De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: DVD Watcher

    Hieronder volgt het interview met DVD Watcher.

    De vragen staan hier. Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat DVD Watcher zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    De vragen:


    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Raymond (Voor mij geen speciale betekenis, maar het schijnt een franse jongensnaam te zijn met als betekenis ''wijs beschermer'', maar persoonlijk zie ik dat niet zo). Vrienden noemen me ook Ray.
    - Wat is je geboortedatum?
    19-07-1976 geboren in het GZG S'-Hertogenbosch
    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    Schijndel (http://nl.wikipedia.org/wiki/Schijndel)
    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
    Vrijgezel(lig)
    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    Ik werk in een bedrijf waar autotapijten en vrachtwagen interieurs worden geproduceerd
    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
    Die heb ik een aantal: Uiteraard Film (Bios en Thuis cinema), Zaalvoetbal (In het verleden als teambegeleider bij enkele teams gezeten uit de top van het vaderlandse Futsal, waarbij we enkele keren Nederlands kampioen zijn geworden in de Eredivisie van het zaalvoetbal), Leuke dingen ondernemen in het leven zorgen dat elke dag een topdag is, en uiteraard Muziek, waarvan uit Nederland Golden Earring mijn favoriete band is (kennen elkaar ook persoonlijk), en uit Buitenland vooral Queen/Freddie Mercury, Elvis Presley, Rolling Stones, en ook nog een passie voor Country, waarvan Johnny Cash mijn ultieme held is.

    Maar zoals velen al weten ben ik Earring fan in hart en ziel, en ga regelmatig naar concerten toe, waar we elkaar na afloop ook steeds spreken, en dan babbelen we effe bij.

    Zijn echt doodnormale mensen zonder kapsones, die nog steeds ''rocken on stage''.

    En de cd's draai ik regelmatig, en ook de dvd's bekijk ik regelmatig.

    Ik zit er aan te denken om een mooie tattoo te laten zetten, omdat de band gewoon veel voor me betekend.

    Wat mij betreft hoop ik nog lang van m'n bandje te kunnen genieten.

    Ervaring met het Medium Film:
    Geeft me veel ontspanning en gezelligheid.
    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    Dat is al vrij lang geleden, ik was een paar jaar oud, en via de televisie ben ik met het fenomeen film in aanmerking gekomen.
    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
    Zover ik me nog kan herinneren zijn de filmpjes van Laurel & Hardy de eerste die ik gezien heb, en geniet er nog steeds erg van. De simpele humor is echt tijdloos. Verder weet ik ook dat ik eigenlijk al vrij vroeg keek naar Horrorfilms en thrillers, ondanks het feit dat ze niet geschikt waren voor jonge kijkers. Maar de spanning sprak en spreekt me erg veel aan, vandaar dat ik veel hou van Horror en Thrillers, maar buiten dat is mijn filmgenre-smaak erg divers.
    - Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
    Het is pas echt een hobbie/passie geworden rond het moment dat ik zakgeld begon te krijgen. Door de epelepsie die ik bij mijn geboorte gekregen heb, heb ik veel last gekregen van veel hoofdpijnen en duizeligheid.

    Omdat door die gezondheidsklachten ik vroeger vaak alleen zat op mijn kamertje, ben ik dus iets gaan zoeken wat mij erg aansprak, en waar ik mee kon vermaken. Dat is dus film geworden, eerst via de TV, en later naar de bioscoop (liefste alleen), en later eerst via films op video kopen, en later via DVD & Blu ray dan. Daarmee vermaakte ik me dus, en was het ook een mooie tijdsbesteding.

    Want al was ik dan vaak alleen (omdat toendertijd de mensen -vrienden- bang waren dat er wat zou gebeuren met m'n epelepsie als ik bij ze was, was ik dus vaak niet welkom. En omdat ik niet weg wilde kwijnen, ging ik dan maar alleen op zoek naar een passie en tijdsvermaak, wat dus Film en Muziek is geworden.

    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    Meestal als entertainment en vermaak, maar bij sommige films als ware levensles.
    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
    Zeer belangrijk
    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    Ik vind het van zelfsprekend dat met de jaren de kennis en kunst steeds beter worden, maar wat me het meeste aanspreekt is dat de echt oude toppers uit het verleden (voorbeeldje bv Laurel & Hardy), dat die tot op de dag van vandaag nog steeds jong en oud aanspreken, en dat is zo ontzettend mooi om te zien.

    Want die timing die hun hadden lijkt heel simpel, maar als het zoveel jaren later nog steeds aanspreekt en zo humorvol is, kan je wel spreken van echte topkwaliteit. En gelukkig is er door middel van Blu ray en in iets mindere mate DVD, een drager waarop de vele parels uit heden en verleden gezet kunnen worden en staan, zodat we er thuis nog vele jaren van kunnen genieten.
    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
    Ik heb het nooit overwogen

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    Dances with Wolves, omdat ik het een heel mooi verhaal vind, wat heel mooi in beeld is gebracht met prachtige beelden, en de muziek erbij vond ik ook erg mooi. Al heb ik meerdere favoriete films (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php...7&postcount=66), maar deze is wel mijn number one film.
    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
    dat zijn er eigenlijk meerdere, maar om er 1 te noemen zeg ik Horror, omdat ik hou van spanning, en er graag naar kijk. Natuurlijk zijn vele films niet waarheidsgetrouw d.w.z. dat het in real life niet kan gebeuren, maar bij films waarbij het wel zou kunnen gebeuren, zou ik me de pleuris schrikken als het me zelf zou overkomen als ik me in de situatie zou bevinden, waar ik naar kijk.
    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Zo das effe lastig, echt een moeilijke, want die kan je eigenlijk per genre beter vragen, want een acteur is vaak goed per genre, al zijn er acteur's & actrices's die meerdere genre's beheersen. Ik heb er meerdere, maar mijn favoriet is wel Arnold Schwarzenegger.

    Niet de meest technisch begaafde acteur, maar in zijn genre is het een enorme grootheid. Maar als je zijn achtergrond weet (van jong oostenrijks jochie zich met oprechte passie opwerken naar Bodybuilder, daarin meerdere malen mr Universe worden, en daarna naar Amerika gaan met niks, en zich dan opwerken tot een superster), dan kan je daar alleen maar respect voor hebben. Want met de juiste instelling is het onmogelijke vaak mogelijk.
    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Dat is eigenlijk ook een moeilijke vraag, maar dan kies ik voor Steven Spielberg, want beschouw hem als een echte grootheid, die in veel genre's prachtige parels heeft afgeleverd, en nog steeds mooie aansprekende films maakt, die vele mensen aanspreken en geliefd zijn in heel de wereld bij jong en oud.
    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Arnold Schwarzenegger, omdat het gewoon mijn held is, en ik veel bewondering heb voor zijn doorzettingsvermogen, waardoor hij bereikt heeft waar hij nu is, en voor zijn enorme inzet voor de gehandicapte mens.
    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    Dat vind ik een moeilijke vraag hoor, maar misschien niet helemaal het juiste antwoord wat ik nu geef, maar ik vind het weinig respectvol naar de oorspronkelijk film toe, als ze een bestaande film willen remaken. Daar hebben ze in Amerika helaas erg veel last van, ik beschouw het als teren op succes van succesvolle andere films.

    Ze kunnen beter met originele vondsten komen dan remake's maken van een film. Dadelijk krijg je nog een remake van een remake van een remake. De tand des tijds zal bepalen of de originele films hun waarde vasthouden in de toekomst. Dus ik vind het van weinig respect getuigen als ze steeds maar films gaan rebooten, dat vind ik echt heiligschennis. Het rebooten van een film is voor mij onderwaardering voor een film. Laat ze met originele idee'en komen i.p.v. alsmaar remake's maken.
    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    Kan ik niet zo 1,2, 3 zeggen
    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    Ik ben iemand die zich echt in een film vastklampt, en als ik dan bv gevoelige scene's zie, dan kan ik soms ook wel eens vochtige ogen krijgen (ja sorry hoor, ik weet dat ik een man ben), maar in de voor velen slechte Rocky V krijgt Rocky te horen dat ie een hersenbeschadiging heeft, en dat het gevaarlijk is als ie verder bokst.

    Verderop in de film keert Tommy Gunn zich tegen hem, en beginnen ze uiteindelijk te vechten. Rocky krijgt dan vele klappen tegen z'n hoofd, en met de wetenschap van die hersenbeschadiging, vind ik dat heel erg, en zou ik wensen dat het hem echt nooit was overkomen. Dat is een voorbeeld wat me zo 1 2 3 te boven schiet.
    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
    Ik heb niet echt veel filmsoundtracks, maar vind beide Titanic soundtracks erg mooi.
    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    Dat was The Avengers, een prachtige no brainer, met veel actie en top geluid, en niet te vergeten met de nodige humor.
    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Ik kijk het liefste alleen, want dan kan ik me helemaal focussen en inleven in de personage's, met anderen erbij heb je vaak dat geklets erdoor, wat me zwaar irriteert. Alleen is misschien niet gezellig, maar geeft wel de beste filmervaring.
    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
    Telefoon als je in de film zit, iemand aan de deur, en in de bios gekakel van anderen erdoor heen, of dat ze met die klote telefoontjes lopen te spelen, wat licht afgeeft. Vreselijk vind ik dat.

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD en/of Blu-ray?
    Dat was rond 2003, begin van de DVD periode & Blu ray 2 jaar geleden ofzo.
    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
    Dat was de DVD ''Enemy of the State''. Ervaring was erg goed, want voordeel was beter dan VHS, en je hoefde hem ook niet terug te spoelen. En het nam minder ruimte in beslag.
    - Wat was je eerste Blu-ray en hoe was je eerste Blu-ray ervaring, hoe anders als DVD was het?
    Wat de 1e Blu ray was weet ik niet meer, was in ieder een superervaring voor me. Veel scherper beeld en scherper geluid, dan ik gewend was van DVD.
    - Hoeveel DVD's//Blu-ray's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    Ik koop er teveel als ik afga op reacties van anderen, maar ik ben van mening dat ik slechtere hobby's kan hebben. Mijn collectie bestaat op dit moment uit 3253 DVD's & Blu ray's (Series & Boxen als 1 geteld), en mijn collectie bestaat uit diverse genre's, maar wel allemaal origineel. Ik wil absoluut geen 2e handse spullen.
    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
    Die heb ik eerlijk gezegd wel, teveel eigenlijk.
    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD/Blu-ray; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
    Naar de beste beeld & geluidskwaliteit, en verder naar de uitgave zelf. Maar als er meerdere uitgaves komen (bijvoorbeeld gewone BD, Dubbele BD of een Limited edition boxset), dan kies ik voor de mooiste editie, wat dus de Limited edition dan is. Maar dan alleen als de film me aanspreekt. Maar het belangrijkste is voor mij Beeld & Geluid, en daarna pas de extra's en verpakking.
    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD/Blu-ray, wat is er zo speciaal aan?
    Dat wordt mijn Titanic box set Blu ray, omdat het een van mijn favoriete films allertijden is. En verder vind ik mijn Alien head edition erg mooi.
    - Heb je een Home Theater setup thuis?
    Ja heb ik
    - Welke merken zitten daarin?
    Philips 42inch TV, Harman Kardon BDS 300 BD speler & versterker set, en verder nog een regio vrije LG Blu ray speler.
    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
    Uiteindelijk een 3D TV en 3D speler, en het formaat van de TV mag nog wel wat groter. Maar dan moeten er nog wel de financiele mogelijkheden ervoor zijn. Maar dat deze er komen, staat als een paal boven water.
    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
    Staat geintegreerd in mijn woonkamer
    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
    Hoe groter het kijkscherm is, hoe beter en mooier de filmbeleving, al moet het wel passen in je huiskamer vind ik. Wat betreft bioscoop vind ik IMAX ervaring super, omdat je dan nog veel meer in de film getrokken wordt, dan het gebeurd op een regulier bios scherm.

    De site van DVD.nl:

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
    Sinds 2002, en sinds april 2008 als DVD Watcher
    - Hoe ben je hier terecht gekomen?
    Terecht gekomen via Google
    - Wat heb je geleerd van deze site?
    Enorm veel : Veel pracktische info over beeld, geluid en uitgaves van een film, en verder info over van alles en nog wat.
    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
    De mogelijkheid tot het reageren onder de artikelen, en het Forum, waar je terecht kunt met vragen bij anderen, die je dan weer helpen. Dus bij deze iedereen bedankt dat jullie de mensen helpen.
    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
    Misschien wel, misschien niet.
    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
    Door tips van anderen vaak gewezen op leuke aanbiedingen en prijzen, dus heeft het me som wel veel bespaard.
    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?
    Bijna dagelijks wel een paar keer.
    - Ben je verslaafd aan deze site?
    verslaafd is een groot woord, maar ben blij dat de site er is en er zal blijven
    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
    Paniek niet, maar hoop altijd wel dat ie zo spoedig mogelijk terug is.
    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
    Dat hoeft voor mij persoonlijk niet zo.

    Tot slot:

    - Hoe vond je dit interview?
    Erg leuk om te doen, werd wel eens tijd na al die jaren
    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?
    Niet een vraag, maar wil als buitenstaander iedereen meegeven om gewoon respectvol met elkaar om te gaan, en niet op de man te gaan spelen, wat soms helaas is gebeurd, en nog wel eens voorkomt. En ook dat je respect hebt voor iedereen die misschien wat moeite heeft met dingen te verwoorden, ze bedoelen het tenslotte allemaal goed. Kijk dan aub niet neer op paar kleine taalfoutjes. Tenslotte houden & moeten we met z'n allen deze site gezellig houden, want deze site geeft ons allemaal erg veel.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 29-01-2013 om 22:18

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Helemaal eens met je laatste antwoord
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #5

    Standaard

    Leuk om te lezen Watcher

    Goed idee van dat fotootje he

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Goed idee van dat fotootje he
    Zeker leuk idee Dan, ik dacht, laat ik er ook maar 1 plaatsen.

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Way to go
    Heb trouwens de tekst wat uitgebreid, en er nog 3 pics bijgeplaatst.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb sterk het idee dat je een Golden Earring fan bent?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  10. #10

    Standaard

    foto van de collectie toevoegen zou een mooie aanvulling zijn op dit interview!
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Ik heb sterk het idee dat je een Golden Earring fan bent?
    Klopt, staat in het artikel, en was trouwens al bekend hier

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar van Sambeek Bekijk bericht
    foto van de collectie toevoegen zou een mooie aanvulling zijn op dit interview!
    Meerendeel van de DVD's & Blu ray's zit in koffers of mappen, dus dat heeft geen nut om daar een foto van te plaatsen.

    Want omdat ik ruimte wilde besparen, heb ik ze uit de dozen gehaald, en koffer en mappen gedaan.

    Enigste wat echt zichtbaar is in de kamer, zijn een aantal blikken op de kast.

    Maar ik ben geen voorstander van collectie openbaar plaatsen, sorry

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Klopt, staat in het artikel, en was trouwens al bekend hier

    Was sarcastisch bedoeld . Heb ze toevallig vorig jaar live eens mogen zien en ondanks dat ik niet per definitie een liefhebber ben, moet ik zeggen dat de heren op leeftijd het nog fantastisch doen!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •