Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aankoop receiver, maar welke?

    Even toestand schetsen:
    Ik heb 2 kleine luidsprekers in de keuken staan en in de living gebruik ik Bose Accoustimass 5 serie 3. Vanaf de versterker speakers A vertrekken 2 X 2 draden naar de woofer van Bose die op zijn beurt 2 X 2 draden doorstuurt naar de bijhorende boxen. Vanaf speakers B vertrekken 2 X 2 draden naar de keuken.
    En nu, Kan ik deze luidsprekers bezigen bij gelijk welke receiver, ook al is deze bruikbaar voor, en ik geef een voorbeeld, 7/2 kanalen zoals bij Marantz SR6007.


    Dank bij voorbaat.

  2. #2

    Standaard

    Nee.

    Groot voordeel van een Bose systeem... Je hebt er niets aan als je wilt upgraden.

    Je mag dus ook andere speakers (sub-woofer en surround) gaan aanschaffen als je een andere receiver wil!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jorist Bekijk bericht
    Even toestand schetsen:
    Ik heb 2 kleine luidsprekers in de keuken staan en in de living gebruik ik Bose Accoustimass 5 serie 3. Vanaf de versterker speakers A vertrekken 2 X 2 draden naar de woofer van Bose die op zijn beurt 2 X 2 draden doorstuurt naar de bijhorende boxen. Vanaf speakers B vertrekken 2 X 2 draden naar de keuken.
    En nu, Kan ik deze luidsprekers bezigen bij gelijk welke receiver, ook al is deze bruikbaar voor, en ik geef een voorbeeld, 7/2 kanalen zoals bij Marantz SR6007.


    Dank bij voorbaat.
    Je kunt het speakersetje in elke niet veeleisende stereo opstelling gebruiken. In mijn ogen is het een matig setje, de zogenaamde "module" is de speaker die voor het laag moet zorgen, de energie daarvoor krijgt hij van de versterker/receiver waarop de "module" is aangesloten, het is een soort van passieve "sub" die de naam sub waarschijnlijk niet eens waardig is. Het Bose setje kan niet functioneren als 2.1, het is en blijft gewoon een matige 2.0 die via een module wat laag krijgt.

    Op zo'n mooie Marantz ga je toch niet zo matig Bose setje aansluiten??? Mocht het een tijdelijke oplossing zijn om er uiteindelijk wat knaps op aan te sluiten met een actieve sub..... ja, het kan wel, maar het resultaat zal niet beter worden dan met je huidige versterker, of je huidige versterker is een of ander goedkoop lor dat op instorten staat.

    Ik zou ook de vraag anders kunnen stellen....... waarom zou je zo'n mooie Marantz wensen als je er zo'n matig speaker setje op aan wilt sluiten?
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Het gaat niet over een set als de "Lifestyle" of de "3-2-1", maar alleen over het aansluiten van luidsprekers op een andere receiver/versterker. In dit geval hadden jullie dus gewoon een antwoord kunnen geven.

    @jorist:
    Wanneer je een receiver voor luidsprekers in twee verschillende ruimtes wilt gebruiken, kun je het beste een model kopen met 'multi-room' of 'multi-zone' mogelijkheid. Over het algemeen zijn dit modellen minimaal 7(.1) eindtrappen aan boord zoals de door jou genoemde SR6007 van Marantz. De luidsprekers in de keuken (zone 2) krijgen dan een eigen bronkeuze en volumeregeling. Je kunt dan dus in de keuken naar een andere bron luisteren hoeft dan dus niet meer bang te zijn dat het geluid daar luider is dan in de woonkamer.

    Een andere mogelijkheid met een dergelijke receiver is een stel draadloos aan te sturen aktieve luidsprekers in de keuken te gebruiken en de luidsprekers in de keuken als surrounds te gaan gebruiken. Op die manier heb je ook 2 zones en kun je ook gaan genieten van surround geluid in de woonkamer zonder dat je daar in de keuken last van kunt hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het gaat niet over een set als de "Lifestyle" of de "3-2-1", maar alleen over het aansluiten van luidsprekers op een andere receiver/versterker. In dit geval hadden jullie dus gewoon een antwoord kunnen geven.

    @jorist:
    Wanneer je een receiver voor luidsprekers in twee verschillende ruimtes wilt gebruiken, kun je het beste een model kopen met 'multi-room' of 'multi-zone' mogelijkheid. Over het algemeen zijn dit modellen minimaal 7(.1) eindtrappen aan boord zoals de door jou genoemde SR6007 van Marantz. De luidsprekers in de keuken (zone 2) krijgen dan een eigen bronkeuze en volumeregeling. Je kunt dan dus in de keuken naar een andere bron luisteren hoeft dan dus niet meer bang te zijn dat het geluid daar luider is dan in de woonkamer.


    Een andere mogelijkheid met een dergelijke receiver is een stel draadloos aan te sturen aktieve luidsprekers in de keuken te gebruiken en de luidsprekers in de keuken als surrounds te gaan gebruiken. Op die manier heb je ook 2 zones en kun je ook gaan genieten van surround geluid in de woonkamer zonder dat je daar in de keuken last van kunt hebben.
    Dacht dat er duidelijk werd geantwoord dat het wel kan...... maar dat het er niet beter op zal worden als je er een mooie Marantz op aansluit. Het Bose setje is gewoon minder geschikt voor een surround opstelling. Zoals ik al schreef, zonde om daar een mooie Marantz aan te hangen, de module van het Bose setje is niet echt geschikt als sub.


    Je kan in de andere ruimte ook een draagbaar apparaat zetten, ben je ook helemaal onafhankelijk.

    Kom op Gerco, je hangt ook geen 12 cilinder in een eend als je begrijpt wat ik bedoel
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Het is de bedoeling om de receiver aan te sluiten op een netwerk. Dan moet hij ook aansluitbaar zijn. En ja , mijn Bose setje is niet meer van de jongste, maar dat kan veranderen. Het is wel zo dat ik ook in de keuken naar de radio wil luisteren, eventueel ook met andere boxen. En welke receiver zou er dan best passen?

    Bedankt voor de reacties.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jorist Bekijk bericht
    Het is de bedoeling om de receiver aan te sluiten op een netwerk. Dan moet hij ook aansluitbaar zijn. En ja , mijn Bose setje is niet meer van de jongste, maar dat kan veranderen. Het is wel zo dat ik ook in de keuken naar de radio wil luisteren, eventueel ook met andere boxen. En welke receiver zou er dan best passen?

    Bedankt voor de reacties.
    Mmmm, hij moet aansluitbaar zijn op een netwerk, dat was zo'n beetje het begin van de afbraak in kwaliteit van de receivers van een paar jaar geleden toen kwaliteit nog wel telde

    Hedentendage schijnt kwaliteit minder te tellen, als het maar glimt, een hele hoop toeters en bellen heeft, dan is het al gauw goed. Jammer dat de fabrikanten schijnen te vergeten dat een receiver in beginsel alleen bedoeld is als radio/tuner en als versterker, er zijn een paar noodzakelijke functies(decoder) bijgekomen, maar helaas is het daar tegenwoordig niet bij gestopt. Het is niet alleen deze, ook TV's krijgen steeds meer Poeha, maar wie is nog verbaast, als je tegenwoordig naar een smart telefoon kijkt weet wel wat ik bedoel.

    Als je goed geholpen wilt worden zul je toch wel even met de billen bloot moeten;

    1 Budget?
    2 Wensen-eisen op het gebied van mogelijkheden en aansluitingen?
    3 Wat wil je? 2.1 - 3.1 - 5.1 - 7.1 of gewoon 2.0 of 4.0 of weer wat anders met bijvoorbeeld 2 subs zoals 5.2 of 7.2.
    4 Wat voor soort speakers wil je? (satelieten, boekenplankers, zuilen of een combinatie)
    5 Merkenvoorkeur?
    6 Beperkingen met afmetingen? (erg jammer altijd )
    7 lastige partner? (of mag je gewoon zelf helemaal beslissen wat je wilt)

    Het hangt er maar net van af......
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Voilà, dat is nu juist wat ik verlang van de antwoorden op een forum, DVDProfilersFilmgek. Dat is een direct antwoord. Er zullen wel mensen zijn die dit schrijfsel zullen relativeren, maar het geeft wel een richting die mij de zaak anders doet bekijken. Het is inderdaad zo dat ik veel verlang(de) van mijn nieuwe receiver.
    Budget: maximum ongeveer 1000€
    Wensen-eisen op het gebied van mogelijkheden en aansluitingen: mijn boxkes kunnen aansluiten, mijn PC-muziekbestanden kunnen afspelen, dus een netwerk aansluiting, de satellietontvanger aansluiten en doorgeven naar de TV met lipsynchronisatie ,satelliet-radio, en verder al de gebruikelijke toestellen, DVD...enz.
    Als er nieuwe speakers komen zullen die moeten komen op de plaats waar de oude staan en van hetzelfde formaat ongeveer.
    Merken heb ik niet bepaald een voorkeur
    Afmetingen: de meeste receivers voor thuisgebruik hebben een overvloed aan plaats.
    En de partner luistert mee, dat is al.

    Bedankt voor de reacties.

  9. #9

    Standaard

    Als je gekeken en geluisterd en vergeleken hebt, denk ik dat de keuze al gemaakt is.

    Of is er nog verborgen informatie die invloed kan hebben op de keuze?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Neen, mijn keuze is nog niet gemaakt. Ik ben niet gehaast, maar het moet dit jaar nog gebeuren. Maar ik ben meer en meer gaan twijfelen. Ik ben naar Van den Borre geweest met mijn vragen en na 3 verkopers was ik nog even ver. Die hebben geen fluit verstand van die dingen. En daarom ben ik hier.

    Dus, alle uitleg is nog steeds welkom en als er iets gekocht is laat ik het weten.

    Groetjes.

  11. #11

    Standaard

    Verkopers weten niet alles en vertellen daarom vaak alleen verhalen over de produkten die ze verkopen. Als je meer wilt weten over het toepassen daarvan, zal je toch wat inhoudelijker moeten zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Ik denk dat mijn verlangen een stuk lager zal moeten. Ik denk nu aan een tuner/versterker met 2 kanalen, geen A/V- receiver meer. Met HDMI aansluiting zijn er blijkbaar weinig te vinden.

  13. #13

    Standaard

    Door te gaan kiezen voor een stereo receiver/versterker zal je veel (aansluit-)mogelijkheden zoals voor synchronisatie van beeld en geluid en het gebruik van 2 verschillende zones kwijt raken.

    Om het beeld en geluid met een 2-kanaals receiver/versterker te kunnen synchroniseren, zal je naar de aansluit-mogelijkheden moeten kijken. Je zal er dan voor moeten zorgen dat het geluid van alle video-bronnen via de TV gaat, omdat dit is dan het enige toestel wat het kan synchroniseren. Heeft de TV bvb alleen een digitale optische uitgang, dan zal de receiver/versterker dus een optische ingang moeten. Met een meer-kanaals receiver hoef je daar dus geen rekening mee te houden.

    Mogelijkheden kun je dus beter niet zien als beperkingen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jorist Bekijk bericht
    Ik denk dat mijn verlangen een stuk lager zal moeten. Ik denk nu aan een tuner/versterker met 2 kanalen, geen A/V- receiver meer. Met HDMI aansluiting zijn er blijkbaar weinig te vinden.
    Kun je aangeven waarom je naar beneden moet/wil bijstellen?

    Zou persoonlijk toch gaan voor een surround receiver, deze zit beter in zijn mogelijkheden en het hoeft echt niet in de papieren te gaan lopen aangezien je er satellietspeakertjes op aan wilt sluiten.

    Je bent met een surround receiver niet verplicht om de achterspeakers in gebruik te gaan nemen, met bijvoorbeeld 2.1 of 3.1 kom je al een heel eind.

    Overigens zijn receivers niet geschikt om videobestanden die op je PC staan te benaderen, hiervoor heb je toch echt een geschikte TV - BRspeler of multimediaspeler voor nodig.

    Voor rond de 500 euro is er heel veel moois te koop, bijvoorbeeld deze:

    http://www.smitsarnhem.nl/ws/product...oducts_id=2042
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Hier ben ik weer, even er tussenuit geweest.
    Ik ga het kort houden: kan ik met een Marantz NR1603 mijn oude boxen op een behoorlijke, normale manier laten werken, dus dezelfde klank produceren als voorheen? Zo ja, meer moet ik niet hebben.
    Met de aansluitmogelijkheden denk ik genoeg te hebben.

  16. #16

    Standaard

    Je kunt daar wel de oude luidsprekers op aansluiten, maar je hoeft er dan niet veel van te verwachten. Dit heeft o.a. te maken met het beperkte uitgangsvermogen en de kleine reserves van een slim-line model en het ontbreken van een multi-room mogelijkheid. Het geluid zal daardoor waarschijnlijk niet zo mooi klinken als met een full-size model. Gelukkig is het met de NR1603 wel mogelijk om de luidsprekers in keuken een stel eigen eindversterkers te geven om zo die van de 'fronts' te ontlasten.

    Zoek je een model wat ook de woofers van Acoustimas Module makkelijk onder controle kan houden en daardoor voor een "volle" weergave kan zorgen, dan kun je het beste dus een full-size model nemen.

    In ieder geval heeft de NR1603 veel soorten aansluitingen aan boord en maakt het niet uit of deze alleen 'composiet-video' of HDMI hebben. Waar je mogelijk wel rekening mee moet houden zijn toestellen die geluid digitaal alleen via de optische of coaxiale verbinding kunnen sturen. Hebben alle video-toestellen HDMI, dan zal dit dus geen probleem zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 25-09-2012 om 13:28
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #17

    Standaard

    Bedankt voor de reactie, Gerco. Ik ga nog even verder zoeken, ...Ik zoek maar eens in andere merken.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jorist Bekijk bericht
    Hier ben ik weer, even er tussenuit geweest.
    Ik ga het kort houden: kan ik met een Marantz NR1603 mijn oude boxen op een behoorlijke, normale manier laten werken, dus dezelfde klank produceren als voorheen? Zo ja, meer moet ik niet hebben.
    Met de aansluitmogelijkheden denk ik genoeg te hebben.
    Zal het ook kort houden:

    Een toelichting geven waarom je naar beneden wilt/moet bijstellen is niet verplicht, maar geeft wel een inzicht waar we dan op moeten letten.

    Heb een voorstel gedaan maar daarop geen reactie, dat maakt dat ik dan helemaal klaar ben met jou

    @Gerco, tjonge tjonge, die Marantz 1603 schijt op dat acoustimas setje dat al genoeg heeft aan versterkers vanaf 10 watt. Je raad vaak veel te zware receivers aan, een beetje overkill kan geen kwaad, maar overdrijven is ook een vak.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    @Gerco, tjonge tjonge, die Marantz 1603 schijt op dat acoustimas setje dat al genoeg heeft aan versterkers vanaf 10 watt. Je raad vaak veel te zware receivers aan, een beetje overkill kan geen kwaad, maar overdrijven is ook een vak.
    Die 10 Watt neem ik meestal met een korrel zout, want dan zou de versterker last-stabiel moeten zijn en de ruimte niet al te groot. Je zou dus eigenlijk kunnen zeggen dat het zware Wattjes zijn. Die 10 Watt bij luidsprekers is zeg maar de andere kant van het verhaal over die Wattjes bij alles-in-één setjes.

    Daar komt bij dat de NR1603 ook de woofers van de passieve Acoustimass Module aan moet sturen en dus niet alleen de dubbele melkpakjes van de AM5. Zonder die woofers zou ik dus idd overdrijven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    DVDProfilersFilmgek,
    Ik heb inderdaad weinig reactie gegeven op je antwoord, maar aangezien ik niet al te veel verstand heb van die dingen kan ik best alle informatie gebruiken, dus, als je mij wil vergiffenis schenken...?. Alles wat ik zoek is: mijn boxen behouden omdat deze goed geïntegreerd en verborgen zitten in de woning. Ik gebruikte die als speakers A en B en AB. Ik wil dat zo behouden, liefst.
    Wat ik ook zou willen is : mijn VU+ satelliet ontvanger aansluiten. Deze ontvanger geeft maximaal 1080I en dat wil ik upscalen naar Full HD 1080p. En ook een verbinding met mijn PC.
    Er zullen dan nog enkele andere mogelijkheden bijzitten maar daar lig ik niet wakker van.
    Die http://www.smitsarnhem.nl/ws/product...oducts_id=2042 is precies wel een kanshebber.

    Ik kan mij niet mengen in de discussie, maar zal met aandacht alle antwoorden bekijken en afwegen.
    Alvast bedankt voor de bereidwillige medewerking.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Die 10 Watt neem ik meestal met een korrel zout, want dan zou de versterker last-stabiel moeten zijn en de ruimte niet al te groot. Je zou dus eigenlijk kunnen zeggen dat het zware Wattjes zijn. Die 10 Watt bij luidsprekers is zeg maar de andere kant van het verhaal over die Wattjes bij alles-in-één setjes.

    Daar komt bij dat de NR1603 ook de woofers van de passieve Acoustimass Module aan moet sturen en dus niet alleen de dubbele melkpakjes van de AM5. Zonder die woofers zou ik dus idd overdrijven.
    Last-stabiel

    Woofers, ach kom nou toch, in de melkpakjes zitten 6,5cm speakertjes en in de module zitten 2 13,5 cm speakertjes die dan woofers heten.

    De 50 watt die de 1603 kan leveren zijn vorstelijk voor het doel.

    Je kan het setje AM5 speakers vergelijken met 2 boekenplankers waarin in elk een 6,5cm en een 13,5cm speaker zitten en daar draait die 1603 echt zijn transformator niet voor om, met andere woorden, je bent weer eens schromelijk aan het overdrijven.

    Zou mensen niet op kosten jagen als dat niet nodig is
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jorist Bekijk bericht
    DVDProfilersFilmgek,
    Ik heb inderdaad weinig reactie gegeven op je antwoord, maar aangezien ik niet al te veel verstand heb van die dingen kan ik best alle informatie gebruiken, dus, als je mij wil vergiffenis schenken...?. Alles wat ik zoek is: mijn boxen behouden omdat deze goed geïntegreerd en verborgen zitten in de woning. Ik gebruikte die als speakers A en B en AB. Ik wil dat zo behouden, liefst.
    Wat ik ook zou willen is : mijn VU+ satelliet ontvanger aansluiten. Deze ontvanger geeft maximaal 1080I en dat wil ik upscalen naar Full HD 1080p. En ook een verbinding met mijn PC.
    Er zullen dan nog enkele andere mogelijkheden bijzitten maar daar lig ik niet wakker van.
    Die http://www.smitsarnhem.nl/ws/product...oducts_id=2042 is precies wel een kanshebber.

    Ik kan mij niet mengen in de discussie, maar zal met aandacht alle antwoorden bekijken en afwegen.
    Alvast bedankt voor de bereidwillige medewerking.
    Oke, dank voor je eerlijke toelichting, dat is gewoon een eerlijk antwoord, je wilt je Bose opstelling lekker laten zitten waar ze zitten, waarschijnlijk omdat je niet zit te wachten op allerlei rompslomp, kan ik me iets bij indenken.

    Oke, dan gaan we er vanuit dat je dat je altijd op dezelfde plekken nog een satellietset kan plaatsen met een actieve sub, daar heb je een niet al te zware versterker/receiver voor nodig en dat scheelt weer in het budget.

    Als ik heel eerlijk ben...... heb niet een al te hoge pet meer op van de huidige generatie receivers, teveel toeters en bellen en te lichte kwaliteit, de levensduur is daarmee waarschijnlijk ook wat minder geworden

    Je wilt modern meegaan met de tijd, dat kan in jouw geval dan ook nog eens voor een redelijke prijs, zo is dit een heel leuk apparaatje:

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...aties/1033920/

    http://www.whathifi.com/review/onkyo-tx-nr515

    Natuurlijk is er nog veel meer te koop, maar ik verwacht niet dat de huidige receivers erg lang mee zullen gaan, maakt niet uit welk merk, zou dan in dit tijdperk kiezen voor iets dat past bij de mogelijkheden die je hebt en binnenkort wilt hebben, op de lange termijn veranderd er heel snel steeds meer en de levensduur in ogenschouw genomen.....

    BTW, bovenstaande was een 400 euro voorbeeld, de eerder genoemde Marantz uit de Smit aanbieding schat ik hoger(maar is dan ook 50% duurder) in, maar het is maar net wat je wil, laat mij een budget weten en dan kunnen we binnen dat budget kijken wie de beste papieren heeft

    Eerlijk, als je het niet nodig hebt, zou ik mij beperken tot de max 400 euro klasse, zeker met je Bose set of een eventuele vervangende satelliet set
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als ik heel eerlijk ben...... heb niet een al te hoge pet meer op van de huidige generatie receivers, teveel toeters en bellen en te lichte kwaliteit, de levensduur is daarmee waarschijnlijk ook wat minder geworden

    Je wilt modern meegaan met de tijd, dat kan in jouw geval dan ook nog eens voor een redelijke prijs, zo is dit een heel leuk apparaatje:

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...aties/1033920/

    http://www.whathifi.com/review/onkyo-tx-nr515
    Goed advies: De TX-NR515 is van de huidige generatie(2012).

    Wanneer ik het topic terug lees vallen me een paar dingen op:
    1. TS noemt als merk alleen Marantz en wil ondanks dat hij de SR5007 als voorbeeld noemde, nu de NR1603. Het laatst genoemde model, heeft waarschijnlijk te maken met de afmetingen, omdat de prijs van dit model niet veel lager is dan van een full-size model met wat minder toeters en bellen.
    2. TS geeft door dit merk te noemen ook aan dat hij een receiver wil van een met wat meer audiofiele kwaliteiten, maar als de luidsprekers "verborgen" zijn het niet veel nut hebben. Luidsprekers die je moeilijk kunt zien, zijn nl. beter te horen, wat niet de bedoeling is. Als TS de audiofiele kwaliteiten van Marantz wilt gaan gebruiken, zal hij de luidsprekers meer in het zicht moeten plaatsen. Anders zal een merk als Marantz ook niet veel zin hebben.


    Ik zou daarom graag willen weten waarom TS dit merk noemt en wat hij in de toekomst met de receiver wil doen.

    Over uitgangsvermogen zal ik hier niet verder discuseren, maar alleen verwijzen naar de specs op de site van Marantz en dan met name de 70%-garantie. Die wordt bij voor de NR1603 nl. niet gegeven.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-09-2012 om 14:46
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Goed advies: De TX-NR515 is van de huidige generatie(2012).


    Wanneer ik het topic terug lees vallen me een paar dingen op:
    1. TS noemt als merk alleen Marantz en wil ondanks dat hij de SR5007 als voorbeeld noemde, nu de NR1603. Het laatst genoemde model, heeft waarschijnlijk te maken met de afmetingen, omdat de prijs van dit model niet veel lager is dan van een full-size model met wat minder toeters en bellen.
    2. TS geeft door dit merk te noemen ook aan dat hij een receiver wil van een met wat meer audiofiele kwaliteiten, maar als de luidsprekers "verborgen" zijn het niet veel nut hebben. Luidsprekers die je moeilijk kunt zien, zijn nl. beter te horen, wat niet de bedoeling is. Als TS de audiofiele kwaliteiten van Marantz wilt gaan gebruiken, zal hij de luidsprekers meer in het zicht moeten plaatsen. Anders zal een merk als Marantz ook niet veel zin hebben.

    Ik zou daarom graag willen weten waarom TS dit merk noemt en wat hij in de toekomst met de receiver wil doen.

    Over uitgangsvermogen zal ik hier niet verder discuseren, maar alleen verwijzen naar de specs op de site van Marantz en dan met name de 70%-garantie. Die wordt bij voor de NR1603 nl. niet gegeven.
    De 515 is slechts een voorbeeldje van de huidige generatie die 33% minder kost ten opzichte van de Marantz en 50% meer kost ten opzichte van de Onkyo zelf tov de Marantz, het is maar net hoe je het bekijkt.

    Je verhaal over "verborgen" speakers en audiofiele aspiraties is meer een stofwolk, we waren er al uit dat het niet minder mag gaan klinken met een andere versterker, en het zal ook zeker niet beter gaan klinken, ook niet als je er een dure receiver aan gaat hangen, in mijn ogen weggegooid geld. Houd je aub even bij de les.

    Ik zal de TS zeker niet tegenhouden als hij voor Marantz gaat, is samen met oa Denon toch wel een merk dat ik kan waarderen, maar er zijn ook andere oplossingen en het hoeft niet meer te kosten dan zo'n 400 euro om hetzelfde geluid te houden en meer soorten aansluitmogelijkheden te krijgen......

    Ja, stop maar over het uitgangsvermogen, voor de Bose opstelling hoeft er echt geen beul van een receiver te komen, mocht TS in de toekomst met zuilen willen gaan spelen, ja dan wordt het een ander verhaal, maar nu lijkt het erop dat TS dat vooral niet wil.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Ik denk dat ik je namens TS kan bedanken voor de informatie.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •