De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard audio delay- lip sync

    Hoi allen

    Ik hoop dat ik hier juist zit met mijn vraag.

    Ik kocht onlangs een full hd projector, de epson eh -tw3200. heel tevreden over. Echter zit ik met een probleem.
    De blu-ray speler is aangesloten via hdmi naar de projector, en vanuit de blu ray speler audio kabels naar de boxen. resultaat: Het beeld heeft een paar mllsec vertraging door videoverwerkingsproces en de audio bereikt eerder mijn boxen -->a en v niet synchroon.

    Ik hoor en lees dat dit een vaak voorkomend probleem is. Maar ik weet niet goed hoe ik het concreet kan oplossen? Wss heb ik een a/v receiver nodig?

    Ik vind online bij de specificaties van receivers wel eens de funtie lip-sync, is dat het zelfde als een audio delay? en kan je beide functies tot de mllsec regelen?

    Ik ben nogal een leek op dat vlak en zou niet weten welke a/v receiver ik zou moeten aanschaffen die mjin probleem zou verhelpen?

    Heeft iemand tips of aanbevelingen van goeie a/v receivers die dit probleem ondersteunen?

    Groetjes

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum terminator1983.

    Het niet-synchroon zijn van beeld en geluid is idd een bekend probleem wat in sommige gevallen met de huidige toestellen opgelost kan worden. Wanneer de speler die jij gebruikt geen mogelijkheid heeft voor het vertragen van het geluid, zal je dit alleen kunnen doen met een receiver of een andere set.

    Receivers en sets die een mogelijkheid daarvoor hebben kun je herkennen aan de logo's voor 'DTS-HD Master Audio' en 'Dolby TrueHD'. Deze logo's geven nl. aan dat de receiver is voorzien van een 'repeater' die het (HD-)geluid uit de HDMI-verbinding halen en het kunnen verwerken zodat het op de juiste manier weergegeven zal worden. Daarmee kun je ook gaan genieten van de HD-geluid, zoals dat op de meeste BD's aanwezig is. Als een receiver alleen het logo van 'HDMI' heeft, is het vaak geen 'repeater', maar een 'switch' waarmee je alleen tussen de HDMI-bronnen kunt schakelen.

    Welk model je het beste kunt kiezen is afhankelijk van de rest van de set en iets wat alleen jij kan bepalen door een keer te gaan kijken en luisteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door terminator1983 Bekijk bericht
    Hoi allen

    Ik hoop dat ik hier juist zit met mijn vraag.

    Ik kocht onlangs een full hd projector, de epson eh -tw3200. heel tevreden over. Echter zit ik met een probleem.
    De blu-ray speler is aangesloten via hdmi naar de projector, en vanuit de blu ray speler audio kabels naar de boxen. resultaat: Het beeld heeft een paar mllsec vertraging door videoverwerkingsproces en de audio bereikt eerder mijn boxen -->a en v niet synchroon.

    Ik hoor en lees dat dit een vaak voorkomend probleem is. Maar ik weet niet goed hoe ik het concreet kan oplossen? Wss heb ik een a/v receiver nodig?

    Ik vind online bij de specificaties van receivers wel eens de funtie lip-sync, is dat het zelfde als een audio delay? en kan je beide functies tot de mllsec regelen?

    Ik ben nogal een leek op dat vlak en zou niet weten welke a/v receiver ik zou moeten aanschaffen die mjin probleem zou verhelpen?

    Heeft iemand tips of aanbevelingen van goeie a/v receivers die dit probleem ondersteunen?

    Groetjes
    Uit een blu ray speler gaan geen aansluitingen naar speakers

    Je zal waarschijnlijk wel zo'n alles in 1x weggooigeval hebben, zo'n ding wordt ook wel een homecinemaset genoemd.

    Als je geholpen wil worden en er zelf geen verstand van hebt, dan kun je beter het merk en het model opgeven, het liefst nog met een beetje knappe link er naar toe zodat de hulpverlener zich geen ongeluk hoeft te zoeken.

    Dan vraag je naar een receiver die het probleem zou moeten kunnen oplossen, maar zo simpel werkt dat niet. Je info is gewoon tekort om je te kunnen helpen. Moeten we dan raden welke speakers je al hebt, of welke wensen je op dat gebied hebt? Moeten we dan ook nog raden welk bedrag je denkt uit te geven?
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Wel eens gehoord van een Logitech Z5500 of Z906? Zo'n set met ingebouwde decoders en eigen eindversterking. Die worden vaak ook omschreven als "speakers die op een speler aangesloten zijn", omdat de meeste TS-en nu wel weten dat er op een (DVD-)speler geen boxjes aangesloten kunnen worden.

    Het lijkt er m.i. op dat deze TS zo'n set heeft en dat het verhaal daardoor mogelijk iets anders wordt, maar daarvoor zal hij idd wat meer info moeten geven.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 13-09-2012 om 14:09
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wel eens gehoord van een Logitech Z5500 of Z906? Zo'n set met ingebouwde decoders en eigen eindversterking. Die worden vaak ook omschreven als "speakers die op een speler aangesloten zijn", omdat de meeste TS-en nu wel weten dat er op een (DVD-)speler geen boxjes aangesloten kunnen worden.

    Het lijkt er m.i. op dat deze TS zo'n set heeft en dat het verhaal daardoor mogelijk iets anders wordt, maar daarvoor zal hij idd wat meer info moeten geven.
    Het is goed dat je me erop wijst, had er nog nooit van gehoord
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het is goed dat je me erop wijst, had er nog nooit van gehoord
    Dank je.

    Nu maar hopen dat TS snel terug komt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •