De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: INTERVIEW: Juvefan

  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Juvefan

    Hieronder volgt het interview met Juvefan

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Juvefan zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    De vragen:

    Allereerst een foto van mij (met m'n vriendin):



    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Mijn echte voornaam is Rob. Een eventuele betekenis zou ik niet weten.
    - Wat is je geboortedatum?
    29 januari 1987.
    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    Ik woon in Wijchen, vlakbij Nijmegen. Het dorp heeft zo’n 35000 inwoners. Verder is er niet veel bijzonder hier.
    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
    Sinds juni dit jaar woon ik samen met mijn vriendin! En ik ben er dolgelukkig mee! Trouwen zit er voorlopig nog niet in. Eerst maar eens de studie afmaken en een fatsoenlijke baan scoren. Voor kinderen is als student zijnde nog geen tijd en geld.
    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    Ik studeer Theater-, Film- en Televisiewetenschap aan de Universiteit van Utrecht. Uiteraard kies ik zoveel mogelijk voor film binnen de opleiding. Het benadert vooral de wetenschappelijke kant van film. Theorieën en processen die erbij komen kijken, ontwikkelingen in de geschiedenis, stromingen etc.. Als bijbaan werk ik ’s zaterdags als verkoper bij Gall & Gall.
    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
    Heel cliché mannen dingen; voetbal en auto’s. Bij voetbal volg ik vooral het Italiaanse Juventus. Toen ik 12 was en mijn favoriete speler Edwin van der Sar naar Juventus ging werd ik fan daarvan. Van der Sar is later daar weggegaan, maar mijn liefde voor de club niet. Vandaar ook mijn puberale gebruikersnaam.

    Ervaring met het Medium Film:
    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?

    Ja. Ik heb nog vage herinnering aan Disney’s Belle En Het Beest en The Leeuwenkoning als klein kind. Eerst was de eerstgenoemde mijn favoriete film, later de tweede, die mijns inziens nu nog by far de beste animatiefilm is die ik ooit heb gezien.
    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
    Thuis, de videobanden van de bovengenoemde twee films. Ik kan niet heel erg in detail treden, omdat de herinneringen te vaag zijn
    - Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
    Best laat pas. Zo’n 10 jaar geleden. Ik was 15 en besteedde mijn kleine beetje geld aan DVD’s en dat is steeds erger geworden.
    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    Heel interessante vraag. Zulke kwesties komen ook terug in mijn opleiding. Ik persoonlijk vind het heel erg afhankelijk van de film. Een Austin Powers kan ik niet zien als kunst. Louter als simpel vermaak. Een film als Once Upon A Time In The West vind ik echter een prachtig stuk kunst! Cinematografie kan van het filmen ware kunst maken. Zo vind ik dat je bij Once Upon A Time In The West bijna elk frame als schilderij aan de muur kunt hangen, zo mooi zijn ze!
    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
    Heel belangrijk. Ik studeer het, en als ik niet daarmee bezig ben, dan zit film nog steed constant in mijn hoofd. Ik ben bijvoorbeeld zo iemand die standaard 10 keer per dag op dit forum kijkt. Een film kan zo mooi zijn en zo veel met je doen! Het kan even een escapade zijn van de werkelijke wereld en het kan je overal mee naartoe nemen.
    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    Daar heb ik mijn twijfels bij. De digitalisering is enerzijds positief, omdat het veel zaken veel makkelijker en goedkoper maakt voor de filmwereld. Maar dit betekent dus wel dat het medium film als zijnde film aan het verdwijnen is. Het gaat nu af op digitaal video, want meer zal het niet zijn. Film is in 100 jaar in essentie weinig veranderd, we zitten nu in een transitiefase die voor mij een beetje dubbel aanvoelt.
    Verder ben ik bijzonder te spreken over de opmars van IMAX! Voor mij kunnen vooral actiefilms niet groot genoeg vertoond worden. Als het aan mij ligt neemt de film mn hele gezichtsveld in beslag. Alleen als ik m’n fysieke omgeving niet meer bewust zie kan ik mijns inziens helemaal in de film gezogen worden en kan dus zoveel mogelijk immersie plaatsvinden. IMAX doet dat heel goed. 3D heeft die werking in potentie ook, maar die veel te grote brillen maken je steeds bewust van het feit dat je naar een film aan het kijken bent.
    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
    Ja dat kun je wel zeggen, vandaar mijn studie. Ik overweeg het nog steeds. Al ga ik niet te veel voorspellen. Ik kan nog niet weten waar ik straks beland.

    Film Algemeen:
    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    Schindler’s List. Los van het prachtige verhaal in deze film en de adembenemende score van John Williams. Als je je meer verdiept in de productie van die film wordt de film nog veel beter. Vanaf het moment dat Spielberg het originele boek las tot aan de receptie van de film met eindelijk zijn Oscars, is het geheel een heel bijzonder proces. Ik vind het de meest bijzondere film die ik ooit gezien heb.
    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
    Drama. Al mijn favoriete films zijn drama films. Over het algemeen zijn de hoogst gewaardeerde films sowieso veelal dramafilms. Daarnaast zijn makkelijke wegkijkcomedies ook altijd leuk om even makkelijk aan te zetten. Lekker no-brainen.
    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Bij vrouwen vind ik dat heel moeilijk. Jenniffer Connelly is wel een beetje mijn favoriet. Topper van haar vind ik haar rol in A Beautiful Mind. Mijn favoriete acteur is Kevin Spacey. Hij kan het zo goed! Daarnaast heeft hij iets, een soort x-factor bij acteren. Ik vind zijn rol in American Beauty uitzonderlijk goed.
    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Christopher Nolan. Hij maakt alleen maar heel goede films! Dat doen regisseurs zelden. Mijn favoriet van hem is Batman Begins en The Prestige. Hij mag alleen wel wat creatiever zijn met het casten van acteurs. Hij beperkt het veel met Michael Caine, Joseph Gordon-Levitt en Christian Bale. Wat meer variëren mag Christopher.
    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Zoveel. Ik denk toch wel één van de grootste regisseurs ooit; Spielberg. Alleen al om een diepte-interview over Schindler’s List. Verder Jessica Alba, Jenniffer Connelly en Charlize Theron, over de redenen daarvoor hoef ik denk ik nieteens woorden vuil te maken.
    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    Philadelphia. Ik vind het een prachtige film met een geweldige Tom Hanks. Het is niet zo dat hij zo slecht aangeschreven staat, maar ik vind de waardering gewoon niet hoog genoeg.
    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    De originele Star Wars trilogie. Die films gaan naar mijn mening echt helemaal nergens over! Daarnaast stelt het verhaal ook in alle drie de films vrij weinig voor. Ik snap totaal niet hoe die films de door hen verkregen status hebben weten te bemachtigen.
    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    Ik huil niet zo van zielige dingen in films. Ik pink wel eens een traantje weg, maar dat is dan vooral omdat iets te immens mooi is. Soms is iets zo mooi dat het bijna niet te bevatten is. Het einde van Schindler’s List is een voorbeeld daarvan, maar niet de enige film die dat bij mij kan.
    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
    Okej komt ie: Van Hans Zimmer The Lion King en Gladiator, van John Williams Schindler’s List en van Ennio Morricone Once Upo A Time In The West en vooral het werk van James Horner. Braveheart, Titanic, A Beautiful Mind en Avatar zijn allen parels van scores! Als ik hier een favoriet uit moet kiezen, dan ga ik toch voor die van Schindler’s List. Die score wekt de perfecte emotie op voor bij die film. Het is zo intens! Ik vind dat je het drama van de holocaust kunt horen in het huilen van de viool. Grandioos goed gedaan.
    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    De laatste was eergister Wanderlust. M’n vriendinnetje wilde dat graag. Ik vond hem niet zo goed. Beetje simpele film die ook bijten het narratief niet wee te overtuigen.
    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Ik kijk het liefst ’s middags film. Dan ben ik lekker wakker. Maar ik heb sinds ik samenwoon een beamer in de woonkamer. Ondanks de verduisterende rolgordijnen redt het verduisterde daglicht het duidelijk niet bij een echt donkere omgeving. Dus dan maar meer ’s avonds. Het liefst kijk ik thuis op mijn bank. Tegenwoordig is dat beter dan de bioscoop, aangezien ik hier ook bijzonder te spreken ben over de kwaliteit en geen last heb van anderen.
    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
    Stroom uitvallen, gebeld worden, irritant gedrag van anderen en zelf moe worden(zonde).

    Van DVD tot HT:
    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
    Rond 2002. Als 15-jarige shoppen in de stad(Nijmegen) en bij FRS kijken of er nog interessante films te krijgen waren.
    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
    Ik weet niet meer wat de eerste was. Iets als Rush Hour of Bad Boys zal dat geweest zijn.
    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    Ik koop geen DVD’s meer, alleen nog maar Blu-ray’s. Ik denk dat ik er gemiddeld 3 per maand koop. Ik hoef niet zo veel mogelijk films te hebben. Ik wil de films hebben die ik goed vind en vaker wil kunnen zien. Mijn collectie telt dan ook minder dan 300 films. Ik heb een Word-bestandje met een lijst van films die ik nog wil. Dat is nog niet 1 A4’tje groot (lettertype 12). Ik denk dat ik niet snel de 500 zal aantikken.
    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
    Nee dat heb ik niet.
    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
    Ik lees deze vraag even alsof het betrekking heeft op Blu-ray. Ik kijk vooral op kwaliteit van de film. Daarnaast kijk ik naar de beeldkwaliteit en het audiospoor. Bij voorkeur heeft de film ook NL-ondertitels, zodat ik de film met iedereen van mijn vrienden zou kunnen kijken.
    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
    Mijn Shawshank Redemption US-digibook. Toen ik die importeerde was het mijn favoriete film in een prachtig jasje. Ik ben er nu nog trots op. Volgend jaar, als Schindler’s List EINDELIJK uitkomt haal ik de mooist mogelijke uitgave. Kan mij niet extra’s genoeg bevatten. Dan ga ik ook niet zozeer meer aan de portemonnee denken. Ik kan niet wachten!
    - Ben je al overgestapt op Blu-ray en zo ja, wat zijn je ervaringen?
    Ja ik ben overgestapt op de releasedag van de Playstation 3. Destijds had ik de eerste film eerder in huis dan de speler. Mijn ervaringen zijn bijzonder goed. Vooral op groot beeld, wat ik zeer ambieer, is de verbetering van beeldkwaliteit, en daarmee vooral de resolutie, nogal belangrijk.
    - Heb je een Home Theater setup thuis?
    Jazeker. En blij dat ik ermee ben!
    - Welke merken zitten daarin?
    Panasonic Blu-ray speler, een Onkyo receiver, een JBL 5.1 set, een Epson Full-HD 3D beamer, en Samsung 46” LED-TV die ik uiteraard zelden nog gebruik en een I-visions 138” projectiescherm.
    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
    Nog groter beeld. Veel mensen zullen mij niet begrijpen. Ik zit nu 2,5/3 meter van mijn 138” projectiescherm. Dat is veel groter dan over het algemeen geadviseerd wordt. Maar net als IMAX(wat ik thuis nastreef) heb je achterlijk groot beeld. Ik vind dat geweldig film kijken en je mist helemaal niet veel van het beeld als het zo groot is. Je ziet eerder dingen beter omdat ze zo groot zijn. Daarnaast Focal speakers in plaats van mijn JBL set. Maar die dingen zijn duur! Wel heerlijk geluid.
    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
    Het zit in mijn woonkamer. Als ik later een groter huis heb wil ik een toegewijde kamer.
    - Ben je al High Definition proof?
    Dat kun je wel zeggen ja!
    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
    Heel erg. Het werkt mee aan de immersie van een film. Ik heb dat per ongeluk al eerder in het interview uitgelegd. Het is zover gegaan dat ik 2,5 jaar geleden voor IMAX naar Londen ben gegaan om Avatar daar goed te bewonderen.

    De site van DVD.nl:
    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?

    Sinds juni 2007.
    - Hoe ben je hier terecht gekomen?
    Via google denk ik. Ik was toen nogal bezig met de format war tussen Blu-ray en HD-DVD. Ik wilde namelijk wel in het goede format investeren. Ik denk dat dat de reden is geweest.
    - Wat heb je geleerd van deze site?
    Heel veel. Er zijn genoeg mensen te vinden hier die in de sector zitten of simpelweg veel meer weten en mij dingen hebben geleerd.
    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
    Het forum. De homepage zelf bezoek ik maar heel soms.
    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
    Daar kan ik nog weinig over zeggen. Daarvoor zou ik eerst meer moeten weten over de verschillende functies.
    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
    Geld opgebracht, vooral door pricewatch. Verschillen kunnen soms aanzienlijk zijn. Heel handig, zo’n site als deze.
    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?
    Ik denk rond de 10 keer per dag.
    - Ben je verslaafd aan deze site?
    Ik ben er bang voor.
    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
    Nee dat niet. Ik vind het wel altijd fijn als dit bij onderhoud of iets dergelijks van tevoren gemeld wordt.
    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
    Ik weet het niet. Nog niet echt over nagedacht. Het zou misschien wel interessant zijn om de daadwerkelijke personen bij de profielen te zien en te spreken. Ik ben sowieso erg te spreken over hoe de vaste bezoekers hier met elkaar omgaan.

    Tot slot:
    - Hoe vond je dit interview?

    Best interessant om er nu zelf ook eens over na te denken. Bij sommige vragen moest ik toch echt wel even nadenken hoe of wat ook alweer.
    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?
    Zie je de ontwikkelingen op gebied van home cinema, waarbij het verschil tussen thuis en bioscoop verkleind wordt, als een positief of als negatief? Waarom?

    Vragen en commentaar zijn welkom. ik vond het leuk om deze lijst in te vullen!
    Laatst aangepast door Juvefan : 08-09-2012 om 01:15
    The future is Blu

  3. #3

    Standaard

    Leuk dat dit gedeelte wat nieuw leven wordt ingeblazen. Zag zelfs dat ik ook ooit eens eentje zou invullen, maar dit is er om de één of andere reden nooit van gekomen.

    10 keer per dag deze site bezoeken is best aan de vele kant, al zal het bij mij ook ongeveer rond dat aantal liggen haha.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  4. #4

    Standaard

    Leuk leesvoer wederom!
    Nolan beschouw ik ook als mijn favoriete regiseur alleen heb ik minder moeite met de "vaste" casting. Caine, Bale, Murphy etc. doen het niet onaardig in zijn films en ze werken schijnbaar graag met elkaar. Zolang het puike films steeds oplevert, vind ik het prima.

    Oh, en hoe schat je de kansen van de Oude Dame in dit seizoen?
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    Leuk leesvoer wederom!
    Nolan beschouw ik ook als mijn favoriete regiseur alleen heb ik minder moeite met de "vaste" casting. Caine, Bale, Murphy etc. doen het niet onaardig in zijn films en ze werken schijnbaar graag met elkaar. Zolang het puike films steeds oplevert, vind ik het prima.

    Oh, en hoe schat je de kansen van de Oude Dame in dit seizoen?
    Ik vind het vooral jammer van Nolan. Burton-Depp is nog zo'n geval. Het is geen ramp hoor, maar alleen jammer.

    Ik heb hoge verwachtingen van Juve. Op de superspits na een heel sterk elftal. Ik zie ze zeker wel kampioen worden en misschien ook wel poulewinnaar in de champions league (ze moeten het sowieso overleven). Tijd zal het leren. Wat denk jij?
    The future is Blu

  6. #6

    Standaard

    Leuk om te lezen Juvefan

    Spacey is inderdaad een topper.

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wist eigenlijk niet dat dit nog bestond. Leuk interview.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Danku heren. Ik heb het graag gedaan!
    The future is Blu

  10. #10

    Standaard

    Ik ben niet zo van de foto's, maar heb maar de enige van m'n facebook af getrokken. Dit is wel een trend die we moeten voortzetten! Goed initiatief!
    The future is Blu

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Ik vind het vooral jammer van Nolan. Burton-Depp is nog zo'n geval. Het is geen ramp hoor, maar alleen jammer.

    Ik heb hoge verwachtingen van Juve. Op de superspits na een heel sterk elftal. Ik zie ze zeker wel kampioen worden en misschien ook wel poulewinnaar in de champions league (ze moeten het sowieso overleven). Tijd zal het leren. Wat denk jij?
    Met Burton ben ik het wel met je eens. Je krijgt dan standaard Depp in de hoofdrol (meestal van een rare kwibus) in zijn films en vrouwlief erbij. Ach ja...

    Ik zie ze ook wederom de Serie A prolongeren al maakt ook Napoli een goede kans. Ze missen inderdaad een echte goalgetter (Vucinic en Bendtner vind ik niet echt geweldenaren). De poulefase moet nog wel lukken, maar de beker zelf is te hoog gegrepen vrees ik.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •