De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung ES6800: welke kleur-instelling(en) maken het beeld té echt of camcorderig?

    hallo, ik denk dat ik mijn vraag het beste hier kan stellen omdat men meer ingaat op beeld-instellingen en hier veel van afweet.

    Ik ben sinds twee dagen bezitter van een Samsung UE46ES6800 LED TV. Heel mooi. De eerste film die ik probeerde was Resident-Evil 1. Tot mijn verbazing leek de film in ene op een B-film productie. Gemaakt door amateurs met een digfitale camcorder. Zo echt waren de kleuren en zo amateuristisch kwamen de personages op mij over. Beter kan ik het eigenlijk niet omschrijven.

    Bij de tweede film "Fearless" werd dit niet beter. Hoe ik de kleur-instellingen ook wijzigde op mijn tv. Opeens had ik de kleuren toch zo ingesteld dat de film weer leek op een hollywood film. Ik denk dat dit kwam nadat ik de MPEG-noise/Digital-noise filter > Off schakelde maar weet dit niet zeker.

    Ook de films die ik erna keek: Blade II en Resident-Evil 3 waren opeens precies wat ik had verwacht. Haarscherp en perfekt! Resident 3 kwam uit de zelfde bluray set als de eerste die ik keek overigens. En resident-Evil was opeens ook weer ok.

    Maar nu wil ik weten welke instelling dit veroorzaakte. Ik kom er niet uit. Hebben jullie enig idee?

  2. #2

    Standaard

    Vermoedelijk heeft dat idd met dat noise filter te maken. Die halen meestal heel het 'leven' uit het beeld. Ik ben zelf altijd voorstander van alle zogenaamde beeld en kleurverbeteraars UIT.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •