De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe versterker + speakers

    Sinds kort ben ik erachter dat mijn versterker toe is aan vervanging. (signaal komt vaak niet door en bij 1 uitgang als er wel een signaal is dan valt het beeld telkens een seconde weg)
    Ik ben zelf al aan het zoeken en heb er een paar op het oog:
    http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/h...F0_F21_721490/

    http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/h...F0_F21_718844/

    http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/h...F0_F21_722112/

    Alleen bij die van Sony heb ik toch een paar vraagtekens.
    Het is een 7.1 receiver dus ik kan met de tijd als ik wil een 7.1 speaker set kopen (zit 5.1 bij) Maar ik merkte dat er geen subwoofer bijzit. Dit is wat er op de site staat:
    Luidsprekers
    De set wordt geleverd met twee stijlvolle zuilluidsprekers, middenluidspreker en twee surround-luidsprekers. De luidsprekers zijn voorzien van Nano-fine tweeters van 2,5 cm die de geluidsweergave aanzienlijk gedetailleerd weergeven. De midrange-drivers van 8 cm en de midbass-drivers van 16 cm in de zuilluidsprekers zijn uitgerust met de Kevlar HOP-technologie (Highly Oriented Polyolefin) voor een verbeterde capaciteit en geluidskwaliteit. De zuilen bevatten bass reflex wat zorgt voor een diepe bass. Hierdoor is een subwoofer niet nodig is.
    Nu heb ik al gegoogled, maar geen uitleg wat ik echt begrijp.
    Ik vraag me af of zon set zonder woofer nut heeft, of dat ik beter wat meer kan besteden voor een set met woofer.

    Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Als jouw huidige versterker/receiver jonger is dan 5 jaar, kun je deze misschien beter eerst na laten kijken. Het probleem wat jij met jouw huidige versterker hebt lijkt nl. op een defekt wat misschien makkelijk verholpen kan worden.

    Zo niet, dan hoef je in principe alleen dat toestel te vervangen en zou je gebruik kunnen maken van jouw huidige luidsprekers. Op deze manier zou je geld kunnen besparen of voor een model kunnen kiezen met wat meer mogelijkheden en beter past bij jouw huidige of toekomstige luidsprekers.

    Wil je ondanks deze info toch de hele set vervangen, dan lijkt me verstandiger om zelf te gaan kijken en luisteren. Je kunt dan zelf horen wat het nut van een aktieve sub is en zelf beoordelen of een set bij jou past.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Nou, mijn set (onkyo HT-R370) is misschien iets meer dan 2 jaar oud, met een passieve sub.
    En ik kan idd ook gaan kijken voor een versterker/receiver, maar dan moet ik maar toevallig weten of er een is die bij mijn speakers passen die bij mijn onkyo zaten. Daar had ik het een aantal maanden geleden ook al over op dit forum (alleen toen was het niet echt nodig voor vervanging) en toen werd mij ook verteld dat niet iedere versterker/reciever op alle speakers passen, als ik het goed had vanwege de sub en de ohm van de speakers.

  4. #4

    Standaard

    oke, ik ben op zoek gegaan naar een versterker ipv een complete set en ik heb er 2 op het oog.
    http://www.bcc.nl/pioneer-vsx322k-zw.html
    http://www.bol.com/nl/p/sony-str-dh5...TWE00202000099

    Het liefst ga ik voor de sony, vanwege de prijs en het feit dat deze 7.1 kanalen heeft (misschien voor in de toekomst handig). Alleen had ik gelezen dat de Sony 8 ohm speakers nodig heeft terwijl mijn speakers 6 ohm zijn. En ik had juist gelezen dat hoe lager de ohm hoe beter (weet niet of dit waar is) Kleine kans dat ik dan mijn speakers opblaas, maar alles kan.
    En dan zit ik nog met mijn passieve sub. Kan ik deze er (voorlopig) op aansluiten en dan later een andere (actieve) sub kopen?
    (Deze vraag was voor beide versterkers bedoeld)

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat het beter is om eerst de huidige na te laten kijken, omdat deze eigenlijk te jong is om te vervangen en daarbij mogelijk aanspraak kunt maken op de garantie op basis van de economische levensduur of coulance-regeling.

    Wanneer je besluit om de receiver te vervangen moet je ook de sub vervangen bvb door de SKW-208 van Onkyo. Voor wat betreft de luidsprekers is het idd wat lastiger, omdat deze zowel kwa klank als specs bij de receiver moeten passen voor een optimale weergave. In jouw geval zijn dit sateliet-formaat luidsprekers die niet veel vermogen vragen en een normale impedantie (tussen 6 en 8 Ohm) hebben. Je hoeft daardoor dus niet op de specs te letten. Waar je wel op hoeft te letten zijn de klank-eigenschappen en daarvoor zul je moeten gaan luisteren of een receiver moeten kiezen die voorzien is van een 'auto-setup'. Hiermee kan de weergave dan aangepast worden op de karakteristiek van de luidsprekers en de eigenschappen van de akoestiek.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    oke, dat wist ik dus niet, ik dacht dat ik maar 2 jaar garantie had.

    Wbt de sub, als ik deze er ook nog eens bij moet kopen, kan ik net zo goed een hele set halen dan ben ik bijna hetzelfde kwijt (als laten nakijken en repareren niet gaat)

  7. #7

    Standaard

    Het grootste voordeel van losse delen is dat je niet de hele set hoeft te vervangen als er iets defect is. Als de luidsprekers nog goed zijn en je een aktieve sub zou hebben, hoefde je dan dus alleen de receiver te vervangen en zou je in principe dus ook voor een wat duurder model kunnen kiezen zoals bvb de STR-DH730 i.p.v. de STR-DH520 van Sony. Op deze manier wordt het dus niet alleen vervangen, maar ook 'upgraden'.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    oke, maar hoezo is dit upgraden? Voor een nieuwer duurder model gaan met een usb aansluiting (die ik niet nodig heb) en 85 watt terwijl de oudere goedkopere model 100 watt is

    Ik weet dat losse onderdelen vaker beter is, daarom ben ik ook niet aan het kijken voor 1 met ingebouwde speler (heb al een speler dus dat vond ik toch al niet nuttig)
    Maar wat ik weer een voordeel vind als je een set koopt (versterker, sub en speakers) dat je nergens op hoeft te letten wbt de speakers en sub, of dat wel allemaal past.

  9. #9

    Standaard

    Volgens de gebruiksaanwijzingen is het continu uitgangsvermogen van de 730 bij modellen voor Europa hetzelfde als van de 520. De specs die voor vergelijkingen worden gebruikt kloppen dus niet altijd.

    Een model als de 730 zal naast meer mogelijkheden ook een betere signaal-verwerking hebben dan de 520. Daarnaast ziet de 730 er door het nieuwe ontwerp er ook degelijker uit en is het prijsverschil heel klein.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    true, kwa prijs is het idd erg klein, maar ik denk toch dat ik voor een hele set ga, vanwege de sub. Dan ben ik voor een hele set toch goedkoper uit (had er al een gezien voor 314,95)
    En ik ben er net achter gekomen dat ik de bon niet meer heb, dus garantie heb ik zowiezo niet meer

  11. #11

    Standaard

    Veel winkels bewaren kopiën van aankoopbonnen waar meestal ook naam en adresgegevens op staan. Hierdoor zou je ook zonder bon nog aanspraak kunnen maken op garantie. Informeer daarvoor bij de winkel waar je de Onkyo gekocht hebt en laat het toestel daarna eerst onderzoeken om te te kunnen bepalen op reparatie zinvol is.

    Zo niet, dan kun je alsnog besluiten om de receiver, de sub en evt. de luidsprekers te vervangen.

    Ik hoop voor jou dat deze dan wel een aktieve sub heeft zo dat je dan eindelijk kunt gaan 'upgraden'.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Dat zou idd wel mooi zijn, heb al een paar mooise sets gezien, tussen 289,- en 369,- maar dan ging ik naar een foto van de achterkant kijken en je raad het vast wel: passief

    Dus ff verder kijken

  13. #13

    Standaard

    Ik heb verder gekeken en nagedacht: In principe word ik niet warm of koud of de sub actief of passief is. Mijn huidige set heeft een passieve sub en nooit problemen mee gehad (ik vond het wel best) Maar dat was mijn eerste set, dus een beetje een instap model. Nergens kan ik iets vinden of passief wel te doen is, alleen heel veel voordelen wb actief. Dus heb ik lijstjes gemaakt met de info die ik nodig heb (eigen voorkeur) en als ik ga voor actief zijn dit mijn opties:
    Yamaha YHT-298 + BD-S473 5.1 3D Home cinema set met blu-ray speler (speler zit er los bij) €399,-
    Of zelf gecombineerd van 2 verschillende sites
    PIONEER VSX322K- (5.1 receiver) - €199,-
    Pioneer S-HS100 (5.1 speakers) - €152,-
    samen €351,-
    (Mijn voorkeuren waren trouwens ARC, 3D, min. 5.1. Later toch toegevoegd actief)
    ps. ik ga toch nog ff kijken voor alleen een losse sub
    Laatst aangepast door MissShadows : 03-10-2012 om 10:17

  14. #14

    Standaard

    oke heb gekeken voor een losse sub en dit is mijn uitkomst:
    - versterker: PIONEER VSX322K €199,-
    Sub: Onkyo SKW-208 Zilver €121,- of zwart €132,- (zoals je al had verteld met een link)
    Samen totaal: €320,-/€331,- ex verzendkosten
    of:
    - versterker: PIONEER VSX322K €199,-
    Sub: YAMAHA Subwoofer actief YST-SW012 zwart €90,50
    Samen total: €289,50 Ex verzendkosten
    Maar ik had gelezen dat de yamaha maar 75 hrz is, ik neem aan dat dat dan geen goed idee is?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    Maar ik had gelezen dat de yamaha maar 75 hrz is, ik neem aan dat dat dan geen goed idee is?
    Het kan zijn dat dit de laagste cross-over is die je bij de sub kan instellen, maar dat maakt voor de weergave niet veel uit. Bij gebruik van een meer-kanaals receiver wordt de cross-over bijna altijd geregeld door de receiver en moet je de sub daarom op de hoogste frekwentie instellen als deze niet te passeren is. Alle frekwenties onder de ingestelde cross-over zijn en LFE's, zullen dan gewoon door de sub weergegeven worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard

    ik heb nog eens zitten kijken naar die Yamaha (over 75 hrz was btw een review van een klant van die site) maar op bcc.nl staat 28 - 200 Hz.
    Ik neem aan dat het geen problemen gaan geven icm een pioneer receiver en onkyo speakers (die ik dus nog heb)?

  17. #17

    Standaard

    Het enige wat voor problemen kan zorgen is de manier waarop de sub de akoestische ernergie (of het geluid) de kamer in stuurt. Niet ieder soort sub zal in iedere kamer hetzelfde klinken, omdat het nl. ook afhankelijk is van de plaats en de mogelijkheden in jouw situatie. Zet je een sub als die van Yamaha in een hoek of op een onzichtbare plaats, dan kan dit negatieve invloed hebben op de weergave en natuurlijk andersom voor een model als die van Onkyo.

    Kijk dus eerst goed waar je deze wilt en kunt plaatsen en aan welke kant deze dan de meeste ruimte heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #18

    Standaard

    Doordat mijn tv kast het had begeven deze week, heb ik mijn receiver op een kastje gezet en mijn huidige sub erin (is van de achterkant open, plus nog wat ruimte voor de bas)

  19. #19

    Standaard

    Als je de sub in een kast wilt plaatsen, kun je misschien beter die van Onkyo nemen. Die heeft nl. de poort aan de voorkant.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    Ja idd, ik dacht toch al dat de onkyo beter bij mijn speakers zou passen (hetzelfde merk).
    Maar ik moet nog ff rondkijken en nog wat erbij sparen. In principe heeft het toch nog geen haast, ook al kan ik er (beter) geen apparaten via hdmi op aansluiten, hij geeft nog wel geluid via optische kabels. Iig erg bedankt voor de hulp, ik ga nog verder kijken, misschien dat er binnenkort een leuke aanbieding ergens is. Ik ben nu een stuk wijzer geworden en weet ik waar ik ongeveer naar moet kijken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •