Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 127 worden weergegeven.

Discussie: Oscars 2013

  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    De opmerking dat het gros van de 1.000-en leden van de academy die film niet eens gezien heeft is nergens op gebaseerd. Je zou bovendien hetzelfde van alle films kunnen roepen.
    Ik bedoel in principe dat ik het idee heb,dat de jury helemaal niet echt onafhankelijk is.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Ik bedoel in principe dat ik het idee heb,dat de jury helemaal niet echt onafhankelijk is.
    Je bedoelt dat die 1.000-en leden zijn omgekocht? Je hang naar samenzweringstheorieën om aannemelijk te maken dat een film die je niet aanstaat toch zo veel nominaties krijgt is lachwekkend. De film slaat gewoon aan bij de leden van de academy. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar het heeft er niets mee te maken dat de leden op de een of andere manier omgekocht zijn of in zakelijk opzicht afhankelijk van de makers van Lincoln. Smaken verschillen nu eenmaal.

    Je 'visie' verraadt nog steeds een erg simplistische kijk op het hele gebeuren. Dat de makers van Lincoln hun film actief promoten onderscheidt ze in geen enkel opzicht van andere filmmakers. Dat levert hoogstens aandacht op, maar een kwestie van stemmen kopen is er niet bij. Bij de Golden Globes is dat in het verleden wel eens anders gebleken. Daar werden Golden Globes toegekend terwijl de juryleden (die er bij de Oscars helemaal niet zijn) door de toekomstige winnaars op snoepreisjes e.d. werden vergast.

    En als je met je opmerking bedoelt dat de leden eerder kiezen voor een film die Amerikanen aanspreekt (in dat geval zou ik me toch aanleren je posts ietwat beter te onderbouwen dan alleen wat kreten te posten), dan lijkt me dat niet meer dan logisch. De BAFTA heeft een Brits tintje, bij de Cesars hebben de Franse films een streepje voor, enz. De Academy heeft niet voor niets een aparte prijs voor buitenlandse films. Wat niet betekent dat buitenlandse films niet in andere categorieën -inclusief beste film- aandacht kunnen krijgen. Hier speelt ook mee dat de leden van de Academy lang niet allemaal Amerikaans zijn.
    Laatst aangepast door mark t : 21-01-2013 om 15:26
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Je 'visie' verraadt nog steeds een erg simplistische kijk op het hele gebeuren.
    Jou manier van communiceren is simplistisch.
    Wat ik hier zeg heeft helemaal niks met simplisme te maken.
    1,000 leden zijn om te kopen,het zou vast niet zo zijn,maar ik vind in iedergeval wel weer heel 'typisch' dat juist Lincoln 12 nominaties krijgt,terwijl de film op geen enkel vlak innovatief is.

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Jou manier van communiceren is simplistisch.
    Wat ik hier zeg heeft helemaal niks met simplisme te maken.
    1,000 leden zijn om te kopen,het zou vast niet zo zijn,maar ik vind in iedergeval wel weer heel 'typisch' dat juist Lincoln 12 nominaties krijgt,terwijl de film op geen enkel vlak innovatief is.
    Baseer je nu je paranoia ophet feit dat je de film niet innovatief vindt?
    Dat laatste mag je mening zijn (er zijn velen die een andere menig over de film hebben, maar dat daargelaten) maar om dat als onderbouwing te gebruiken om een wel heel vergezocht scenario over de Academy te schetsen is toch wel....simpel...

  5. #80

    Standaard

    terwijl de film op geen enkel vlak innovatief is
    Misschien een idee om even te laten zien sinds wanneer 'innovatie' een criterium bij de Oscars is?

    (Patriottisme is ook niet bepaald een garantie op veel Oscars. Pearl Harbour, The Patriot, Miracle en War Horse werden nou niet echt overladen met nominaties....)

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    1,000 leden zijn om te kopen,het zou vast niet zo zijn,maar ik vind in iedergeval wel weer heel 'typisch' dat juist Lincoln 12 nominaties krijgt,terwijl de film op geen enkel vlak innovatief is.
    Zoals hierboven door rrrick en daarvoor ook al eens door mij opgemerkt, is kwaliteit niet afhankelijk van innovativiteit. Om de een of andere reden negeer je liever inhoudelijke argumenten om je eigen vooroordelen in stand te houden.

    Als ze volgens jou niet zijn omgekocht (wat me een zeer redelijke conclusie lijkt), waar zit hem dan dat typische in? Patriotisme, wat zoals rrrick terecht opmerkt in veel gevallen helemaal niet tot Oscarnominaties heeft geleid? Hoe verklaar je dan dat er (als we ons voor het gemak dan maar beperken tot de laatste tien jaar) amper een jaar is waar alleen al van de grote Oscars er niet minimaal één of twee naar niet-Amerikanen gaat? Vorig jaar heeft nota bene een Franse film 3 van de grote Oscars gewonnen (ondanks nomaties voor het nogal patriotistische War Horse) en het jaar daarvoor deed een Britse film hetzelfde. En als er twee naties zijn die de Amerikanen stelselmatig belachelijk maken in films, dan zijn het wel de Britten en de Fransen.

    Zou je nu je met feiten i.p.v. je onderbuik geconfronteerd wordt niet eens langzamerhand je vooroordeel moeten herzien? Anders kan het niet anders dan dat je je hekel aan een film probeert te rechtvaardigen met onzinnige argumenten i.p.v. dat je mening is gebaseerd op daadwerkelijke feiten. Je hebt natuurlijk het recht om je aan je eigen vooroordelen vast te klampen, maar dan lijkt het me verder overbodig om die in deze thread te blijven herhalen. Je hebt iets tegen de film. Fijn voor je, maar dat hebben we dan na één keer ook wel door.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #82

    Standaard

    Mark Wahlberg en Ted reiken Oscar uit



    Onlangs werd al aangekondigd dat Mark Wahlberg en Ted samen te zien zouden te zijn tijdens de Oscars, maar nu is ook bekend in welke capaciteit: de twee zullen samen een Oscar uitreiken!

    Aldus producenten Craig Zadan en Neil Moran:

    "We are happy to make it possible for Mark and Ted to make their debut appearance on the Oscar stage, And we won't deny that Ted used his pull with our host to get himself the booking."

    Wahlberg en Ted speelden samen in de meest succesvolle comedy van 2012, Ted, die nu ook de meest financieel succesvolle R-rated comedy ooit is.

    "I'm excited to present an Oscar with Mark Wahlberg," zei Ted. "I'm spending the next month learning to pronounce 'Quvenzhané.'"

    De Oscars worden op zondag 24 februari uitgereikt in het Dolby Theatre in Hollywood en worden gepresenteerd door Seth McFarlane. Het prijzencircus wordt uitgezonden in meer dan 225 landen.

    Bron : Filmtotaal.nl

  8. #83

    Standaard

    Nog een paar dagen te gaan, durven jullie al voorspellingen te doen? Hoeveel van de genomineerden hebben jullie gezien? Ik heb alle grote films inmiddels gekeken en begin wel een gevoel te krijgen van wie er gaan winnen, maar het is dit jaar wel lastiger dan voorgaande edities...

    Voor de geïnteresseerden heb ik een Oscarpoule opgezet waar je je voorspellingen kan doen, en je kan er tevens UBB-code laten genereren waarmee je je keuzes eenvoudig kan delen op bijvoorbeeld dit forum. Mijn voorspellingen volgen uiteraard ook

    Overigens wel jammer dat ik voor de uitzending uit moet wijken naar het huis van een vriend; Film1 zendt die nacht gratis uit, maar dit is niet te bekijken via XS4all.

  9. #84

    Standaard

    Bij wijze van voorproefje, een compilatie van alle films die met een Oscar voor beste film naar huis mochten.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #85

    Standaard

    Bij UPC komt het op de Zender van de Maand (Sport 1), dus ik ben erbij !

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bij UPC komt het op de Zender van de Maand (Sport 1), dus ik ben erbij !
    Dat is zo jammer bij XS4all: daar is Sport1 nu ook zender van de maand, maar omdat ze geen Film1 aanbieden schakelen ze om 23:00 niet over naar de Oscars

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ram0n Bekijk bericht
    Dat is zo jammer bij XS4all: daar is Sport1 nu ook zender van de maand, maar omdat ze geen Film1 aanbieden schakelen ze om 23:00 niet over naar de Oscars
    Op Film1 staat dit te lezen:

    Zender van de Maand
    De aanbieders van digitale kabeltelevisie brengen (samen met CanalDigitaal en KPN I-TV) maandelijks een speciale zender onder de aandacht via het gratis etalagekanaal Zender van de Maand. En in februari is dat Sport1.

    In de nacht van zondag 24 op maandag 25 februari zal de uitreiking van de Oscars niet alleen op Film1, maar tevens op Sport1 worden vertoond en is dus ook te zien via Zender van de Maand.

    Waar vind ik de Zender van de Maand?
    UPC: kanaal 13
    Ziggo: kanaal 12
    KPN (I-TV): kanaal 20
    Delta: kanaal 62
    Caiway: kanaal 55 (Evenementenkanaal)
    CanalDigitaal: 13
    KabelNoord: kanaal 13
    Als ik bovenstaande informatie lees dan wordt de uitreiking ook op Sport1 uitgezonden, dus zou je deze moeten kunnen zien.

  13. #88

    Standaard

    Dat was ook mijn eerste gedachte, maar volgens Film1 zelf zal het niet te zien zijn bij XS4all. Helaas, maar ik heb wel uitwijkmogelijkheden

    Enkele grote categorieën lijken dit jaar wel vast te liggen, maar ik ben erg benieuwd naar beste regisseur. Dat kan nog een lastige worden bij gebrek aan een nominatie voor Affleck...

  14. #89

    Standaard

    Wie deze week HUMO koopt, krijgt daar gratis de DVD van het oscargenomineerde (2013) "Dood van een Schaduw" bij, de Belgische kortfilm.

  15. #90

    Standaard

    Wordt het in België enkel weer uitgezonden op Prime? Belgacomklanten krijgen weer niets te zien?

  16. #91

    Standaard

    Ik zal hier mijn voorspellingen even plaatsen,van die ik denk dat ze gaan winnen en waarvan ik wil dat ze winnen

    Denk.

    Beste Film: Lincoln
    Beste Acteur: Daniel-Day Lewis
    Beste Actrice: Emmanuelle Riva
    Beste Mannelijke Bijrol: Robert De Niro
    Beste Vrouwelijke Bijrol: Anne Hathaway
    Beste Animatie: Wreck-it Ralph
    Cinematografie: Life of Pi
    Regiseur: Steven Spielberg

    Wil

    Beste Film: Django Unchained
    Beste Acteur: Joaquin Phoenix
    Beste Actrice: Jennifer Lawrence
    Beste Mannelijke Bijrol: Robert De Niro
    Beste Vrouwlijke Bijrol: Amy Adams
    Cinematografie: Django Unchained
    Regiseur: David O. Russell

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom91 Bekijk bericht
    Wordt het in België enkel weer uitgezonden op Prime? Belgacomklanten krijgen weer niets te zien?
    Spijtig dat Belgacomklanten telkens in de kou worden gezet.
    Hopelijk vindt ik ergens een livestream.
    BD (1243) What i Watch

  18. #93

    Standaard

    @ Batmotor
    Dan volg ik even je voorbeeld...

    Denk.

    Beste Film: Argo
    Beste Acteur: Daniel-Day Lewis
    Beste Actrice: Emmanuelle Riva
    Beste Mannelijke Bijrol: Tommy Lee Jones
    Beste Vrouwelijke Bijrol: Anne Hathaway
    Beste Animatie: Paranorman
    Cinematografie: Anna Karenina
    Soundtrack : Skyfall
    Song: Skyfall
    Montage : Argo of Life of Pi
    Regiseur: Steven Spielberg

    Wil

    Beste Film: Argo
    Beste Acteur: Joaquin Phoenix
    Beste Actrice: Jessica Chastain
    Beste Mannelijke Bijrol: Alan Arkin
    Beste Vrouwlijke Bijrol: Amy Adams
    Animatie : Brave
    Cinematografie: Skyfall (zonder twijfel!!)
    Soundtrack : Skyfall
    Song: Skyfall
    Montage : Argo
    Regisseur: David O. Russel

  19. #94

    Standaard

    Lang niet alles gezien, net nog wel op de valreep Beasts of the Southern Wild. Prachtige film, Quvenzhané Wallis mag het beeldje mee naar huis nemen.

  20. #95

    Standaard

    En mooi dus geen Oscars via de zender van de maand bij KPN en XS4All, ondanks dat ze die zelfs hebben toegevoegd aan eerdergenoemde blogpost van Film1. Zit nu bij familie met Ziggo, toch irritant.

    Mijn voorspellingen zijn als volgt:

    Beste Film
    Argo
    Beste Acteur in een Hoofdrol
    Daniel Day-Lewis (Lincoln)
    Beste Actrice in een Hoofdrol
    Jennifer Lawrence (Silver linings playbook)
    Beste Acteur in een Bijrol
    Tommy Lee Jones (Lincoln)
    Beste Actrice in een Bijrol
    Anne Hathaway (Les misérables)
    Beste Animatiefilm
    Wreck-it Ralph
    Beste Productiedesign
    Les misérables
    Beste Camerawerk
    Life of Pi
    Beste Kostuums
    Anna Karenina
    Beste Documentaire
    Searching for sugar man
    Beste Korte Documentaire
    Mondays at racine
    Beste Montage
    Argo
    Beste Buitenlandse Film
    Amour
    Beste Make-up
    Les misérables
    Beste Originele Muziek
    Life of Pi
    Beste Originele Nummer
    Skyfall (Skyfall)
    Beste Korte Animatiefilm
    Paperman
    Beste Korte Film
    Curfew
    Beste Geluidsmontage
    Skyfall
    Beste Geluidsmix
    Les misérables
    Beste Visuele Effecten
    Life of Pi
    Beste Bewerkte Scenario
    Argo
    Beste Originele Scenario
    Amour
    Beste Regie
    Steven Spielberg (Lincoln)

  21. #96

    Standaard

    Ik zit er weer klaar voor! Heb er erg veel zin, mijn voorspellingen zijn als volgt:

    Beste Film: Argo
    Beste Regisseur: Steven Spielberg
    Beste Acteur: Daniel-Day Lewis
    Beste Actrice: Jessica Chastain
    Beste Mannelijke Bijrol: Christoph Waltz (deze vind ik erg lastig)
    Beste Vrouwelijke Bijrol: Anne Hathaway
    Beste Originele Scenario: Zero Dark Thirty
    Beste Bewerkte Scenario: Argo

  22. #97

    Standaard

    Winnaars per categorie:
    Beste Film: Argo
    Beste Regisseur: Ang Lee voor Life of Pi
    Beste Acteur in een Hoofdrol: Daniel-Day Lewis voor Lincoln
    Beste Actrice in een Hoofdrol: Jennifer Lawrence voor Silver Linings Playbook
    Beste Acteur in een Bijrol: Christoph Waltz voor Django Unchained
    Beste Actrice in een Bijrol: Anne Hathaway voor Les Misérables
    Beste Originele Scenario: Django Unchained
    Beste Bewerkte Scenario: Argo
    Beste Animatiefilm: Brave
    Beste Buitenlandse Film: Amour
    Beste Documentaire: Searching for Sugar Man
    Beste Korte Documentaire: Innocente
    Beste Korte Film: Curfew
    Beste Korte Animatiefilm: Paperman
    Beste Score: Life of Pi
    Beste Lied: Skyfall
    Beste Geluidsmontage: Skyfall en Zero Dark Thirty
    Beste Geluidsmix: Les Misérables
    Beste Productieontwerp: Lincoln
    Beste Cinematografie: Life of Pi
    Beste Make-up en Haar: Les Misérables
    Beste Kostuumontwerp: Anna Karenina
    Beste Filmmontage: Argo
    Beste Visuele Effecten: Life of Pi

    Ranglijst winnaars:
    1. Life of Pi (4)
    2-3. Argo (3), Les Misérables (3)
    4-6. Django Unchained (2), Lincoln (2), Skyfall (2)

  23. #98

    Standaard

    Argo beste film, beste Filmmontage en bewerkte Scenario man ik heb deze film naar een kwartier uitgezet het was niet aan te zien om koppijn van te krijgen zo *** gemonteerd wat een giller is dit. Maar het ergste is straks gaat iedereen dat doen en gebeurt mij nu al te veel *** academy awards.

  24. #99

    Standaard

    Veel terechte winnaars, al vind ik de oscar voor Brave echt een aanfluiting. Dat was toch wel één van de slechtste animatiefilms die ik dit jaar aan heb mogen gluren.


  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Veel terechte winnaars, al vind ik de oscar voor Brave echt een aanfluiting. Dat was toch wel één van de slechtste animatiefilms die ik dit jaar aan heb mogen gluren.
    Mee eens Brave kon mij totaal niet boeien ik heb hem dus ook niet uitgekeken. Ik vind lang niet alle Pixar's goed en een aankoop waard maar ik vermaak in algemeen tot op zeker hoogte. Dit had ik niet verwacht van Pixar. Shame on you.

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •