Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 4K Televisie met 213 cm scherm




    84 inch LG-tv met 4K-resolutie kost 15.000 euro
    Dat heeft LG bevestigd aan Tweakers.net.
    Daarmee is de 4K-tv een stuk goedkoper dan de het vergelijkbare model van Sony. De Bravia 84X9005 gaat 25.000 euro kosten.
    De 84LM960V werd in januari al op elektronicabeurs CES getoond en beschikt over de Cinema 3D-techniek van LG en kan bestuurd worden met de Magic Remote. Daarmee is bewegingsgevoelige besturing en spraakbesturing mogelijk.
    In Zuid-Korea waar de 84 inch tv al langer te koop is kost het apparaat bijna 18.000 euro. In de Verenigde Staten kost de 4K-televisie omgerekend bijna 16.000 euro.

  2. #2

    Standaard

    allemaal wel leuk maar 4k blijft nog steeds toekomst en je moet over een heel groot scherm beschikken denk aan beamers om het verschil echt te kunnen zien.
    hetzelfde geld voor oled schermen wat zeker nog wel een aantal jaren zal duren voor ze betaalbaar zijn en geen kinderziektes meer hebben.
    in ieder geval leuke foto maar wel voor de toekomst
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  3. #3

    Standaard

    Hier nog wat leuks om over te lezen.http://hometheater.about.com/od/home...Resolution.htm
    Op blu-ray zit nog altijd een flinke compressie. De master wordt aan de distribiteur geleverd in 4k.
    Dus dan zou er geen compressie meer op hoeven worden toegepast. 4k is vrij van posterisatie.
    Het heeft een hogere color-space.
    Er is ook nog een 8K Resolutie.
    Maar er is nog steeds geen draagmedium voor 4k. Het zal nog een tijd duren dat zo'n Tv betaalbaar wordt.
    Weinig mensen zullen zo'n grote tv kopen. En als er meer details te zien zijn, zo zal er ook meer vuil, beschadigingen, grain en ruis zichtbaar zijn.
    Als men van een master naar blu-ray encoderen (goede encoders profile gebruiken) en de juiste tijd aan geven. Is blu-ray al mooi genoeg, op een 50 inc TV.
    Op kleinere tv's zal 4k nog minder aan verschil te zien zijn met een blu-ray.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 09-09-2012 om 18:41

  4. #4

    Standaard

    Dit is toch een passief 3D scherm?
    Dit kwam toch juist de 2D prestaties niet ten goede?

  5. #5

    Standaard

    Daarmee is de 4K-tv een stuk goedkoper dan de het vergelijkbare model van Sony. De Bravia 84X9005 gaat 25.000 euro kosten.

    Grappig, daar Sony zelf geen panelen produceerd , maar inkoopt bij Sharp, Samsung en LG...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Dit is toch een passief 3D scherm?
    Dit kwam toch juist de 2D prestaties niet ten goede?
    Klopt met een passief #D paneel komt het de 2D minder ten goede.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Klopt met een passief #D paneel komt het de 2D minder ten goede.
    Is toch erg vreemd dat ze dat gebruiken bij een 4K scherm?
    Dus daar moet dan haast wel iets op gevonden zijn...

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Er zijn nu ook 110" 4K schermen beschikbaar!

    Laatst aangepast door Hombre : 06-10-2013 om 21:28

  10. #10

    Standaard

    Fantastisch! Blijft wel de vraag : Hoe ziet een HD-uitzending (TV) er dan uit? Dat is 720, géén 1080. Er zijn zelfs talloze zenders die nog niet eens een HD-versie hebben. Dat is toch écht niet te doen op deze toestellen?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Fantastisch! Blijft wel de vraag : Hoe ziet een HD-uitzending (TV) er dan uit? Dat is 720, géén 1080. Er zijn zelfs talloze zenders die nog niet eens een HD-versie hebben. Dat is toch écht niet te doen op deze toestellen?
    Tegen vraag!

    Is een SD DVD (of dvix) onkijkbaar op een HD-Tv?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Fantastisch! Blijft wel de vraag : Hoe ziet een HD-uitzending (TV) er dan uit? Dat is 720, géén 1080. Er zijn zelfs talloze zenders die nog niet eens een HD-versie hebben. Dat is toch écht niet te doen op deze toestellen?
    UPC geeft HD zenders door in 1080i

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In België worden de meeste zenders in 720p doorgegeven, naar ik begrijp. Ook de Belgische zenders bij UPC zijn 720p. De Nederlandse zenders zijn overigens wel 1080i.
    Neemt niet weg dat de Bitrate veel belangrijker is dan de resolutie. Als deze matig is zullen dit soort tv's nog meer fouten onthullen. Uiteraard zal de ene scaler het beter doen dan de andere. Bij UPC is de Bitrate echter vrij hoog.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Het ziet er leuk uit, maar dan moet je wel een megawoonkamer hebben om zo'n mega-tv te kunnen neerzetten en ervan te kunnen genieten. Op een gegeven moment is de grens hoe groot je tv kan zijn wel bereikt. En dan moet je nog hopen dat er genoeg 4K-aanbod komt. Qua HD-uitzendingen is het nog beperkt. Idem met BR.

  15. #15

    Standaard

    Belgische zenders zijn tegenwoordig 1080i bij UPC, alleen de Duitsers zijn nog 720p Claudio.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, daar ben ik het nooit mee eens. Ik wil de bioscoop ervaring zoveel mogelijk thuis, zonder concessies als verduistering en kwaliteit in te leveren. In de bioscoop is die verhouding natuurlijk totaal zoek. Oké, er is een esthetisch aspect (meestal het vrouwelijk of partner element). Maar het kan mij niet groot genoeg, maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik best een riante kamer heb. Ik heb met lichte tegenzin genoegen genomen met 65", bij gebrek aan beter zonder concessies.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Belgische zenders zijn tegenwoordig 1080i bij UPC, alleen de Duitsers zijn nog 720p Claudio.
    Weet je dat zeker. DE UPC boxen zijn meestal fixed op een bepaalde resolutie, maar ik kijk dat eigenlijk nooit, dus pin me daar niet op vast.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Tegen vraag!

    Is een SD DVD (of dvix) onkijkbaar op een HD-Tv?
    Neen, maar mijn vraag was dan ook gewoon : Hoe ziet het eruit? Ook betreffende de niet-HD kanalen. Om er toch verder op in te gaan : Het verschil is wel merkbaar.

    UPC geeft HD zenders door in 1080i
    De meeste kanalen in België betreft 720p, verkocht onder de naam HD. Géén 1080i. Dat werd al meermaals bevestigd door Telenet en Belgacom. (de twee grootste leveranciers) Ook VOD is 720p. Er zijn zelfs zenders die niet eens een HD-versie hebben. (Acht, Op12, ...)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Weet je dat zeker. DE UPC boxen zijn meestal fixed op een bepaalde resolutie, maar ik kijk dat eigenlijk nooit, dus pin me daar niet op vast.
    Ik heb het zelf op mijn TV gezien en zie http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=50211.0
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Neen, maar mijn vraag was dan ook gewoon : Hoe ziet het eruit? Ook betreffende de niet-HD kanalen. Om er toch verder op in te gaan : Het verschil is wel merkbaar.



    De meeste kanalen in België betreft 720p, verkocht onder de naam HD. Géén 1080i. Dat werd al meermaals bevestigd door Telenet en Belgacom. (de twee grootste leveranciers) Ook VOD is 720p. Er zijn zelfs zenders die niet eens een HD-versie hebben. (Acht, Op12, ...)
    Je kan de digibox van Telenet 1080i laten uitsturen. Is dit dan upscaling van het signaal?? Geeft in ieder geval dan een vals beeld (letterlijk en figuurlijk hier)
    The truth is out there

  21. #21
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik heb het zelf op mijn TV gezien en zie http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=50211.0
    Oké, nog niet zo lang dus. Thanks voor de correctie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door justme Bekijk bericht
    Je kan de digibox van Telenet 1080i laten uitsturen. Is dit dan upscaling van het signaal?? Geeft in ieder geval dan een vals beeld (letterlijk en figuurlijk hier)
    Je box dit laten doen is idd upscaling. Beste is een source through optie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    De VRT is toch nog steeds 720p ? Ook al hebben ze aangekondigd een paar maand geleden om ook naar 1080 te gaan zoals VTM.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Oké, nog niet zo lang dus. Thanks voor de correctie.
    Is idd nog niet zo lang nee

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    De VRT is toch nog steeds 720p ? Ook al hebben ze aangekondigd een paar maand geleden om ook naar 1080 te gaan zoals VTM.
    Niet bij UPC in NL, daar is de VRT 1080i
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #25

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •