De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pioneer VSX-S300 slim

    Heb afgelopen vrijdag het show model gekocht voor een mooie
    prijs van 370 voor 325 en tjonge wat een geluid zeg.

    Mijn vraag is ik gebruikte voor mijn vorige reciever Jamo's,maar welke doen het
    goed op deze pioneer ?

  2. #2

    Standaard

    Welke luidsprekers het goed doen i.c.m. met jouw receiver is iets wat wij niet kunnen beoordelen. Daarvoor zal je dus zelf moeten gaan luisteren.

    Houd er in ieder geval wel rekening mee dat de receiver vanwege het beperkte uitgangsvermogen en de kleine reserves minder geschikt is voor grote luidsprekers. Je kunt daarom beter voor satelieten of (kleine) boekenplank-formaat modellen kiezen dan een stel zuilen met grote woofers.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Vraagje,hoe krijg ik nou via HDMI [ps3 naar reciever] DTS-HD/DolbytruHD geluid
    ik heb al van alles geprobeerd maar lukt even niet.Ik heb bv. met een optische kabeltje getest dan krijg ik het oude DTS/Dolby,maar met mijn bluray verzameling
    wil ik toch graag de HDDTSmaster versie.
    Met die optie stond hij bij MM aangesloten.

    Wie heeft er een tip ???
    Laatst aangepast door jeroeni : 23-12-2012 om 09:36

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Vraagje,hoe krijg ik nou via HDMI [ps3 naar reciever] DTS-HD/DolbytruHD geluid
    ik heb al van alles geprobeerd maar lukt even niet.Ik heb bv. met een optic kabeltje getest dan krijg ik het oude DTS/Dolby,maar met mijn bluray verzameling
    wil ik toch graag de HDDTSmaster versie.
    Met die optie stond hij bij MM aangesloten.

    Wie heeft er een tip ???
    Tjonge jonge jonge, ga je eerst maar eens 5 minuten zitten schamen in een hoekje, je leest duidelijk niet veel op het forum

    BTW, je hebt hem toch wel te duur gekocht en dat nog wel voor een demo model, maar dat terzijde hier was hij:

    http://www.foka.nl/site/pioneer-vsxs...ieskeurig=true

    toch 56 euro goedkoper, haastige spoed zelden goed

    Oke, om HD geluid te krijgen:

    1 Dient de PS3 van het slimline type te zijn, bij de oudere types kun je wel HD geluid via PCM krijgen, maar het mist toch heel veel dynamiek, is dus geen aanrader. Je dient de PS3 met HDMI aan te sluiten op je Pio, alleen via een HDMI verbinding is HD audio mogelijk.
    2 Je dient de PS3 correct in te stellen, te weten je dient hem dan op Bitstream te zetten, controleers al je settings op de PS3, als je er niet uitkomt, hier op het forum is ook nog een heel uitgebreid PS3 Topic, daar kun je uitgebreid geholpen worden: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=60361
    3 Neem de gebruiksaanwijzing van je receiver door, en let op de instellingen.
    4 Je dient met de PS3 wel een schijfje af te spelen met die gewilde DTS HD Master track, als er meer talen op staan, dan dien je wel de gewenste audio-track te slecteren.

    Succes
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Je hebt gelijk ik had beter moeten zoeken.Heb net het topic gelezen.

    Bedankt

  6. #6

    Standaard

    en met jouw ben ik de plasmadiscussie aangegaan
    nee geintje hoor mooie setup.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Had hier op het forum al gelezen dat die pioneer reviecers heet worden en dat
    heb ik net ondervonden,net Thor nog een keer gekeken en haal na afloop
    de disc ui mijn ps3 en voelde de warmte uit het rooster komen,Dus dat meubel
    wat mijn vriendin wilde dat kan denk niet doorgaan vanwege de zij roosters
    die vrij moeten zijn.

    achja.daar komen wij wel uit

    Thor is dus de 1ste film die ik nu met mijn Pioneer reciever DTSHD gezien heb en
    het klinkt geweldig.

  9. #9

    Standaard

    mischien kun je beter je eigen topic starten onder mijn thuisbioscoop.
    is maar een idee.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    mischien kun je beter je eigen topic starten onder mijn thuisbioscoop.
    is maar een idee.
    Goeiedag,Je komt zeker net uit school

  11. #11

    Standaard

    hoezo,of had je dat al gedaan.
    begrijp je antwoord niet helemaal
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    hoezo,of had je dat al gedaan.
    begrijp je antwoord niet helemaal
    Het is wel zo leuk om dan ook wat foto's te posten maar mijn toestel heb ik
    uit te leen.Mijn vraag was over speakers maar heb nu genoeg info over die
    vraag,ga morgen even wat shops langs om te luisteren

    Er zijn hier toch genoeg mensen met een reciever van die serie

  13. #13

    Standaard

    sorry hoor,
    was maar een idee maar zal je niet meer lastig vallen dan.
    succes er verder mee.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  14. #14

    Standaard

    ach,je valt me niet lastig hoor,we zitten hier toch met de zelfde hobby
    Laatst aangepast door jeroeni : 06-09-2012 om 15:00

  15. #15

    Standaard

    Heb mijn geluid van ps3 nu via bitstrem[DTSHD] maar wat ik merk is dat er veel geluid verschil is per
    bluray nu is dat matuurlijk altijd zo,maar met bv.met TINTIN moet ik mijn pioneer naar 22DB zetten en
    The avengers 32DB dat is toch wat veel verschil.Heb jaren lang Optic gebruikt [oude DTS] en
    daar had ik dat niet.Nu heb ik hier op forum gelezen dat de eerste ps3 minder was op dat gebied
    maar ik heb een Slim model.Nu is mijn vraag waarom zo'n groot verschil ???

  16. #16

    Standaard

    Zou me er niet druk over maken, heb een redelijke verzameling en inderdaad, er is geen pijl op te trekken hoe hard je een bepaald schijfje kan zetten en dat heeft helemaal niets te maken met de PS3 maar alles met hoe de schijfjes zijn gemixed.

    Maak je al helemaal niet druk over de allereerste PS3, leuke blu ray speler op het gebied van beeld en ook de core die weergegeven wordt via optisch of HDMI, maar geen hoogvlieger met HD audio via PCM. Tevens minder geschikt om als standalone te gebruiken door de niet helaas niet al te stille werking van het apparaat. (BTW, ik spreek uit ervaring heb er hier 2 en de eerste ligt nu al weer een paar jaar in zijn originele verpakking nadat hij maar weinig gebruikt is geweest)

    Waarom zo'n groot verschil...... ja dat vraag ik mij ook wel eens af, zitten ze in de film te leuteren..... zet je het volume wat hoger, en dan lijkt het weer wat zachter te worden, zet je het nog wat harder.... komt er een stuk actie, ongelooflijk asociaal hard, oorverdovend hard, bij de buren flikkeren de kopjes uit de kast en op het moment dat je de AB te pakken hebt om het wat te dimmen beginnen alle deuren in huis te trillen en vallen de planten bij de buren van de vensterbank....

    Ja, waarom is dat verschil zo groot, het beoogde effect van de filmmaker is in iedergeval bereikt, spanning en sensatie en schrikeffect. Op de TV en de radio gebeurt het nog steeds, volume bij het nieuws heel zacht en bij de reclame heel hard.

    Als je een redelijk grote collectie Blu ray's zou hebben, dan zou je de vraag niet meer stellen, je weet dan dat het net als bij DVD's altijd al zo is geweest

    Het ligt dus niet aan je PS3.

    BTW, de vraag van jamiev was een goede, waarom geen eigen topic starten in het deeltje: Mijn thuisbioscoop? BTW, hij is al een paar jaartjes van school en heeft een mooie dedicated ruimte genaamd; The Red Cinema. Het even niet hebben van een camera is geen excuus, bijna elk mobieltje heeft er wel 1. Het is overigens geen must als je het niet wilt, ook hier kan je geholpen worden met vragen mbt tot speakers, toch zul je zelf iets meer info moeten geven over het budget dat je hebt en welke ideeën je zelf een beetje hebt.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Hen net even met mijn stand-alone Bluray speler getest en het geluid DTSHD is voller.alleen die leest geen 3D.

    Sorry,maar het HD geluid van mijn Ps3 valt me tegen.

    IK overweeg een stand-alone Bluray/3D speler.

  18. #18

    Standaard

    Via bitstream hoort het niet uit te maken, want dan doet de receiver de decodering.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Via bitstream hoort het niet uit te maken, want dan doet de receiver de decodering.
    Dacht ik ook,maar als ik de bluray speler op mijn pioneer sluit klinkt het voller.
    wat ik al eerder zij de oude DTS/5.1 geeft een beter geluid dan die bitstream
    optie.dat kan niet de bedoeling zijn plus mijn DB volume is bij films niet zo gek
    verschillen.DB omlaag/hoog snap ik alleen niet zo extreem zoals ik eerder zij.

    Tintin 22DB The avengers 32 Via bitstrem niet een mooi vol geluid
    Met optic wel pffffff.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    wat ik al eerder zij de oude DTS/5.1 geeft een beter geluid dan die bitstream
    optie.dat kan niet de bedoeling zijn
    Het geluid van een SD-formaat klinkt niet beter maar mooier en zal voor het gevoel meer dynamiek hebben dan van een HD-formaat. Die dynamiek komt vaak niet door de 'master', maar door de schade die als gevolg van de beperkte ruimte in het geluidsspoor aanwezig is. Dit zal je merken wanneer je een film wat vaker bekijkt en met name bij scenes met aktie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Heb mijn geluid van ps3 nu via bitstrem[DTSHD] maar wat ik merk is dat er veel geluid verschil is per
    bluray nu is dat matuurlijk altijd zo,maar met bv.met TINTIN moet ik mijn pioneer naar 22DB zetten en
    The avengers 32DB dat is toch wat veel verschil.
    Ook dit heeft te maken met de ruimte, maar dan in de afzonderlijke kanalen. Films die geschikt zijn voor kinderen hebben vaak minder dynamiek ofwel minder grote verschillen in de niveaus, dan (gewone) films die bedoeld zijn voor volwassenen. Dit betekent o.a. dat de pieken in een film als Tintin minder 'headroom' nodig hebben. Om optimaal gebruik te maken van de ruimte in de kanalen, wordt het normale niveau verhoogt en hoef je de volumeregelaar dan dus niet zo ver open te draaien als bij The Avengers.

    Een reden waarom het bij de speler van Pioneer grotere verschillen hoort tussen de niveaus, kan te maken hebben met instellingen van beide spelers en dan met name die invloed kunnen hebben op dynamisch bereik. Daarvoor zal je in de meu's van de spelers moeten kijken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-09-2012 om 12:01
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #21

    Standaard

    Bedankt voor je uitleg,Ben veel met de instelingen bezig en ik geloof dat ik nu een betere balans heb,voor de juiste set-up moet ik gewoon geduld hebben en veel films kijken.
    Laatst aangepast door jeroeni : 12-09-2012 om 13:07

  22. #22

    Standaard

    Dat is de enige manier om het onderste uit de kan van jouw set te krijgen.

    Niet te snel naar die afstandsbediening grijpen, maar gewoon de tijd daarvoor nemen. Je leert een set dan beter kennen dan mensen die een bult plastic hebben en denken voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #23

    Standaard

    Wel gebruik ik deze pioneer alleen voor films,voor mijn muziek heb ik de Onkyo Tx8030 stereo reciever

  24. #24

    Standaard

    Je hebt dus twee verschillende sets/receivers in één ruimte of staat de TX-8030 in een andere ruimte?

    Als ze beide in één ruimte staan vindt ik het wel vreemd, omdat twee verschillende sets voor twee verschillende geluidsbeelden zorgen en het ook betekent dat je (met je gehoor) moet schakelen. Zou je in plaats van de TX-8030 een meer-kanaals model van bvb Onkyo genomen hebben, dan hoeft dit dus niet, omdat je dan de ideale combi zou hebben voor films, concerten en muziek.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •