De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 720p 600Hz plasma VS. 1080p 60hz LCD?

    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds kort een krachtige laptop en doe hierdoor niets meer met mijn desktop. Deze staat dus in de verkoop. Ik wil van het geld een begin maken een mooie home theater opstelling. De PC zal ongeveer €400,- opbrengen. Niet genoeg dus om ineens een mooie TV en een dik geluids systeem te kunnen betalen. Ik wil daarom met de TV beginnen.
    Nu is het zo dat binnen mijn budget van 400- 450 euro best wat mooie plasma schermen te krijgen zijn. Alleen hebben die allemaal een resolutie van 1024x768. Daar staat wel weer die 600Hz tegenover.

    Ik zit dus een beetje te twijfelen of ik voor een 1080p LCD met 60Hz moet gaan of een plasma die niet full hd is maar wel met 600hz, die overigens ook nog een maatje groter is.

    Ik zal niet zo heel ver van het scherm af zitten. Tussen de 1,80m en de 2,00m.

    Iemand advies of ervaringen?

    - Sander

  2. #2

    Standaard

    bij een niet full hd tv komt de verhouding van je beeld niet tot z'n recht

    maar 400 euro is wel erg weinig voor een fatsoenlijk scherm hoor

  3. #3

    Standaard

    Je bent in ieder geval weinig met een HD-ready (niet full HD), zeker op die kijkafstand.

    Ga voor FULL-HD. Zoals je ongetwijfeld in talloze andere topics kan nalezen, is die 600Hz eerder bijkomstig en niet van groot belang. Verder gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de plasma-techniek, maar dat is een oneindige discussie die pagina's lang kan aanslepen.

    Mijn tip : Ga zelf kijken en vergelijken bij een speciaalzaak. Vraag desnoods om op beide eens digitale TV en blu-ray te mogen aanschouwen, met de juiste bekabeling. Wees gerust kieskeurig. Je budget is wel wat aan de krappe kant, dus een FULL HD plasma ga je sowieso mogen schrappen, vrees ik.

  4. #4

    Standaard

    Klopt dat mijn budget nogal krap is, maar dat is niet anders. Het studentenleven is nou eenmaal vrij duur.

    Ik weet dat een full hd plasma scherm buiten mijn budget licht, vandaar dat ik zit te twijfelen tussen een hd ready plasma scherm of een full hd lcd scherm.

    Ik ga binnenkort maar gewoon eens een keertje kijken in electronica zaak.

    Bedankt voor jullie input!

  5. #5

    Standaard

    Ik zou dan sowieso de plasma (desondanks) laten vallen en voor FULL HD gaan. Maar dat is hoe ik het zie.

  6. #6

    Standaard

    I heb zelf al jaren een 37" HD ready plasma en vind deze nog steeds veel beter dan de meeste full hd LCD's/LED's.
    Er is natuurlijk meer dan alleen resolutie, is ook erg smaak afhankelijk of je plasma of lcd mooier vindt.
    Vind je plasma zoals ik mooier dan LCD, dan is resolutie ondergeschikt aan de rest.

    Dus is het het beste om zelf te gaan kijken wat je mooier vind, en niet van te voren al een systeem af te voeren op 1 onderdeel.

  7. #7

    Standaard

    Is onderstaand niets voor je? (beide FULL HD)

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/panasonic/tx-p42ut50/prijzen/bezorgen/1047059/#prijzen

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/l...49139/#prijzen

    Dan zou ik als ik jou was een paar maandjes wachten en die 150 euro bijsparen.
    Laatst aangepast door Stephan Nobelen : 28-09-2012 om 09:31
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Is onderstaand niets voor je? (beide FULL HD)

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/panasonic/tx-p42ut50/prijzen/bezorgen/1047059/#prijzen

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/l...49139/#prijzen

    Dan zou ik als ik jou was een paar maandjes wachten en die 150 euro bijsparen.
    Dat is denk ik wel een goed plan. Een vriend van mij heeft een tijd geleden ook een plasma aangeschaft (ook hd ready en 600Hz) en ik moet zeggen dat ik dat toch wel een stuk mooier vind dan de lcd die wij beneden hebben staan. Dit gaat echter niet helemaal op omdat die lcd aanzienlijk ouder is en ook niet full hd.

    Die Panasonic lijkt me wel wat, 50 inch is een beetje overkill voor mijn kijkafstand denk ik.

    Ik heb zelf ook nog eventjes rondgekeken en kwam uit op iets als dit: http://www.kieskeurig.nl/led_tv/sams...orgen/1059259/
    dat ligt ok nog eens binnen mijn budget.

    Ik denk dat die Panasonic plasma de beste beslissing is. Ik ben nogal ongeduldig met dit soort dingen en neem vaak overhaaste beslissingen. Maar tot eind oktober wachten moet wel lukken!

  9. #9

    Standaard

    maar is het ook niet zo dat de bekende mankementen van plasma juist bij die goedkope televisies nog aanwezig zijn?

    het lijkt mij verstandiger om een lcd te kopen (geen led) en dan te kiezen voor een merk of type die zich richten op het beeld en niet die meuk eromheen

    sharp for instance

  10. #10

    Standaard

    Welke bekende mankementen heb je het dan over?

    als het deze mankementen betreft:
    http://ezinearticles.com/?The-Top-3-...-TVs&id=157378

    1. niet van toepassing in NL
    2. Ook al enigszins achterhaald, maar inspelen kan natuurlijk geen kwaad
    3. achterhaald.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  11. #11

    Standaard

    niks is achterhaald. het heeft natuurlijk een reden waarom er plasma's zijn van 400 euro en 4000 euro.

    Tevens lijkt het mij wel wenselijk als je hd hebt en hd ready gebruikt, zal dan 720p zijn denk ik? Dat je dus een hd filmpje meer pixels propt in een kleinere resolutie.

    Dit kan gewoon niet anders dan een vertekening creëren.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht

    Dit kan gewoon niet anders dan een vertekening creëren.
    Ik kan niet anders dan het helemaal hier mee eens zijn!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door densen Bekijk bericht
    I heb zelf al jaren een 37" HD ready plasma en vind deze nog steeds veel beter dan de meeste full hd LCD's/LED's.
    Er is natuurlijk meer dan alleen resolutie, is ook erg smaak afhankelijk of je plasma of lcd mooier vindt.
    Vind je plasma zoals ik mooier dan LCD, dan is resolutie ondergeschikt aan de rest.

    Dus is het het beste om zelf te gaan kijken wat je mooier vind, en niet van te voren al een systeem af te voeren op 1 onderdeel.
    Idem. Heb al jaren een 37-inch Panasonic plasma (HD Ready) en het beeld is nog steeds fabuleus, vooral met Blu-rays. Zeer scherp, mooie zwartwaarden, zeer fraaie kleuren. De Full HD LCD in de slaapkamer (van LG) is wat dat betreft een stuk minder. Net als bij plasma's krijg je ook bij LED/LCD's bij de duurdere modellen een betere beeldkwaliteit dan bij de goedkopere. Grootste manco bij de goedkopere LED/LCD's vind ik de matige kijkhoek, het harde contrast zonder enige dieptewerking en de bewegingsonscherpte.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •