment een soort van "take it, of leave it" houding gaat aanmeten, omdat ze zichzelf de budget uitgever van NL vinden, en daardoor de vergelijking met buitenlandse of "grotere" distributeurs a la Warner of Fox willen gaan ontlopen.
    Maar goed, ik bekijk met spanning de ontwikkelingen in dit topic....
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 30-08-2012 om 22:53 Reden: Typo's

  10. #10

    Standaard

    Een significante verbetering bij de distributeur bewerkstelligen, Ja.
    Verder is dit geen loos gezeur en gezever, maar terechte klachten, wat mensen frustreren mogen ze best uiten. Het is juist goed klachten naar voren te brengen. Als DFW of EOne geen klachten voor zich krijgen dan blijven ze zeker zo doorgaan. Hopende dat ze dit lezen en dat mensen waar voor hun geld krijgen, met een kwaliteit dat de naam blu-ray goed zal doen. Want zo als het nu regelmatig gaat, geeft het de imago Blu-ray geen goed. We geven liever meer geld uit voor mooie kwaliteit dan minder geld voor een slechte uitgave. Maar als ze willen kunnen ze wel goede kwaliteit uitbrengen. Ik heb toch aantal uitgaves gezien die wel goed zijn.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Hopende dat ze dit lezen
    Hier heb ik een hard hoofd in. Dit topic zal niet veel meer nut hebben dan dat je je hart kunt luchten. Het is geen communicatiemiddel naar de uitgevers.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Hier heb ik een hard hoofd in. Dit topic zal niet veel meer nut hebben dan dat je je hart kunt luchten. Het is geen communicatiemiddel naar de uitgevers.
    Als men de teksten hier netjes houdt, kunnen ze wellicht uitgeprint worden, en opgestuurd worden naar de maatschappijen.

    Misschien dat ze het dan lezen cq kennis van nemen?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Als men de teksten hier netjes houdt, kunnen ze wellicht uitgeprint worden, en opgestuurd worden naar de maatschappijen.

    Misschien dat ze het dan lezen cq kennis van nemen?
    Dan kun je ze net zo goed een link sturen. Maar als ze op directe e-mailtjes al niet of nauwelijks reageren, dan zal dat ook weinig uithalen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Dan kun je ze net zo goed een link sturen. Maar als ze op directe e-mailtjes al niet of nauwelijks reageren, dan zal dat ook weinig uithalen.
    Klopt, maar het is wel het proberen waard.

    Als er iemand in de buurt woont van de maatschappij, kan die wellicht het ff persoonlijk afgeven.

    Wellicht dat het dan wel bij ze aankomt, dat ze er dan wel met hun neus op worden gedrukt?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Klopt, maar het is wel het proberen waard.

    Als er iemand in de buurt woont van de maatschappij, kan die wellicht het ff persoonlijk afgeven.

    Wellicht dat het dan wel bij ze aankomt, dat ze er dan wel met hun neus op worden gedrukt?
    Zoals gezegd, ze reageren niet of nauwelijks op e-mailberichten die direct naar hen worden gestuurd. Ik denk dat dat een tamelijk goede indicatie is van wat je kunt verwachten als je ze een paar velletjes papier in de handen drukt; Je krijgt waarschijnlijk net zo zeer een plichtmatig 'we duiken erin', maar ik vermoed dat het daarbij dan ook blijft. Die lui hebben gekozen voor een bepaalde aanpak en zo lang ze daarmee blu rays blijven verkopen, liggen ze blijkbaar niet wakker van een paar klachten.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #16

    Standaard

    Ik denk als de mensen hier deze producten niet meer kopen, en gewoon gaan importeren, dat ze dan wel wat gaan inzien.

    Alhoewel die groep maar heel klein is, want meerendeel zijn snelle kopers en geen kwaliteitskopers

  17. #17

    Standaard

    De betreffende maatschappijen weten prima wat voor product ze op de markt zetten. Heb nog nooit meegemaakt dat een onderneming dat niet weet. Ze kiezen er dus voor om hun product (misschien mindere kwaliteit, maar ook een lagere prijs) zo in de markt te zetten en zijn daarmee succesvol (zie bijvoorbeeld American History X indertijd op DVD). Die maatschappijen boeit het ook niet dat mensen hier commentaar (die een fractie van de markt vertegenwoordigen) hebben op de slechte uitgaves. Ze vinden het belangrijker dat hun product wordt besproken dan goed wordt bevonden. Daarom vinden de maatschappijen het ook niet erg als een reviewer een onvoldoende geeft aan een disc; ze vinden het veel belangrijker dat de disc wordt gereviewed.

  18. #18

    Standaard

    Met de LE van Cabin in the Woods heeft DFW toch een pareltje uitgegeven. Ook The Woman in Black en Dragon Eyes hebben nette sleeves. Wat mij betreft verdient dat best een compliment. CITW is ook qua beeld prachtig.

    Persoonlijk heb ik nooit geen problemen gehad met DFW uitgaven. Wel met E1. Die zien er standaard cheap uit (muv Pulp Fiction en From Dusk Till Dawn) en voor mij geldt altijd: het oog wil ook wat. Dus vandaar een compliment voor DFW voor een aantal zeer leuke uitgaves de laatste tijd.

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En laten we niet vergeten dat ze voor BD altijd een scherpe prijs hebben.., meestal.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Zag dat er in het andere topic verzocht werd om de discussie over eOne, DFW enz niet daar verder te voeren, vandaar dat ik een nieuw topic geopend heb zodat die discussie hier verder kan gaan zonder andere mensen daar mee lastig te vallen.

    Om er voor te zorgen dat de discussie zinvol blijft verzoek ik iedereen om het zowel serieus als netjes te houden, ook hoop ik dat het knippen en/of verwijderen van posts achterwege kan blijven in dit topic.

    Nogmaals: mensen die geen zin/behoefte meer hebben aan deze discussie worden dmv dit aparte topic niet meer lastig gevallen.










    Dit is mijn post uit het "beleid van dvd.nl" topic waar het in dat topic mee begon:

    In het Sky Captain Blu-ray topic werd iemands bericht verwijderd betreffende commentaar/opmerking/sneer aangaande eOne en/of DFW, ik had daar als volgt op gereageerd:


    "Ik vind het ook zeer spijtig dat men (=mods) op dit uitstekend forum op deze manier omgaat met de kritiek en onvrede van veel mensen hier betreffende bepaalde kleine NL uitgevers, ongeacht of het nou wel of niet binnen het toelaatbare valt hetgeen ook nog eens vaak subjectief is.

    Heren mods en beheerders, hebben jullie je wel eens afgevraagd hoe het komt en waarom er toch elke keer weer keer op keer over dezelfde uitgevers zo geklaagd wordt? Waarom het wantrouwen zo groot is? Waarom er op voorhand vaak al zoveel scepsis is? Waarom er vaak cynische opmerkingen worden gemaakt? En waarom er vaak uit pure onvrede en misschien zelfs boosheid bepaalde dingen worden gezegd over bepaalde kleine uitgevers?

    Ik vind het zeer spijtig dat de onafhankelijkheid en in zekere zin ook de integriteit van dit forum door het censureren c.q. verwijderen van kritische posts in geding komt."

    Dit is Ludo Keers' antwoord daarop:

    "Ik reageer daar maar weer hetzelfde op.
    Men generaliseert! Punt.
    Mensen constateren niet zelf meer, maar gaan af op wat anderen zeggen. Het is niet zo dat alle uitgaves van die maatschappij slecht zijn. Een aantal zeker, maar dat geldt voor elke maatschappij.
    Als iedereen gaat roepen dat alles maar slecht is, gaan anderen, zonder dat zelf te constateren, allemaal overnemen. En dat lijkt me niet eerlijk.
    Tuurlijk, de ene maatschappij is beter dan de andere. Maar er zijn ook maatschappijen die nog slechtere titels uitbrengen dan de twee die hier altijd genoemd worden. Waarom hoor ik daar niemand over? Omdat die toevallig niet door die paar mensen worden aangehaald. Zo gaat dat nu eenmaal.
    En, zoals zo vaak gezegd, wij hebben er geen enkele moeite mee als er kritiek wordt geleverd op een bepaalde uitgave, van welke maatschappij dan ook. Dat doen we zelf ook in onze recensies. Daar zal ook niet op worden ingegrepen.
    Maar zolang er gegeneraliseerd wordt, grijpen wij WEL in. En dat zullen we ook blijven doen, bij elke maatschappij. Dat heeft niets met onafhankelijkheid te maken."
    Het bericht over Sky captain dat verwijderd werd was van mij.....

    Mijn probleem met DFW en E1 is het volgende:

    Sommige (grote) films die in andere landen door "normale" maatschappijen (Fox, Warner, Universal, Paramount) uitgebracht worden, worden hier uitgebracht door o.a. DFW, E1, aFilm, Paradiso etc.

    En met name die eerste 2 maken er regelmatig een potje van door lagere bitrates, enkellaagse discs, minder of geen extra's en geen hd audio.

    Dus terwijl een amerikaan of engelsman een film op de beste blu-ray die er is kan kopen worden wij afgescheept met een inferieur product.
    En met name DFW heeft er een handje van om die inferieure kwaliteit te camoufleren met kartonnen covers, steelbooks, een 2e disc met zinloze extra's, prullaria.

    Maar ja, we kunnen gelukkig importeren......

  21. #21

    Standaard

    Ik geef niet veel om kartonnen covers, steelbooks, of wat dan ook, Mij gaat om de kwaliteit beeld. Dat is het belangrijkste. Sommige mensen laten zich vaak door de verpakking verleiden.

  22. #22

    Standaard

    Mij uiteraard ook. Echter geef ik wel veel om kartonnen covers, steelbooks of wat dan ook

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Kijk, bepaalde maatschappijen hebben een reputatie in het verleden opgebouwd om films zo goedkoop mogelijk op DVD (indertijd) te zetten en snel te kunnen cashen. Daardoor zijn veel mensen sceptisch geworden als ze de naam van die maatschappijen nu op een BR zien staan en branden er de vingers niet meer aan (doe ikzelf tenminste ook). Echter, als je moderator of admin bent van een (goedgelezen) forum, dan moet je bij het beoordelen van BR's uitgaan van feiten. Dat betekent dat je een individuele titel beoordeelt en niet een heel bedrijf veroordeelt. Als er een potje is gemaakt van een titel en je geeft daarop kritiek in een review, dan doe je dat op basis van feiten en niet op basis van een mening tov een bedrijf. Zo zie ik dat tenminste en, voor zover ik het waarneem, is dat ook waar Ludo aan refereert.
    Ik ben het gedeeltelijk met je eens want een reviewer moet idd kijken naar het produkt en niet naar de uitgever echter ben ik van mening dat wanneer een film op Blu-ray komt als zijnde 1080i (terwijl het origineel dat niet is) dat de uitgave per definitie een onvoldoende moet krijgen.

    Daarnaast ben ik ook van mening dat er in een review wel degelijk rekening kan worden gehouden met de reputatie van een bepaalde distribiteur. Waarom niet? Als het produkt niet voldoet aan de verwachtingen van de consument dan mag daar melding van worden gemaakt.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Tja, ok en nu? Wat gaat er nu gebeuren in dit topic? Ik bedoel, de meerderheid hier vinden DFW en Eone een stelletje prusters met slechte BD uitgaves, maar dat is niet echt meer iets nieuws gezien de vele kritieken in de afzonderlijke topics. En continue Ludo een beetje afzeiken wordt natuurlijk op een gegeven moment een beetje kinderachtig. Je punt is duidelijk, move on.
    Wat is het doel nu precies van dit topic? Om continue de misstanden van de distributeur en de afzonderlijke releases op te sommen? Lijkt me een beetje dubbel. Of willen jullie nu echt een significante verbetering bij de distributeur bewerkstelligen? Maar hoe dan?
    Zonder een echt plan vind ik dit topic toch maar een beetje loos gezeur en gezever, no offense.
    Ik vind het een heel goed inititatief om een verandering of verbetering na te streven, maar zonder een echt plan, doel of visie dan blijft dit maar een beetje "hangen".
    Overigens denk ik zelf dat DFW en Eone zich op een gegeven moment een soort van "take it, of leave it" houding gaat aanmeten, omdat ze zichzelf de budget uitgever van NL vinden, en daardoor de vergelijking met buitenlandse of "grotere" distributeurs a la Warner of Fox willen gaan ontlopen.
    Maar goed, ik bekijk met spanning de ontwikkelingen in dit topic....
    Met alle respect maar als je dit topic een beetje loos gezeur en gezever vindt dan verzoek ik je vriendelijk om het volgende uit mijn eerste post nog eens te lezen:

    "Nogmaals: mensen die geen zin/behoefte meer hebben aan deze discussie worden dmv dit aparte topic niet meer lastig gevallen."

    Ook staat er in de titel: "(Alleen voor geïnteresseerden!!!)"

    Ik denk dat jij bij de eerste groep hoort afgaande van hetgeen wat je hebt gepost...

    Verder zie ik niemand Ludo afzeiken en het is ook niet de bedoeling om iemand af te zeiken, daar kan altijd nog een apart topic voor worden aangemaakt indien daar behoefte aan is.

    Een topic hoeft niet perse een doel, visie of plan te hebben, ik ben van mening dat er minimaal 1 uitlaatklep op het forum mag zijn (in de vorm van dit topic) waar mensen zoals ik gewoon openlijk en ongehinderd hun frustraties, meningen en bevindingen over dit onderwerp kunnen delen. Op deze manier vallen we ook niemand lastig die daar geen behoefte aan heeft.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Met de LE van Cabin in the Woods heeft DFW toch een pareltje uitgegeven. Ook The Woman in Black en Dragon Eyes hebben nette sleeves. Wat mij betreft verdient dat best een compliment. CITW is ook qua beeld prachtig.

    Persoonlijk heb ik nooit geen problemen gehad met DFW uitgaven. Wel met E1. Die zien er standaard cheap uit (muv Pulp Fiction en From Dusk Till Dawn) en voor mij geldt altijd: het oog wil ook wat. Dus vandaar een compliment voor DFW voor een aantal zeer leuke uitgaves de laatste tijd.
    Ik deel die mening ook dat de releases van DFW er de laatste tijd netjes en goed en verzorgd uitzien, echter het allerbelangrijkste is natuurlijk de beeld en geluidskwaliteit en gezien de geschiedenis van deze uitgever heb ik daar gewoon geen 100% vertrouwen meer in. Een review van welke site dan ook kan mij dat vertrouwen ook niet meer geven.

    Het kan natuurlijk zo maar zijn dat hun releases exact dezelfde beeld en geluidskwaliteit hebben als de originele US releases maar dat is zo niet 1,2,3 voor elke individuele release na te gaan dus ga ik toch voor de originele uitgave.

    Zo heb ik bijvoorbeeld de NL versie van Drive Angry 3D (DFW) meteen aangeschaft echter nu ik een regiovrije 3D speler heb, heb ik deze meteen weer vervangen door de US versie van Summit Ent. zelf.
    Ik heb echt handen vol met geld uitgegeven aan dat vervangen en zit hier dus ook met een hele hoop dubbele films. Mijn vertrouwen in bepaalde uitgevers is gewoon onherstelbaar beschadigd en ten tweede is het ook een principe kwestie geworden en daar heb ik dan het geld wel voor over.

    Als ik Immortals 3D uit de kast pak dan staat daar mooi het logo van Fox op het hoesje, Underworld is bij mij van Sony, als ik zin heb om Planet Terror te kijken en dan zie ik daar Weinstein Company Home Ent op het hoesje staan enz enz. Dit geeft voor mij persoonlijk een gevoel dat ik kwaliteit in handen heb en dat is wel zo fijn.

    Overigens vraag ik mij ook altijd af waarom er bij bv de FRS en MM voor 90% altijd films van dezelfde soort uitgevers in de budgetbakken liggen? De gemiddelde consument trekt dat natuurlijk wel aan, ik loop daar juist hard van weg!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •