Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 32 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 2.35:1 film beeldvullend maken op 16:9 scherm met Sony BDP-S350 ?

    Ik heb gezocht naar de instelling om een 2.35:1 film beeldvullend te maken op mijn Samsung 16:9 HD-TV. Mijn blu-ray speler is een Sony bdp-s350 en vind hier geen functie voor. Het enige wat de geleverde zoom-functies met de speler wel doen is het beeld oprekken uit proporties (lange gezichten-effect)wat dus niet is wat ik wil

    Doe ik iets fout?

    PS. voordat die vraag wordt gesteld: ik wil dit omdat ik bang ben dat de balken boven en onderin het scherm burn-in kan veroorzaken.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KILLER Bekijk bericht
    Ik heb gezocht naar de instelling om een 2.35:1 film beeldvullend te maken op mijn Samsung 16:9 HD-TV. Mijn blu-ray speler is een Sony bdp-s350 en vind hier geen functie voor. Het enige wat de geleverde zoom-functies met de speler wel doen is het beeld oprekken uit proporties (lange gezichten-effect)wat dus niet is wat ik wil

    Doe ik iets fout?

    PS. voordat die vraag wordt gesteld: ik wil dit omdat ik bang ben dat de balken boven en onderin het scherm burn-in kan veroorzaken.
    Volgens mij heb je bij een led tv geen last van burn in.
    Heb zelf een plasma en heb er geen last van,terwijl plasmas hier meer last van zouden moeten hebben.

  3. #3

    Standaard

    Moet je een Lg speler kopen (heb ik ook) dan kan je het beeld inzomen van 100% naar 106%, 108% etc. Zo kan dus een film van 2.35:1 terug brengen tot volledig scherm, alleen mis je dus stukken aan de zijkanten. Het is maar wat je wil.

  4. #4

    Standaard

    Het beste is gewoon het formaat kijken zoals het is bedoeld,Ik krijg vaak mensen over de vloer die
    altijd zeuren over balken.Wil je genieten van het mooiste beeld hou dan het formaat van op de cover aan.
    [met Auto-aan pakt hij de juiste]

  5. #5

    Standaard

    Waarom zou je dit willen ? Ik vind het vreselijk wanneer ze dit op tv doen als ze een film uitzenden. Je snijd gewoon een heel groot stuk beeld weg. Soms staat een personage maar half in beeld of een onderwerp.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KILLER Bekijk bericht

    PS. voordat die vraag wordt gesteld: ik wil dit omdat ik bang ben dat de balken boven en onderin het scherm burn-in kan veroorzaken.
    Ik neem aan dat je onlangs een Samsung Plasma hebt gekocht , gezien deze vraag ?

    Ik denk echt niet dat de met de zwarte balken problemen met Burn-In gaan omstaan, het zijn eerder Logo's die eventueel problemen kunnen veroorzaken en zelfs dan moet je erg je best doen wil je permanente schade hebben.
    Als een Plasma nieuw is is deze wel gevoelig voor Image Retention als je lange tijd naar de zelfde TV zender met felle logo,s kijkt. Hierbij zal het logo nog wat zichtbaar blijven maar bij overschakelen naar andere zenders of bijvoorbeeld DVD en BD zal dit weer langzaam verdwijnen.
    Het is raadzaam om de eerste paar honderd uur genoeg gevarieerd te kijken zoals het regelmatige afwisselen van TV zenders en bij DVD en BD het afwisselen van film die beeldvullend zijn (1.85:1) en films met zwarte balken (2.35:1),...na verloop van tijd zal je Plasma veel minder gevoelig worden voor Image Retention.

    Permanenten schade door zwarte balken of zelfs felle logo,s ?, dan moet je wel erg je best voor doen zoals het contrast veel te hoog instellen en elke dag 10 uur achter elkaar de zelfde zender kijken.
    Het inzoomen van films in mijn ogen taboe en een veel te rationele maatregel voor een probleem dat er eigenlijk niet is.
    Alsof je het huis niet meer uit durft omdat je bang bent dat je op straat iets overkomt.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  7. #7

    Standaard

    Ik snap het. ik zou ook liever de orignal aspect ratio 2.35:1 versie van een bluray film kopen boven de geknipte 1.77. En toch zou ik willen weten of het via mijn sony bluray kan. Mijn Samsung (een US46ES6800, LED) heeft wel zoom-functies maar zoals ik al zei, rekt het de verhouding van het beeld zodat je lange (2.35:1 > 1.77) of zoals bij tv-series uit de jaren 80 (4:3 > 1.77) platte gezichten krijgt. En dat heb ik liever niet. Help?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KILLER Bekijk bericht
    Ik snap het. ik zou ook liever de orignal aspect ratio 2.35:1 versie van een bluray film kopen boven de geknipte 1.77. En toch zou ik willen weten of dat via mijn sony bluray kan. Mijn Samsung (een US46ES6800, LED) heeft wel zoom-functies maar zoals ik al zei, rekt het de verhouding van het beeld zodat je lange (2.35:1 > 1.77) of zoals bij tv-series uit de jaren 80 (4:3 > 1.77) platte gezichten krijgt. Dat heb ik liever niet. Help?
    Nogmaals:BIJ EEN LED TV IS INBRANDEN NIET VAN TOEPASSING.

  9. #9

    Standaard

    Antwoord op je vraag: nee kan niet. Die Sony speler ondersteunt niet de juiste zoom functie. Wel kun je uiteraard de beeldverhouding of zoomfunctie van je tv zelf gebruiken.

    Burn In bestaat niet op iets anders dan Plasma. Daar hoef je dus absoluut niet bang voor te zijn.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    ook al zou je sony het kunnen,
    waarom zou je in godsnaam zoiets doen.
    dit is dus de film verneuken als ik het zo mag zeggen en kun je net zo goed terug gaan naar het oude tijdperk zonder widescreen.
    begrijp je vraag ook totaal niet als filmliefhebber.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  11. #11

    Standaard

    Jawel ik lees iets over "image retention" op lcd/led, maar zou zichzelf kunnen corrigeren. Dat bedoelde ik eigenlijk. De techniek maakt het mogelijk dat dit altijd in zekere mate kan gebeuren. Plasma of LCD..

    Als het niet kan wat ik wil, waar zijn de zoom functies op de smasung tv dan goed voor. Zij vervormen de verhoudingen in het beeld. En wie kijkt er nou graag naar vervormd beeld?

    ik sta nog open voor suggesties als het mogelijk toch stiekem wél kan.

  12. #12

    Standaard

    Als de 'zwarte balken' zouden kunnen inbranden zou iedereen met een plasma of led tv daar last van hebben. Echter heeft niemand hier last van, jij dus ook niet. Je kan wel stug blijven volhouden dat het mogelijk is, maar het is niet mogelijk.

    Mocht je bang blijven, is misschien terugschakelen naar een CRT televisie een oplossing of je lcd tv gewoon uit laten staan.
    Laatst aangepast door Deerect2007 : 08-10-2012 om 21:14

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het probleem bij plasma's en zwarte balken is niet inbranden. Dat kan alleen bij iets wat constant op dezelfde plek licht geeft. Zoals het logo van bijvoorbeeld sbs6. Echter gaat het om het gelijkmatig laten gloeien van alle fosfor. In principe verliest het scherm bij gebruik na verloop van tijd helderheid. Dus als je langdurig alleen het midden zou gebruiken kun je naar verloop van tijd helderheid verschillen krijgen. Maar zelfs dan moet je het wel erg bont maken.

    Ondanks dat het anno 2012 nog steeds een issue kan zijn bij (sommige) plasma’s, gaat het bij Lcd en LED niet op. Ik zou me daar niet al te druk om maken.

    Overigens heeft mijn Panasonic wel een 2:35 zoom optie, maar die gebruik ik nooit. Zou ik het willen dan is het bij 2.35:1 3D. Maar dan laat hij het niet toe.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Deerect2007 Bekijk bericht
    Als de 'zwarte balken' zouden kunnen inbranden zou iedereen met een plasma of led tv daar last van hebben. Echter heeft niemand hier last van, jij dus ook niet. Je kan wel stug blijven volhouden dat het mogelijk is, maar het is niet mogelijk.

    Mocht je bang blijven, is misschien terugschakelen naar een CRT televisie een oplossing of je lcd tv gewoon uit laten staan.
    CRT is/was juist heel inbrand gevoelig. Denk aan die oude pc monitors die DOS draaide. Die letters waren vereeuwigd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    CRT is/was juist heel inbrand gevoelig. Denk aan die oude pc monitors die DOS draaide. Die letters waren vereeuwigd.
    Pfeww... Ik heb een computerscherm gehad wat ongemerkt écht groen geworden was na verloop van jaren.

  16. #16

    Standaard

    bij plasma gaat dit anno 2012 ook bijna niet meer op.
    dit hele topic slaat toch nergens op om de originele beeldverhouding te gaan opblazen.
    anno 2012 leven we niet meer in het letterboxtijdperk,
    wat een onzin dit.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nou dan moet je de Panasonic 2012 Plasma owner threat maar eens googlen.
    Maar iedereen mag natuurlijk zelf bepalen hoe die een film wil bekijken. Al is het zwart/wit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    waarom moet ik die dan googlen,
    ik hoor ook niets van jouw bevindingen van je huidige plasma,waar ik sorry dat ik interesse toonde in je setup want zo ben ik namelijk ik dit beter niet had kunnen doen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    waarom moet ik die dan googlen,
    ik hoor ook niets van jouw bevindingen van je huidige plasma,waar ik sorry dat ik interesse toonde in je setup want zo ben ik namelijk ik dit beter niet had kunnen doen.
    Oh... Dat was mij even ontgaan. Zal even je reactie bekijken en netjes op waarde schatten. Het was iig niet bewust. Excuus.

    En googlen, omdat er toch veel meldingen over inbranden en forse retentie op de huidige Panasonic series zijn. Ik zelf heb er overigens geen last van.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    bij plasma gaat dit anno 2012 ook bijna niet meer op.
    dit hele topic slaat toch nergens op om de originele beeldverhouding te gaan opblazen.
    anno 2012 leven we niet meer in het letterboxtijdperk,
    wat een onzin dit.
    Dat jij en de meesten hier het 'not done' vinden om te gaan zoomen, wil dat niet zeggen dat de topicstarter een vraag stelt en er antwoord op wil. Laten we gewoon elkaars wensen respecteren. Je hoeft je eigen mening niet door de strot van iemand anders te duwen. Zo komt dat nu namelijk lichtelijk over... Just saying...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  21. #21

    Standaard

    grappig dat dit verkeerd word opgevat.
    ik respecteer altijd iemand zijn mening.
    begrijp alleen als filmliefhebber niet dat je zoiets wilt omdat juist de verhoudingen dan niet meer kloppen en ik dat probeer duidelijk te maken.
    we zijn hier niet om vrienden te maken maar om een eerlijk advies te geven.
    als jij het beter weet en denkt de goede oplossing te weten,help jij hem dan.
    gemakelijk om meteen je oordeel te vellen en mij aan te vallen terwijl ik hierbij de goede bedoelingen heb om iemand te helpen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik weet dat dit ook een beetje jouw manier van posten is. Ik lees daar ook altijd wel doorheen en begrijp dat wel. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat sommige leden dat wat erg direct vinden. Wellicht zelfs aangevallen voelen. Ondanks dat het wellicht niet eens zo bedoeld is. En ik ben het ook met je eens. Maar niemands voorkeur kan stom zijn, immers hij is uniek. Dat maakt wie we zijn.

    Vandaar dat we dat even aan willen geven. Niks persoonijk hoor.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Vrienden van dit forum...... zoomen, doe het bijna nooit al kan de Oppo het vreselijk mooi als ik dat zou wensen en de Blu-ray schijfjes bakker het toelaat. De zoomfunctie kan op het schijfje worden uitgezet, door de maker van het schijfje, mijn persoonlijke mening is dat ik dat een inbreuk vindt op het gebruik van de mogelijkheden die mijn apparatuur heeft, je wordt dan immers verplicht om te kijken zoals de maker het heeft bedoeld......

    Ondanks dat ik normaal gesproken niet vaak zoom vind ik het onterecht als de mogelijkheid daartoe wordt afgenomen, gelukkig zijn er vaak door foefjes wel mogelijkheden om toch te doen waar je zelf zin in hebt , vooropgesteld dat je wel een beetje knappe apparatuur met wat mogelijkheden hebt

    Als ik ergens een bloedhekel aan heb is dat 4:3 kijken op een breedbeeld TV met van die balken aan weerszijden, dus die zoom ik altijd in op volledigbeeld, bij de meeste DVD's gaat dat zonder problemen en het ziet er niet eens heel erg uit zijn verband gerukt uit, met andere woorden het is goed te bekijken. Toch met Blu-ray is dat weer even anders, had op het forum Farscape seizoen 1-4 gekocht, blijken de eerste 3 seizoenen in 4:3 op de schijfjes te staan en toen ik ging zoomen zag het er niet meer uit.

    Zoals ik al zei, er zijn foefjes voor om het toch wel knap te krijgen, ben in het menu van de Oppo gedoken en de Oppo wijsgemaakt dat ik een 4:3 TV heb, hierna weer de boel opgestart...... en prachtig beeldvullend naar Farscape gekeken op de 16:9 TV zonder dat het er vreselijk vervormd uitzag, je moet enkel niet vergeten de veranderingen weer ongedaan te maken als je klaar bent

    Dus tip voor KILLER, probeer eens je Sony voor de gek te houden door een ander TV formaat op te geven, het zal niet in alle gevallen helpen, maar als je dan ook nog wat experimenteerd met de settings van je TV, dan kun je een heel eind komen.

    Jammer dat Pana wederom een zooitje rommel op de markt heeft gezet dat vreselijk makkelijk inbrand, dit nadat zij ook niet lang geleden al in opspraak kwamen met hun plasma's die na een bepaalde tijd vreselijk achteruit gingen in beeldkwaliteit om de levensduur van het scherm te beschermen..... snap dan vaak ook niet de ophef om die zogenaamde kwaliteiten die Pana in het algemeen zou bezitten

    KILLER, met een LCD kun je zonder problemen films met balken bekijken, inderdaad kunnen ook LCD's "inbranden", staan een paar PC-lcd-monitoren op mijn werk die daar het levende bewijs van zijn, maar dat is dan wel door beelden die maanden en maanden dag in en dag uit achterelkaar onveranderd op het scherm blijven staan, zo bont kun je het zelf niet maken....

    Zoomen moet kunnen, doch probeer het zoveel mogelijk te vermijden, het gaat altijd ten kostte van iets, het is toch aan jezelf of je dat verlies op de koop toeneemt

    Oh, voor de verstokte zoomers, vaak van die schijthuisTVtjes bezitters, koop eens een wat groter formaat TV (of zoals jamiev heeft gedaan, een mooie betaalbare projector erbij, tenminste als je je kamer een beetje kunt verduisteren en er de mogelijkheden[poen,ruimte,scherm,plaatsingsmogelijkheden etc etc] voor hebt)
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Ik snap heel dat zoomen niet,als je Bluray koopt wil je het beste beeld en dat krijg je,op moment dat je gaat zoomen enzo verpest je toch het beeld zoals het bedoeld is.

    Sorry, zoomen staat voor mij voor beeld verpesten.
    Laatst aangepast door jeroeni : 11-10-2012 om 10:19

  25. #25

    Standaard

    Weetje wat,Laatst werd ik voor gek verklaart om dat ik een film op had staan met balken.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •