De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: subwoofer instellen

  1. #1

    Standaard subwoofer instellen

    Zo net mijn homecinema geinstalleerd.

    Kef 2005.2 + subwoofer PSW2010
    Denon AVR 1611

    Auto setup voor de boxen. Alleen de subwoofer wil niet bepaald meewerken.
    Groen lampje brand staat op manual ingesteld, cinema, kabel zit erin etc.
    Wat zou een mogelijk punje zijn wat ik heb vergeten?

    Verder vraag ik mij af wat is een redelijke setting van phase en crossover?
    Ben nogal lerend type, gezien ik voor het eerst een set als deze moet afstellen. Eerste keer betekend vaak veel tijd kwijt om het optimaal te krijgen.

    Mocht je me een zet kunnen geven zou dat heel fijn zijn

  2. #2

    Standaard

    Phase in eerste instantie gewoon op 0 laten staan. Crossover op de subwoofer zelf volledig opendraaien. In het setup menu van je receiver stel je deze in eerste instantie in op 80Hz. Als je dan merkt dat er een gat in de weergave zit van de speakers naar de sub, dan kun je de crossover eventueel hoger instellen (bijv. 100Hz).
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Het komt wel eens voor dat een 'auto-setup' er voor zorgt dat het 'bass-management van de receiver niet goed ingesteld wordt. In de meeste gevallen wordt dit dan veroorzaakt door het beperkt bereik van de meet-microfoon of een verkeerde instelling bij de sub. Om deze zelf in te stellen, heeft Peter Porrio je een goede tip gegeven. Voor de rest kun je het beste zelf gaan experimenteren door de sub bvb op verschillende plaatsen neer te zetten om te horen welke invloed de werking van de akoestiek op de weergave heeft. Je kunt op deze manier zelf leren hoe je jouw apparatuur het beste kunt plaatsen en instellen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •