Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.

Discussie: In seal?

  1. #1

    Standaard In seal?

    De meeste van ons hebben meer Blu Ray's op voorraad dan dat er gekeken is. De welbekende kijkachterstand. Maar wat doen jullie met in seal aangekochte titels: laat je ze staan in seal tot je de desbetreffende film gaat kijken of haal je hem altijd uit de seal om te kijken hoe hij er van binnen uitziet, of de (juiste) disc er wel inzit (fabrieksfoutje) dat soort dingen.

    Heb je het wel eens gehad dat de inhoud niet klopte? Laat je exemplaren met opzet wel eens in seal?

    Vertel

  2. #2

    Standaard

    Heb geen blurays in seal, omdat ik de laatste tijd erg zuinig aan koop en dat zijn de films die ik al heb gezien en waarvan ik zeker weet dat ik ze wil houden. Als ik een nieuwe bestel dan pak ik hem overigens meteen uit om de verpakking verder te bekijken en de disc zelf ook.
    Ik zou niet weten waarom je uitgaves met opzet in de seal wilt houden. Voor handel is het geen belemmering IMO, want naast het feit dat ik al in de 10 jaar dat ik handel nog nooit een onvertogen woord over mijn spullen heb gehoor is het risico van een 'floater' weer groter bij een geseald exemplaar.Ik heb wel eens bewust gevraagd of de seal ervan af kon en een stuk keukenpapier erin om de disc op zn plek te houden.
    Overigens zijn de seal uit de US wel het meest erg, en dan vooral de lading stickers die er op een hoesje zit...

  3. #3

    Standaard

    Ik haal de seal er altijd meteen vanaf, en controleer de inhoud en de verpakking (zeker bij steelbooks).
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  4. #4

    Standaard

    Ik heb ze een hele tijd in de seal laten zitten, maar om ooit teleurstelling te voorkomen haal ik de seal er tegenwoordig af.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Mooie uitgaves laat ik in seal zitten, mijn meest favoriete films koop ik dubbel als ze er zijn in steelbook/digibook uitvoering en 1 laat ik dan in seal zitten, de ander bekijk ik.

    Normale dvd's en blu-ray's laat ik in seal zitten tot ik ze bekijk .

  6. #6

    Standaard

    Ik haal de seal er altijd af om de inhoud te controleren en om te testen of de schijf goed is. Daarna de BR tussen de andere BR's totdat ik de BR ga bekijken.

  7. #7

    Standaard

    Bij mij gaat de seal eraf en alles wordt gecontroleerd. Vervolgens rip ik alle schijfjes naar mijn movie-NAS en gaat de BD vervolgens het archief in (tenzij het een speciale uitgave is die mooi staat in de kast natuurlijk).

  8. #8

    Standaard

    Wow, dit is wel een heel zwaar topic.

    Ik laat het seal zitten totdat ik er aan toe kom om de film te bekijken. Tenzij er iets rammelt of zo. Dan open ik ze wel meteen.

    Ik heb trouwens alle steelbook-releases van MoC nog wel in seal zitten omdat ik ze niet durf aan te breken.

  9. #9

    Standaard

    Ik haal alles uit de seal, controleer of alles klopt en onbeschadigd is en dan gaat hij de kast in om uiteindelijk bekeken te worden. Na bekeken te zijn blijft hij in de kast staan, ik verkoop niets.


  10. #10

    Standaard

    Ik laat ze in seal tot ik ze ga kijken. Wanneer ik een BR met sleeve heb dan snij ik voorzichtig de opening los zodat de amaray eruit kan maar de seal om de sleeve blijft zitten. De hoekjes zijn altijd zo delicaat in de kast.

    Heb nog niet gehad dat er geen of de verkeerde disc in zat dus heb wel vertrouwen dat het goed zit bij gesealde exemplaren.

  11. #11

    Standaard

    Ik haal de seal er altijd af. Voornamelijk om te controleren of de disc niet beschadigd is en de inhoud klopt.

  12. #12
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik haal de seal er altijd af. Voornamelijk om te controleren of de disc niet beschadigd is en de inhoud klopt.
    +1

    Als je al eens voor verrassingen hebt gestaan dan leer je het vlug om meteen de
    seal eraf te halen en de disk te controleren
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  13. #13

  14. #14

    Standaard

    Bij controle willen nog wel eens de "tandjes" waar de disc in vast zit afgebroken zijn (ik heb uit voorzorg een doosje vervangende amaray's klaarstaan ).
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  15. #15

    Standaard

    Ik heb hier tientallen titels in seal liggen door mijn kijkachterstand.. dank voor de tip Dan

  16. #16
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Vertel StefaanD...
    Een of tweemaal voor gehad dat de disk serieus beduimeld was.

    Ook één keer dat door afbreken stukjes plastiek de disk gewoon beschadigd was. Werd wel netjes door de shop waar 'k ze besteld heb opgelost, in dit geval zavvi.com
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #17

    Standaard

    Ik haal de seal meteen van speciale uitgaves om de (speciale) verpakking / inhoud (los van de discs dan) te kunnen bekijken. "Normale" uitgaves (amaray cases of steelbooks) laat ik meestal in seal tot ik de film echt ga bekijken.

  18. #18

    Standaard

    Bij mij varieert dat wat van periode tot periode. Er is een tijd geweest dat ik elke seal meteen bij aankomst thuis opende om te controleren of alles correct werkt maar de laatste paar jaren doe ik dit nog maar zelden. Tegenwoordig gaat de seal er meestal af vanaf het moment dat ik de film daadwerkelijk ga kijken. Alhoewel ik eigenlijk ook beter terug kan beginnen met het onmiddellijk verwijderen van de seal en het testen van de disc. Vroeger (in het dvd-tijdperk) nog ooit voorgehad dat er een gebroken disc in het doosje zat. Heb dat toentertijd wel netjes kunnen omruilen in de winkel.

  19. #19

    Standaard

    Ik haal ze er meteen af. Een aantal jaar geleden ging ik een James Bond DVD kijken - die in seal zat - en toen bleek er geen DVD in de hoes te zitten. Dat was minimaal 2 jaar na de aanschaf dus kon ik er niets meer aan veranderen. Nu controleer ik dus altijd of er een inhoud is en die beschadigd is.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Een of tweemaal voor gehad dat de disk serieus beduimeld was.

    Ook één keer dat door afbreken stukjes plastiek de disk gewoon beschadigd was. Werd wel netjes door de shop waar 'k ze besteld heb opgelost, in dit geval zavvi.com
    BEDUIMELD
    1) Groezelig 2) Onhandig 3) Smerig 4) Smoezelig 5) Vies 6) Vuil 7) Vies door vingers 8) Vol vieze plekken

    Deze term kende ik nog niet. Leuk nieuw woord geleerd

    Ik heb zelf een korte verzameltijd gehad waarin ik mijn dvd's in seal liet zitten. Bijvoorbeeld de Japanse Kill Bill boxsets.
    Naderhand vond ik dit maar onzin. Je koopt iets om naar te kijken vind ik. En ze verkopen doe ik toch niet... dvd is nu eigenlijk al geen fluit meer waard.
    Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet zo goed waarom je tientallen dure steelbooks zou kopen, om deze vervolgens ongekeken op de plank te zetten. Je kan ze natuurlijk niet allemaal uitstallen met de cover in het zicht, en indien dit wel kan zit je met de reflecties van het plastic...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  21. #21

    Standaard

    Seal gaat er hier ook meteen af bij aankoop. Maar ik probeer dan wel zo zorgvuldig als mogelijk om te gaan vooral met slipcases en boxsets. Die beginnen na een tijdje ook slijt te vertonen, dus eigenlijk probeer ik die gewoon te vermijden qua uitgave.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  22. #22

    Standaard

    Ik laat ze vaak nog zitten in het plastic. Zo uit het postvak in de kast. Tenzij ik lees dat er was mis is, dan wel. Of ik wil de film meteen kijken, maar dat komt zelden voor.
    Ik heb zelfs nog enkele videobanden en DVD's ongeopend in de verpakking zitten.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  23. #23

    Standaard

    Wat ik zojuist uit mijn kijkachterstand-bak viste: de OOP Criterion-release van Pierot Le Fou in seal. Ik zie op de marketplace van Amazon dat ik 100 dollar afschrijf als ik hem uit seal haal (momenteel worden ze nieuw aangeboden voor 300 dollar en gebruikt voor 200 dollar). Ik laat hem nog maar even staan denk ik: zo vaak gooi ik niet zoveel geld weg met het bekijken van een blu-ray.

  24. #24

    Standaard

    Denk je werkelijk dat er mensen zijn die zoveel geld neertellen voor een enkele Blu-ray? Ik zou er geen moment over twijfelen om de verpakking te verbreken en de film te gaan bekijken. Het is 'virtuele' rijkdom. Je hebt er niets aan. Maar dat is mijn mening.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Denk je werkelijk dat er mensen zijn die zoveel geld neertellen voor een enkele Blu-ray? Ik zou er geen moment over twijfelen om de verpakking te verbreken en de film te gaan bekijken. Het is 'virtuele' rijkdom. Je hebt er niets aan. Maar dat is mijn mening.
    De prijs die ze vragen is inderdaad niet de prijs die betaald wordt. Op Ebay zie ik ze ook voor veel lagere prijzen staan. Maar de gedachte is wel grappig.

    Ik heb evengoed nog zat spul liggen wat ik moet bekijken en deze hoef ik nog even niet te zien.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •