De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verbinding DLNA Laptop - Panasonic TV

    hallo,

    Ik probeer nu al dagen mijn DLNA gecertificeerde Panasonic TX-p50ut50 televisie bestanden te laten afspelen die op mijn laptop staan.

    Beide apparaten heb ik een vast IP adres gegeven.
    192.168.1.68 is de computer
    192.168.1.69 is de Panasonic

    Als mediaserver gebruik ik de software van Mezzmo. De Mezzmo ziet de televisie naar heel veel proberen wel, maar de televisie ziet dit niet en geeft continu de melding 'server niet gevonden'. Alles qua dnla staat aan op de tv.

    Ook in de router heb ik UpNp al ingeschakeld. Het is mogelijk om de tv te pingen.

    dit is daar de screenshot van:

    http://tinypic.com/r/2j154rr/6

    Ik heb zelfs de laptop (Dell inspiron 6400 met Windows XP MCE) opnieuw geïnstalleerd, maar dit mocht niet baten.

    Alle hulp is welkom!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #2

    Standaard

    Probeer PS3 media server eens.

    Al ben ik zelf voorstander van een aparte mediaplayer en dan gewoon via networkshares streamen in plaats van DLNA.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Wat voor router/modem gebruik je. Toevallig niet een Cisco modem?

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat het probleem bij mijn router/modem ligt. Als ik de tv rechtsteeks met kabel verbind, dan zie ik de server wel.

    Met de router had ik vanalles geprobeert upnp ingeschakeld, firewall uit, reset naar fabrieksinstellingen, maar mocht niet baten. Het om een Huawei H655d.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #5

    Standaard

    Zover klinkt het mij erg bekend in de oren. Vermoedelijk ligt het inderdaad aan je router/modem.

    Bij veel modems geleverd door internet providers staat multicast over meerdere protocollen disabeled.
    Dit is de reden waarom jouw TV als hij wireless aangesloten is niet de DLNA broadcast kan ontvangen die vanaf jouw wired network aangesloten laptop wordt verstuurd.

    Je moet op de Huawei zoeken naar Multicast en/of PIM en deze op ON of ENABLED zetten

  6. #6

    Standaard

    Het zijn allemaat bedrade verbindingen, maar bedankt voor de tip ik ga eens zoeken
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  7. #7

    Standaard

    Op mijn router is helaas niets te vinden over Multicast en/of PIM.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #8

    Standaard

    Kun je niet de gewoon de TV als extern beeldscherm aansluiten?
    Probleem kan ook in de wifi van de TV zitten, wat gebruik je daarvoor?
    Ik heb zelf een Netgear WNCE2001 en dat werkt super.

  9. #9

    Standaard

    ik gebruik geen WIFI, enkel met draad.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  10. #10

    Standaard

    Hier zijn we weer. De verbinding met de TV heb in inmiddels opgegeven.

    Nu wilde ik graag met de mediaspeler op de slaapkamer mijn bestanden op de pc afspelen. Dit wil uiteraard ook weer niet lukken en hetzelfde gebeurt als bij de tv: server niet gevonden. Het gaat om een EVA2000 van Netgear. Nu schoot me eigenlijk te binnen dat mijn Asus O!Play in de woonkamer wel gewoon op het netwerk kan en mijn gedeelte bestanden kan inzien. Zodra ik dan diezelfde netwerkkabel gebruik voor mijn Netgear, dan lukt het weer niet.

    Ik snap er dus werkelijk helemaal niets van.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •