De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Superbeeld bij animatie maar pixels bij normale film

    Hallo!

    Ik heb mijn blue ray reeds teruggestuurd voor controle met de volgende klacht maar volgens de fabrikant is alles ok.

    Wat speelt?

    Ik heb een blue ray van Sharp, een full HD tv van Sharp. De connectie loopt via een Harman Kardan.

    Als ik een animatie blue ray afspeel is alles van begin tot eind super. Als het begin van een gewone speelfilm (dus als je bijvoorbeeld het log van UNIVERSAL voorbij ziet komen is alles haarscherp zoals je zou verwachten. Dan............als de echte film begint........superkleine donkere pixels, alsof er een airbrush overheen is gegaan.

    Ik snap er helemaal niets van, denk dat alles goed is ingesteld.
    Zelfs als ik de blue ray recorder rechtstreeks op de tv aansluit komt deze klacht terug.

    Iemand enig idee? Het moet toch ergens aan liggen omdat animatie wel super gaat.

    groets

  2. #2

    Standaard

    Tja, welke film speel je af? Hoort de grain niet in de film zelf? Is het altijd dezelfde storing bij verschillende films? Of heb je wellicht je speler niet goed ingesteld?

  3. #3

    Standaard

    Ja bij iedere film hetzelfde probleem. Het lullige is nu dat ik niet meer via de afstandsbediening in de blu ray kan komen. Nieuwe batterijen erin, hij reageert wel naar de TV om deze aan/uit te zetten maar niet meer in de blu ray.........heel stom

  4. #4

    Standaard

    Veel TV's hebben vaak mogelijkheden om het contrast te verbreden te verbreden of het beeld. Helaas zorgen dit soort verbeteraars er vaak ook voor dat oneffenheden meer opvallen zoals 'grain' wat bij bij animatie-films vaak niet aanwezig is. Dit soort verbeteraars kun je daarom beter niet gebruiken. Het komt dan dus niet door de speler, maar door de TV.

    Het kan echter ook zijn dat de helderheid en/of het contrast van de TV niet optimaal ingesteld staan. Om dat te kunnen beoordelen zal je een test-DVD/BD moeten gebruiken.

    Sommige BD's hebben geen menu of alleen een 'overlay' waarvoor je op een andere toets moet drukken dan je gewend was. Een kwestie van proberen en gebruiksaanwijzing lezen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •