Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 58 van 58 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nee, niet helemaal juist. Ik vond 46 inch groot genoeg en eigenlijk ben ik die mening (en mijn vriendin zeker) nog altijd toegedaan. Voor de gemiddelde Nederlandse TV-bezitter die 90% van zijn tijd gewoon naar TV-uitzendingen kijkt, is dat, zeker in verhouding tot de grootte van de huiskamers in ons land, een mooie maat. Twee jaar geleden had ik een 46 inch plasma van Panasonic ter vervanging van mijn 37 inch plasma op het oog, en vond dat toen een mooie upgrade. Toen nam Panasonic de onbegrijpelijk beslissing om geen 46 inch-modellen meer uit te brengen, en naast 42 inch alleen nog maar 50 inch en groter aan te bieden. Toen ik begin dit jaar vond dat ik nu echt aan een nieuwe TV toe was, kwam ik dus automatisch bij de 50-inch plasma's terecht, maar niet groter en ook niet kleiner. Zo verschuift dat dan. Op mijn zoektocht keek ik toevallig ook eens in het andere kamp (LED), las vele reviews en gebruikersbeoordelingen, ben in winkels gaan kijken, heb me diverse modellen uitvoerig laten demonstreren (wat bij plasma niet zo gemakkelijk was omdat die amper in winkels (en dan bedoel ik niet de Media Markten) te vinden zijn). Min of meer bij toeval stootte ik op een zeer fraaie LED-TV van Samsung die mij qua beeldkwaliteit en design enorm aansprak. Alleen was die niet in 50 inch verkrijgbaar, maar wel in 46 of 55. Als je dan vervolgens de boel gaat opmeten dan blijkt een 55 inch van Samsung (LED) maar een fractie (2 tot 3 centimeters in de breedte) groter te zijn dan een 50-inch Panasonic plasma. Dus ja, ga je dan weer terug naar 46 inch of doe je - als filmliefhebber - toch maar dat extra stapje erbij. En dat laatste dus. Ik heb de TV nog niet binnen, maar ik heb al wel een idee hoe groot hij zal zijn. En 55 inch is bij ons echt enorm in verhouding tot de rest van het meubilair. Maar we zullen zien. Benieuwd of het op een kijkafstand van 4 meter mee- of tegenvalt. Mijn huidige 37-inch plasma is nog echt subliem en kent geen van de problemen die de huidige serie plasma's van Panasonic zo plagen. Soms denk je dat ze vroeger gewoon betere spullen maakten.
    Zo zie je maar hoe je mening in de loop van jaren kan veranderen, was een paar jaar geleden groter dan 46" nog uitgesloten, kwam begin dit jaar toch een 50" in aanmerking en ben je uiteindelijk zelfs op een 55" uitgekomen, het is eigenlijk gewoon elke keer een drempel die je over moet.
    In het begin zal het even wennen zijn maar het is een kwestie van tijd dat je er aan gewend bent en grote kans dat je volgende scherm weer groter gaat worden en misschien zelfs 4K.

    Overigens kijk ik zelf ook meer uit naar OLED dan naar 4K en is dat 4K zeker niet heilig voor mij, ik ben vaak nog altijd verbaast hoe prachtig FullHD kan zijn bij de betere Blu-rays,... zelfs op een afstand van 2 meter van een 50" scherm dat ik nu zit .
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  2. #52
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik kan me opvallend vaak vinden in jouw mening Frenkel..
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #53

    Standaard

    @ Marcel gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier er mee

    Dit bericht kwam ik ook tegen. De ontwikkelingen gaan wel hard!

    Netflix gaat series in ultra-hd aanbieden
    Online videodienst Netflix wil in de loop van 2014 afleveringen van enkele nieuwe series in Ultra HD-beeldkwaliteit gaan aanbieden. Ook in Nederland komen deze afleveringen beschikbaar.

    Netflix registreert onder andere het nieuwe seizoen van de eigen tv-serie House of Cards al in 4K Ultra HD. Dat maakte Neil Hunt – Chief Production Officier – aan Totaal TV bekend. Door de wereldwijde komst van meer Ultra HD-televisies in huiskamers is het aanbieden van Ultra HD voor Netflix een belangrijke prioriteit geworden. Op dit moment zijn meer dan één miljoen Ultra HD-televisies bij de consument thuis in gebruik.

    GEEN MEERKOSTEN VOOR ULTRA HD
    Netflix gaat bij het aanbieden van Ultra HD gebruikmaken van de nieuwste compressie- en streamingtechnieken. Dat is nodig om content met een minimale bandbreedte via internet bij de abonnees in de huiskamers te bezorgen. Hunt gaat ervan uit dat men uiteindelijk met een bandbreedte van rond de 15 Mbps series in volwaardige Ultra HD-kwaliteit te kunnen aanbieden. De abonnee hoeft in eerste instantie niets extra te betalen voor het bekijken van Ultra HD-content. Mogelijk dat op een later moment – wanneer er veel meer Ultra HD-content beschikbaar is – er een speciaal abonnement voor het bekijken van Ultra HD komt.


    Geschreven door: Jarco Kriek
    Bron: Totaal TV

  4. #54

    Standaard

    100GB Blu-ray Disc Hints at 4K Playback

    Singulus Technologies, a manufacturer of optical disc production lines, has completed tests for 100GB Blu-ray discs, suggesting that a new Ultra HD disc standard might be forthcoming. With the recent influx of Ultra HD TV news and price reductions, many consumers have been wondering when we'll finally hear word about an actual physical disc medium for 4K playback. Well, we may now have our first indications that an announcement could be on the way.
    Singulus Technologies, a maker of optical disc production lines, has developed a method to produce triple-layer 100GB Blu-ray discs using a new line of production machines called BLULINE III. Currently, all Blu-ray discs used for movies are either single-layer (25GB) or dual-layer (50GB), which has been adequate for HD playback, but UHD content requires greater storage space. According to Singulus, this new 100GB option is ideally suited for 4K video.

    "Just in time for the market introduction of the new ultra-high definition television technology (4K or Ultra-HD), we completed the development of the production technology for the new triple-layer Blu-ray Discs with 100 GB storage capacity,” said Dr.-Ing. Stefan Rinck, Chief Executive Officer of the Singulus Technologies AG.
    Though the existence of triple layer Blu-rays is nothing new, the mass manufacturing potential of Singulus' new BLULINE III machines points to a possible consumer application. With that said, there is still no official word from the BDA about an update or revision to the Blu-ray standard that would support 4K video, but with the recently revealed HDMI 2.0 spec and the continued push for Ultra HD adoption from television manufacturers, an announcement seems likely. Until then, the only major source for 4K content remains Sony's FMP-X1 4K Ultra HD Media Player.

    Bron: highdefdigest.com



  5. #55

    Standaard

    Prijzen zijn ook aan het zakken de 4K projector van Sony was 22.000 eu en deze maand intruduceerd Sony een 4K voor 9.900 eu.

    Ook de prijzen van de display's dalen snel!
    Zo gaat het echt snel. Op de IBC staat het vol met dat spul.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Prijzen zijn ook aan het zakken de 4K projector van Sony was 22.000 eu en deze maand intruduceerd Sony een 4K voor 9.900 eu.

    Ook de prijzen van de display's dalen snel!
    Zo gaat het echt snel. Op de IBC staat het vol met dat spul.
    Dat gaat het zeker, wie herinnerd zich nu nog bijvoorbeeld HDReady?
    Nadeel is dat de gewone consument (dus niet de filmliefhebbers) door de bomen het bos niet meer zien, dta merk ik behoorlijk in mijn omgeving.
    Veel zetten hun nieuwe TV aan, doorlopen het instelmenu en doen er nooit meer wat aan met af en toe verschrikkelijk beeld tot gevolg waar men naar kijkt alsof het heel normaal is.

  7. #57

    Standaard

    VLC is 4K ready!

    2.1.0 Highlights

    With a new audio core, hardware decoding and encoding, port to mobile platforms, preparation for Ultra-HD video and a special care to support more formats,
    2.1 is a major upgrade for VLC.


    http://www.videolan.org/vlc/releases/2.1.0.html

  8. #58

    Standaard

    Ik heb niets tegen vooruitgang, zeker niet, maar ik heb wel een probleem. Niet met de technologie zelf, of het nu 4K of OLED is, maar met de media die we kunnen kopen.
    Ik denk dat we meer nood hebben aan goede maatschappijen die BD (en eventueel nog DVD) op de markt brengen zoals het zou moeten zijn, dan nog betere resolutie op de televisies zelf.
    Wat voor zin heeft het om de beste televisie in je woonkamer te hebben staan, maar er dan een BD op kijkt die volledig verwaarloosd werd door de maatschappij.
    Ik koop enkel nog BD en uitzonderlijk nog een DVD indien er geen BD beschikbaar is. Veel is intussen import geworden omdat wat ik verzamel niet altijd uitgegeven is in België.
    Ik heb intussen een paar BD's van Criterion, Blue Underground, Arrow, Shout, Twilight, ... Allemaal perfect verzorgde uitgaves!
    Maar er worden heel wat DVD's en BD's op de markt gegooid die ondermaats zijn, zelfs van titels die je het niet zou verwachten.
    Toen BD uitkwam, had ik hetzelfde gevoel over DVD. Ik heb nu nog steeds een groot deel op DVD staan en probeer ze nu allemaal zo snel mogelijk te bekijken om de kwaliteit te beoordelen. Ik heb een Philips 55" met ambilight, Pioneer VSX-LX52 versterker en Sony BDP-S790 blu-ray speler. En ik heb DVD's die er nog heel mooi uitzien bij het afspelen en zeker meer dan acceptabel zijn om in de collectie te houden. In de laatste dagen is het mij echter opgevallen dat het vooral uitgaves van grotere maatschappijen zijn die niet meer voldoen.

    Veel mensen kopen nu nog steeds DVD en weten zelfs niet goed wat een BD is. Die kijken ze op hun HD televisie en denken dat ze dan die film in HD aan het bekijken zijn. Veel mensen zullen zelfs denken als ze een 4K gaan kopen in de toekomst, hun DVD er beter zal op spelen. Dat zal dan wel een tegenvaller worden denk ik zo. Alhoewel ik nog steeds de kans niet heb gehad om een goeie, kwalitatieve DVD op een 4K scherm te zien spelen en of het dan nog acceptabel zal zijn? Het lijkt er ook op dat 4K vooral interessant is bij heel grote schermen, de vraag is ook hoe groot de gemiddelde consument wil gaan met een televisie in de woonkamer en of een upgrade naar 4K dan wel zin heeft.

    Toen ik vroeger VHS had, dacht ik wel eens bij mezelf dat er iets beter zou moeten komen. Bij DVD had ik dat gevoel minder. Bij BD heb ik dat gevoel al helemaal niet.
    Op voorwaarde dat men een maximum inspanning doet om de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden van de uitgaves. En er zijn voldoende voorbeelden van maatschappijen die er lak aan hebben, maar evenveel van maatschappijen die hun producten met liefde maken en op de markt brengen.

    Misschien ben ik een beetje off-topic gegaan, alhoewel ik denk dat het verband heeft met elkaar.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •