De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiten HCS op TV

    Hallo allemaal,

    Waarschijnlijk is deze vraag al vele malen geweest, maar verschilde die slechts iedere keer slechts een fractie. Ik heb vandaag een Samsung UE 40S5500 LED TV gekocht en wil deze graag aansluiten op mijn Philips HTS 5520 Home Cinema System. Daarnaast moet ik ook mijn Samsung kastje voor digitale televisie aansluiten op mijn televisie. Nu heb ik de gehele middag hiermee zitten 'kloten', maar niet het gewenste resultaat bereikt.

    De aansluitingen op de verschillende componenten zijn:

    De televisie (Samsung UE 40S5500):
    -HDMI 1 (DVI)
    -HDMI In 2
    -HDMI In 3
    -Digital Audio Out Optical
    -Scart

    Officiële website van Samsung met mijn TV

    Home Cinema System (Philips HTS 5520)
    -Scart
    -Hdmi out
    -Audio aux Rood + Wit
    -Video Out
    -Coaxial In
    -Antenna

    Officiële website van Philips met mijn HCS

    Kastje digitale televisie (Samsung DCB B270R)

    Hier een link naar een afbeelding van de achterkant van dit kastje, waardoor alle aanwezige aansluitingen zichtbaar worden.

    Kunnen jullie mij helpen/vertellen hoe ik deze drie kan aansluiten op elkaar?

  2. #2

    Standaard

    HCS HDMI out op HDMI 1 2 of 3 van televisie

    Digitale televisie scart av1 op scart TV
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  3. #3

    Standaard

    Wat is

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordi_Loogman Bekijk bericht

    het gewenste resultaat
    ?

    Anyway... Waar het op neerkomt is dat er een optische (toslink) kabel van je digitale TV ontvanger (of kastje, zoals jij het noemt) naar je HCS moet.. Dat kan alleen niet want je HCS heeft geen optische ingang...

    Kortom, gooi je HCS in de prullenbak en koop er iets knaps voor terug.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Om het geluid middels een digitale verbinding naar de HCS te sturen heb je een omzetter nodig die het optische signaal om kan zetten naar een elektrisch (coaxiaal) signaal. Zo'n omzetter (convertor) kun je vinden als je "optisch naar coaxiaal" oid als zoekterm gebruikt of door elders op dit forum te kijken.

    Heb je liever een analoge audio-verbinding, dan kun je bvb een 'breakout-box' gebruiken. Met zo'n kastje kun je geluid en/of beeld uit een scart-verbinding halen en naar de HCS sturen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Om het geluid middels een digitale verbinding naar de HCS te sturen heb je een omzetter nodig die het optische signaal om kan zetten naar een elektrisch (coaxiaal) signaal. Zo'n omzetter (convertor) kun je vinden als je "optisch naar coaxiaal" oid als zoekterm gebruikt of door elders op dit forum te kijken.
    Zoiets?

    http://www.excelsus.nl/cyp-au-d3-192...rce=googlebase

  6. #6

    Standaard

    Nee, die zet het van digitaal (optisch of coaxiaal) naar analoog. Dat zou je ook kunnen zien aan de aansluitingen, omdat de coaxiale bij die omzetter naast de optische zit. Coaxiaal is nl. 1x tulp (oranje of zwart) en analoog 2x tulp (rood+wit of zwart).
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 28-09-2012 om 12:46
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Basn Bekijk bericht
    Nee zoiets:



    http://www.allekabels.nl/na/5/1426/O...-Coaxiaal.html

    Volgende keer wel iets kopen dat wat ruimer in zijn ingangsmogelijkheden zit, scheelt weer een hoop fratsen
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •