Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp gevraagd bij nieuwe receiver uitzoeken

    Hallo,

    ik heb anderhalf jaar geleden mijn Onkyo 905 vervangen door de yamaha rx-v1067 en eigenlijk vanaf dat moment mis ik wel de power en zuiverheid die de onkyo wel had. Het is ook een duurdere receiver dus niet eerlijk. Maar techniek gaat vooruit dus wil ik kijken voor een vervanger.

    mijn set up:

    Receiver: Yamaha RX-V1067
    Fronts: Wharfedale Diamond 9.6 (gebi-amped)
    center: wharfedale Diamond 9.0cs
    rears: Wharfedale Diamond DFS Dipols
    Sub: JBL Northridge 250
    Blu ray speler: Oppo BD93EU

    mijn budget wat ik in gedachte had was ongeveer rond de 1000,-

    ik weet niet wat met mijn setup een verbetering zal zijn? Ik ben niet merk gebonden, zat te denken aan opties als: Yamaha en onkyo, (pioneer en denon misschien??) heb alleen ervaring met yamaha en onkyo en die is goed.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  2. #2

    Standaard

    ik twijfel momenteel tussen de Onkyo TX-NR3009, de Yamaha RX-v3067 en de Pioneer SC-LX75

    welke zou hier op zowel muzikaal als HT vlak het beste uitkomen?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Hallo,

    ik heb anderhalf jaar geleden mijn Onkyo 905 vervangen door de yamaha rx-v1067 en eigenlijk vanaf dat moment mis ik wel de power en zuiverheid die de onkyo wel had. Het is ook een duurdere receiver dus niet eerlijk. Maar techniek gaat vooruit dus wil ik kijken voor een vervanger.

    mijn set up:

    Receiver: Yamaha RX-V1067
    Fronts: Wharfedale Diamond 9.6 (gebi-amped)
    center: wharfedale Diamond 9.0cs
    rears: Wharfedale Diamond DFS Dipols
    Sub: JBL Northridge 250
    Blu ray speler: Oppo BD93EU

    mijn budget wat ik in gedachte had was ongeveer rond de 1000,-

    ik weet niet wat met mijn setup een verbetering zal zijn? Ik ben niet merk gebonden, zat te denken aan opties als: Yamaha en onkyo, (pioneer en denon misschien??) heb alleen ervaring met yamaha en onkyo en die is goed.
    Techniek gaat vooruit...... ja, mee eens, meer toeters en bellen erop, HDMI was vanaf het begin een in de haast op de markt gekwakte puinhoop met een hele berg kuren. Nu dan internet en steeds meer functie erbij, eigenlijk een beetje dom dat zo'n apparaat steeds meer zijn doel aan het voorbij schieten is..... Eigenlijk toch alleen zenders ontvangen, geluid decoderen en versterken, beeld switchen en voor de dure apparaten bewerken en dan doorsturen.

    Maar goed, in mijn beleving zou een receiver juist goed moeten versterken, een set speakers krachtig moeten kunnen aansturen zonder te vervormen en te kleuren

    Maar goed, ik wil niet afdwalen, denk dat je met de 905 een echt goede versterker had, met de Oppo erbij kon je ook 3D films met het HD geluid afspelen en had je eigenlijk alles wat je nodig had. De fabrikanten willen ons alleen maar hebberig hebben en doen voorkomen alsof het steeds beter wordt, helaas als ik zo de hedentendaagse recievers bekijk, wordt ik wel eens triest, weg degelijkheid, weg knappe voedingen..... het wordt er in mijn ogen juist niet beter op, eerder minder

    Zou op het moment niet eens weten wat ik zou willen kopen zo rond de duizend euro en heb er regelmatig aan gedacht om een 875, 876, 905 of 906 als reserve aan te schaffen op Marktplaats of zo......

    Techniek gaat vooruit, maar kijk uit, de kwaliteit gaat als ik zo om mij heen kijk, helaas achteruit.

    BTW, mis in je 2e post Denon en Marantz.... waarom zijn deze in jouw beleving niet meegenomen?
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ik heb anderhalf jaar geleden mijn Onkyo 905 vervangen door de yamaha rx-v1067 en eigenlijk vanaf dat moment mis ik wel de power en zuiverheid die de onkyo wel had. Het is ook een duurdere receiver dus niet eerlijk. Maar techniek gaat vooruit dus wil ik kijken voor een vervanger.
    Dat je de "power" mist kan ik me goed voorstellen. Het geluid van Yamaha is nl. van een ander soort dan dat van Onkyo. Om het soort geluid van een Onkyo uit een Yamaha te kunnen halen zou je andere luidsprekers moeten gebruiken en/of op een andere manier moeten luisteren. De "power" wordt door Onkyo dus voor iets anders gebruikt dan bij Yamaha.

    De "zuiverheid" wordt in de meeste gevallen bepaald door de signaal-verwerking en hoe goed de combinatie van receiver en luidspreker is, dus niet alleen de receiver. Je moet daarvoor dus goed weten wat de klankeigenschappen zijn van zowel de receivers als de luidsprekers. De enige manier waarop je daar achter kunt komen is door te gaan kijken, te luisteren en te gaan vergelijken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 02-10-2012 om 15:17
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Techniek gaat vooruit...... ja, mee eens, meer toeters en bellen erop, HDMI was vanaf het begin een in de haast op de markt gekwakte puinhoop met een hele berg kuren. Nu dan internet en steeds meer functie erbij, eigenlijk een beetje dom dat zo'n apparaat steeds meer zijn doel aan het voorbij schieten is..... Eigenlijk toch alleen zenders ontvangen, geluid decoderen en versterken, beeld switchen en voor de dure apparaten bewerken en dan doorsturen.

    Maar goed, in mijn beleving zou een receiver juist goed moeten versterken, een set speakers krachtig moeten kunnen aansturen zonder te vervormen en te kleuren

    Maar goed, ik wil niet afdwalen, denk dat je met de 905 een echt goede versterker had, met de Oppo erbij kon je ook 3D films met het HD geluid afspelen en had je eigenlijk alles wat je nodig had. De fabrikanten willen ons alleen maar hebberig hebben en doen voorkomen alsof het steeds beter wordt, helaas als ik zo de hedentendaagse recievers bekijk, wordt ik wel eens triest, weg degelijkheid, weg knappe voedingen..... het wordt er in mijn ogen juist niet beter op, eerder minder

    Zou op het moment niet eens weten wat ik zou willen kopen zo rond de duizend euro en heb er regelmatig aan gedacht om een 875, 876, 905 of 906 als reserve aan te schaffen op Marktplaats of zo......

    Techniek gaat vooruit, maar kijk uit, de kwaliteit gaat als ik zo om mij heen kijk, helaas achteruit.

    BTW, mis in je 2e post Denon en Marantz.... waarom zijn deze in jouw beleving niet meegenomen?

    ik had de oppo pas na de yamaha aangeschaft anders had ik hem misschien niet weggegaan me oude onkyo kwa geluid een superding. Vandaar dat ik een beetje neig naar de Onkyo TX-NR3009 kan een demo versie kopen voor 1000


    denon en marantz heb ik niet meegenomen zonder rede eigenlijk. Yamaha en onkyo receivers heb ik in het verleden gehad, pioneer hoor ik veel goede dingen over. Dus eigenlijk onbewust weggelaten denk ik
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat je de "power" mist kan ik me goed voorstellen. Het geluid van Yamaha is nl. van een ander soort dan dat van Onkyo. Om het soort geluid van een Onkyo uit een Yamaha te kunnen halen zou je andere luidsprekers moeten gebruiken en/of op een andere manier moeten luisteren. De "power" wordt door Onkyo dus voor iets anders gebruikt dan bij Yamaha.

    ik heb voor me onkyo, 3 yamaha receivers gehad in het verleden en was daar ook tevreden over (oa. de rxv2400, Rxv2600) en daar sprong de onkyo met mijn speakers bovenuit. misschien vandaar beetje hartzeer misschien dat ik daarom naar de TX-NR3009 neig
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #7

    Standaard

    Ik denk dat de LX-75 ook wel de moeite van het beluisteren waard zal zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    ik had de oppo pas na de yamaha aangeschaft anders had ik hem misschien niet weggegaan me oude onkyo kwa geluid een superding. Vandaar dat ik een beetje neig naar de Onkyo TX-NR3009 kan een demo versie kopen voor 1000


    denon en marantz heb ik niet meegenomen zonder rede eigenlijk. Yamaha en onkyo receivers heb ik in het verleden gehad, pioneer hoor ik veel goede dingen over. Dus eigenlijk onbewust weggelaten denk ik
    Oke, Denon...... heb er hier nog 1 in de kast staan, was mijn eerste DD5.1 receiver, heeft me 10 jaar zonder te haperen trouw gediend, was er altijd zeer te spreken over, samen met Marantz heb ik er een zwak voor, toch gekozen voor de Onkyo als opvolger ivm zeer goede review en prijs kwaliteitsverhouding, was toen de grote winnaar en tot op heden heb ik geen spijt van mijn Onkyo Sterker nog, zou niet weten welke hedendaagse receiver ik er voor in de plaats zou willen hebben, denk net zoiets als Claudio heeft met zijn vlaggeschip, het wordt er tegenwoordig niet beter op op het gebied waarom het uiteindelijk draait, veel toeters en bellen maar weinig wol..... als je begrijpt wat ik bedoel

    Vond de 1009 de opvolger van de 805(NIET de 806), de 3009 de opvolger van de 875/6 en de 5009 de opvolger van de 905/6 met dien verstande dat zij iets meer kanalen hebben, daarintegen vind het bedieningsgemak weer iets minder geworden van de 1000 series.

    Moeilijk om voor 1000 euro weer een waardige opvolger te vinden met de kwaliteiten die de 905/906 heeft/had, denk wel dat ik je probleem een beetje begrijp, zou het zoals gezegd zelf ook moeilijk vinden. Persoonlijk zou ik Marktplaats in de gaten houden en gaan voor een 875/6 of een 905/6 in goede staat(als het goed is betaal je daar ook veel minder voor en wat je er aan overhoud als reserve bewaren voor het geval er een dure kaart mee uitscheid), en geloof me ik weet dat als er iets stuk aan gaat er een reparatie van een aantal honderden euro's aan zou kunnen hangen, maar ze lijken het mij waard. Dan als 2e optie, niet het zogenaamde nieuwste van het nieuwste, die dingen zijn echt niet beter, en als je niet om toeters om bellen geeft is dat alleen maar mooi meegenomen, ik denk dan aan de overjarige dure modellen van oa Onkyo, Yamaha, Denon en Marantz voor een mooi prijsje, toen kwaliteit nog kwaliteit was, dus de wat duurdere modellen met enkel de opties die je echt nodig hebt uit de jaren 2010 of 2011....... maar wie ben ik

    Nieuwer is momenteel in mijn ogen echt niet beter, ik bekijk de nieuwste modellen wel eens meewarig en denk dan guttegut..... waar moet dat heen. Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel, een betere hulp als deze kan ik je niet geven en als tip...... kijk eens naar die iets oudere modelen en hoop dat er nog winkels zijn met minder verstand van zaken die ze voor een leuke prijs aan je kwijt willen.....
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    pioneer sc lx75
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    pioneer sc lx75
    Geen slechte tip Pioneer is in mijn ogen een beetje aan het terugkomen na een avontuur van rotzooi maken dat zij toch een aantal jaren hebben gedaan op audiogebied, met van die setjes waarbij schermpjes motorisch omhoogkwamen en andere vreemde modelfratsen waar ze enkel door hun naam veel geld mee dachten te kunnen gaan verdienen.

    Dat was jammer, want ze maakten toen echt troep

    Nu zijn ze hun leven weer aan het beteren, het is jouw lievelingsmerk, toch heb ik er zo mijn ideeën over, heb hier nog een CD wisselaar van ze staan, brokkie antiek dat waarschijnlijk wel zal aanspringen als ik het weer van "zolder" ga halen, maar vond het wel vreemd dat zij stopten met de beste plasma TV's Overigens, hun eerste CD-wisselaar was geen succes, maar nadat hij 2x was binnengebracht voor garantie is hij vervangen door de opvolger van dat toen haperende model.

    Wel vind ik dat zij de aller allerbeste autoradio's maakten, heb er een paar gehad, echt super, hoe ze nu zijn durf ik niet te zeggen, maar een aantal jaren geleden waren zij toch echt de top in mijn ogen Vonden de autokrakers waarschijnlijk ook, ben er zo ook 1 kwijtgeraakt

    Ze kunnen het dus wel

    Mmmm, als er niet al teveel plastic aanzit is het toch een overweging waard
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Waar baseer je dat nou op Herman dat de nieuwe receivers niet zo degelijk meer zijn?
    Pioneer timmert zeker aan de weg, net de BDP450 besteld, met Qdeo chip(ook gebruikt door Oppo) en mogelijkheid tot afspelen van SACD's met een adviesprijs van 349 euro!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oke, Denon...... heb er hier nog 1 in de kast staan, was mijn eerste DD5.1 receiver, heeft me 10 jaar zonder te haperen trouw gediend, was er altijd zeer te spreken over, samen met Marantz heb ik er een zwak voor, toch gekozen voor de Onkyo als opvolger ivm zeer goede review en prijs kwaliteitsverhouding, was toen de grote winnaar en tot op heden heb ik geen spijt van mijn Onkyo Sterker nog, zou niet weten welke hedendaagse receiver ik er voor in de plaats zou willen hebben, denk net zoiets als Claudio heeft met zijn vlaggeschip, het wordt er tegenwoordig niet beter op op het gebied waarom het uiteindelijk draait, veel toeters en bellen maar weinig wol..... als je begrijpt wat ik bedoel

    Vond de 1009 de opvolger van de 805(NIET de 806), de 3009 de opvolger van de 875/6 en de 5009 de opvolger van de 905/6 met dien verstande dat zij iets meer kanalen hebben, daarintegen vind het bedieningsgemak weer iets minder geworden van de 1000 series.

    Moeilijk om voor 1000 euro weer een waardige opvolger te vinden met de kwaliteiten die de 905/906 heeft/had, denk wel dat ik je probleem een beetje begrijp, zou het zoals gezegd zelf ook moeilijk vinden. Persoonlijk zou ik Marktplaats in de gaten houden en gaan voor een 875/6 of een 905/6 in goede staat(als het goed is betaal je daar ook veel minder voor en wat je er aan overhoud als reserve bewaren voor het geval er een dure kaart mee uitscheid), en geloof me ik weet dat als er iets stuk aan gaat er een reparatie van een aantal honderden euro's aan zou kunnen hangen, maar ze lijken het mij waard. Dan als 2e optie, niet het zogenaamde nieuwste van het nieuwste, die dingen zijn echt niet beter, en als je niet om toeters om bellen geeft is dat alleen maar mooi meegenomen, ik denk dan aan de overjarige dure modellen van oa Onkyo, Yamaha, Denon en Marantz voor een mooi prijsje, toen kwaliteit nog kwaliteit was, dus de wat duurdere modellen met enkel de opties die je echt nodig hebt uit de jaren 2010 of 2011....... maar wie ben ik

    Nieuwer is momenteel in mijn ogen echt niet beter, ik bekijk de nieuwste modellen wel eens meewarig en denk dan guttegut..... waar moet dat heen. Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel, een betere hulp als deze kan ik je niet geven en als tip...... kijk eens naar die iets oudere modelen en hoop dat er nog winkels zijn met minder verstand van zaken die ze voor een leuke prijs aan je kwijt willen.....

    het meeste van de toeters en bellen zal ik ook niet gebruiken hoor, maar hij moet bijvoorbeeld wel 3d signaal door kunnen geven voor me ps3 en oppo(ok de oppo kan ook wel met 2 kabels) maar vind wel handig maar 1 kabel naar me tv en de rest achterin de receiver heb dan ook 6 van me hdmi ingangen bezet aan de achterkant (voorheen 7 maar nu geen upc box meer maar ci+ heerlijk haha)

    verder denk ik toch dat de 3009 toch wel richting de 905 gaat die 3009 toen hij gelanceerd was, was nog duurder volgens mij zelfs dan de 905 destijds 2200,- ofzo

    want zoals het volgens mij nu eruit ziet:

    818=805
    1009=875
    3009=905
    5009=net stap boven huidige reeks met zijn 32 bits dacs etc prijsverhoudingen kloppen ook wel met de reeksen voorheen. Was wel enorm tevreden over de 905 maar heb nou eenmaal paar features nodig dus waaronder de 3d etc
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  13. #13

    Standaard

    vriend dvdpf,
    nou begrijp ik je niet meer helemaal
    pioneer maakt al jaren de beste recievers,
    vanaf de lx serie is er geen plastic meer te vinden,
    blurayspelers idemdito.
    hebben vroeger een naam opgebouwd met laserdiscspelers en hadden de beste dvd spelers.
    in het blad whathiffi staan de recievers al jarenlang op nr 1.
    wat denk je dan van de pioneer reciever susano lx 90 en de blurayspeler bdp lx91.
    begrijp daarom niet helemaal je antwoord van dat ze zijn terug aan het komen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  14. #14

    Standaard

    peptalk van die chip dat klopt zit namelijk ook in mijn lx 55.
    mooie spelers met als ik mij niet vergis dubbele hdmi.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Waar baseer je dat nou op Herman dat de nieuwe receivers niet zo degelijk meer zijn?
    Pioneer timmert zeker aan de weg, net de BDP450 besteld, met Qdeo chip(ook gebruikt door Oppo) en mogelijkheid tot afspelen van SACD's met een adviesprijs van 349 euro!!
    Kijk maar eens naar de afwerking, steeds meer plastic zoals voor de knoppen etc etc, ook besparingen op de voedingen, die worden steeds lichter en daarmee worden ook de receivers lichter. Het wordt over de hele linie wat lichter allemaal. Recessie? gewichtsbesparingen voor transportkosten, materiaalbesparingen voor rendement, ik weet het niet, maar ik krijg steeds meer het idee dat de levensduur van veel apparaten steeds minder wordt, helaas worden heel veel apparaten niet gemaakt met een redelijke levensduur. Kijk bijvoorbeeld naar je DVD speler, heb daarmee dezelfde ervaring, hij zal wat langer meegaan bij mensen die hem bijna niet gebruiken, maar bij de filmliefhebber houd die rommel er al veel te snel mee op. Ook lees je steeds vaker hoe snel een moderne TV alweer afgeschreven is, ik schrik er wel eens van, een goedkope TV 3 jaar en een wat duurdere 4 jaar..... nou ik kan daar niet vrolijk van worden.
    Ik denk dat je wel begrijpt met wat ik bedoel, vraag het ook de wat meer ervaren verkopers van het spul maar en wat zij zoal terugkrijgen, al zullen ze je niet altijd een eerlijk antwoord geven, de kassa moet rinkelen en ondanks dat ze soms dingen weten, verkopen ze het gewoon.....

    Het is met meer produkten allang zo, de wereld kan niet draaien op produkten die te lang meegaan, de schoorstenen moeten roken. Kijk maar eens naar geisers en CV ketels van vroeger en nu...... I rest my case
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    vriend dvdpf,
    nou begrijp ik je niet meer helemaal
    pioneer maakt al jaren de beste recievers,
    vanaf de lx serie is er geen plastic meer te vinden,
    blurayspelers idemdito.
    hebben vroeger een naam opgebouwd met laserdiscspelers en hadden de beste dvd spelers.
    in het blad whathiffi staan de recievers al jarenlang op nr 1.
    wat denk je dan van de pioneer reciever susano lx 90 en de blurayspeler bdp lx91.
    begrijp daarom niet helemaal je antwoord van dat ze zijn terug aan het komen.
    Vriend jamiev, ik weet dat je Pioneer in je hart gesloten hebt, maar we mogen best wel eerlijk zijn, slechte DVD spelers hebben ze niet gemaakt, maar ook niet altijd de beste. Pioneer heeft een tijdje echt troep op de markt gezet met van die alles in 1 design setjes waar de honden geen brood van lusten, ook nog eens met van die eigen aansluitingen..... waar overigens meer merken zich schuldig aan maakten. Zoals reeds verteld heb ik hier ook nog een CDwisselaar van ze staan, de opvolger van dacht ik deze:

    Was daarmee 1 van de eerste, dacht dat dat grapje me toen zo'n fl1600,-- had gekost, dat was toch wel een klein kapitaal in 1986. De magazijnen ervoor kostten toen ook zo rond de 100 gulden als ik mij dat goed herinner. Leuk ding, al zag hij al heel snel de CD's in het magazijn niet meer, de opvolger heb ik na een paar(mislukte) reparaties en een paar maandjes wachten van Pioneer gekregen..... Staat hier nog ergens, als ik hem weer eens tegenkom wil ik hem wel weer eens gaan aansluiten...

    Pioneer maakt dan nu al jaren weer hele goede receivers, maar laten we wel even met beide voetjes op de grond blijven Als ze echt de beste waren, dan hadden ze wel een groter marktaandeel gehad.

    De beste plasma TV's hadden ze met de Kuro's....... maar die plasma's hadden een prijskaartje waar een paard de hik van kreeg. Oke, ik begrijp best dat je trots op je lievelingsmerk bent, maar de beste ben je als je een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebt en dat is niet altijd het geval met de produkten van Pioneer

    De beste, ik zou niet één merk de beste durven te noemen, maar ik durf best wel op jouw mening af te gaan en een Pioneer te overwegen en als hij mij ook op het gebied van bedieningsgemak zou bevallen, dan zou ik er best 1 overwegen....... zo goed beste vriend?
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    bedankt voor alle tips van iedereen!

    ik ben na wikken en wegen toch maar voor de Onkyo TX-NR3009 gegaan. Morgen wordt hij bezorgd. Ben benieuwd. ik laat jullie mijn bevindingen meteen weten als hij ingesteld en aangesloten is
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    peptalk van die chip dat klopt zit namelijk ook in mijn lx 55.
    mooie spelers met als ik mij niet vergis dubbele hdmi.
    Zat ook in de Philips BDP9500 en zijn opvolgers, zeer goede upscaling en bij BD's die op andere spelers artefacten geven bij deze chip nergens last van.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ook lees je steeds vaker hoe snel een moderne TV alweer afgeschreven is, ik schrik er wel eens van, een goedkope TV 3 jaar en een wat duurdere 4 jaar..... nou ik kan daar niet vrolijk van worden.
    Ik denk dat je wel begrijpt met wat ik bedoel, vraag het ook de wat meer ervaren verkopers van het spul maar en wat zij zoal terugkrijgen, al zullen ze je niet altijd een eerlijk antwoord geven, de kassa moet rinkelen en ondanks dat ze soms dingen weten, verkopen ze het gewoon.....

    Het is met meer produkten allang zo, de wereld kan niet draaien op produkten die te lang meegaan, de schoorstenen moeten roken. Kijk maar eens naar geisers en CV ketels van vroeger en nu...... I rest my case
    Van die TV's is idd echt belachelijk,helemaal mee eens,je stopt hem toch niet in je broekzak...
    Ik begrijp wat je bedoelt, wilde het graag wat duidelijker uitgelegd hebben

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De beste, ik zou niet één merk de beste durven te noemen, maar ik durf best wel op jouw mening af te gaan en een Pioneer te overwegen en als hij mij ook op het gebied van bedieningsgemak zou bevallen, dan zou ik er best 1 overwegen....... zo goed beste vriend?
    Ik ben er ook van overtuigd dat vooral de receivers uit de wat duurdere LX serie en waarschijnlijk ook nog wel het tussenmodel de SC2022-K echt fantastische receivers zijn en de receivers uit de wat goedkopere VSX serie erg veel waar voor hun geld bieden.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #19

    Standaard

    Ik ben het voor de verandering helemaal met DVDPF eens:
    Je kunt beter een produkt kopen wat alleen de gangbare mogelijkheden, een zeer beperkte levensduur heeft en niet de weergave-kwaliteit kan bieden die je van een de(r)gelijk produkt mag verwachten. Die ovens, schepen, vrachtauto's en vliegtuigen zijn er niet voor niets.

    Lang leve de wegwerp-maatschappij.

    Gelukkig zijn er fabrikanten die nog wel modellen maken die degelijk zijn en voor een goede weergave kunnen zorgen, maar die vinden veel mensen vaak te duur(zaam).

    Ik hoop daarom dat TS nu wel lang plezier heeft van zijn aankoop en niet over een paar jaar weer wilt vervangen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-10-2012 om 15:00
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    bedankt voor alle tips van iedereen!

    ik ben na wikken en wegen toch maar voor de Onkyo TX-NR3009 gegaan. Morgen wordt hij bezorgd. Ben benieuwd. ik laat jullie mijn bevindingen meteen weten als hij ingesteld en aangesloten is
    Oh.... weet al weer de vergelijking, heb ik meer op het uitgestuurde vermogen gedaan, vandaar 875/6 vergeleken met de 3009. De 3009 heeft wel weer 2 eindtrappen meer en een paar extra toeters en bellen, maar het gaat uiteindelijk toch om de versterkers dacht ik en op het vermogen dat je krijgt wordt je net als in de autowereld op afgerekend

    Benieuwd naar je ervaringen, mis bij de 1000 serie toch wel het gemak van de directe kanaalkeuze en de volumeaanpassing daarvan op de AB, maar als je daar zelf niet veel gebruik van hebt gemaakt zul je dat wel niet missen. Kijk zelf afwisselend DVD TV series en film en BR's en dat scheelt heel vaak met de volumes van de achterkanalen die ik zodoende even snel naar eigen smaak kan aanpassen

    BTW, overweeg je met zoveel kanalen nog de stap te maken naar 7.1?
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Benieuwd naar je ervaringen, mis bij de 1000 serie toch wel het gemak van de directe kanaalkeuze en de volumeaanpassing daarvan op de AB, maar als je daar zelf niet veel gebruik van hebt gemaakt zul je dat wel niet missen. Kijk zelf afwisselend DVD TV series en film en BR's en dat scheelt heel vaak met de volumes van de achterkanalen die ik zodoende even snel naar eigen smaak kan aanpassen
    Daar moet je ook niet veel gebruik van willen maken, omdat dit ook toeters en bellen zijn die ten koste kunnen gaan van het genot.

    Neem dus gewoon de tijd om te experimenteren en te optimaliseren en je zult zien dat je dan meer plezier van jouw set hebt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oh.... weet al weer de vergelijking, heb ik meer op het uitgestuurde vermogen gedaan, vandaar 875/6 vergeleken met de 3009. De 3009 heeft wel weer 2 eindtrappen meer en een paar extra toeters en bellen, maar het gaat uiteindelijk toch om de versterkers dacht ik en op het vermogen dat je krijgt wordt je net als in de autowereld op afgerekend

    Benieuwd naar je ervaringen, mis bij de 1000 serie toch wel het gemak van de directe kanaalkeuze en de volumeaanpassing daarvan op de AB, maar als je daar zelf niet veel gebruik van hebt gemaakt zul je dat wel niet missen. Kijk zelf afwisselend DVD TV series en film en BR's en dat scheelt heel vaak met de volumes van de achterkanalen die ik zodoende even snel naar eigen smaak kan aanpassen

    BTW, overweeg je met zoveel kanalen nog de stap te maken naar 7.1?


    ik had dat bij me huidige receiver al overwogen aangezien die ook 7.2 is maar de zijspeakers kan ik niet goed plaatsen aangezien ik de linkerkant naast me bank een compleet venster / deur etc heb zonder stenen muur om de speakers op te hangen. die zou ik dan op een stuk van het houten venster moten hangen en daarvoor hangen dan weer paneelgordijnen. bovendien is de kamer 7m lang en zouden de speakers rechts weer te ver weghangen.

    al met al geen ideale 7.1 situatie denk ik?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  23. #23

    Standaard

    dvdpf,
    zeker moeten we een mening kunnen geven daarom reageerde ik er ook op.
    alleen wat jullie bv met oppo hebben heb ik met pioneer maar dat wist je al.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Daar moet je ook niet veel gebruik van willen maken, omdat dit ook toeters en bellen zijn die ten koste kunnen gaan van het genot.

    Neem dus gewoon de tijd om te experimenteren en te optimaliseren en je zult zien dat je dan meer plezier van jouw set hebt.
    Dacht toch wel dat het hier optimaal staat, en ook bij minder optimale uitgaven wil ik optimaal geluid en dan is zo'n optie juist een genot om het genot nog eens extra makkelijk aan de eigen smaak aan te passen.

    Volgens mij ben je aan het vissen naar een uitnodiging om dat zelf eens te kunnen ervaren, ik weet het, praatjes vullen geen gaatjes

    Toch hoor je ook tot dat groepje van mensen die welkom zijn..... en hoef je het heus niet altijd met mij eens te zijn
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    ik had dat bij me huidige receiver al overwogen aangezien die ook 7.2 is maar de zijspeakers kan ik niet goed plaatsen aangezien ik de linkerkant naast me bank een compleet venster / deur etc heb zonder stenen muur om de speakers op te hangen. die zou ik dan op een stuk van het houten venster moten hangen en daarvoor hangen dan weer paneelgordijnen. bovendien is de kamer 7m lang en zouden de speakers rechts weer te ver weghangen.

    al met al geen ideale 7.1 situatie denk ik?
    Is het voor de meeste mensen al een probleem om een 5.1(5.2) setup een beetje knap te plaatsen, een 7.1(7.2) is vaak nog velen malen lastiger. Als het al geplaatst zou moeten worden volgens sommige ideaal plaatjes, dan komen we toch vaak gewoon ruimte tekort, in een woonkamer situatie is het gewoon lastig.

    Zelfs in speciaal ervoor ingerichte ruimten is het nog niet eens altijd mogelijk om voor meerdere personen tot het ideale geluidsbeeld te komen.

    Met andere woorden, het is een beetje schipperen en trachten er het beste van te maken. Er is hier op het forum wel eens geroepen, beter een goede 5.1 opstelling dan een slechte 7.1 opstelling, kan me daar wel iets bij indenken. De 2 speakers meer zijn een subtiele aanvulling, als ze niet aan staan valt dat niet echt op, maar als je ze uitzet terwijl ze meespeelden, dan mis je wat. Er zijn verhoudingsgewijs niet eens heel veel films met knap 7.1 geluid, al moet ik zeggen dat het 3D gebeuren hier wel een positieve invloed op heeft, sinds 3D zijn er toch meer films uitgekomen met 7.1.

    Als je er niet voor hoeft te investeren, zoals ik toen ik ermee begon in een proefopstelling, dan is het leuk om te ervaren of het wel of niet zal bevallen. Zal zeker niemand die 2 extra speakers aanraden, je kan heel goed zonder, maar als je er de mogelijkheden en de plaats voor hebt, toch laten proberen of het iets voor je is. Het is iets voor de liefhebber, niet voor perfectionist, niet voor een drukbewoonde woonkamer, niet voor de criticus. Als je er niet veel van verwacht zal het meevallen, als je er hoge verwachtingen van hebt zal het tegenvallen en dan is het maar net wat je voor dat kleine beetje aanvulling in het geluidsbeeld over hebt, denk aan ruimte opoffering, financiële investering, extra kabels trekken/leggen.

    Bezint eer gij begint, de liefhebber laat zich niet tegenhouden, ergens daartussen zit 7.1
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •